اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت - شماره ۲

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت - شماره ۲




    با سلام و عرض ادب خدمت کاربران انجمن تخصصی آیفون


    همانند شماره گذشته، امروز قصد داریم شما را با اخبار و تحلیل های هفته گذشته بیشتر آشنا سازیم.

    در این شماره خواهیم داشت:



    •آیپد مینی و آیپد آپدیت شده مدتی پس عرضه آیفون جدید ، عرضه می شوند

    •نسخه نهایی OS X Mountain Lion عرضه شد

    •گزارش اقصادی اپل در سه ماهه دوم 2012

    •دومین پیروزی اپل بر سامسونگ در دادگاه آلمان!

    •فروش ۱۰ میلیونی Galaxy S III در کمتر از دو ماه

    •Sparrow به گوگل پیوست

    •انتشار تصاویری از سیستم عامل موبایل Firefox

    •آیفون نسل بعد با اتصال داک کوچکتر عرضه می شود

    •عرضه مکبوک پرو ۱۳ اینچی به همراه به روز رسانی iMac در سپتامبر

    •احتمال تغییر طراحی iPod Touch

    •بررسی تاریخچه iOS از آغاز تا کنون

    •استقبال از مک شیر کوهی در انجمن





    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    آیپد مینی و آیپد آپدیت شده مدتی پس عرضه آیفون جدید ، عرضه می شوند


    یک انالیزور از KGI securities با نام Ming-Chi Kuo که سابقه پیش بینی دقیق تاریخ عرضه محصولات اپل را نیز دارد امروز نیز پیش بینی هایی انجام داد. در کنار پیش بینی عرضه ایپاد تاچ و نانو جدید در آینده ای نه چندان دور وی پیش بینی های جالبی در مورد آیپد نیز ارائه داد.




    وی پیش بینی میکند که در فاصله ای نه چندان زیاد بعد از عرضه ایفون جدید( که Kuo نیز همانند تمامی شایعه های قبلی معتقد است در سپتامبر اتفااق خواهد افتاد) ایپد مینی معرفی خواهد شد. وی پیش بینی کرد که با عرضه ایفون جدید افزایش فروش کمی در این محصول شاهد خواهیم بود که اگر واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم پیش بینی معقولی به نظر نمی رسد. وی همچنین پیش بینی کرد 1.8 میلیون ایپد در 3 ماهه سوم میلادی به فروش برسد و میزان فروش ایپد در 3 ماهه چهارم میلادی را 13 میلیون پیش بینی کرد.بر این اساس خرید کریسمس می تواند کافی باشد که این محصول از نظر فروش از برادر بزرگتر خود جلو بزند.(البته اگر پیش بینی Kuo صحیح باشد)



    یکی دیگر از پیش بینی های جالب Kuo در مورد عرضه ایپد اپدیت شده همزمان با ایپد مینی است. وی میگوید اگرچه این اپدیت برای مصرف کنندگان این محصول زیاد قابل توجه نیست ولی از هزینه های تولید و همچنین گرم شدن بیش از حد آن می کاهد. Kuo در گزارش خود همانطور که در macrumors نقل شده بود می گوید:
    ایپد جدید تغییر یافته ظاهری همانند the new iPad خواهد داشت ولی در درون دچار تغییراتی است که باعث کاهش گرم شدن ان و پایین اوردن هزینه تولید می شود

    به نظر می رسد که آغاز سال میلادی جدید فصل خوبی برای همه طرفداران محصولات اپل خواهد بود زیرا که تقریبا تمام محصولات اپل با اپدیت های جدیدی به بازار امده اند و می ایند.



    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    نسخه نهایی OS X Mountain Lion عرضه شد


    سرانجام پس از مدت ها انتظار و عرضه نسخه های متعدد برای آزمایش این سیستم عامل , دقایقی پیش نسخه نهایی و پایدار شیر کوهی | OS X Mountainlion 10.8 عرضه شد .

    سیستم عاملی که به گفته اپل بالغ بر 200 قابلیت جدید در خود گنجانده است .


    در ابتدا مروری بر دستگاه هایی که مک شیر کوهی را ساپورت میکنند خواهیم داشت :

    مک بوک های Intel Core 2 Duo از پایان سال ۲۰۰۷ تا پایان سال ۲۰۰۸
    مدل های :
    MB061*/B, MB062*/B, MB063*/B, MB402*/A MB403*/A MB404*/A, MB402*/B
    ( مدل های سری آمینیوم ساپورت می شوند و مدل های دیگر مانند سری سفید رنگ ها نه )

    مدل های mid-2007 برای مک مینی ها ( مدل های MB138*/A, MB139*/A )

    مدل های پایان ۲۰۰۶ آیمک ( MA710xx/A )

    مدل early 2008 برای مک بوک ایر ( MB003LL/A )

    مدل های early-2008 برای مک پرو ها

    و بصورت کلی

    دستگاه هایی که ساپورت می شوند
    •(iMac (mid 2007 or later)
    •(MacBook (13-inch Aluminum, 2008), (13-inch, Early 2009 or later
    •(MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later), (15-inch, 2.4/2.2 GHz), (17-inch, Late 2007 or later
    •(MacBook Air (Late 2008 or later
    •(Mac Mini (Early 2009 or later
    •(Mac Pro (Early 2008 or later
    •(Xserve (Early 2009

    نگاهی کلی به قابلیت های این نسل از مک



    امکانات اصلی این سیستم عامل در ده بخش مختلف معرفی شده که بطور مشخص تاثیر ios را در آن حس خواهیم کرد



    اپل با استفاده از تجربه موفق موبایل می ٬ سیستم کلود جدید خود را با نام iCloud عرضه کرد و در مدت کوتاهی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرد . در نسخه شیر بخش های زیادی از مک بطور دائم تحت تاثیر iCloud با سیستم کلود کار می کرد و با ios همسان می شد ولی در شیر کوهی این همسان سازی بسیار گسترده تر شده است . iCloud دیگر در همه جای مک حاضر است و اگر بطور مثال اسنادی مانند فایل های iwork را کوچکترین تغییری دهید این تغییر بلافاصله در دستگاه های ios شما نیز به اشتراک گذاشته می شود . iCloud دیگر در همه جای مک با شما خواهد بود .
    بیشتر از iCloud بدانید
    با سرویس iCloud بیشتر آشنا شویم - انجمن تخصصی آیفون



    چه میتوانست ارتباط میان کاربران مک و ios را بیشتر کند ؟ ارتباط تصویری؟ این قابلیت مدتی پیش با facetime اضافه شده بود ولی با شیر کوهی گزینه دیگری در اختیار کاربران قرار گرفت . با شیر کوهی میتوانید ارتباط نوشتاری با سیستم مسیج iMassage در ios بطور مستقیم پیدا کنید . دیگر در هر زمان و هر جایی باشید بطور مستقیم و کاملا رایگان می توانید با کاربران ios و دیگر کاربران مک بصورت نوشتاری صحبت کتید . با شیر کوهی دیگر کاربران تمامی محصولات مک و ios می توانند بدون نیز به هیج شبکه اجتماعی با یکدیگر صحبت کنند .
    این برنامه همچنین یاهو مسنجر ٬ گوگل تالک و تعدادی دیگر از شبکه های اجتماعی را ساپورت می کند



    این قابلیت به تنهایی ٬ تغییر مهمی به حساب نمی آید ولی وقتی قابلیت برنامه ریزی روزانه بهمراه ساپورت iCloud کمی قضیه را عوض می کند . در شیر کوهی هر تغییری در برنامه روزانه خود در آیفون ٬ آیپد یا آیپاد دهید در مک نیز این برنامه یادآوری ٬ به یاد شما خواهد آورد و هر برنامه ای را که در مک تنظیم کنید در ios نیز به یاد آورده خواهد شد .




