اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نگاهی واقع بینانه تر به خواسته هایمان در iOS 6

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • نگاهی واقع بینانه تر به خواسته هایمان در iOS 6

    در روزهای پیشِرو که روزهای داغی برای دوستداران اپل می باشد همه به دنبال آن هستند که چه ویژگی های برجسته ای به iOS 6 افزوده می شود، حال ما در اینجا با نگاهی واقع بینانه و تخصصی به کمبودهای iOS می پردازیم، صرفاً یعضی از خواسته ها به معنای کمبود نیستند و تنها می تواند iOS را جدیدتر و بهتر سازد.

    به نظر شما اپل چه چیزی را به iOS 6 می افزاید؟ آیا این ویژگی ها دستگاه قوی تری را می طلبد؟ و به دنبال آن باید ویژگی های برجسته ای را در آیفون نسل بعد ببینیم؟ پیش از اینکه به کنفرانس برسیم خواسته هایمان را مطرح می کنیم.




    انتخاب های هوشمند


    بدیهیست که یک کمپانی نمی تواند تمام ویژگی های خوب را در سیستم عاملش بگنجاند. وقتی اپل در سال ۲۰۰۷ آیفون 2g را معرفی کرد، سیستم عامل بعضی از ویژگی های ابتدایی یک گوشی را نداشت، اما به چشم نمی آمد. هر نسل از سیستم عامل iOS دچار نقصانی بود اما کاربران به خاطر ویژگی های دیگر از آن شاکی نبودند، به طور مثال فروشگاه اپلیکیشن در ios 2 کار خود را آغاز کرد، نوتیفیکیشن، MMS, ویدئو و قابلیت کپی پیست در ios 3 اضافه شد. ساختن فولدر، بهینه سازی ایمیل و مولتیتسکینگ در ios 4 اضافه شد. و هم اینک در ios 5 نوتیفیکیشن بهینه سازی شد، منشی مخصوص آیفون 4s به این سیستم عامل افزوده شد، iCloud , wifi sync و قابلیت های دیگر که با آن آشنایی داریم. این تغییرات عظیم در هر نسل از سیستم عامل بیانگر این است که پتانسیل یک سیستم عامل جدید برای تغییر نسبت به سیستم عامل های قدیمی تر بسیار زیاد است. به دنبال ios, سیستم عامل های دیگر مانند اندروید، ریم، ویندوزفون و... پیشرفت زیادی داشته اند و چه بسا در بعضی ویژگی ها نسبت به یکیدیگر پیشتاز هستند.

    حال در این قسمت به ویژگی هایی می پردازیم که iOS 6 را می تواند از تمام سیستم عامل های ذکر شده جلو بیندازد، علاوه بر سیستم عامل به ویژگی های دیگر هم می پردازیم.





    iOS چه خصیصه ای را باید از اندروید بگیرد



    اندروید یک پدیده منحصر به فرد نسبت به iOS نیست, نسخه های متعددی اکنون از اندروید وجود دارد و هر کدام نسبت به هم خیلی فرق دارند. اکنون به ویژگی هایی از اندروید می پردازیم که وجود آن ها iOS را بهتر می سازد.




    تراکم اطلاعات بیشتر در هوم اسکرین

    در هوم اسکرین آیفون تنها آیکان هایی وجود دارد که به شما می گویند در صورت ضربه زدن وارد می شوید. آن ها تصاویر ثابتی هستند و هیچ اطلاعات دیگری از برنامه ها به شما نمی دهند یا هرگونه اطلاعات بیشتر... . تقویم موجود در iOS که به صورت زنده تاریخ را نشان می دهد; یک مثال خوب برای بهینه سازی هوم اسکرین، چرا که تنها با نگاه کردن به آن اطلاعات دلخواه را کسب می کنیم. علاوه بر این ویژگی، سیستم Gesture می تواند هوم اسکرین را پر بار تر سازد، همانند تصویر زیر، می توان این ویژگی را برای برنامه های دیگر به ارمغان آورد، با یک تپ کوچک بتوان بدون رفتن به درون محیط اپلیکیشن، اطلاعات آن را در بالای تصویر ببینیم، اینها ویدجت هایی هستند که برای برنامه های دیکری هم کاربرد دارند. محدودیت ویدجت برای iOs هنوز به نوتیفیکیشن سنتر بر می گردد که کمتر کارآمد می باشد، اما در اندروید این ویدجت ها را در لاک اسکرین هم دارید.

