اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

تست گرافیکی پردازنده نسل سوم آیپد با دیگر تبلت ها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • تست گرافیکی پردازنده نسل سوم آیپد با دیگر تبلت ها

    در کنفرانس اپل در روز ۷ مارچ ٬فیل شیلر مدیر بازاریابی این شرکت اعلام کرد که قدرت گرافیکی نسل سوم آیپد با پردازنده دو هسته ای بهمراه GPU چهار هسته ای ٬ چهار برابر قوی تر NVIDIA Tegra 3 چهار هسته ای که بر روی تبلت های جدید آندوریدی وجود دارد است و این میزان قدرت در پردازنده A5x نسل سوم آیپد در برابر قدرت A5 آیپد 2 ٬ دو برابر می باشد .
    پس از این ادعای اپل شرکت NVIDIA پیرامون این ادعای اپل اظهار تردید کرد .


    به تازگی با تست قدرت گرافیکی این سه پردازنده بر روی چهار تبلت نتایج جالبی به دست آمد
    این تبلت ها عبارتند از

    نسل سوم آیپد با پردازنده دو هسته ای A5x با رزولوشن 1536×2048
    آیپد 2 با پردازنده دو هسته ای A5 با رزولوشن 786×1024

    سامسونگ گالاکسی تب 10.1 با پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با رزولشون 800×1280
    ایسون ترانسفورمر پرایم با پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با رزولشون 800×1280



    نخستین تست گرفته شده تست Geekbench است . در این تست که کارایی پردازشگر و حافظه را نشان میدهد عدد بالاتر نشان دهنده برتری می باشد .
    در این تست که پردازنده چهار هستی ایسوس ترانسفور پرایم روی 1.54 گیگاهرتز و سامسونگ گالاکسی اس 10.1 روی 905 مگابایت کلاک شده است برتری کاملی از نظر عددی به پردازنده A5 و A5x آیپد ها دارند که روی 750 کلاک شده اند .



    در تست بعدی تست GLBenchmark است . GLBenchmark تستی جدید برای مجموعه محک های عملکرد در زمینه عملکرد سه بعدی دستگاه های الکترونیکی است.مجموعه آزمون شامل محک OpenGL ES 2.0 است که با تعدادی دیگر از معیارهای عملکردی گنجانیده شده است.
    این تست در دو حالت پیشرفته و Egypt اندازه گیری شده که حالت Egypt برای اندازه گیزی عملکرد 3D در فریم بر ثانیه استفاده شده است .

    در این تست آیپد 2 با پردازنده A5 بهترین نتیجه ها بدست آورد و در حالت پیشرفته آیپد نسل سوم در مقام دوم و ایسوس نیز در مقام سوم قرار گرفت


    و در تست Egypt نیز آیپد 2 بهترین نتیجه را داشت و با تولید 6,709 فریم با ریت 53 فریم در ثانیه و آیپد نسل سوم با فاصله بسیار کمی از ایسوس با تولید 5,974 با ریت 53 فرم در ثانیه در مقام دوم و ایسوس نیز جایگاه سوم را با تولید 5,955 فریم با ریت 52 فریم در ثانیه از آن خود کرد



    تمامی تست های بالا رزولوشن بالای صفحه نسل سوم آیپد روی نتایج اثر می گذاشت در تست بعدی پردازنده A5x نسل سوم آیپد بدون در نظر گرفتن رزولوشن تست شد و نتایج کاملا به سود نسل سوم آیپد عوض شد


    در این تست آیپد نسل سوم با تولید 15,412 با ریت 138 فرم در ثانیه در مقام قوی ترین پردازنده ایستاد و در مقام دوم آیپد ۲ با تولید 10,143 فریم با ریت 90 فریم در ثانیه نیز در مقام دوم قرار گرفت . در نگاه کلی می توان گفت که در یک نگاه کلی پردازنده A5x دو هسته ای اپل بدون در نظر گرفتن رزولوشن بالای آیپد و خواسته های گرافیکی آن ٬ بسیار قوی تر از پردازنده های چهار هسته ای Tegra 3 است . البته رقم چهار برابر اپل کمی اغراق آمیز بود .


    منابع :



    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  • #2
    نظر خود را با ما در میان بگذارید
    http://www.i-phone.ir/forums/thread63705.html
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

    نظر

    صبر کنید ..
    X