    در شیر کوهی برنامه یادداشت نویسی به شکل طراحی درون ios تغییر کرده است و حالا یک برنامه یادداشت چه جذابیتی می تواند داشته باشد؟ این برنامه یادداشت کاملا بین مک و ios شما مشترک است بدین صورت که یادداشتی که در هر دستگاه شما نوشته شود در دستگاه های دیگر ذخیره می شود . خیلی سخت می شود اطلاعاتی را به این شکل از دست داد .






    دیگر مک شما نیز یک Notification Center دارد . با یک تجربه بسیار موفق در ios ٬ این قابلیت در مک شما اضافه شد . دیگر هر اتفاقی در مک شما بیوفتد تنها با بازکردن بخش Notification Center از آن اطلاع پیدا خواهید کرد .



    Notification Center در مک در سمت راست صفحه باز خواهد شد و در هنگام استفاده نیز به مانند ios ٬ هر گزینه خبری بصورت یک پنجره کوچک در گوشه صفحه باز خواهد شد .




    سر انجام Dictation یا همان فرمان صوتی نیز وارد دنیای مک شد , به صورت صوتی توییت بدید , نوت برداری کنید و دوستانتان چت کنید !




    وظیفه این قابلیت برای اشتراک گذاری مطلب در اکثر بخش های مک است . مهم نیست در سافاری باشید یا photobooth یا حتی iphoto یا reminders . می توانید همه چیز را در ایمیل ٬ Massage ٬ تویتتر و Face.Book به اشتراک بگذارید



    با ارائه ios 5 متوجه شدیم که سرانجام اپل ٬ توییتر را به عنوان همکار شبکه اجتماعی خود انتخاب کرد . حال در همه جای مک دسترسی مستقیم به توییتر دارید و می توانید هرچه را که دارید توییت کنید
    بعد از معرفی توییتر در شیر کوهی همه به این فکر فرو رفتند که آیا شرکت بعدی که اپل خواهد خرید ٬ توییتر است ؟


    با ارائه ios 6 متوجه شدیم که سرانجام اپل ٬ فیس-بوک را نیز در کنار توییتر به عنوان همکار شبکه اجتماعی خود انتخاب کرد . حال در همه جای مک دسترسی مستقیم به فیس-بوک دارید و می توانید هرچه را که دارید پست کنید



    Game center بدون شک یکی از بزرگترین مراکز بازی آنلاین در دنیاست با صد ها هزار کاربر و حال با شیر کوهی با مک نیز وارد این مرکز بازی خواهید شد و کاربران مک یا ios به انجام بازی های آنلاین و رکورد گذاری می پردازید




    بعد از انتشار Apple TV با واژه airplay در ios آشنا شدیم . در شیر کوهی می توانید تمامی هر چه که در مک دارید بصورت تصاویری با ریت 720p به apple tv استریم کنید و بر روی نمایشگر های بزرگتر تصاویر خود را ببینید و از کار با آن لذت ببرید .



    Gatekeeper شاید به نوعی جدی ترین فشار اپل بر برنامه نویسان است که برنامه های خود را تحت mac app store ارائه کنند . اپل کنترل کامل بر روی mac app store دارد و بنابراین میتوان مطمئن بود که هیچ بد افزاری نمی تواند وارد این فروشگاه شود . اپل با gatekeeper کاری می کند تنها و تنها کاربر باید از برنامه های mac app store استفاده کند و بنابراین باید برنامه نویسان کم کم تمامی برنامه های خود را به mac app store انتقال دهند در این صورت ریسک آلوده شدن به بد افزار نزدیک به صفر می شود . البته این گزینه قابل غیر فعال کردن می باشد .

    قیمت این سیستم عامل : 19.99 دلار میباشد

    لینک دانلود از اپ استور : Mac App Store - OS X Mountain Lion





    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    گزارش اقصادی اپل در سه ماهه دوم 2012


    اپل به مانند هر شرکت دیگر٬ موظف به ارائه گزارش ریز اقتصادی خود در پایان هر سه ماه است. در حوزه فناوری پیش تر مایکروسافت٬ نوکیا و گوگل گزارش اقتصادی خود را منتشر کرده بودند. اپل دقایقی پیش در طی یک کنفرانس تلفنی گزارش اقتصادی خود را منتشر کرد. بخش مورد توجه این گزارش٬ میزان فروش آیپد خواهد بود زیرا نسل سوم آیپد در شروع این سه ماه عرضه شد و میزان فروش بالا یا فروش پایین این محصول نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت نسل سوم آیپد است. در کنار این موضوع نیز پیش بینی می شود به علت اینکه کاربران در انتظار نسل ششم آیفون هستند و زمان عرضه این محصول نیز نزدیک است٬ میزان فروش آیفون در این سه ماهه و سه ماهه سوم با یک افت همراه باشد.



    اپل در این سه ماهه ۳۵ میلیارد دلار درآمده داشته است که در این میان ۸.۸ میلیارد آن سود خالص بوده است.
    ریز دقیق فروش عبارتست از

    فروش ۲۶ میلیون آیفون ( ۲۸ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته )
    فروش ۱۷ میلیون آیپد ( ۸۴ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته )
    فروش ۴ میلیون مک ( ۲ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته )
    فروش ۶.۸ میلیون ایپاد ( ۱۰ درصد افت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته )

    تیم کوک مدیر اپل بعد از ارائه این گزارش گفت
    ما از فروش ۱۷ میلیون آیپد در سه ماهه هیجان زده هستیم. ما همچنین سری مک بوک پرو ها را در این سه ماهه آپدیت کردیم و مک شیر کوهی را نیز فردا عرضه خواهیم کرد. ما واقعا هیجان زده هستیم از محصولات بی نظیر دیگری که در خود تولید خود داریم
    بصورت خیلی ساده با نگاهی گذرا با درآمد دیگر شرکت های بزرگ می توان فهمید که درآمد اپل در این سه ماهه از مجموعه درآمد گوگل و مایکروسافت بیشتر است.

    [




    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    دومین پیروزی اپل بر سامسونگ در دادگاه آلمان!



    روز سه شنبه، دادگاهی در آلمان درخواست اپل برای منع فروش Galaxy Tab 7.7 اینچی در کل اتحادیه اروپا را پذیرفت. در همین حال درخواست مشابه سازندگان iPad برای منع فروش نمونه 10 اینچی تبلت Samsumg را رد کرد.
    به گزارش The Verge، اپل از دادگاه Dusseldorf Higher Regional Court آلمان، حکم منع فروش گلکسی تب 7 اینچی را در سرتاسر اتحادیه اروپا، دریافت کرد. البته درخواست دیگر اپل برای منع فروش گلکسی تب 10 اینچی که صرفا پوسته ای بر آیپد است، مورد قبول واقع نشد.
    حکم ابلاغی، ممنوعیت فروش گلکسی تب 7 اینچی از آلمان به سراسر اتحادیه اروپا گسترش می دهد. این دومین پیروزی برای Apple در اروپا است. سمپتامبر 2011، اپل ممنوعیت همیشگی فروش Galaxy Tab 10.1 اینچی در آلمان را به دست آورد. حکمی در ژانویه 2012 با توجه به قانون "رقابت غیر سالم" در آلمان تایید شد.
    این حکم باعث شد تا سامسونگ مجبور شود، نمونه های آزمایشی گلکسی تب 7 اینچ را هم که در IFA consumer electronics show رونمایی شده بود، از پیشخوان نمایندگی هایش جمع آوری نماید.
    سامسونگ بیانه ای علیه حکم اخیر دادگاه آلملن صادر کرده است:
    سامسونگ از نحوه قضاوت در این دادگاه ناراضی است. ما هر آنچه را در توان داریم، من جمله راهکار حقوقی، برای حفاظت ازحقوق داشته های هوشمند خود در برابر ادعای اپل به کار خواهیم گرفت. تا مطمئن باشیم محصولاتمان به دست مشتریان در اروپا می رسد.

