انتشار جزئیات جدیدی از قابلیت‌های iOS 13: دارک مد

انتشار جزئیات جدیدی از قابلیت‌های iOS 13: دارک مد

همانطور که اطلاع دارید اپل هر سال در رویداد توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید تمام سیستم‌عامل‌هایش رونمایی می‌کند. در همین حال که منتظر برگزاری این کنفرانس و معرفی iOS 13 هستیم، اطلاعات جدیدی توسط افراد مرتبط با توسعه این نسخه در اختیار وبسایت ۹To5mac قرار گرفته است که در ادامه می‌خوانید.

دارک مد و مالتی‌تسکینگ در iOS 13

بالاخره بعد از مدت‌ها اپل در نسخه جدید iOS، قابلیت دارک مد را فعال خواهد کرد و این سیستم کاملا مشابه به macOS است. به این صورت که یک نسخه با کنتراست بالا هم وجود دارد که هر دو این گزینه‌ها در منو تنظیمات در دسترس خواهند بود.

در آیپد علاوه بر اضافه شدن حالت دارک مد، بهبود‌های بسیاری در زمینه مالتی‌تسکینگ صورت گرفته است. این قابلیت جدید که پنل‌های جدا‌شونده نامگذاری شده است به کاربران آیپد این امکان را می‌دهد که از هر اپلیکیشن، چندین پنجره به صورت همزمان داشته باشند که هر کدام دارای اطلاعات و محتویات مجزایی است، در این پنجره‌ها برخی از اجزا مجددا امکان جدا شدن را دارند و به صورت یک کارت از آن پنجره جدا و قابلیت درگ و دراپ خواهند داشت.

در این کارت‌ها هر کدام که ارجعیت داشته باشد باقی کارت‌ها با افکت Fade کمی محو می‌شوند. در همین زمینه، با کشیدن این کارت‌ها به گوشه صفحه نمایش میتوان آن‌ها را بست.

این قابلیت چیزی شبیه به PanelKit است که در گیت‌هاب در دسترس است.

بهبود جسچر‌ها، سافاری و مدیریت فونت‌های سیستم در iOS 13

در نسخه کنونی iOS، برای Undo کردن نوشته‌ها نیاز به حرکت فیزیکی و تکان دادن دستگاه هست که یک ضعف محصوب می‌شود، در نسخه جدید iOS 13، این ویژگی دچار تغییراتی شده است و در آیپد، با تپ کردن با ۳ انگشت بر روی کیبرد، این قابلیت فعال می‌شود و می‌توانید با کشیدن انگشت‌ها به چپ یا راست از ویژگی Undo و Redo استفاده کنید. همچنین یک API برای توسعه‌دهندگان هم برای این قابلیت ارائه خواهد شد.

و بالاخره در نسخه آیپد اپلیکیشن سافاری به صورت اتوماتیک پرسیده خواهد شد از کاربر که آیا قصد استفاده از نسخه دسکتاپ یک وبسایت را دارید یا نسخه موبایل، از این رو مشکلی که بسیاری از کاربران با یوتوب و بسیاری از سایت‌های مشابه دارند حل خواهد شد.

همچنین سیستم مدیریت فونت‌ها هم در iOS 13 تغییرات بسیاری در بر داشته و دیگر برای نصب فونت‌های جدید نیاز به نصب پروفایل نیست و به راحتی در پنل جدیدی که در ستینگ اضافه شده است می‌توانید فونت‌های دستگاه‌ را مدیریت کنید.

اپلیکیشن ایمیل باهوش‌تر از همیشه

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن میل در iOS 13، بعد از مدت‌ها دچار تغییرات عظیمی شده است. در این نسخه تمرکز اصلی بر روی دسته‌بندی بهتر ایمیل‌ها بوده است به همین منظور شاهد دسته‌بندی‌های مارکتینگ، خرید‌ها، سفر‌ها و غیره خواهید بود. همچنین قابلیت Read Later نیز بالاخره به این برنامه اضافه شده است. قابلیتی که بسیاری از اپلیکیشن‌های Third Party در حال حاضر ارائه می‌کنند.

غیره…

در iOS 13، بالاخره شاهد تغییر ظاهری در نوار تغییر صدا خواهیم بود و دیگر دست و پا گیر نخواهد بود اما چگونگی بازطراحی آن مشخص نیست. همچنین اپلیکیشن Reminder نیز به کلی بازطراحی شده است که باید شاهد این تغییر در نسخه macOS هم باشیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.