اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

جمع بندی کلی اخبار پیرامون کنفرانس wwdc 2011

Collapse
این تاپیک بسته شده است
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • جمع بندی کلی اخبار پیرامون کنفرانس wwdc 2011

    کنفرانس WWDC 2011 اپل ، روز ششم جون حدود 5 روز و 4 ساعت ِ دیگه برگذار خواهد شد . در این تاپیک تمامی خبرهایی که قبل از کنفرانس منتشر شده است ، قرار خواهد گرفت .

    1 . استیو جابز iOs 5 ٬ iCloud و Lion را معرفی خواهد کرد

    اپل بطور رسمی اعلام کرد که در کنفرانس جهانی برنامه نویسان در ۶ جون ٬ استیو جابز و سایر تیم مدیریت اپل در کنفرانس حاضر خواهند شد و از iOs 5 ٬ سرویس iCloud و Mac Os X Lion پرده برداری خواهند کرد . البته اپل از بیش از ۱۰۰ جلسه فنی سخن گفته است که زمان آنها در کنفرانس اعلام خواهد شد و حداقل از محتوای خبر میتوان فهمید که از آیفون نسل بعد فعلا خبری نیست .




    احتمالا با معرفی سرویس iCloud شاهد تخفیفاتی در سرویس موبایل می نیز خواهیم بود و همچنین کلیه سرور موبایل می ٬ به دیتا سنتر اپل منتقل خواهد شد.


    2 . طراحی مجدد برای iOs 5

    همانطور که می دانید مدتی است شایعاتی پیرامون طراحی مجدید اینترفیس iOs در iOs 5 مطرح شده است . اپل با خرید یک شرکت که کار طراحی Notification برای پلتفرم ها را انجام میدهد به این شایعات قوت بخشید .
    خبر های دیگری از تغییرات احتمالی در بخش Contacts و Player آیفون منتشر شد .
    سایت Appleinsider معتقد است که اپل به دنبال ثبت طرح های گفته شده می باشد







    براساس گزارش سایت TechCrunch اپل از سال پیش تدارک سیستم جدیدی را برای iOs ترتیب داده است . این سیستم پیشفرته که شاید بنوعی نسخه جدیدی برای Voice Over آنرا معرفی کرد . این سیستم صوتی پیشفرته به کاربر اجازه میدهد بصورت انگلیسی به تمامی App ها دستور بدهد و یا حتی به خود سیستم عامل ... بطور مثال کاربر می توانید با استفاده از دستورات ساده انگلیسی از سیستم عامل سوال کند که چه برنامه هایی باز یا در حال پخش هستند .

    پیش بینی می شود این امکان در wwdc 11 به iOs 5 اضافه شود



    بالاخره اپل طرحی رو به ثبت رسوند که قابلیتی مثل قابلیت Spaces مک رو برای آیپد ایجاد کند

    به احتمال فراوان این قابلیت فوق العاده را در iOs 5 برای آیپد خواهیم داشت

    اگر با قابلیت Spaces آشنا نیستید ، به تاپیکی که روزبه عزیز زحمت کشیده اند مراجعه کنید

    Spaces چیست و چگونه کار می کند





    خوب شایعات و طرح های ثبت شده توسط اپل همچنان ادامه دارد
    ساعاتی پیش طرحی از نرم افزار iweb برای آیپد منتشر شد . احتمالا شاهد ریلیز این برنامه در ios 5 خواهیم بود . شاید بتوان گفت iweb یکی از userfriendly ترین نرم افزار های طراحی وب است



    ساعاتی پیش سایت Redmond pie در گزارش اعلام کرد که در ios 5 همانطور که از قبل پیش بینی می شد با یک سیستم جدید Notifications یا اطلاع رسانی در ios 5 طرف هستیم . البته عکس هایی هم پیرامون این منتشر شده ولی نمی توان به عنوان یک عکس واقعی به آن نگاه کرد ولی سال پیش اپل با خرید یک شرکت که کار طراحی Notifications انجام میداد تا حدود زیادی این موضوع را ثابت می کرد که برای os 5 بدنبال سیستم جدیدی از Notifications است و امروز نیز این خبر تا حدودی توسط ردموند تایید شد .