    دیروز، همه چیز به کام اپل نبود. چرا که شرکت اپل که در Cupertino واقع است، باز هم نتوانست حکم ممنوعیت فروش گلکسی تب 10 اینچی را در دادگاه آلمان به دست آورد. یک ماه پس از منع فروش در آلمان، گلکسی تب 10 اینچی، آماده فروش در اروپا شد. چرا که دادگاه دوسلدورف اعلام کرد: تغییر قابل توجهی در طراحی این تبلت ایجاد شده است.
    سامسونگ در مورد حکم اخیر در ارتباط با تلبت 10 اینچی آن شرکت اعلام کرد:
    ما خرسندیم که دادگاه با حکم خود اثبات کرد که Galaxy Tab 10.1N حقوق مالکیت هوشمند اپل را نقض نمی کند و بر خلاف قانون رقابت ناسالم نیست. اپل با طرح چنین ادعاهایی باعث می شود طراحی مبتکرانه و پیشرفت در این صنعت محدود شود.
    از آنجایی که ساسونگ جانشین تبلت قدیمی خود را معروفی نموده.(تبلت جدید معروف به Galaxy Tab 10.1.2 است.) بعید به نظر می رسد با این حکم سودی عاید سامسونگ شود.
    سامسونگ و اپل در باتلاق شکایات حقوقی از یکدیگر غرق شده اند. مشکلات بین این دو شرکت به بیش از 10 کشور در سراسر جهان رسوخ کرده است. این دو هفته آینده در دادگاه کالیفرنیا باز هم مقابل هم قرار می گیرد.



    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------





    فروش ۱۰ میلیونی Galaxy S III در کمتر از دو ماه



    جدیدترین اسمارت فون سامسونگ مبتنی بر سیستم عامل اندروید، یعنی Galaxy S III, از زمان عرضه تا کنون که مدتی کمتر از ۲ ماه است، چیزی حدود ۱۰ میلیون فروش داشته است، این واقعه همان چیزی بود که مدیر عامل شرکت سامسونگ انتظار آن را داشت، او در زمان عرضه این گوشی اذعان داشت که تا پایان ماه July فروش Galaxy S III به ۱۰ میلیون دستگاه می رسد، به عبارتی دیگر روزانه ۱۹۰،۰۰۰ دستگاه. البته کمی زودتر از زمان پیشبینی شده این اتفاق رخ داده است. در کنار این پیشبینی، رئیس بخش فناوری اطلاعات شرکت سامسونگ، این خبر را پذیرفته و احتمال می دهد که تا پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰ میلیون دستگاه Galaxy S III فروش داشته باشد.
    بدون شک Galaxy S III رکورد یار قدیمی خود یعنی S II را شکسته است، Galaxy S II طی مدّت ۵ ماه توانست به رکورد ۲ ماهه ی S III دست یابد.

    سامسونگ با این آمار و ارقام، خود را بزرگ ترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند تلقّی کرده و همچنان رقیب بزرگی برای اپل. گذشته از این مطالب، شایعاتی در مورد عرضه Galaxy Note جدید در ماه August به گوش می رسد، این زمان بندی به احتمال زیاد در نزدیکی عرضه آیفون نسل بعد خواهد بود. شاید زمان مناسب برای رقابت با آیفون، همین ماه باشد.





    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------





    Sparrow به گوگل پیوست





    همه ما با نرم افزار Sparrow آشنا هستیم، نرم افزاری که به وسیله آن چه در مک و چه در iOS ایمیل هایمان را چک می کردیم، اکنون طبق گزارش ها حاکی از آن است که گوگل این نرم افزار را برای تیم Gmail خود در اختیار گرفته است تا بیش از پیش سرویس ایمیل خود را کسترش دهد، این خبر توسط مدیر عامل Sparrow نقل شده است. بدون شک Sparrow یکی از پرطرف دار ترین نرم افزار ایمیل برای مک و iOS است، طراحی عالی و کارکرد منحصر به فرد، ویژگی هایی است که این نرم افزار را ردر جایگاه بالایی قرار داده است. مدیر عامل Sparrow نقل کرده است که گوگل امروز پیشنهادی به ما داد که سرانجام منجر به پیوسته شدن Sparrow ما به این شرکت شد،

    هر چند قیمت دقیقی در دسترس نیست، اما نقل شده است که این معامله به ارزش 25 میلیون دلار به ختم رسیده است. در کنار این خبر، مدیر عامل Sparrow اذعان کرده است که در نرم افزار Sparrow هیچ تغییری صورت نمی گیرد و ویژگی جدیدی کسب نمی کند، اما این نرم افزار به تیم Gmail پیوسته است. پس در حال حاضر این نرم افزار در AppSore مک و iOS موجود است.


    گوگل قصد دارد کابران خود را در دسترسی به Gmail راحت تر سازد

    این واضح است که Sparrow در مک حرف اول را می زند، اما گوگل با سیاست های خود قصد دارد خود را به این جایگاه برساند، یعنی عرضه یک برنامه بومی Gmail در مک. Sparrow با داشتن قدرت کافی و سهولت در استفاده از آن، توجه خود را به گوکل جلب کرده بود و امروز به وضوح شاهد موفقیت این نرم افزار هستیم. تمرکز گوکل در حال حاضر عرضه یک نرم افزار بومی برای پلتفرم مک و ویندوز است. یعنی گسترش برنامه ی بومی خود در دو سیستم عاملی که حرف اول را در دنیای تکنولوژی می زنند. ظاهراً Saprrow راه رسیدن به خواسته گوکل است.



    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------



    انتشار تصاویری از سیستم عامل موبایل Firefox


    پس از اینکه شرکت موزیلا به صورت رسمی تایید کرد که برروی Firefox OS کار می کند, امروز تصاویری از این سیستم عامل موبایل منتشر شد. همچنین اعلام شده است که دستگاه های دارای Firefox OS در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۳ عرضه خواهند شد. در این تصاویر می توانید تمامی قسمت های مهم این سیستم عامل را ببینید. موزیلا اعتقاد دارد این سیستم عامل بسیار سبک و سریع است و حتی Source آن از آندروید هم بازتر است ! قبلا هم در اخبار داشتیم که موزیلا اعلام کرده تمامی برنامه هایی که بر مبنای HTML نوشته شده اند برروی این سیستم عامل کار خواهند کرد. در تصاویر زیر می توانید تعدادی از آن ها را ببینید. Notification ها در Lock Screen کاملا شبیه به iOS هستند. آیا این شباهت باعث شکایت اپل خواهد شد؟









    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    آیفون نسل بعد با اتصال داک کوچکتر عرضه می شود




    رویترز هم با انتشار خبری به صف خبرگزاری هایی پیوست که در مورد نسل بعدی آیفون اقدام به انتشار اخبار و در برخی مواقع شایعات می نمایند. به گزارش رویترز، تلفن همراه نسل بعد اپل، اتصال Dock کوچکتری دارد. به نظر می رسد که داک جدید 19 پین و نسبت به داک های کنونی 11 پین کمتر داشته باشد.

