دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت – شماره ۵

 

با سلام خدمت کاربران گرامی انجمن تخصصی آیفون

همانند هفته های گذشته، شما را به مطالعه گزیده ای از اخبار هفته گذشته دعوت می کنیم.

مطالبی که در این هفته نامه خواهیم داشت: 

  • طراح قدیمی آیکان های اپل هم نمی تواند فرقی بین آیفون و سامسونگ ببیند
  • مقایسه قطعات آیفون نسل بعد با دو نسل قبل خود
  • اپل اولین نسخه بتای سیستم عامل شیر کوهی ویرایش ۱۰.۸.۱ را برای توسعه دهندگان ارسال کرد.
  • تصاویری از Dock Connector جدید اپل منتشر شد
  • ۲۰ مورد بسیار واضح کپی برداری سامسونگ از اپل
  • بررسی بدنه یکپارچه نسل بعدی آیفون
  • بالاخره تصاویری از برد اصلی آیفون ۵ منتشر شد.
  • iPad mini، باریکتر و سبکتر
  • نسخه HTML5 برنامه Pulse برای دسکتاپ ها
  • کنفرانس مشترک مایکروسافت و نوکیا ۵ سپتامبر برگزار میشود.
  • اپل منتشر نمود: دلایل ترجیح کاربران به انتخاب سیستم عامل اندروید در مقابل سیستم عامل iOS
  • پایان کار فلش در آندروید

 

  • طراح قدیمی آیکان های اپل هم نمی تواند فرقی بین آیفون و سامسونگ ببیند

روز دیگر، و یک مدرکی دیگر در جنگ بین اپل و سامسونگ. گرافیست، Susan Kare، بانویی که در سال ۱۹۸۰ در تیم توسعه مک حضور داشت، امروز تصدیق کرد که نمی تواند فرقی بین دستگاه های اپل و سامسونگ ببیند، طبق ادعای وال استریت ژورنال که در دادگاه حاضر بود امروز گزارشی از وقایع دادگاه منتشر کرده است که در نوع خود جالب است. وال استریت ژورنال ادعا می کند که Susan Kare, در دادگاه به آیکان و طراحی گرافیکی موجود در سامسونگ اشاره کرده که بسیار شبیه به طراحی های شرکت اپل است و این رفتار به طور مستقیم نقض حق انحصاری را نشان می دهد. دیروز هم طبق خبری که منتشر شد، دیروز هم شواهدی مطرح شد که بیش از ۱۰۰ مورد کپی در سامسونگ اثبات شد و می توان به عینه آن را کپی و پیست دانست.

Kare در ادامه ذکر کرد که یک بار به اشتباه به جای برداشتن مدارک مربوط به آیفون، اسناد سامسونگ را برای نشان دادن به وکلا برداشت، این یعنی نهایت شباهت بین دو دستگاه. همچنین وی در دادگاه گفت: 
در دادگاه، دو دستگاه سامسونگ و آیفون در کنار هم گذاشته شد تا تفاوت بین روشن شدن آن ها دیده شود. در این دادگاه اذعان کرد که از دید مشتریان باید تفاوتی بین این دو دستگاه باشد.

Kare طراح گرافیک سیستم عامل OS X از سال ۱۹۸۲-۱۹۸۶ بوده است، و می توان از او به عنوان بنیانگذار روابط گرافیکی در مک یاد کرد. بعد از مک، او به استخدام شرکت مایکروسافت در آمد و بسیاری از طراحی گرافیکی ویندوز XP را انجام داد، با این تفاصیر، او در کار خود زبر دست است. اپل برای ثابت کردن حرف های خود، تمام کسانی را که می توانستند دستگاه های کپی سامسونگ را به دنیا بشناسد بسیج کرد، Phil Schiller و Scott Forstall هم در این محاکمه بر علیه سامسونگ مدارک زیادی رو کردند.

مطالب مرتبط:

انتشار یک سند ۱۳۲ صفحه ای از سامسونگ بر علیه سامسونگ

 

  • مقایسه قطعات آیفون نسل بعد با دو نسل قبل خود

پس از انتشار تصاویری جدیدی از قطعات آیفون نسل بعد ، وب سایت Nowhereelse.fr با انتشار تصاویری اقدام به مقایسه ای جالب میان قطعات موجود بر روی آیفون ۴ و آیفون ۴ اس و آیفون نسل بعد با نام فعلی آیفون ۵ کرده است.

