اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

سامسونگ:اپل در طراحی ایفون از طرح سونی الگوبرداری کرده است

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • سامسونگ:اپل در طراحی ایفون از طرح سونی الگوبرداری کرده است

    درون مجادله اپل و سامسونگ اخیرا چیزهای جالبی به بیرون درز کرده است که اطلاعات جالبی در مورد اولین prototype های ایفون ارائه میدهد. سایت verge بعد از جست و جو کردن در میان سند های ارائه شده توسط هر دو طرف توانسته به اطلاعات جالبی دست پیدا کند.
    یکی از این مدارک کانسپت طراحی شده توسط سونی می باشد که به نظر می رسد اپل برای ساخت ایفون به مقدار زیادی از ان تقلید کرده است.سامسونگ با این مدرک می خواهد به دادگاه ثابت کند که خود اپل نیز بر خلاف ادعای خود همواره دست به اختراع نمی زند و گاها از طرح هایی کپی برداری میکند.
    در سال 2006 به Shin Nishibori دستور داده شد تا prototype برای ایفون بسازد که این مدل شبیه ایفون 4 و 4s کنونی می باشد اما Nishibori قبل از آن طرحی شبیه این را برای sony نیز طراحی کرده بود. اگر به پشت این طرح ارائه شده دقت کنیم Jony نوشته شده که احتمالا به Jony Ive اشاره می کند ولی چیز که مشخص است که این فونت مخصوص محصولات Sony می باشد.

    در سال 2006 از طریق مکاتبه ای که با Ive شده است. طراح شرکت اپل Richard Howarth ذکر کرده است که تصاویر render شده نشان می دهد که این طرح اندازه ای کوچکتر و قیافه ای زیبا تری نسبت به پروتوتایپی به نام P2 دارد.وی همچنین ذکر کرده است که این طرح قدیمی تر ولی از نظر کارکرد محصولی بهتر است.چیزی که نظر سایت verge را به خود جلب میکند استفاده از پروتوتایپ P2 است که این سایت معتقد است که عکس های قبلی که این سایت منتشر کرده است احتمالا prototype P2 بوده است.
    به هر حال اگر ثابت شود که این مدارک واقعی هستند سامسونگ می تواند نشان دهد که اپل نیز گاهی اوقات از چیزهایی کپی برداری میکند.



    PS:منتظر باشید احتمالا با شروع دادگاه پروتوتایپ های بیشتری از محصولات هر دو شرکت به بیرون درز پیدا خواهد کرد.


    منبع:Redmondpie

    لطفا منبع خبر حفظ شود
    ویرایش توسط Poirot : https://i-phone.ir/forums/member/18555-poirot در ساعت 27-07-2012, 04:06 PM

  • #2
    اپل در طراحی آیفون از طرح Jony استفده نکرده است


    در آخرین دادگاه اپل و سامسونگ به نظر می رسید Samsung برای شکست دادن اپل برنامه ی ویژه ای دارد. در عین حال نیم نگاهی هم به پروسه " الگوبرداری اپل در طراحی ایفون از طرح سونی "، دارد. Apple خلاف این ادعا را عنوان می کند:
    در آخرین اسناد و مدارک ارائه شده توسط اپل، پرده از یک نمونه اولیه به نام "Purple" برداشته شد. این Prototype تمام نشانه های iPhone را یدک می کشد و قبل از طرح "Jony" به ثبت رسیده است. (طرح Jony تشابه زیادی به نمونه های سونی دارد و به نظر می رسد ویژگی های سونی در جلسات طوفان ذهن (Brainstorming sessions) اپل تاثیر زیادی داشته است.)
    تاریخ طراحی "Purple" به آگوست 2005 بر می گردد. این تاریخ مربوط به ماه ها قبل از طراحی نمونه ی "Jony" است. با توجه به اسناد موجود، طرح Shin Nishibori (خالق نمونه Jony) که بسیار شبیه به سبک سونی است، یک پروژه جانبی لذت بخش بوده و صرفا نمونه ای را که قبلا طراحی شده بود، کمی آراسته است. بر طبق این اسناد می توان ادعا نمود که Purple از الگو های سونی استفاده نکرده و در نهایت در سال 2006، آیفون از این Prototype متولد شده است.( Purple بسیار شبیه آیفون 4 است.)