    آیفون نسل جدید اپل که احتمالا ماه اکتبر عرضه می گردد، با اتصال 19 پینی به جای اتصال 30 پینی کنونی معرفی خواهد شد.دو منبع مطلع به رویترز خبر دادند: "برای این که جک هدفون به پایین آیفون انتقال یابد، داک باید محیط کمتری را اشغال کند" این بدان معناست که آیفون نسل جدید را نمی توان بدون آداپتور به اسپیکر، شارژر و دیگر لوازم جانبی که اکنون در بازار هستند، متصل کرد.
    در اوایل امسال شنیده بودیم که در آیفون نسل جدید، اتصال Dock کوچک خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که این اتصال، چیزی بین میکرو و مینی USB خواهد بود.اولین گزارش مبنی بر کوچک شدن اتصال Dock آیفون توسط iMore و اولین شایعات از Dock 19 پینی توسط TechCrunch ارائه شده است.


    همانگونه که در عکس ها مشخص است، اتصال کوچک تر فضای لازم برای انتقال جک هدفون از بالا به پایین آیفون را فراهم می کند.
    بسیاری معتقند که انتقال جک هدفون به پایین برای کاربرانی مفید است که دوست دارند زمانی که آیفونشان را در جیبشان قرار داده اند با هدفون به موسیقی گوش کنند.قبل از این، آیپاد تاچ هم که از لحاظ ظاهری و امکانات بسیار به آیفون شبیه است به جک هدفون در پایین بدنه مجهز شده است.


    اوایل امسال، یک نمونه سفید از آیفون نسل بعد با صفحه شیشه ای جلو در اینترنت انتشار یافت.
    به گزارش Digitimes، تولید آیفون نسل بعد آغاز شده است. در این گزارش ادعا شده کار تولید آیفون در کارخانه ی شانگهای شروع شده است.Macotakara، اولین خبرگزاری است که ادعا کرده اواسط جولای تولید آیفون آغاز می شود.
    انتظار می رود آیفون نسل جدید، پاییز امسال وارد بازار شود. هم چنین قرار است که طول آیفون برای پخش فایل های ویدیویی و سیستم Navigition به روز شده آیفون بهینه گردد. علاوه بر این، پردازنده قویتر و پشتیبانی از شبکه های بی سیم LTE از دیگر امکانات این گوشی هوشمند خواهند بود. آیفون جدید همراه با iOS 6 که به تازگی از سوی اپل معرفی شده عرضه می شود. از ویزگی های این سیستم عامل می توان به پیشرفت سیری، نقشه ی سه بعدی با امکانات بیشتر و همخوانی با یکی دیگر از شبکه های اجتماعی نام برد.




    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------




    احتمال تغییر طراحی iPod Touch


    از روز پنجشنبه تعدادی گزارش منتشر شده که طبق آن ها احتمال می رود, اپل همراه با نسل بعدی آیفون, آیپاد تاچ را هم به روز کند.
    طبق گزارش های منتشر شده صفحه نسل بعدی iPod Touch بزرگتر خواهد شد و جنس پشت آن از آلومینیوم خواهد بود. احتمالا اندازه صفحه ۴ اینچ خواهد بود (اندازه احتمالی نسل بعدی iPhone) و شاید هم از تکنولوژی in-cell touchscreen استفاده شود.


    احتمال بعدی هم استفاده از CPU A5 اپل می باشد. همان قلب تپنده iPhone 4S. در قالبی که از نسل بعدی iPod Touch یافت شده یک سوراخ به اندازه فلش LED در کنار دوربین پشت قرار دارد. البته ممکن است در آینده برداشته شود, اما یک flash کمک زیادی به عکس برداری می کند. احتمالا کیفیت دوربین هم افزایش خواهد یافت. هنوز قیمت گذاری ها معلوم نیست و نمی توان حدس زد چنین محصولی چقدر موفق خواهد بود. بزرگترین حدسی که می توان زد این است که اپل در ماه سپتامبر از یک آیپد کوچکتر, نسل بعدی آیفون و نسل بعدی آیپاد تاچ رونمایی کند.





    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------

  • #2


    یکی از بزرگترین رونمایی های تاریخ که تا به حال دیده ایم، شاید معرفی iOS در تاریخ ۲۰۰۷، دهم ژانویه، از سوی استیو جابز باشد، ، سیستم عاملی که به همراه محصول جدیدی با نام آیفون، توانست مسیر گوشی های بازار را به خاستگاه اصلی خود سوق دهد. مسیری که واقعاً یک گوشی تبدیل به کوشی هوشمند می شود. در طول پنچ سال از عرضه iOS, آی دیوایس ها اپل شکل کاملتری به خود گرفت، iPod Touch , iPad, iPhone. لمس این تکنولوژی، به معناوی واقعی کلمه می تواند تعریفی از دنیای گوشی های هوشمند باشد. در حال حاضر سیستم عامل iOS در میان سیستم عامل های قدیمی تر به سرعت رو به پیشرفت و توسعه است. این ها به معنای بزرگ نمایی این سیستم عامل نیست، اگر کمی بهتر نگاه کنیم، پیشرفت این سیستم عامل را در طول سال کاملاً قابل لمس است.

    iOS 5، سیستم عاملی که امروزه در آی دیوایس های اپل وجود دارد. سیستم عاملی که کاربران تازه وارد در زمینه اسمارت فون ها را بهتر و زیباتر به این سیستم ها آشنا می سازد، یک محیط قدرتمند برای برنامه نویسان، در نهایت یک تجربه متفاوت در مقایسه با دیگر پلتفرم ها.
    شاید قابل برجسته ترین نکته موجود در iOS, شباهت آن به OS X باشد، و با رشد iOS ویژگی هایی در آن پدید آمد که امروزه شاهد آن در OS X هستیم، واقعا زیباست.


    چگونه یک پلتفرم بدون داشتن برنامه جانبی، مولتیتسکینگ، کپی پیست و ... اکنون به جایی سیده است که در دنیا حرف اول را می زد؟ حال بیایید نگاهی به رخداد های این ۵ سال بیندازیم.

    در اوایل عرضه آیفون، این محصول iPhone OS نامیده می شد، همچنین تا قبل از عرضه iOS 4، این سیستم عامل را با نام OS می شناختند. این نام ها تا حد زیادی می توانست ما را به این نتیجه برساند که وجه مشترکی بین OS X و iOS وجود دارد، که امروزه به وضوح شاهد آن هستیم.







    OS 1.0: تولّد آیفون




    آیفون 2G و OS 1.0 همزمان توسط اپل معرفی شد. شاید تصور آن سخت باشد که وقتی از اولین آیفون رونمایی شد، بتوان آن را با دیگر پلتفرم ها مقایسه کرد. Windows Mobile, Palm OS, Symbian و حتی BlackBerry در آن زمان یعنی سال ۲۰۰۷ وجود داشتند شده بود. آيفون با یک سری ویژگی و امکانات متفاوت مورد توجه قرار گرفت ، درحالی که حتی پشتیبانی از 3G هم نداشت، چیزی به نام مولتیتسکینگ معنایی نداشت، و از همه مهمتر، هیچ برنامه یی بر روی آن نصب نمیشد و فقط و فقط برنامه های پیش فرض در آن وجود داشت. حتی شما نمی توانستید چیزی را کپی یا پیست کنید. حتی هیچ فایلی هم در ایمیل ضمیمه نمیشد. MMS هم چیز ناشناخته ای در این نسخه بود. قابلیت ساده ای که ساده ترین موبایل ها هم داشتند، یعنی انتخاب پس زمینه برای هوم اسکرین، آن هم وجود نداشت.

