اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

بررسی اولین نسخه آندروئید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • بررسی اولین نسخه آندروئید

    زمانی که گوگل برای اولین بار آندروئید را به صورت رسمی به مردم نشان داد برروی یک دستگاه شبیه به Blackberry یا سری E نوکیا بود. اسم این دستگاه Google Sooner بود و دارای یک CPU OMAP850 بود. ساخت شرکت اچ تی سی بود. صفحه اش Touch نبود و حتی WiFi هم نداشت. آندروئید برروی این دستگاه بوجود آمد.

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=1FJHYqE0RDg]Android Demo - YouTube[/ame]

    به تازگی یک خبرنگار به این دستگاه دست پیدا کرده است که اولین نسخه آندروئید را اجرا می کند. نسخه ای قبل از عرضه عمومی (Milestone 3). در این بررسی می بینید که اولین نسخه به چه شکلی بوده است. نسخه که این دستگاه اجرا می کند در تاریخ 15May 2007 - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساخته شده است. اولین عرضه عمومی - که بتا بود - در نوامبر ۲۰۰۷ بود در حالی که Android 1.0 که اولین نسخه نهایی بود یک سال بعد از اولین بتای عمومی عرضه شد.


    سخت افزار
    Google Sooner که نام شرکتی اش HTC EXCA 300 است دارای یک سی پی یو OMAP850 با ۶۴ مگابایت رم بوده است. در دو رنگ ساخته شده. مشکی و سفید. یک صفحه LCD با رزولوشن 320 در 240 که تاچ نبوده و همچنین دارای یک دوربین 1.3 مگاپیکسل در پشت بوده است. یک کیبورد QWERTY داشته و دارای چهار دکمه برای menu, back, home و favorites بوده است. سیستم مخابراتی اش 2g بوده و از 3g و wifi هم پشتیبانی نمی کرده. حتی از سیستم EDGE هم پشتیبانی نمی کرده است و تنها GPRS پشتیبانی می شده. دارای ورودی mini-SD بوده و یک ورودی برای کابل mini-usb داشته است.






    نرم افزار
    این دستگاه ساخت htc-2065.0.8.0.0 را اجرا می کند که در تاریخ ۱۵ می ۲۰۰۷ ساخته شده. درست ۶ ماه قبل از اولین عرضه عمومی بتا.

    صفحه اصلی
    این اولین صفحه آندروئید بوده است. می توانستید از Gadget ها استفاده کنید (مانند ساعت). در پایین یک قسمت برای جستجو گوگل بوده. در اولین قدم این سیستم عامل تنها برای جستجوی راحت در گوگل بوده است. برای جستجو تنها کافی بود نوار پایینی را بالا بیاورید




    برنامه ها
    تنها لازم بود دکمه home را بزنید تا کشوی برنامه ها به بالا آید. البته این قسمت بیشتر شبیه جایی برای shortcut ها بوده است. می توانستید هرچیزی را به آن اضافه کنید. مانند تنظیمات بلوتوث.


    اگر دکمه پایین را می زدید منو به صورت کامل باز می شد. مانند گوشی هایی که در ۲۰۰۶ ساخته شده بودند و تاچ نبودند. می توانستید از هر برنامه ای به منوی برنامه ها دسترسی پیدا کنید.


    در لیست برنامه ها برنامه ای به نام All Applications بود که همین منو را در قالب گرافیکی تری اجرا می کرد و مانند یک برنامه بود.


    صفحه اصلی در آینده
    این نسخه دارای برنامه ای به نام future home screen بوده که همان صفحه اصلی که در ویدیو بالا دیدید را اجرا می کرد. احتمالا هنوز تکمیل نشده بوده و به خاطر همین به صورت یک برنامه در آمده.


    مرورگر
    مرورگر Sooner بر اساس WebKit [ Mozilla/5.0 (Macintosh ; U; Intel Mac OS X; en) AppleWebKit/522+ (KHTML, like Gecko) Safari/419.3 ] بوده. در واقع خود را جای یک مک جا می زده که پروژه آندروئید لو نرود. گشت و گذار در اینترنت توسط این دستگاه بسیار بد است و حتی نمی تواند تصویر ها را load کند.






    برنامه های گوگل
    این نسخه دارای برنامه های گوگل همچون Gmail, Google Talk, Note Pad, Address Book, Calculator, Calendar, Camera, Text Messages بوده است.










    جمع آوری خبر:
    ویرایش توسط iAlireza : https://i-phone.ir/forums/member/57309-ialireza در ساعت 06-05-2012, 09:40 PM
صبر کنید ..
X