    در مورد دوم ردموند این خبر را که مدتی پیش منتشر شده بود مبنی بر استفاده از ویجت ها در ios 5 تایید کرد و طی گزارش خود اعلام کرد که بخش مانند داشبورد مک طرف هستیم با ویجت های گوناگون




    و در گزارش دیگری که سایت 9to5mac منتشر کرده است اپل مدتی پیش دو شرکت Placebase و Poly9 را خریداری کرده است . کار این دو شرکت نقشه بردار تهیه نقشه های آنلاین مانند آنچه گوگل مپ یا بینگ مایکروسافت ارائه می دهند است . خرید این دو شرکت تا اندازه این فکر را ایجاد کرد که اپل در ios5 میخواهد از نقشه های خودش که با استفاده از این دو شرکت ساخته شده است , استفاده کند ولی امروز طی گزارش هایی از برنامه نویسان این آپدیت جدید ( ios 5 ) منتشر شده است این است که اپل همچنان در این ورژن از نقشه های گوگل استفاده خواهد کرد و با همکاری گوگل , امکانات بیشتری در استفاده از نقشه ها ایجاد کرده است .





    3 . آیفون نسل بعدی به نام " 4S " !

    طیق اخبر منتشر شده ، آیفون نسل بعدی که احتمال میرود در کنفرانس 2011 wwdc معرفی شود 4S نام دارد و از قابلیت های این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد ؛
    • استفاده از پردازنده A5 که به صورت دو هسته ای خواهد بود
    • استفاده از دوربین با قدرت 8 مگاپبکسل
    • استفاده از دو مدل GSM و CDMA

    • و ....

    همچنین احتمال داده میشود که آیفون 5 نیز در فصل بهار معرفی شود که البته احتمالش بسیار کم است .




    4 . احتمال وجود سیستم Find My Mac در مک شیر

    کم کم داریم به کنفرانس WWDC 2011 اپل نزدیک میشیم . به احتمال زیاد در این کنفرانس از سیستم عامل محبوب مک " MAc Os X Lion " پرده برداری خواهد شد . همچنان شایعاتی در مورد ِ اینکه اپل احتمال دارد ، سیستم Find My Mac را در این نسخه از سیستم عامل خود قرار داده باشد ، به گوش میرسد .
    در راستای ِ این شایعات ؛ یکی از اعضای انجمن MacRumors به نام ArmanUV سیستم Find My Mac را که وابسته hard drive مک میباشد ، در نسخه های بتای MAc Os X Lion یافته است و ادعا میکند که ویژگی های زیر در این سیستم عامل موجود میباشد !

    Full Disk Encryption
    Find My Mac
    Recorvery System





    قابلیت ِ دیگری که از سیستم Find My Mac در مک شیر دیده شده است ، پارتیشن ِ مخفی ای را نشان میدهد که توسط آن کاربر ، توانایی مکان یابی مک خود را از دور دارا میباشد و میتواند اطلاعات Hard Disk خود را مخفی کند .
    همچنین این انتظار میرود که توسط سیستم iCloud بتوان از راه دور ، سیستم خود را قفل ، اطلاعات را حذف و ... را به راحتی انجام داد . با پیغامی که توسط ِ مسنجر مک به مالک داده میشود ، به راحتی مالک میتواند مک خود را پیدا کند !
    با این حال ، تقریبا تمام ِ دوست داران مک ، امیدوارند که این سیستم جالب در مک دیده شود و ما نیز امیدواریم ...





    5 . احتمال پشتیبانی نکردن 3GS از iOs 5

    سردبیر Mobile-Review گزارش داده است که iOS 5.x ، iPhone 3GS را ساپورت نخواهد کرد.
    Murtazin ، این توئیت را امروز صبح منتشر کرده است

    فقط یک نظر ... iPhone 3GS ، قابل آپدیت به iOS 5.x نیست اما iPhone 4 هست .




    البته منبع Murtazin هنوز نا معلوم است اما از آنجایی که iOS 5 ، یک آپدیت بزرگ خواهد بود، اپل تمایلی به تجربهٔ اشکالاتی که iPhone 3G در iOS 4.x داشت (کندی و ...) را ندارد، امکان صحت این مطلب زیاد است.