    نداشتن این امکانات باز هم همه را به سمت این گوشی سوق داد، با اینکه کمبودها مهم هم بودند. اما اپل به جای اندیشیدن برای رقابت، مسیری دیگری را در پیش گرفت. افزایش سرعت، انسجام میان برنامه ها و چند ویژگی دیگر که نسبت به آن چیزی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد بهتر باشد. با این سادگی محض، این سیستم عامل در بدو ورود خود به دنیای تکنولوژی سه چیز مهم را دربر داشت،




    Mobile Safari web browser


    مرورگر خاصی از که OS X به OS آمد بود، با حداکثر امنیت، شاید نبود فلش یکی دیگر از ویژگی های خاص آن بود. اما باید بدانیم که این مرورگر اولین مرورگری بود که به کاربر احساس کار با یک دسکتاپ قدرتمند می داد، وب گردی بدون هیچ مانعی بسیار همانند وبگردی در کامپیوتر بود. قدرتمند و کامل.



    آیپاد عظیم


    اپل با استفاده از آیتونز و آیپاد توانست برنامه ای قدرتمند را به OS بیاورد، برنامه ای که نام آن iPod بود، پذیرنده ویدئو و آهنگ بود. که در نهایت تبدیل به یک اکوسیستم عظیمی از رسانه شده بود، شاید آیپاد برای قشر خاصی زیاد چجلوه خاصی نداشت، اما آیفون در کنار آیپاد هر کس را مجذوب خود می ساخت.


    هسته و اینترفیس OS



    تا قبل از عرضه آیفون، هیچ اسمارتفونی صفحه لمسی نداشت، بلکه فقط با یک شی همانند قلم کار می کرد و هیچ گونه حساسیتی به حرارت دست نداشت. این واقعاص یک تجربه جدیدی برای عموم بود، قدرت در نوک انگشتان شما بود. بیش از نرم افزار، شاید اپل به سخت افزار خود یعنی آیفون پرداخته بود و این می تواند دلیل اصلی مجذوب شدن کاربران به سمت آیفون باشد. زوم و اسکرول با دست احساس بهتری به کاربر می داد. و همه این ها نشانگر یک انقلاب در تکنولوژی بود.







    OS 1 برنامه هایی با خود به ارمغان آورد که برای یک پلتفرم عظیم و انقلابی لازم بود، هرچند که جلوتر از زمان خود بودند.

    Google Mapsشوکی عظیم از طرف آیفون به دیگر پلتفرم ها بود. زوم با انگشتان دست حس بهتر و جدیدی را به کاربر انتقال می داد، واقعاً شگفت انگیز است، زوم با دستان خود بر روی نقشه جهان. طبیعی تر بودن استفاده از ابزار در آیفون قدرت خاصی را به همه چیز بخشیده بود. حتی از دسکتاپ هم قدرتمند تر و بهتر بود.



    iTunes Sync هم دیگر از تجربه های جدید بود، این ویژگی شاید آغاز امنیت فوق العاده از طرف شرکت اپل برای کاربران آيفون بود، تنها و تنها اطلاعات گوشی را می توان از iTunes گرفت و ا ذحیره کرد.

    کیبورد, تایپ با انگشتان دست، باز هم یک ویژیگ جدید و خارق العاده، تجربه ای که پیش از آن به فکر هیچ کس نرسیده بود. تمام سیستم هایی که کیبورد فیزیکی نداشتند تنها قابلیت تایپ با قلم را داشتند، اما آیفون همه چیز را تغییر داد.


    با ویژگی های فوق تا حدی به بزرگی این سیستم عامل در بدو تولدش پی بردیم. اما با این همه خوبی کاستی هایی در کنارش بود. حال به آپدیت های این نسخه نگاهی می اندازیم.




    IOS 1 UPDATES




    سه ماه بعد از معرفی آيفون، اپل اولین آیدیت عظیم خود را برای OS 1 عرضه کرد، ارتقا به OS 1.1.1. این آپدیت از چند لحاظ مورد توجه بود. یکی از این ویژگی ها، مشترک بودن سیستم عامل با دستگاه های جدید بود، iPod Touch نسل اول، همچنین به روز رسانی های متداول باعث از بین رفتن باگ ها و به وجود آمدن ویژگی های جدید می شد، حال دیگر دو دستگاه از این سیستم عامل بهره می برد و شکل گسترده تری به خود گرفت.

    لیست کامل تغییرات






    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=





    OS 2: برنامه ها






    و سرانجام آپدیتی دیگر از سیستم هامل OS, به طور رسمی اپل از نسخه خود که همراه با تغییرات خاصی بود رونمایی کرد، OS 2.0. بزرگترین ویژگی این نسخه، وجود AppStore بود، این بدان معنا بود که آیفون توانایی اجرای برنامه ها را داشت. فروشگاه اپ استور هم محیط امنی برای عرضه برنامه ها بود.


    AppStore, ورود این فروشگاه به طور رسمی به آيفون و آیتونز. که به راحتی امکان نصب برنامه ها را داشتیم. همزمان با رونمایی از AppStore, برنامه نویسی از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و در میان عموم محبوبیت خاصی را پیدا کرد، به وجود آمدن برنامه های سه بعدی، با گرافیک های خارق العاده که تا حد زیادی فراموش می کنیم این بازی ها در یک اسمارتفون اجرا می شود. گسترده شدن برنامه ، کنسول های بازی را به طور جدی تحدید کرد.



    البته رونمایی از AppStore و برنامه های موجود در آن همراه با جدال هایی بود.




    MobileMe, اپل همچنین از سرویس جدید خود که بر اساس سیستم های ابر بود معرفی کرد. ذخیره سازی فایل های تقویم، دفترچه تلفن و ایمیل در این سیستم ابری با پرداخت سالیانه 99 دلار.

    OS 2.0 در کنار یک آیفون جدید به نام آیفون 3G عرضه شد. آيفونی سریع تر، قوی تر و با دوربین بهتر.




    IOS 2 UPDATES


    متاسفانه OS 2.0 برای اپل زیاد پادار نبود، عمر کمتر باتری، کرش کردن برنامه ها و ... . در این بین 2.0.1 و 2.0.2 هم عرضه شد. 2.1 در سپتامبر 2008 عرضه شد که باین مشکلات ا کمرنگ تر کرد. همچنین 2.2 در نوابر این سال آمد که آپدیت بزرگی برای Googel Maps بود، آیپاد تاچ نسل دوم هم همزمان با نسخه 2.1 عرضه شد.

    ایست کامل تغییرات در بروزرسانی ها







    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=





    OS 3.0: امکانات





    OS 3.0 هم زمان با آیفون 3GS در تاریخ ژوئن ۲۰۰۹ عرضه شد. بدون هیچ تغییری در ظاهر آن. در عوض اپل تغییرات برجسته ای را به این سیستم عامل افزود. کات، کپی پیست، و قوی تر ساختن محیط OS, از ویژگی های این نسخه بود.



    Spotlight search شاید یکی از کمبودهای آيفون بود که در این نسخه به آیفون افزوده شد، یعنی قابلیت جست و جو. با کشاندن صفحه به سمت راست صفحه ای جدید ظاهر می شود که محتوای موجود در آیفون را به راحتی می توان یافت.


    نوتیفیکیشن برای برنامه ها
    هرچند که وعده این ویژگی در OS 2.0 داده شده بود، اما بالاخره در OS 3.0 ظاهر شد، این قابلیت به راحتی اطلاع رسانی ها را انجام می داد، به شکل یک پنجره Pop-up.