همونطور که در تصاویر مشاهده میکنید در ردیف بالا موتور های کوچک الکتریکی به نمایش درآمده اند که نقش لرزاننده را برای این سه مدل ایفا میکنند. در آیفون ۴ مدل GSM و آیفون های قبل از آن از موتور لرزاننده نسبتا بزرگی استفاده می شده است. و در آیفون های ۴ مدل CDMA و آیفون ۴ اس از موتور های استوانه ای شکل لرزاننده نوسانی بزرگتری استفاده شده است که صدا و احساس نرم تری از لرزش را ایجاد میکند.

اپل همچنین طراحی کابلهای انعطاف پذیر خود را طی نسل های مختلف آیفون ، تکامل داده است. این پیشرفت مربوط به نحوه گروه بندی قطعات بر روی کابل و جایگیری فیزیکی قطعات در کنار یکدیگر می باشد.با تغییر مکان جک هدفون به قسمت زیرین دستگاه و تنضیمات مکانی دوربین و نحوه قرار گیری حسگر آن ، اپل به راحتی توانسته است طراحی کابل خود را ساده تر سازد.

ردیف دوم از قطعات نشان میدهد که اپل چگونه در طی زمان طراحی دکمه های مربوط به کنترل صدا را تغییر داده است.در حالی که در گذشته کابل ، شامل دکمه های کنترل صدا ، کلید قطع صدا و جک هدفون بود با انتقال جک هدفون به پایین دستگاه ، کابل در تمام دستگاه کشیده شده است و دکمه پاور را هم بر روی خود جای داده است . اپل با این کار توانسته است تمام کلید ها و دکمه های خارجی را بر روی تنها یک کابل گرد هم آورد.

در آیفون های قبلی ، دکمه پاور بر روی کابل مخصوص حسگر ها قرار گرفته بود که شامل حسگر مجاورتی و حسگر شدت نور نیز بود . این کابل در ردیف سوم قطعات نمایش داده شده است.این تغییر مکان که دکمه پاور از کابل مخصوص کنترل صدا به کابل حسگر ها انتقال یافته است باعث شده است که کابل حسگر ها بسیار ساده تر و جمع و جور تر شود.

متاسفانه در این تصاویر جک هدفون و درگاه اتصالی آیفون ها نمایش داده نشده است.و اصولا تا به حال هیچ تصویری از درگاه اتصالی آیفون نسل بعد منتشر نشده است.به احتمال زیاد در آیفون نسل بعد قطعه مربوط به درگاه اتصالی و جک هدفون بر روی یک کابل در زیر دستگاه قرار گرفته اند.

 

  • اپل اولین نسخه بتای سیستم عامل شیر کوهی ویرایش ۱۰.۸.۱ را برای توسعه دهندگان ارسال کرد.

لحظاتی پیش اپل اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل شیر کوهی را با ویرایش ۱۰.۸.۱ ، در دسترس توسعه دهندگان قرار داد. شماره ساخت این نسخه ۱۲B13 است و از طریق پرتال اینترنتی مرکز توسعه مک قابل دسترسی می باشد.بر طبق ادعای اپل اولین نسخه ارائه شده از ویرایش ۱۰.۸.۱ کمترین مقدار ایرادات را در بر خواهد داشت.با این حال اپل از توسعه دهندگان خواسته است تا بیشتر تمرکز خود را بر روی آزمایش Active Directory ، قسمت Microsoft Exchange در میل ، پ.ر.و.ک.س.ی های PAC در مرورگر سافاری ،قسمت SMB ، در گاه USB و WiFi وصدا به هنگام اتصال به صفحه نمایش تاندربولت اپل جمع کنند.

اوایل همین هفته اپل به شرکت کنندگان در طرح دریافت نسخه های آزمایشی خود اعلام کرده بود که به زودی اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل شیر کوهی ۱۰.۸.۱ را دریافت خواهند کرد.(خبر مرتبط در انجمن)

در صورتی که بخواهید این بروز رسانی را بر روی نسخه ۱۰.۸.۰ از سیستم عامل شیر کوهی نصب کنید ، حجم این بروز رسانی تنها ۳۸.۵۴MB خواهد بود. خود مراحل نصب بیشتر از ۳۶.۴MB از فضای حافظه را در دستگاه های مک با سیستم عامل شیر کوهی اشغال میکند.