    البته هوم اسکرین آیفون برای دریافت این ویژگی ها باید بهینه سازی شود و در حال حاضر پذیرای چنین تغییراتی نیست. یکی دیگر از مشکلات می تواند کوچک بودن صفحه باشد. اما با شایعات اخیر صفحه نمایش های ۴ اینچی را دیده ایم و شاید اپل قدم اول را برای این تغییرات برداشته است، تغییرات سخت افزاری همیشه به دنبال تغییرات نرم افزاری می باشند.



    افزایش ویدجت ها






    دسترسی سریع تر به فایل ها

    حتماً تا به حال هنگام فرستادن ایمیل، نداشتن فابل ضمیمه در آیفون شما را کلافه کرده است، این تنها مشکل این کیس نیست، به طور مثال شما نمی توانید فایل های PDF، keynote و ... را ضمیمه کنید. مثلاً برای ضمیمه کردن یک سری نوشته حتماً باید به برنامه Note برید... . اگر فایل های iCloud و فایل های موجود در آیفون بتوانند ضمیمه یک ایمیل شوند این مشکل به راحتی حل خواهد شد.



    گزینه ضمیمه کردن فایل افزوده شود





    بهینه سازی هشدار تنظیماتی

    اکثر برنامه ها در آیفون برای اجرا شدن در وهله اول به اطلاعاتی از شما از قبیل موقعیت مکانی، دفترچه تلفن و ... نیاز دارند، اگر برنامه ای هشدار فعال سازی نوتیفیکیشن، دسترسی به دفترچه تلفن، فعال سازی موقعیت و یا اینگونه دسترسی هایی از شما بخواهد، در وهله اول به شما هشدار می دهد. اگر شما برنامه هایی از این قبیل نصب کنید، حتماً اجازه دسترسی را می دهید، پس بهتر است یک سیستم جدید به iOS اضافه شود تا همیشه به اطلاعاتی که ما اجازه صدور آن را می دهیم همواره فعال باشد و دیگر شاهد پنجره و هشدارهای Popup نباشیم. همانند شکل زیر: .



    تنظیمات را یک بار برای همیشه انتخاب کنیم




    شخصی سازی بیشتر

    در اندروید یک قابلیت وجود دارد و آن هم این است که کاربر می تواند به سادگی محیط گوشی را عوض کند تا از حالت یکنواختی خارج شود و یا اینکه شکل کیبورد را تغییر دهیم، در همین راستا شرکت اپل می تواند یک فروشگاه تم راه اندازی کند تا بتوان محیط گوشی را تغییر داد و یا امکان تم های سفارشی هم وجود داشته باشد. این قابلیت را می توان در تنظیمات گوشی دید.



    به راحتی بتوانیم محیط را تغییر دهیم



    منتظر نظرات شما عزیزان هستیم: http://www.i-phone.ir/forums/thread66790.html


    دوستان تا این جای مطلب فقط به بهره گیری از اندروید اشاره کردیم، به زودی بهره گیری از جیلبریک، ویندوزفون و ... به مطلب افزوده میشه.
    ویرایش توسط RedBull : https://i-phone.ir/forums/member/46584-redbull در ساعت 01-06-2012, 07:54 AM

  • #2
    iOS چه خصیصه ای را باید از جیلبریک بگیرد




    در بین رقابت سیستم عامل ها، جیلبریک شاید جایگاهی نداشته باشد، اما می تواند نقش به خصوصی در ویژگی های iOS داشته باشد، شاید این بخش نیاز به توضیح نداشته باشد، چرا که هر بار iOS آپدیت می شود قبل از هرچیز دیگر جیلبریک در خاطرمان تداعی می شود. بهره ای که سیستم عامل iOS می تواند از این مورد ببرد تنها ویژگی های جدید است که به صورت توییک در سیدیا می بینیم. به طور مثال ایده ی Wifi sync بدون شک از همان دولوپر Wifi sync در سیدیا گرفته شده است.




    چه خصیصه هایی را باید از OS X بگیرد




    همان طور که می دانیم، مدتی است که اپل رابطه ای را میان OS X و iOS برقرار کرده است که رابطه آیپد و مک نزدیک تر شده است. به طوری که اگر کمی به سیستم عامل شیر کوهی دقت کنیم می بینیم که ویژگی های برجسته آن از iOS الهام گرفته است.