    اپل همچنین MMS را به این نسخه آورد، ظبط ویدئو در دوربین، کیبورد سازگار با لنداسکیپ، برنامه ظبط صدا و ... به آيفون افزود. Voice Control هم که یکی از کمبودها بود خود را به آيفون رساند، توانایی زنگ زدن به افراد، توقف و پخش موسیقی و ... از قابلیت های این سیستم بود.

    ویگی های دیگری نیز به دنبال OS 3.0 عرضه شد که به کامل تر کردن این نسخه کمک به سزایی کرد.





    ✔ ضربه زدن بر روی صفحه نمایش در اپلیکیشن دوربین برای فکوس

    ✔ توانایی خرید ویدئو در آیتونز، تی وی شوها و کتاب از فروشگاه آیتونز

    ✔ Find My iPhone

    ✔ Autofill در سافاری

    ✔ اپلیکیشن قطب نما ( Compass )

    ✔ افزودن AIPهای فراوان به SDK

    ✔ ساپورت پخش موسیقی ها iPod در دیگر برنامه های نصب شده

    ✔ ظهور بلوتوث و پشتیبانی از لوازم جانبی




    IOS 3 UPDATES


    چند ماه بعد، اپل نسخه 3.1 را منتشر کرد که امکانات بیشتری به آن افزوده شد. 3.1.3 هم در فوریه ۲۰۱۰ عرضه شد، این نسخه آخرین ساپورت نرم افزاری از آیپاد تاچ نسل ۱ و آیفون 2G بود.




    iOS 3.2: رسیدن iPad



    همزمان با عرضه این نسخه از OS, استیو جابز باز هم یک محصول انقلابی به دنیای تکنولوژی هدیه کرد، تولد تبلت. وسیله ای که در اولین روز عرضه آن کمی عجیب و رویایی به نظر می رسید. تجربه سیستم عامل OS در یک صفحه بسیار بزرگ به رویایی تر بودن این دستگاه می افزود. هدف اصلی از عرضه این نسخه، هماهنگ سازی iPad با این سیستم عامل بود.



    بهینه سازی OS برای صفحه نمایش بزرگ تر

    نه تنها این سیستم عامل برای صفحه نمایش بزرگی همانند آیپد بهینه سازی شده بود، بلکه بعضی از ویژگی ها و گرافیک منحصر به فرد بود. صفحه نمایش بزرگ تر پذیرنده ریزه کاری های بیشتر است.


    طراحی جدید نرم افزارها


    اپل همچنین تغییرات اساسی ای را در بعضی برنامه ها به وجود آورد که مختص آیپد بود. به طور مثال محیط سافاری کاملاً متفاوت با آن چیزی بود که در آیفون دیده بودیم. برنامه Photo که بیشتر به حرکت های Gesture نزدیک شده بود، محیط برنامه iPod هم کاملاً بازسازی شده و شبیه به آیتونز بود. AppStore هم از این تغییرات بی بهره نماند.



    برنامه Contact شکلی همانند یک دفتر به خود گرفته بود و برنامه Calendar هم با طراحی شیک بسان یک دفترچه زیبا بود. با توجه به ویژگی های به وجود آمده حدس هایی می شد درباره آیپد و مک زد، این دو بسیار شبیه به هم شده بودند. به خصوص از لحاظ گرافیکی و طراحی. وسعت صفحه نمایش به سیستم عامل این امکان را می داد تا کار با نرم افزارها بسیار روان تر شود.



    3.2 آخرین آپدیت برای این سری بود.




    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=



    iOS 4: Multitasking




    در ماه ژوئن ۲۰۱۰ عرضه شد، iOS 4 یک چیز به همراه خود داشت، افزودن امکانات برای قدرت کاربر. مولتیتسکینگ، فولدرسازی برای برنامه ها، Wi-Fi tethering، دریافت ایمیل ها در یک صندوق پستی، شخصی سازی جست و جو در spotlight و دیگر ویژگی ها، همه این امکانات آیفون را قادر ساخت تا با دیگر رقبا به طور جدی رقابت کند.

    ✔ امکان Spell Check مانند آیپد

    ✔ امکان خاموش کردن موقعیت مکانی برای برنامه ها

    ✔ انتخاب پس زمینه در هوم اسکرین

    ✔ فولدر بندی

    ✔ مولتیتسکینگ

    ✔ زوم در دوربین



    همراه با این ویژگی ها، برنامه نویسان باید برنامه های خود را با امکاناتی مانند مولتیتسکینگ هماهنگ می کردند. دوبار ضربه زدن بر روی دکمه هوم تصویر هوم اسکرین را به بالا برده و برنامه های باز بوده را به شما نشان می دهد، همچنین اگر در این قسمت، دست را به طرف راست بکشیم امکان کنترل حالت لنداسکیپ و کنترل iPod مهیا می شود.





    .FaceTime
    همزمان با معرفی iOS 4, اپل آیفون 4 را هم عرضه کرد، یکی از ویژگی های آیفون 4 بهرگیری از دوربین جلو بود و امکان چت را با Facetime مهیا می ساخت، این قابلیت تنها برای آیفون 4 , آیپد ۲ و مک وجود داشت.



    فولدرها.
    با iOS 4, سرانجام امکان فولدربندی برنامه ها در هوم اسکرین مهیا شد، به سادگی میتوان برنامه دلخواه را به داخل برنامه دیگر کشانده تا فولدر مورد نظر ساخته شود،


    Retina Display.آیفون 4 با داشتن پردازنده قوی تر، دوربین بهتر وطراحی منحصر به فرد شگفتی ساز شد، اما Retina ویژگی ناشناخته ای بود، آیفون 4 اولین دستگاه اپل بود که دارای این ویژگی در صفحه نمایش بود، افزایش رزولوشن آیفون 4 همه را شگفت زده کرد. به طور دقیق رزولوشن دو برابر شده بود. برنامه نویسان هم برنامه های خود را با این ویژگی وفق دادند تا محیط آیفون کاملاً زیبا شود.





    iOS 4 Updates


    مشکل بزرگ آیفون در این دوره، ضعیف بودن سیگنال آنتن بود، چیزی که آیفون 4 را به زیر سوال برده بود. به طوری که با دست چپ نگه داشتن آیفون 4, باعث می شد تا سیگنال به طور کامل قطع شود.




    سیستم عامل 4.0.1 برای آیفون و 3.2.1 برای آیپد در جولای ۲۰۱۰ منتشر شد. اپل چهار بار دگر این نسنه را آپدیت کرد و در هر آپدیت ویژگی هایی افزود.


    در این میان Game Centre هم عرضه شد، مکانی برای دیدن رکورد و اطلاعات دیگری بازی ها. همچنین مولتیتسکینگ فولدربندی به آیپد آمد.


    لیست کامل تغییرات به وجود آمده:





    ==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=




    iOS 5: سیری و دیگر امکانات


    بدون شک بزرگ ترین آپدیت از نظر به وجود آمدن امکانات، به iOS 5 اختصاص دارد.


    همانند OS 3.0, آیفونی همراه با S عرضه شد, آیفون 4s با قدرت بیشتر نسبت به آیفون 4. از مهمترین ویژگی آیفون 4s می توان از منشی دوست داشتی یعنی Siri نام برد.


