اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نسل سوم آیپد رو نمایی شد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • نسل سوم آیپد رو نمایی شد

    اپل در دو ساله گذشته موفقیت های بزرگی را کسب کرده است که بی شک تولد آیپد یکی از آنان می باشد . بعد بیش از چند ماه شایعه پردازی پیرامون نسل سوم آیپد سرانجام شرکت اپل دقایقی پیش در کنفرانس بزرگ خود در سانفرانسیسکو نسل سوم آیپد را معرفی کرد . نسل سوم آیپد که تنها با نام iPad توسط اپل معرفی شد دارای مجموعه ای بزرگ از امکانات جذاب و بی نظیر برای کاربران می باشد




    آیپد جدید دارای پردازنده A5x دو هسته هست با جی پی یو ۴هسته ای می باشد که نسبت به پردازنده های تبلت های آندرویدی چهار هسته ای (Tegra 2) دو برابر قوی تر می باشد




    و همانطور که انتظار میرفت این محصول دارای صفحه رتینا با رزولوشن ۲۰۴۸ در۱۵۳۶ می باشد با تراکم ۳.۱ میلیون پیکسل و ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ


    دوربین عقب آیپد نسل سوم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با سنسور های جدید Backside illumination برای عکاسی بهتر با قابلیت فوکوس اتوماتیک به مانند آنچه در آيفون 4S ارائه شد از ديگر قابليت هاي دوربين ميتوان به تشخیص چهره و امکان ضبط تصاویر ۱۰۸۰p با همراه قابلیت نویز گیر در هنگام فیلم برداری اشاره كرد. این دوربین دارای سنسور CMOS مشابه همان سنسوری که در آیفون ۴ وجود دارد ٬ است . دوربین آیپد نسل سوم دارای پنج لنز داخلی به مانند آنچه که در آیفون ۴ اس موجود می باشد است .




    در این نسخه سیری وجود نخواهد داشت و تنها قابلیت دستور صوتی برای تایپ در دسترس کاربران خواهد بود .


    با همه این امکانات دوام باطری آیپد نسل سوم همچنان بر روی ۱۰ ساعت نگاه داشته شده است و در هنگام کار با شبکه 4G این زمان به ۹ ساعت کاهش پیدا می کند .
    همچنین ضحامت آیپد ۹.۴ میلیمتر می باشد و والبته وزن آن کمی به نسبت نسل دوم بیشتر شده است


    و در آخر نیز سرانجام ساپورت شبکه 4G به آیپد اضافه شد


    از دیگر قابلیت های آیپد نسل سوم می توان به تبدیل شدن به Hotspot نیز اشاره کرد .

    قیمت آیپد نیز به مانند نسل دوم
    برای ۱۶ گیگ ۴۹۹ دلار
    برای ۳۲ گیگ ۵۹۹ دلار
    و ۳۲ گیگ ۶۹۹ دلار

    و همچنین برای مدل های ساپورت شده توسط 4G کمی قیمت ها متفاوت هست

    برای ۱۶ گیگ ۶۲۹ دلار
    برای ۳۲ گیگ ۷۲۹ دلار
    و ۳۲ گیگ ۸۲۹ دلار

    و از ۱۶ مارچ نیز در ۵ کشور در دسترس خواهد بود و ۲۳ مارچ نیز در بیش از ۲۵ کشور در دسترس خواهد بود .
    نرم افزار iphoto نیز که بهترین نرم افزار برای مدیریت عکس ها با قیمت در مک است برای آیپد ریلیز شد


    همچنین مقایسه آیپد ۲ و آیپد نسل سوم
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  • #2
    نظر خود را پیرامون آیپد جدید با ما در میان بگذارید
    http://www.i-phone.ir/forums/thread6...tml#post626982
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

    نظر


    • #3
      بسياري از كاربران طي چند روز گذشته پيرامون اسم نسل سوم آيپد سوالاتي برايشان مطرح شد كه آيا نسل سوم با نام عجيب The new ipad عرضه مي شود ؟
      بايد گفت كه نام نسل جديد آيپد تنها آيپد خواهد بود و اضافه شدن واژه new بر اسم آيپد تنها براي نشان دادن جديد بودن آن است
      مانند زماني كه مك بوك پرو هاي اپل معرفي مي شوند در سايت اپل با نام The new Macbook pro رونمايي مي شود .
      ميتوان گفت كه اپل حداقل تاكنون براي نام آيپد تصميم گرفته است رويه نام گذاري كامپيوتر هاي خود را در نظر بگيرد و فقط به اسم آنان بسنده كند
      اگر به گذشته نگاهي بيندازيم خواهيم ديد كه حتي براي آيپد تاچ ها نيز اپل چنين رويه اي در پيش داشت و تمام نسل هاي آيپاد تاچ تنها با نام آيپاد تاچ عرضه مي شد و اين كاربرا بودند كه براي تقسيم بندي آنان با اضاف كردن پسوند 2G به منظور نسل دوم ، 3G براي نسل سوم و 4G براي نسل چهارم
      در اينجا منظور از G واژه Generation است .
      احتمالا نسل بعدي آيفون به جاي اسم آيفون 5 يا 6 تنها از واژه آيفون استفاده مي شود
      i-phone.ir
      The Best or Nothing