    انتخاب در نصب برنامه های بیشتر

    چیزی که کاربران آیفون آن را در خیال خود می دیدند، اما با ظهور جیلبریک این کار امکان پذیر شد و تا اکنون می توان برنامه های تایید نشده توسط اپل را در آیفون به کار برد، اپل در شیر کوهی یک انتخاب در پیشِروی ما گذاشته است، اینکه فقط برنامه های موجود در Mac AppStore را نصب کنیم و یا برنامه های دیگر ( کرک شده یا ... ) . این کار با ظهور GateKeeper در مک صورت گرفته است و این قابلیت در آيفون می تواند کاربر را در انتخاب آزاد تر سازد. با این کار امنیت در دست ماست، این ویژگی برای امنیت هرچه بیشتر در مک تعبیه شده است. اما به احتمال زیاد اپل برای حفظ فروشگاه اپلیکیشن خود این کار را انجام نمی دهد. اپل به طور میانگین 30% از فروش هر برنامه را به خود اختصاص می دهد، اما با این کار شاید متحمل ضرر شود.


    بهینه سازی های جزئی

    امکان کنفرانس در فیس تایم. آیپد با این صفحه نمایش بزرگ و خوب از بردن این حیس نباید بی بهره باشد.

    AirDrop در آیفون و آیپد که به وسیله آن می توان فایل ها را با سرعت رد و بدل کرد و به وسیله WiFi بتوان میان آی دیواس ها و مک رابطه بیشتری بر قرار کرد.

    Top site for safari, این امکان که تا به حال در سافاری iOS موجود نبوده می تواند کاربردی باشد. چرا که می توان از سایت های مورد علاقه خودمان با سرعت بیشتری بازدید کنیم.

    اما بیش از iOS, تا به حال مک از iOS الگو گرفته است.

    نظر


    • #3
      iOS چه چیزهایی را از BlackBerry میتواند بگیرد.
      سیستم عامل قدیمی بلک بری یک دایناسور است و به زودی همان راهی را خواهد رفت که دایناسورها رفتند. با این وجود چند نکته وجود دارد که iOS میتواند از این دیو پیر بیاموزد. احتمالا BlackBerry 10 تا پاییز امسال عرضه نخواهد شد، اما همان قدری که تا کنون از این سیستم عامل دیده ایم، نشان از پتانسیل بالای آن دارد.
      کنترل نوتیفیکشین با جزئیات بیشتر
      چه می شود اگر آیفون من، زمانی که همسرم با من تماس می گیرد با صدای beep یا buzz من را آگاه کند، اما زمانی که مادر همسرم به من زنگ میزند، مثل یک مرده silent باشد؟ اگر من صدا و ویبره متفاوتی برای ایمیل هایی شخصی و کاری بخواهم چه؟ همین طور اگر بخواهم نوتیفیکشن ها در طول روز فعال و شب غیر فعال باشند؟
      با وجود این که iOS تنظیمات نوتیفیکشن برای هر کاری را جداگانه در اختیار ما قرار داده، اما هیچ گاه به گرد پای بلک بری در زمینه ریز کردن نوتیفیکشن هم نمی رسد. که این قابلیت باعث تنظیمات خاص تر برای هر اپلیکشن می شود. مثل t.w.e.e.t.b.o.t و قابلیت sleep در آن. iOS هم از پس این کار بر خواهد آمد. هم به صورت کلی و هم برای هر کانتکت با در نظر گرفتن زمان و مکان.
      و با وجود این همه نشانه تمدن، باید راهی باشد تا در حین مکالمه نوتیفیکشن ها غیر فعال شوند تا دیگر ما نگران یک ضربه، ترکیبی از صدا و ویبره در گوشمان نباشیم. مسلما، این قابلیت به عنوان بخشی از یک system profile بزرگ تر که المان های بیشتری نظیر network setting ,home screen layout و غیره دارد، بهتر استفاده می شود. منتها در عین کاربردی بودن، باید ساده هم باشد.
      در حین حال تنطیمات ریزتر، پیچیده تر هم خواهند بود. مثل تنظیمات ringtone برای هر نفر که در حال حاضر هم در iOS وجود دارد.