    Siri : که تنها در آیفون 4s در دسترس بود، توسط سیری هر آنچه را که به ذهن شما می رسد می توان پرسید و جواب را در اسرع وقت هم به صورت توشتاری و هم گفتاری دریافت کنید. این منشی به سرور WolframAlpha متصل است.
    البته اپل سیری را در مرحله بتا عرضه کرد، سرویسی که در برابر همه رقیبان بی همتا بود،


    Notification Center: یک ویژگی عالی برای مشاهده تمام رخدادهای آیفون، ظاهر شدن صفحه ای جدید با اسکرول به سمت پایین. مشاهده آب و هوا و سهام و اطلاعیه ها از کاربردهای این بخش جدید است.




    iMessage: سیستم جدیدی از سوی اپل، ارسال بی نهایت پیام به آیفون یا آیپاد یا آیپد، بدون شک این ویژگی در رقابت با BlackBerry Messenger بود، ارسال عکس، ویدئو و صدا هم تویط سیستم iMessage امکان پذیر است، این سیستم همچنین تاثیر به سزایی در کمبود استفاده از SMS داشت. سیستم iMessage می تواند توسط شماره تلفن و یا Apple ID فعال شود،



    WiFi Sync: بدون هیچ سیمی امکان سینک iDevice ها فراهم شد.


    Software Update: بدون نیاز به دانلود کامل سیستم عامل و کامپیوتر، به راحتی امکان آپدیت آیفون مهیا شد.


    iCloud: سرانجام این سرویس به iOS 5 افزوده شد، توسط این حافظه ابری، شما می توانید فایل های خود را تا 100GB ذخیره کنید، اطلاعات بیشتر




    توییتر: در این نسخه، توییتر با آیفون ادغام و ارسال توییت و عکس ها به توییتر بسیار ساده شد.



    ✔ امکان گرفتن عکس با دگمه صدا

    ✔ اضافه شدن برنامه های جدیدی به نام Reminder و newsstand

    ✔ اضافه شده قابلیت Reader در سافاری

    ✔ امکان ویرایش عکس ها در برنامه Photo

    ✔ حرکت های Gesture در آیپد

    ✔ ادغام توییتر

    ✔ امکان دسترسی به دوربین در لاک اسکرین


    بزرگترین نقص این نسخه، می تواند مربوط به عمر باتری در آیفون 4s باشد. که سرانجام با عرضه آپدیت هایی از سوی اپل این مشکل برطرف شد.



    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=




    iOS 6: Goodbye, Google Maps




    امسال در تاریخ ۱۱ ژوئن ، اپل در کنفرانس خود از نسخه جدید iOS 6 رونمایی کرد. با ویژگی های فراوان که تا کنون بتا ۲ آن منتشر شده است.


    نقشه: اپل در این نسخه تصمیم گرفت برای همیشه با نقشه های گوکل خداحافظی کند. با این کار، اپل نقشه ی اختصاصی خود را با قابلیت سه بعدی جایگزین کرد، با محیطی زیبا و جدید.


    فیس بوک: فیس بوک سرانجام به آیفون پیوست، پس از مشکلاتی که در سال ۲۰۱۰ فیس بوک با سرویس Ping پیدا کرد، نهایاتاً فیس بوک در کنار توییتر به آیفون پیوست.


    Siri: هم در این نسخه آپدیت شد. به طوری که می تواند به سوال های جزئی تر هم پاسخ دهد.


    Remind me: این قابلیت میتواند از تماس هایی که نمی توانیم به آن پاسخ دهید مارا یاری کند، به این صورت که یادآور یک تماس از دست رفته می شود.




    ✔ تغییرات گرافیکی در محیط iOS

    ✔ قابلیت تماس با Facetime تحت 3G

    ✔ افزوده شدن Do Not Disturb, که با فعال کردن آن دیگر شاهد نوتیفیکیشن ها نیستیم

    ✔ افزوده شدن VipMail به برنامه Mail

    ✔ افزوده شدن برنامه ای جدید به نام PassBook

    ✔ اضافه شدن برنامه Clock برای آیپد

    ✔ افزودن Siri برای آیپد

    ✔ والپیپرهای جدید

    ✔ iCloud Tabs







    ---------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------------





    عرضه مکبوک پرو ۱۳ اینچی به همراه به روز رسانی iMac در سپتامبر





    با عرضه MacBook Pro Retina در سایز ۱۵ اینچی، کمبودی در این میان محسوس بود، آن هم چیزی نبود جز مکبوک پروهای رتینا در سایز ۱۳ اینچ، حال، Ming-Chi Kuo, یکی از سرشناس ترین تحلیل گر مربوط به مسائل شرکت اپل، اذعان دارد که در ماه سپتامبر مکبوک پروهای ۱۳ اینچی سازگار با رتینا همراه با سری جدید iMac عرضه خواهند شد. این امر به طور قطع با سیاست های اپل سازگار است، از طرفی سایز ۱۳ اینچ در نوت بوک از اهمیت بالایی برخوردار است و پتانسیل زیادی برای عرضه در کنار سایز ۱۵ اینچ دارد. این تحلیل گر معتقد است که در میان برخی از مصرف کنندگان اندازه ۱۳ اینچ بسیار مهم است ، از طرفی، در صورت عرضه، گزینه های جذابی برای مشتریان به وجود می آید، آیا مکبوک پرو رتینا ۱۳ اینچ را بخریم و یا مکبوک ایر باریک و سبک؟ البته این سوالات می تواند نشان دهنده کامل بودن خط تولید مک ها از همه لحاظ باشد.

    اپل با عرضه این مکبوک پروها حتی می تواند خلاً کمبود یک تبلت ۷ اینچی را با یک نوت بوک عالی و قدرتمند با رزولوشن بالا که همان مکبوک پرو رتینا ۱۳ اینچی است پر کند، چرا که اپل دوست ندارد میان محصولات iOS و OS X خود تفاوت زیادی از نظر کمیت و کیفیت رخ دهد. او معتقد است که این مکبوک در کنار آيفون نسل بعد و آیپد مینی اولویت دارد. با این کار اپل می تواند بازار نوت بوک خود را بیش از پیش قوی تر سازد.


    این تحلیلگر همچنین ذکر کرده است که iMac های جدید هم در کنار مکبوک پرو رتینا ۱۳ اینچی عرضه خواهند شد، آخرین طراحی iMac به سال ۲۰۰۹ بر می گردد، اما با کوچکتر شدن مکبوک پرو رتینا در این سایز و این قدرت، اپل به راحتی می تواند iMac های نازک تر را عرض کند. اگرچه اختلافاتی برای برخورداری iMac ها از رتینا مطرح است، اما دیگر ویژگی ها هم برای iMac حائز اهمیت است، البته مسئله رتینا برای iMac ها هم می تواند یک مورد مهم برای اپل باشد، چرا که با سیاست پیشِ روی اپل برای سازگاری تمام محصولات با رتینا، این امر طبیعیست.

    انتظار می رود این خط از مکبوک ها در ماه سپتامبر یا نهایاتاً در اکتبر عرضه شود.

    نظر


    • #3
      استقبال از مک شیر کوهی در انجمن





      بر طبق اعلام های پیشین به احتمال فروان نسخه mac os x 10.8 که به نام شیر کوهی شناخته می شود منتشر خواهد شد .
      این نسخه هشتمین فرزند نسل دهم مک است . نسل دهم مک در سال ۲۰۰۱ با نسخه چیتا آغاز به کار کرد. پس از بحران اپل در سال ۱۹۹۶ جیل آمیلیو مدیر عامل وقت اپل ورشکسته٬ تصمیم به بازگرداند استیو جابز که در سال ۱۹۸۶ از اپل اخراج شده بود ٬ داشت و سرانجام موفق شد استیو جابز و شرکتش NeXT را به بعد از فرو رفتن اپل در بحران به این شرکت بازگرداند. استیو جابز به همراه شرکای خود در NeXT سیستم عامل NextStep را خلق کردند و پس از ادغام NeXT و اپل ٬ استیو جابز اعلام کرد که شرکتش و همه مهندسان و دستاورد های آن در اختیار اپل قرار خواهد و در آخر می توان گفت که استیو جابز بهمراه Next و NeXTstep شالوده نسل دهم مک را ریختند و بدون شک می توان گفت که نسل دهم مک با الهاماتی که از مهندسان و سیستم عامل NeXTstep گرفته است به جایگاه کنونی رسیده است.
      استیو جابز با نهادن سی دی نسل نهم مک در یک تابوت در کنفرانسی در پیش روی همگان٬ تولد نسل دهم مک را اعلام کرده بود.