      Twitter : Rouzbeh7000

      نظر


      • #4
        بهتر است مروری کوتاه بر کنفرانس اپل پیرامون آیپد داشته باشید . بخش های یاد شده فقط و فقط مختص آیپد نسل سوم نیستند ولی بهرحال همراه با معرفی آیپد ٬ معرفی شدند و جزوی از امکانات آیپد هستند . پس بهتره شروع کنیم

        نکته جالبی که در کنفرانس توسط تیم کوک مدیر فعلی اپل مطرح شد این است که میزان فروش آیپد در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ ٬ بیش از تمامی شرکت های تولید کننده کامپیوتر است . تیم کوک این دوران را دوران " پس از Pc " می خواند . دورانی که دیگر Pc بخش اصلی زندگی دیجیتالی کاربران نیست .






        بخش جالب دیگری که در کنفرانس به آن اشاره شد مقایسه بین رزولوشن صفحه نسل سوم آیپد با یک HDTV بود . تلویزیون های HD که در سایز های ۵۰ یا ۶۰ اینچی ساخته می شوند رزولوشن به مراتب کمتری از آیپد ۹.۷ اینچی دارند .





        نکته جالب دیگری که پیرامون کارایی بالا بخاطر هماهنگی ۱۰۰ درصد نرم افزار و سخت افزار است که یکی از اصلی ترین دلیل ترین دلیل برتری شرکت اپل در مقایسه با دیگر شرکت هاست . در این بخش اپل پردازنده جدید تبلت ها و تلفن های هوشمند چهار هسته ای آندروید را Tegra 3 باشد با پردازنده ۲ هسته ای A5 برای آیپد ۲ و پردازنده دو هسته با جی پی یو چهار هسته A5x که برای نسل سوم آیپد است مقایسه می شود .
        روی کاغذ به نظر پردازنده های چهار هسته ای دیوایس های آندرویدی باید کاملا قوی تر از دیوایس های ios باشند . اما انچنین نیست .
        اپل ادعا می کند که پردازنده دو هسته ای آیپد که همان A5 باشد همچنان دو برابر قدرتمند از Nvidia Tegra 3 است و در مقابل پردازنده دو هسته ای با جی پی یو چهار هسته A5x که بر روی نسل سوم آیپد است چهار برابر قدرتمند است .
        البته بسیاری از جمله شرکت Nvidia اعلام می کند اپل همیشه بزرگ نمایی می کند زیرا پردازنده دو هسته ای آیپد ۲ تنها ۱۵ درصد از پردازنده چهار هسته Nvidia Tegra 3 قدرتمند است .
        شاید این بیانه رسمی Nvidia حرف اپل را رد کند ولی به خوبی نشان می دهد که پردازنده آیپد ۲ دو هسته ای که سال پیش به بازار آمد هنوز از پردازنده های چهار هسته ای آندرویدی قوی تر است که هنوز به بازار نیامده اند . پس با یک حساب ساده می توان گفت که پردازنده نسل سوم آیپد که دو هسته ای با جی پی یو چهار هسته ای می باشد بسیار قوی تر از پردازنده های چهار هسته آندروید می باشد .



        در بخشی از کنفرانس اپل بخشی از یک بازی نمایش داده شد در این بازی جزئیات گرافیکی زیادی وجود داشت که نشان دهنده قدرت نسل جدید آیپد است و البته باید توجه داشت که تازه این شروع کار است و بازی های بسیار قوی تری می ایند .

        i-phone.ir
        The Best or Nothing



        Twitter : Rouzbeh7000

        نظر


        • #5
          در ویدیو زیر میتوانید خلاصه کنفرانس 7 مارچ + تمامی قابلیت های آی پد جدید را در 90 ثانیه مشاهده کنید :

          نظر


          • #6
            سایت گیزمودو مقایسه جالبی کرده است و یک آیکون از نسل سوم آیپد را با کل صفحه کامپیوتر مکینتاش که در سال ۱۹۸۴ توسط استیو جابز فقید معرفی شد را مقایسه کرده است .
            نتیجه این مقایسه نشان می دهد که رزولوشن یک آیکون از آیپد نسل سوم از رزولوشن کل صفحه مکینتاش نسل اول بزرگ تر است

            i-phone.ir
            The Best or Nothing



            Twitter : Rouzbeh7000

            نظر


            • #7
              ساعاتی پیش فروش نسل سوم آیپد در بعضی از کشور ها آغاز شد
              پس از عرضه آیپد نسل سوم ٬ این نسخه توسط کاربران در کنار آیپد ۲ قرار گرفت و به وضوح کیفیت بالای صفحه ایپد نمایان است


              i-phone.ir
              The Best or Nothing



              Twitter : Rouzbeh7000

              نظر


              • #8
                تست سرعت دانلود و آپلود شبکه ی LTE در آیپد جدید - همچنین به گزارش Cult of Mac پوشش LTE در ایالات متحده و کانادا در شبکه ی مخابراتی Verizon بهتر و پرسرعت تر از شبکه ی AT&T می باشد.