    در اطلاعات بایگانی که توسط AllThings D منتشر شده، عکس های بیشتری از Prototype اولیه اپل، به دست می آید. بسیاری از طرح هایی که طی هفته پیش در اسناد لو رفته دیدیم، در خبر AllThings D نیز موجود است. AllThings D 100 عکس از طرح های اپل را فاش نموده است. با این که دیدن تمام این مجموعه زمان زیادی می برد ولی پس از تماشای عکس ها، سیر تکاملی طرح های اپل را درک خواهیم کرد.

    آپدیت: پرونده طرح "Jony" مختومه اعلام شد.


    منبع خبر :




    لطفا منبع خبر را ذکر نمایید.

    نظر


    • #3
      مروری بر دادگاه اپل و سامسونگ

      در روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون جنگ جدید اپل و سامسونگ منتشر شد. اکنون به نظر میرسد تیم حقوقی سامسونگ توسط قاضی دادگاه ناحیه جنوبی آمریکا،Lucy Koh، به شدت مورد مواخذه قرار خواهد گرفت. همان طوری که حدس می زنید، این مسئله به "الگوبرداری اپل از سونی در طراحی آیفون" بر می گردد. تقریبا یک هفته است که این ادعا توسط Samsung مطرح شده است.
      توجیح اپل برای طراح های Shin Nishibori این گونه است:
      این طرح ها صرفاٌ یک بازی بودند برای این که نشان داده شود چگونه می توان روح طرح های سونی و Apple را برای طراحی یک تلفن در هم آمیخت.
      سامسونگ مدعی است که:
      این طرح ها نشان می دهند، اپل در طراحی آیفون از طرح های یک شرکت دیگر استفاده کرده است. و این دقیقا همان چیزی است که اپل ما را به آن متهم کرده است.

      پس از آن، اپل نمونه اولیه ای به نام "Purple" را برای دادگاه و عموم فاش کرد که تاریخ آن به قبل از طرح "Jony" برمی گردد. به این ترتیب، ادعای سامسونگ در دادگاه نفی شد. قاضی Koh دستور داد:
      سامسونگ اجازه ندارد این اسناد و مدارک و هم چنین اسناد مربوط به طرح سامسونگ در سال 2006 موسوم به F700 را به صورت علنی در اختیار خبرگزاری ها قرار دهد.
      طرح اخیر سامسونگ بسیار شبیه به آیفون است. تصویری از این طرح را AllThings D همراه با بیانیه ای از طرف سامسونگ منتشر کرد.


      این بیانیه موبوط به دسامبر 2006 است. به نظر سامسونگ این بیانیه و عکس بالا برای اثبات ادعای این شرکت کافی است . سامسونگ ادعا می کند:
      ما قبل از اپل، بر روی تلفنی شبیه به آیفون کار می کردیم.
      با نفی ادعای سامسونگ، تیم حقوقی این کمپانی کره ای، این اسناد را در اختیار خبرگزاری ها گذاشتند تا شاید به این طریق پیام سامسونگ را به گوش همه برسانند. اکنون قاضی Koh متوجه این موضوع شده است. به نقل از AllThings D قاضی Koh اعلام کرده:
      به آقای Quinn (وکیل سامسونگ) بگویید همین امروز می خواهم او را ببینیم. می خواهم بدانم چه کسی در میان تیم حقوقی سامسونگ، این اسناد را در اختیار مدیا گذاشته.
      این کار سامسونگ اصلا هوشمندانه نبود و بعید نیست عواقبی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد. قاضی Koh مچ وکلای سامسونگ را به موقع گرفت. و این تازه اول راه است. فردا Phil Schiller برای پاسخ به سوالات به جایگاه می رود.

      l
      منبع خبر:


      لطفا منبع خبر را ذکر نمایید.
      ویرایش توسط atila63 : https://i-phone.ir/forums/member/69303-atila63 در ساعت 01-08-2012, 09:59 PM

      نظر

      صبر کنید ..
      X