 

  • تصاویری از Dock Connector جدید اپل منتشر شد

[RIGHT][FONT=Geeza Pro]سایت فرانسوی nowherelse.fr که پیش تر هم از قطعات دیگر تصاویری منتشر کرده بود , امروز اقدام به انتشار تصاویری از Dock Connector جدید اپل که قرار است در نسل بعدی آیفون استفاده شود, کرد. در این تصویر می توانید dock connector را در کنار یک ورودی USB ببینید و سایز آن را مقایسه کنید. میبینید که کوچکتر از یک USB می باشد. این سایت اعلام کرده نمی تواند تایید کند که این قطعه نهایی باشد, اما گفته احتمال استفاده آن بسیار زیاد می باشد. این dock connector بسیار کوچک تر از نسل کنونی می باشد. برروی آن ۸ پین وجود دارد که شایعات ۱۹ پین و ۹ پین را رد می کند. همچنین امکانی دارد که از هر جهت وارد آیفون شود.

 

این سایت سابقه خوبی در مورد شایعات ندارد. پیش تر شایعاتی در مورد آیپد منتشر کرده بود که تمامی آن ها دروغ بود. قبل تر از آن هم شایعه استفاده از دوربین جلو در iPhone ۳GS رامیان مردم رایج کرده بود

 

  • ۲۰ مورد بسیار واضح کپی برداری سامسونگ از اپل

اگر از طرفداران دنیای تکنولوژی و بالاخص خبر های مربوط به اپل یا سامسونگ باشید حتما تا به حال متوجه در گیری بسیار شدید دو کمپانی اپل و سامسونگ بر سر نقض حق امتیاز بسیاری از موارد تکنیکی و کپی های غیر مجاز شده اید.مخصوصا این دعوا در روز های اخیر به اوج خود رسیده است و در بیشتر موارد که اپل شاکی است مدارک بسیار جالب و قابل تاملی را ارائه کرده است. اپل از تمام توان حقوقی خود استفاده کرده است و در بعضی از دادگاه ها از مدیران ارشد خود جهت طرح شکایت و استناد به مدارک بسیار کامل استفاده کرده است.

ممکن است برای عده ای این سوال پیش آمده باشد که آیا مساله واقعا به این جدیت است و یا اینکه این هم یکی از ترفند های ویژه تبلیغاتی اپل است و قصد و منظور خاصی را دنبال میکند؟ آیا واقعا ممکن است شرکتی با قدرت و عظمت سامسونگ بخواهد محصولات رقیب خود را به طور کاملا حرفه ای کپی کند ؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده خواهد شد. کپی کاری های سامسونگ از محصولات اپل به قدری باب شده است که در برخی جاها با لحنی طنز آلود گفته میشود : سامسونگ بزرگترین طرفدار اپل است و هر کاری اپل انجام بدهد به سرعت و عینا توسط سامسونگ تکرار میشود بدون کوچکترین ذره ای از خلاقیت و تغییر.

ما برای شما از بین موارد بیشماری که بعضی از آنها واقعا غیر قابل اغماض هستند ۲۰ مورد از کپی کاری های سامسونگ را آماده کرده ایم تا خود شما با یک نگاه دقیق بتوانید شباهت عجیب و غیر منطقی میان محصولات این دو شرکت را دریابید.دقت کنید که این لیست تمام موارد اختلاف نیست و تنها گوشه کوچکی از آن در قاب تصویر است.

۱- طراحی آیفون ۳G و ۳Gs ( منبع )

۲- طراحی آیپد ۲ ( منبع )

۳- طراحی آیپاد تاچ ( منبع )

۴- طراحی رابط کاربری اپلیکیشن مپ (بسیار جنجالی) ( منبع )

۵- استفاده از آیکن اپ استور در فروشگاه سامسونگ ( منبع )

۶- طراحی داخلی فروشگاه های اپل ( منبع )


۷- طراحی آیفون ۴ و ۴S ( منبع )

۸- طراحی مک مینی ( منبع )

۹- طراحی مک بوک ایر ( منبع )

۱۰- اسمارت کاور ( منبع )


۱۱- طراحی جعبه آیپد ( منبع )

۱۲- طراحی اپلیکیشن ضبط صدا ( منبع )

۱۳- کیت اتصال دوربین ( منبع )

۱۴- کیبورد نرم افزاری آیپد ( منبع )


۱۵- نرم افزار داخلی پیام رسان اپل ( منبع )

۱۶- لوازم جانبی آیپد ( منبع )


۱۷- شارژر آیفون ( منبع )

۱۸- تبلیغات تلوزیونی عین اپل (در این تبلیغ حتی از همان بازیگر دختر استفاده شده است) ( لینک ویدیو )

۱۹- کابل اتصال یو اس بی ( منبع )

۲۰- Siri که سامسونگ آن را S Voice خطاب میکند ( منبع )

فعلا تا همینجا کافی است ولی با اطمینان میشود گفت که این لیست بسیار بلند بالا تر از این است.