                نظر


                • #9
                  در کنفرانس اپل در روز ۷ مارچ ٬فیل شیلر مدیر بازاریابی این شرکت اعلام کرد که قدرت گرافیکی نسل سوم آیپد با پردازنده دو هسته ای بهمراه GPU چهار هسته ای ٬ چهار برابر قوی تر NVIDIA Tegra 3 چهار هسته ای که بر روی تبلت های جدید آندوریدی وجود دارد است و این میزان قدرت در پردازنده A5x نسل سوم آیپد در برابر قدرت A5 آیپد 2 ٬ دو برابر می باشد .
                  پس از این ادعای اپل شرکت NVIDIA پیرامون این ادعای اپل اظهار تردید کرد .


                  به تازگی با تست قدرت گرافیکی این سه پردازنده بر روی چهار تبلت نتایج جالبی به دست آمد
                  این تبلت ها عبارتند از

                  نسل سوم آیپد با پردازنده دو هسته ای A5x با رزولوشن 1536×2048
                  آیپد 2 با پردازنده دو هسته ای A5 با رزولوشن 786×1024

                  سامسونگ گالاکسی تب 10.1 با پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با رزولشون 800×1280
                  ایسون ترانسفورمر پرایم با پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با رزولشون 800×1280



                  نخستین تست گرفته شده تست Geekbench است . در این تست که کارایی پردازشگر و حافظه را نشان میدهد عدد بالاتر نشان دهنده برتری می باشد .
                  در این تست که پردازنده چهار هستی ایسوس ترانسفور پرایم روی 1.54 گیگاهرتز و سامسونگ گالاکسی اس 10.1 روی 905 مگابایت کلاک شده است برتری کاملی از نظر عددی به پردازنده A5 و A5x آیپد ها دارند که روی 750 کلاک شده اند .



                  در تست بعدی تست GLBenchmark است . GLBenchmark تستی جدید برای مجموعه محک های عملکرد در زمینه عملکرد سه بعدی دستگاه های الکترونیکی است.مجموعه آزمون شامل محک OpenGL ES 2.0 است که با تعدادی دیگر از معیارهای عملکردی گنجانیده شده است.
                  این تست در دو حالت پیشرفته و Egypt اندازه گیری شده که حالت Egypt برای اندازه گیزی عملکرد 3D در فریم بر ثانیه استفاده شده است .

                  در این تست آیپد 2 با پردازنده A5 بهترین نتیجه ها بدست آورد و در حالت پیشرفته آیپد نسل سوم در مقام دوم و ایسوس نیز در مقام سوم قرار گرفت


                  و در تست Egypt نیز آیپد 2 بهترین نتیجه را داشت و با تولید 6,709 فریم با ریت 53 فریم در ثانیه و آیپد نسل سوم با فاصله بسیار کمی از ایسوس با تولید 5,974 با ریت 53 فرم در ثانیه در مقام دوم و ایسوس نیز جایگاه سوم را با تولید 5,955 فریم با ریت 52 فریم در ثانیه از آن خود کرد



                  تمامی تست های بالا رزولوشن بالای صفحه نسل سوم آیپد روی نتایج اثر می گذاشت در تست بعدی پردازنده A5x نسل سوم آیپد بدون در نظر گرفتن رزولوشن تست شد و نتایج کاملا به سود نسل سوم آیپد عوض شد


                  در این تست آیپد نسل سوم با تولید 15,412 با ریت 138 فرم در ثانیه در مقام قوی ترین پردازنده ایستاد و در مقام دوم آیپد ۲ با تولید 10,143 فریم با ریت 90 فریم در ثانیه نیز در مقام دوم قرار گرفت . در نگاه کلی می توان گفت که در یک نگاه کلی پردازنده A5x دو هسته ای اپل بدون در نظر گرفتن رزولوشن بالای آیپد و خواسته های گرافیکی آن ٬ بسیار قوی تر از پردازنده های چهار هسته ای Tegra 3 است . البته رقم چهار برابر اپل کمی اغراق آمیز بود .


                  منابع :



                  i-phone.ir
                  The Best or Nothing



                  Twitter : Rouzbeh7000

                  نظر

                  صبر کنید ..
                  X