      بعد از این مقدمه کوتاه به مروری سریع به نسل دهم مک می پردازیم و با این بیان تاریخچه بهتر به استقبال شیر کوهی می رویم.


      Mac OS X 10.0
      به نام چیتا شناخته میشد . این نسخه بعد از چند ماه به mac os x 10.1 به نام PUMA آپدیت شد




      پس از ادغام شرکت NeXT در اپل ٬ این نسخه اولین نسخه بعد از نسل نهم بود که با تغییرات بسیاری همراه بود . ظاهر مک در این نسخه کاملا تغییر کرد با افکت های گرافیکی زیبا زمان ریلیز این نسخه ۲۰۰۱ بود. در چیتا هسته سیستم عامل مک بطور کلی تغییر کرده بود و برای اولین بار از هسته داروین یونیکس استفاده می شد. قیمت این نسخه ۱۲۹ دلار بود
      در آن زمان مرورگر اصلی مک اینترنت اکسپلور مایکروسافت بود و خبری از آیتونز یا سافاری نبود



      Mac OS X 10.2




      سال ۲۰۰۲ - این نسخه به نام جگوار شناخته شده است . در این نسخه سافاری متولد شد . در جگوار پکیج iLife جزئی از این سیستم عامل بود که شامل نرم افزار های آیتونز ٬ iphoto و imovie می شد . پس از ارائه این نسخه مایکروسافت تصمیم گرفت دیگر اینترنت اکسپلور را برای مک عرضه نکند. از دیگر امکانات این نسخه می توان به آپدیت هسته٬ بهتر شدن گرافیک کار در سیستم عامل و اضافه شدن یا آپدیت نرم افزار هایی مثل adress book, Mail و Finder اشاره کرد.



      Mac OS X 10.3




      سال ۲۰۰۳ - این نسخه به نام Panther شناخته شده است . در این نسخه کمی قابلیت های گرافیکی آن بالاتر رفت و همچنین نرم افزار ichat با قابلیت تماس تصویری ریلیز شد و در کنار آن قابلیت امنیت FileVault نیز در مک متولد شد.



      Mac OS X 10.4




      سال ۲۰۰۵ - نسخه Tiger ریلیز شد
      نسخه تایگر یک آپدیت بزرگ به شمار می آمد . در این نسخه ساپورت مستقیم از نرم افزار های Power PC آغاز شد و روبوت دستیار Automator ٬ ویجت های سیستم عامل نیز در این نسخه متولد شد. ویجت ها در بخشی به نام Dashboard در مک اضافه شدند.
      این نسخه با قیمت ۱۳۰ دلار عرضه شد. می توان گفت تایگر آغاز گر نسل پیشرفته مک بود که تاکنون ادامه داشته است.






      Mac OS X 10.5




      ۲۶ اکتبر سال ۲۰۰۷ - نسخه Leopard با طراحی جدید گرفیکی عرضه شد . قابلیت های گرافیکی این سیستم عامل در ۱۰.۵ متحول شده بود . تغییرات بسیار بزرگی انجام شد از قبیل ساپورت نرم افزار های ۶۴ بیتی ٬ همگام شدن با اینتل ٬ ظهور بوت کمپ و اجازه مستقیم نصب ویندوز کنار مک و بسیاری از عنوان های دیگر که می توان بدین شکل از آنان نام برد
      back to mac: قابلیتی که امکان کنترل اطلاعات و سیستم را از راه دور توسط سیستم کلود موبایل می به کاربران میداد ( اکنون این قابلیت توسط iCloud ارائه می شود )
      Time Machine: سیستم بکاپ گیری خودکار مک
      Spaces: قابلیتی که امکان ساخت ۱۶ دستکتاپ مجازی را به کاربران می داد و کاربران می توانستند هر برنامه را در دسکتاپی خاص باز کنند.
      Spotlight : یکی از دیگر از شاهکار اپل که قابلیت سرچ بسیار دقیق را در مک فراهم می کند
      و...



      Mac OS X 10.6





      سال ۲۰۰۹ - نسخه پلنگ برفی یا Snow Leopard . اپل بسیار سریع تر از آنچه همه فکر می کردند در مک یک انقلاب جدید دیگر بوجود آورد این نسخه را به نوعی می توان آپدیت بزرگی برای نسخه Leopard دانست . قابلیت های گرافیکی جدید ٬ پایان ساپورت مستقیم از نرم افزار های Power pc ٬ امکانات بسیار نسبت به نسخه قبل در برنامه های دیفالت
      در این نسخه نیز فروشگاه نرم افزاری Mac app store نیز متولد شد
      همه و همه اینها فقط با ۲۹ دلار در دسترس کاربران قرار داشت

      پیرامون این نسخه سخن های بسیاری میتوان داشت . بهتر است تاپیک زیر را برای این مطالعه نمایید :
      بررسی تخصصی Snow Leopard





      OS X 10.7





      ۲۰ جولای ۲۰۱۱ - اپل نسخه ۱۰.۷ را با نام سلطان جنگل یعنی شیر مزین کرد. os x lion علاوه بر امکانات بی نظیری مانند Lunchpad , Mission Controll , ساپورت از iCloud و ده ها عنوان دیگر٬ تمرکز بیشتری به نزدیک شدن با سیستم عامل ios بخصوص نسخه آیپد داشته است. در این سیستم عامل انبوهی از قابلیت ها یا رابط های گرافیکی ios به چشم می خورد. می توان پیرامون امکانات این نسخه نیز ساعت ها نوشت ولی دیدن تاپیک زیر اطلاعات کامل تری را به شما ارائه می کند.
      بررسی تخصصی Mac os x lion




      Mac os X 10.8 Mountain Lion



      ۲۵ جولای ۲۰۱۲ - تنها ۷ ماه پس از ارائه مک نسخه شیر٬ در فوریه ۲۰۱۲ اپل نسخه جدیدی را معرفی کرد که به نوعی می توان آنرا آپدیتی برای نسخه شیر دانست. این آپدیت بی شباهت به آپدیت لئوپارد به اسنو لئوپارد نیست. در مک شیر کوهی تمرکز بسیار بیشتری روی قابلیت ها ios شده است و بیش از پیش مک را نزدیک تر به ios کرده است. در این نسخه بطور مختصر می توان گفت که سیستم اطلاع رسانی مک با اقتباس از ios کاملا دگرکون شده و با سیستم جدیدی به نام notification center طرف هستیم که شباهت فروانی به برادر خود در ios دارد و همچین ساپورت این نسخه از iCloud بسیار گسترده تر از برادر بزرگ تر خود مک شیر است. در شیر کوهی نرم افزار های reminder و Note نیز جهت هماهنگی بیشتر در ios منتشر شده است. این نسخه با قیمت ۱۹.۹۹ دلار احتمالا از ۲۵ جولای در دسترس خواهد بود.
      برای اطلاعات بیشتر پیرامون امکانات این نسخه به دو تاپیک زیر مراجعه نمایید .
      از Os x Mountain Lion چه می دانیم
      OS X Mountain Lion معرفی شد






      سرانجام این نسخه که یکی از متفاوت ترین نسل دهم مک است منتشر شد.

      نظر

      صبر کنید ..
      X