      Gesture های بهتر

      در BlackBerry 10، کمپانی RIM در تلاش است تا مشکل عدم راحتی کار با یک دست را برای صفحه نمایش بزرگ رفع کند. برای مثال، وقتی صفحه نمایش تلفن همراه شما 3.5 اینچی است، با یک دست می توانید به سادگی با یک به قسمت بالای صفحه نمایش دسترسی داشته باشید و Notification Center را به پایین بکشید. اما برای بیشتر از 4 اینچ، این کار غیر ممکن است و به عنوان مثال در آیپد باید دست دیگرتان را استفاده کنید.
      RIM نگاه ویژه*ای به Gesture ها دارد. مثلا شصتتان را روی صفحه بکشید تا صفحه نمایش روشن شود و یک نوار notification عادی ظاهر می شود که به شما کمک می کند تا نگاهی سریع به پیام ها و اخطار ها داشته باشید. شصتتان را دوباره روی صفحه بکشید، این بار شما به قسمت پیام ها منتقل می شوید. انگشتتان بر خلاف جهت قبل بکشید تا به قسمت اپلیکشن ها منتقل شوید.
      سیستم (تلفن همراه یا تبلت) دکمه ها را راحت تر از Gesture درک می کند. در حین حال ممکن است Gesture ها باعث اختلال در عملکرد سیستم گردد. فرض کنید در بازی Fruit Ninja سعی دارید میوه ها را قاچ کنید، ولی به جای آن، سر از email ها در می آورید.
      شاید به خاطر همین است که اپل Gesture را محدود به آیپد و iOS 5 کرده، ولی باید نقطه تعادلی پیدا شود تا Gesture های پیشرفته تری در اختیار کاربر قرار گیرند .
      ویرایش توسط atila63 : https://i-phone.ir/forums/member/69303-atila63 در ساعت 01-06-2012, 04:48 PM

      نظر


      • #4
        iOS باید از چه چیز های windows Phone الهام بگیرد؟!


        در حال حاضر تنها یک راه برای سوییچ کردن بین برنامه ها وجود دارد که همین محدودیت نیز میتوان کار های جالبی را انجام داد ولی کاربران همواره به دنبال این بوده اند تا محدودیت هارا از بین ببرند به هر نحوی چه با جیلبریک یا .... ، اپل مجبور است بر روی این مسئله کار کند و این سیستم را تغییر دهد به احتمال امکانی به سیستم اضافه خواهد شد به اسم Launch Center Pro یا Launch Center که بتوان با آن به نحو های مختلف از قابلیت مولتی تسکینگ استفاده کرد.

        ویندوز فون یک* قابلیت را دارا میباشد به اسم "contracts" که این امکان را فراهم می آورد تا بین برنام ها بصورت امن ارتباط برقرار میکند به طور مثال برنامه Instagram نیازمند دوربین است تا کنون این برنامه در داخل برنامه گنجانده شده با امکان contracts میتوان به صورت امن با برنامه Camera ارتباط برقرار کرد و عکس گرفت . این امکان هم به نفع کاربران است و هم به نفع برنامه نویسان.



        اپل تا به حال بر روی سیستم Gaming توجه زیاده نداشته است ولی با OS X Mountain Lion به نطر میرسد اپل به دنبال این است که با Xbox Live به رقابت بپردازد پس نشانه های این رقابت باید در iOS 6 معلوم شود ، پس اپل باید از سیستم Gaming ویندوز فون الگو برداری کند. به احتمال شدید این سیستم با iCloud نیز پیوند خواهد خورد مثلا شما یک بازی را روی آیفون خود شروع کنید ادامه آنرا در آیپد و حتی آن بازی را توسط مکبوک خود تمام کنید.

        Xbox Live هیچ وقت به عنوان Xbox Gaming Live یاد نشده چون بیشتر از یک سیستم بازی آنلاین است و مانند یک شبکه اجتماعی است ، اگر بخواهد Find My Friends را گسترش دهد بهتر است از این روش اقدام کند یعنی از سیستم بازی Game Center به عنوان استارتر برای شبکه اجتماعی خود استفاده کند. برای اینکار نیز باید Game Center و آیکلاد تا حدی ادغام شود.
        ویرایش توسط diabyte : https://i-phone.ir/forums/member/48692-diabyte در ساعت 01-06-2012, 10:47 PM

        نظر


        • #5
          iOS چه خصوصیاتی را می تواند از webOS بگیرد؟

          webOS در کنفرانس CES 2009 توسط مدیر اجرایی سابق اپل، Jon Rubenstein رونمایی شد. این سیستم عامل جالب ترین نمونه در عرصه معرفی تلفن همراه، بعد از رونمایی آیفون در سال 2007 بود. بخشی از این جذابیت به این دلیل بود که Palm روی مواردی هدف گذاری کرده بود که آیفون روی آن ها سرمایه گذاری ننموده یا تا آن زمان فرصت پرداختن به آن موارد را نیافته بود. همین حالا هم، webOS بعضی از آن قابلیت ها را بهتر از iOS ارائه می دهد.

