اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

سیستم ios چیست؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • سیستم ios چیست؟

    Iphone Operating System)IOS)یک سیستم عامل همراه ساخته شرکت اپل است که در ابتدا برای آ‌یفون و آی‌پاد تاچ(IPod touch) توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اَپل مانند آی‌پد و اَپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اَپل مجوز استفاده از IOS را برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. فروشگاه نرم افزار مربوط به این سیستم عامل (App Store) در ۶ مارچ ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ نرم‌افزار کاربردی بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار نرم افزار های آن دانلود شده‌اند. در سه‌ ماه اخیر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶٪ از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشته و پایین‌تر از سیستم عامل اندروید ازگوگل قرار داشت. این سیستم‌عامل در ماه می ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹٪ از مصرف داده‌های وب تلفن همراه را به خود اختصاص داده بود.


    تاریخچه سیستم عامل IOS :
    در 10 جون 2007 اپل و استیو جابز، آیفون را معرفی کردند. محصولی که بزرگترین و گسترده‌ترین معرفی در زمان خود محسوب می‌شد.این سیستم عامل انقلابی در سیستم عامل های کاربردی تلفن های همراه هوشمند بود. این سیستم عامل ابتدا برای iphone و T iPod Touch و بعدها برای iPad و Apple TV نیز مورد استفاده قرار گرفت.


    سیستم IOS چیست؟
    معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز


    هوش مصنوعی، جدیدترین فناوری جهان
    اپل برای اینکه بتواند سیستم عامل خود را از خطر دستکاری های بی جا و بی مورد نجات دهد، مجوز استفاده آن را برای استفاده روی سخت افزارهای شخص ثالث نداد.


    اپل در ابتدا نام مشخصی را برای سیستم عامل تلفن همراه آیفون مشخص نکرده بود و آن را iphone runs OS Xمی نامید. 17 اکتبر 2007، اپل کیت توسعه نرم افزاری با عنوان SDK ارائه داد تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه های بومی تحت سیستم عامل iOS خلق کنند. اولین نسخه کیت SDK در تاریخ 6 مارس 2008 ارائه شد و سیستم عامل آیفون نیز نامش تغییر کرد و iPhone OS نامیده شد.


    پس از گذشت 3 سال و تنها پس از معرفی iOS 4 در ژوئن 2010 بود که اپل نام جدید و نهایی سیستم عامل iPhone OS را iOS گذاشت. این نام در پیش در اختیار Cisco بود که بیش از 10 سال برای سیستم عامل و روترهایش مورد استفاده قرار می داد اما اپل توانست در دادگاه مجوز علامت تجاری iOS را از Cisco بگیرد و به نام خود ثبت کند.


    زمانی که اولین آیفون معرفی شد، اپل اعلام کرد که iOS، مانند OS X، از هسته یونیکس متولد شده و از ابزارهای مشابهی استفاده می‌کند. با همه اینها، این مسأله کاملاً مشهود بود که علیرغم اشتراکات بسیار زیادی که میان OS X وiOS وجود دارد، iOS برای اینکه بتواند یک سیستم‌عامل جداگانه محسوب شود، به اندازه کافی با OS X متفاوت بود.
    جراحی زیبایی بینیجراحی بینیعمل بینی گوشتیعمل دماغهزینه عمل بینیبهترین جراح پلاستیک بینیبهترین جراح بینی طبیعیپروتز چانهجراح بینی و چانهجراح زیبایی بینیجراح بینی فانتزیرینوپلاستی
    هدف از ایجاد سیستم عامل IOS :
    اگرچه ممکن است تصور این مطلب کمی سخت باشد، ولی زمان معرفی اولین آیفون ، سیستم‌عامل آن از همه رقبا عقبتر بود و در مقایسه با امکانات سایر سیستم‌عامل‌ها حرف زیادی برای گفتن نداشت. در سال 2007 ویندوزموبایل، پالم، سیمبین و بلک‌بری با داشتن مجموعه کاملی از ویژگی‌های متنوع، سیستم‌عامل‌های موفق و قدرتمندی محسوب می‌شدند. در مقابل آنهاiphone OS محصولی بود که از 3G، چندوظیفگی، اپلیکیشن‌هایThird Party و حتی از Copy/paste پشتیبانی نمی‌کرد، اپل در آن هنگام، به جای رقابت در زمینه سخت‌افزار، بر روی ایجاد یک تجربه کاربری بی‌نظیر تمرکز نمود مانند سرعت، سازگاری اپلیکیشن‌ها با یکدیگر و ارائه چندین ویژگی دیگر بسیار بیشتر از رقبا تمرکز نمود. همچنین یکی ازمهم ترین اهداف اپل ایجاد هماهنگی کامل بین سخت افزار ونرم افزار بود.
صبر کنید ..
X