اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چرا طراحی های شرکت سامسونگ منتقدین بسیاری دارد؟ پاسخ در این یک تصویر است

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • چرا طراحی های شرکت سامسونگ منتقدین بسیاری دارد؟ پاسخ در این یک تصویر است

    مایلید که تفاوت اپل و سامسونگ را تنها در یک تصویر خلاصه کنیم؟ اینجا نه حرف در مورد لوگو و تفاوت برندهاست و نه در مورد تفاوت سیستم عامل ها. حتی نمی خواهیم جزء به جزء در مورد محصولات تولیدی هر یک از آن ها صحبت کنیم. صحبت تنها بر سر تصویر فوق و خطوط راهنمایی است که بر روی آن رسم شده است. با نگاه کردن به این خطوط و هارمونی و تقارن آن ها، فکری نمی توان کرد جز این که سامسونگ حتی در چیدن المان های یک طرح در یک خط راست نیز ناتوان است. وقتی به طور دقیق این خطوط را براندازی کنید می بینید که انگار حتی بهترین گوشی های سامسونگ نیز توسط طراح های تازه کار و نا آشنا طراحی شده اند.

    تصاویر مورد بحث توسط Rene Ritchie از سرویس iMore تهیه شده است. او در مطلبی که اخیراً در وبسایت iMore منتشر کرده نوشته است که از نخستین روزهایی که سامسونگ گلکسی اس ۶ اج را در دست گرفت موضوعی او را همواره اذیت می کرد: به نظر می رسد محل قرارگیری تک تک پورت ها و دکمه های کارشده بر روی بدنه این گوشی کاملاً به طور اتفاقی و تصادفی تعیین شده است.

    برای آن که این موضوع به طور مشخصی قابل تشخیص و مشاهده باشد، Ritchie خطوطی بر روی دکمه ها، حفره ها، پورت ها و شیارهای واضح و مشخص دور تا دور پرچمداران هر دو شرکت اپل و سامسونگ رسم کرده است. همانطور که بر روی بدنه آیفون به وضوح مشخص است، تمامی پورت ها و حفره ها در امتداد یکدیگر و بر روی یک خط مستقیم جای گرفته اند. اما در طرف دیگر هر یک از این پورت ها و حفره ها بر روی بدنه پرچمدار سامسونگ خط بخصوص خود را دارند. و این یعنی غوغای بی نظمی در طراحی.



    شاید این اظهارات را کم اهمیت تلقی کنید و معتقد باشید موضوع به قدری کوچک است که در عمل از توجه ساقط است، اما نمی توانید وجود این موضوع را انکار کرده و آن را نادیده بگیرید. وقتی در مورد قدرت طراحی صحبت می کنیم، همین موارد است که اهمیت پیدا می کند و وقتی شرکتی نظیر سامسونگ چنین عملکردی از خود نشان می دهد، این سوال مطرح می شود که چطور چنین شرکتی تبدیل به مطرح ترین شرکت تولیدکننده گوشی های اندرویدی شده است؟

    منبع : جی اس ام
صبر کنید ..
X