    6 . قابلیت Reading List و Login Screen جدید و ... در Mac Os Lion

    عد از انتشار ِ Mac OS X Lion developer preview 3 ، تحلیل گران ویژگی های جدیدی از جمله طراحی login screen جدید و قابلیت Reading List ( که در نسخه های قبلی نیز وجود داشت ) و والپیپر های جدید ، را مشاهده کرده اند . login screen همانند iOs شده است که واقعا زیبا است .



    قبلا به طور ِ کامل در رابطه با قابلیت Reading List توضیح داده ایم :

    قابلیت ِ جدیدی در Mac Os x Lion دیده شده است که امکان خواندن فهرست را در سافاری اضافه میکند . این امکان به شما اجازه ِ ذخیره اطلاعات صفحه را میدهد تا هر زمان که خواستید آن را دوباره بخوانید و ببینید . این امکان چیزی مانند Bookmarking میباشد که در حال حاظر به صورت پنهان در Mac Os x Lion وجود دارد
    به عبارت ساده تر ؛ هر گاه یک صفحه وب و یا لینکی که شما تمایل به خواندن آن ، در آینده دارید ، قابلیت Reading List ابزار ِ ساده ای را برای ذخیره ِ لینک در اختیار شما میگذارد .


    والپیپر های جدیدی هم در Mac OS X Lion developer preview 3 دیده شده است


    7 . قابلیت widgets بر روی آیفون

    این پروژه مربوط به یک قابلیت می شود که خیلی از ما منتظر آن هستیم ؛ قابلیت widgets بر روی لاک اسکرین آیفون به صورت دیفالت ...

    این نو آوری، که خیلی ها می خواهند آن را در iOS 5 ببینند اجازه ساخت widget از طریق سافاری را می دهد ( سافاری این جا نقش واسطه را دارد ! )
    این widget ها می توانند در هر مدلی باشند و همین طور از مدلی که می توانیم بر روی Dashboard Mac OS X ببینیم .

    8 . ارایه سیستم کنترل صوتی جدید برای iOs 5

    اپل در حال مذاکره با شرکت Nuance، سازنده نرم افزار Dragon است تا سیستم تشخیص صوت را در نرم افزار iOS 5 تعبیه کند.
    با ارایه سیستم تشخیص صوت در نرم افزار iOS 5 به نظر می رسد کاربرد ایفون و آیپد تغییر خواهد کرد.
    گفته می شود با همکاری اپل و شرکت Nuance، امکان دیکته و حروفچینی پیام متنی و ایمیل با استفاده از صدا وجود خواهد داشت.
    تشخیص صوت می تواند به عنوان عملکردی ویژه بر روی همه دستگاه ها تعبیه شود به این ترتیب کاربران می توانند بدون نگاه کردن به دستگاه از سرویس پیامک استفاده کنند.
    دستگاه های مبتنی بر iOS از آپشن های کنترل صدا بهره می برند اما الگوریتم های Nuance امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم می کند.
    اپل می تواند از این سرویس به عنوان رابط کاربری اصلی بهره ببرد. به این ترتیب کاربران می توانند با سرعت بیشتری رستوران و کتابخانه ای را که می خواهند پیدا کنند.





    9 . دیتا سنتر یک میلیارد دلاری اپل

    دیتا سنتر یک میلیارد دلاری اپل که از سال پیش بر سر زبانها افتاد و نوید عرضه یک سرویس قدرتمند آنلاین بر مبنای کلود را میداد به تازگی و چند روز قبل از کنفرانس سالانه اپل و معرفی رسمی این سرویس در نقشه گوگل پدیدار شد !
    این مرکز در شمال کالیفرنیاست و 500 هزار فوت مربع مساحت دارد .




    شایان ِ ذکر است که ، تمامی مطالب ِ این تاپیک توسط اعضای ِ تحریریه سایت آیفون آی آر به فارسی ترجمه شده است
    ویرایش توسط A M iN : https://i-phone.ir/forums/member/24364-a-m-in در ساعت 02-06-2011, 01:23 AM
    انسانیت خود به تنهایی دینی است که پیروان چندانی ندارد ..

  • #2
    این تاپیک ، با انتشار اخبار ِ جدید آپدیت خواهد شد
    انسانیت خود به تنهایی دینی است که پیروان چندانی ندارد ..

    نظر

    صبر کنید ..
    X