          رابط کاربری سریع تر و بهتر برای سوییچ کردن بین اپلیکیشن ها

          رابط کاربری کنونی iOS، اپلیکشن ها را به صورت افقی پشت هم می چیند. آیکون اپلیکشن ها را به نمایش می گذارد که موجب می شود به راحتی نرم افزار مورد نظرمان را پیدا کنیم. به ما کمک می کند به راحتی بین اپلیکشن ها سوییچ کنیم. – مخصوصا اگر آیکون ها به هم نزدیک باشند.- همچنین توانایی حذف کردن اپلیکشن ها را به ما می دهد.
          webOS از Cards استفاده می نماید. Cards در ابتدا یک اپلیکیشن یا پنجره را به شکلی مشابه صفحات سافاری آیفون نشان می داد. کاربر می توانست به صورت افقی در بین کارت ها حرکت کند. در عین حال راه ساده تری هم وجود داشت. برای بستن یک صفحه یا اپلیکشن، لمس و دور انداختن یک Card کافی بود. بعد ها،Palm با معرفی Stacks in webOS 2.0 گرافیک Cards را بسیار فراتر از آنچه اپل برای سافاری انجام داد، ارتقا بخشید.
          روش webOS، بسیار راحت تر است. اطلاعات وسیع تری از اپلیکشن های باز شده و وضعیت آن ها در اختیار میگذارد و روشی طبیعتی تر برای رفتن از یک برنامه به برنامه ای دیگر و بستن آن ها است. به همین دلیل اپل در iOS 1 از همین روش در سافاری استفاده کرد. و باز هم به همین دلایل در هر سیستم عاملی، از روشی شبیه به همین روش استفاده می شود.
          همان طور که اپل در حال رشد است، مشتریان تلفن همراه هم در حال خبره شدن هستند، پس بهتر است رابط کاربری iOS برای سوییچ سریع تر بین اپلیکشن ها تغییر یابد.



          کنترل بهتر روی حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی

          در حال حاضر My iCloud, Gmail و Exchange contact در بخش Contact تلفن همراه قرار گرفته اند و به تازگی t.w.i.t.t.e.r هم به آن ها اضافه شده است. اکانت های مربوط به شبکه های اجتماعی دیگر، هر کدام اپلیکشن جداگانه ای دارند که قابلیت این را دارند که با Contact آیفون بیامیزند. این مسئله باعث به هم ریختگی و بی نظمی می شود. اصلا قابل قبول نیست.
          webOS Synergy همین حجم از حساب های کاربری مختلف را بسیار ظریفانه کنترل می کند. شما تمام حساب های کاربری خود را وارد تلفن همراه تان می کنید. این اطلاعات، پشت پرده، به صورت جداگانه نگه داشته می شود، اما شما تمامی اطلاعاتی را که از این شبکه ها ( یا ایمیل ها ) دریافت می کنید، یک جا خواهید دید.
          حتی می توان یک قدم دیگر هم به جلو رفت. می توان ارسال پیام را هم یک پارچه کرد. برای این که بفهمیم از Pod2g چه خبر، چه نیازی است که از Messages به F.a.c.e.b.o.o.k و از آن جا به t.w.i.t.t.e.r برویم. یک مجموعه یک پارچه از آپدیت های خبری و خبرهای قدیمی مشکل ما را حل می کنند.



          نوتیفیکشن فعال تر

          در حال حاضر، در iOS کنترل دریافت یک اخطار و مرتب سازی آن ها در بنر Notification Center انجام می شود. کاربر برای پیگیری یک پبام، باید به اپلیشکن مربوطه مراجعه کند. به این ترتیب، ممکن است بعضی از اخطارها سهوا نادیده گرفته شوند . در غیر این صورت کاربر برای پاسخگویی آنی به این اخطارها به زحمت می افتد. در عوض، اپلیکشن های جیلبریک مانند BiteSMS به شما این اجازه را می دهند تا در عین کار با یک اپلیکشن به سرعت به پیام رسیده، پاسخ دهید. با LockInfo می توان ایمیل ها را بدون این که حتی آی دیوایس را از حالت قفل بیرون آورد، مطالعه کرد.
          بسیاری از این موارد زیر و جزئی به نظر می رسند.- مثل تفاوت در توقف یک حالت و تغییر یافتن آن- ولی در عمل بسیار موثرند. اتلاف انرژی را کم می کنند و باعث لذت بخش تر شدن کارکردن با تلفن همراه می شوند.


          منبع :

          نظر

          صبر کنید ..
          X