اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

پایان کار فلش در آندروید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • پایان کار فلش در آندروید

    نوامبر سال گذشته اتفاق عجیبی افتاد. شرکت Adobe اعلام کرد که از این به بعد Flash برای دستگاه موبایل توسعه نخواهد یافت. از امروز، حدودا 9 بعد از اعلام این خبر، ادوبی اجازه نصب فلش روی دستگاه های آندرویید را نخواهد داد و در آینده نیز فلش را از نسخه موبایل دنیای وب حذف خواهد کرد. این در حالی است که شعار تاریخی Adobe چیزی غیر از این بود. "فلش زمینه تجربه تکامل یافته ای از وب نوردی با موبایل را برای کاربران فراهم می کند." اما هم اکنون ادوبی تمایل زیادی به استفاده از HTML5 دارد.


    ادوبی سال 2007: ما با Flash توانستیم تجربه وب گردی در PC را به دستگاه های موبایل بیاوریم و صنعت بی سیم (wireless) را دگرگون کنیم.

    Adobe رویاهای بزرگی برای mobile Flash داشت، اما زمانی که Apple اعلام کرد که از فلش استفاده نمی کند، با مانع بزرگی روبرو شد. با وجود تلاش های بی وقفه این شرکت نرم افزاری، فلش هیچ گاه راهی به iOS پیدا نکرد. Steve Jobs رهبر تقابل با فلش و حامی HTML5 بود. با این که فلش به iOS راه نیافت، اما به شبح آن،Android، دست یافت.
    با وجود تلاش های بسیار در بخش بازاریابی، Adobe مجبور به انصراف از حضور در سیستم عامل آندروید گردید و 85 در صد بازار موبایل خود را از دست داد. تنها بارقه امید ادوبی، میکروسافت است. همان طور که می دانید میکروسافت هم اعلام کرده به صورت محدود از فلش در ویندوز 8 پیشتیبانی خواهد کرد. سال گذشته یکی از مدیران پروژه Adobe اعلام کرد:

    Flash نتوانست همان قدر که در PC فراگیر بود در موبایل هم فراگیر باشد.
    ادوبی سال 2010: ادوبی، گوگل و دیگر اعضای پروژه Open Screen با همکاری تنگاتنگ در تلاش برای فراهم کردن زمینه وبگردی مدرن در اکثر دستگاه های موبایل هستند.

    ادوبی سال 2011: HTML5 بهترین راه حل در زمینه ایجاد و توسعه محتوا در web browser های تلفن همراه و تبلت است.

    البته آنچه گفته شد به مفهوم عقب نشینی و بالا بردن پرچم سفید نیست. بلکه نقشه راه این شرکت، بر روی بازی ها و "premium video" متمرکز شده و فلش بر روی PC ها به حیاتش ادامه خواهد داد. باید اعتراف کنیم که در دنیایی که هر روز بیشتر به سمت دستگاه های موبایل ( تلفن همراه، تبلت و تبلت PC) متمایل می شود، فلش آینده روشنی ندارد و قطعا شعار شرکت ادوبی تغییر می کند. البته فلش هنوز یک طرفدار پر و پا قرص در دنیای موبایل دارد، بلک بری.


    منبع خبر:

    لطفا منبع خبر را ذکر نمایید.

    ویرایش توسط atila63 : https://i-phone.ir/forums/member/69303-atila63 در ساعت 15-08-2012, 11:51 PM
صبر کنید ..
X