 

  • بررسی بدنه یکپارچه نسل بعدی آیفون
با پدیدار شدن تصاویری از بدنه نسل بعدی آیفون, سوالاتی برای مردم پیش میامد که این بدنه چگونه کار خواهد کرد؟ در این مقاله به بررسی بدنه نسل بعدی آیفون خواهیم پرداخت.
اولین مورد سیستم آنتن خواهد بود. سیستمی که اپل برروی iPhone ۴ پیاده کرد بی نظیر بوده. ابتدا بر روی نسخه GSM بود و بعد روی CDMA هم پیاده شد و در نهایت سیستمی بی نظیر برروی iPhone ۴S پیاده شد. طوری که به راحتی بین سیستم GSM و CDMA جابجا می شد. البته در ابتدا با مشکل آنتن دهی “Antennagate” روبرو شد. اپل خیلی سریع این سیستم را دوباره طراحی کرد و ایرادش را رفع کرد. حالا احتمال می رود از این سیستم در نسل بعدی آیفون هم استفاده شود ولی باید به قسمتی از بدنه (درب پشت) برود. دلیلش این است که به جای ۴ قطعه آهنی در داخل بدنه از ۳ عدد استفاده شده است. از سیستم استفاده از بدنه, در مک بوک ها استفاده می شود. آنتن های Wifi و bluetooth بر روی بدنه دستگاه قرار دارند. این کار باعث می شود که دستگاهی نازک تر و سبک تر داشته باشیم. در این تصویر ۳ قطعه فلزی را برای استفاده آنتن می بینید.
احتمال دیگر این است که این ۳ قطعه برای بسته شدن پنل جلویی برروی پنل عقب می باشد. شاید هم این ۳ قطعه هر دو کار را انجام دهند. عادت همیشگی اپل استفاده از یک بدنه یک تکه است. در تصاویر منتشر شده درب عقب دارای ۲ قسمت می باشد. شاید قسمت های بالایی و پایین به عنوان آنتن استفاده شوند و قسمت وسط برای Wifi, gps, bluetooth و nfc استفاده شود.

احتمالا سیستم بدنه نسل بعدی آیفون بسیار پیشرفته خواهد بود. احتمالات زیادی می توان در موردش زد. اما این ها احتمالات قوی بودند. به عنوان مثال قرار گیری دوربین در قسمت سیاه باعث بهتر شدن کیفیت تصاویر با فلش خواهد شد.

 

  • تصاویری از برد اصلی آیفون ۵ منتشر شد.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی اپل ، از ششمین نسل از آیفون خود در ماه آینده ، درز اطلاعات و تصاویر از قطعات و قسمت های مختلف این محصول رمز آلود ، به اوج خود رسیده است. هفته پیش شاهد انتشار تصاویری از قطعات داخلی آیفون پنج ، شامل کابلهای انعطاف پذیر و محافظ پشت نمایش گر بودیم ، ولی تا به حال هیچ تصویری از برد اصلی گوشی که در واقع تمام قطعات اصلی و حیاتی بر روی آن قرار دارند منتشر نشده بود .تا اینکه امروز تصاویر برد اصلی به صورت اجمالی منتشر شد.

این تصاویر نیز به مانند تصاویر مربوط به جایگاه قرار گیری نانو سیم آیفون ۵ ویا تصاویر درگاه اتصالی آیفون ۵ ویا تصاویر مونتاژ جلو آیفون ۵ ، توسط سایت فرانسوی NowhereElse منتشر شده است. برد آیفون ۵ به صورت کاملا محسوسی با برد آیفون نسل قبلی خود متفاوت است و به نظر می رسد که این برد تنها یک طرح اولیه باشد و هیچ گونه برچسب و لیبلی از مشخصات ، بر روی آن دیده نمیشود.جای پیچ های روی برد، دقیقا با قاب فلزی اصلی آیفون ۵ که قبلا تصاویر آن منتشر شده بودهم خوانی دارد که می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

متاسفانه در تصاویر ، پردازشگر آیفون ۵ مشخص نشده است.

طبق اظهارات سایت MacRumors ، این تصاویر توسط همان شخصی منتشر شده است که سال قبل عکسهایی از برد اصلی آیفون ۴ اس را قبل از معرفی رسمی آن منتشر کرد و این خود بر اعتبار و درستی عکس های جدیدا منتشر شده می افزاید.

معمولا پی بردن به صحت و واقعی بودن تصاویر منتشر شده بسیار دشوار است. اما در این مورد خاص ، واقعیت این است که تمام قطعاتی که تا به حال عکس هایشان منتشر شده است کاملا با یکدیگر سازگاری دارند و احتمال اصل بودن تصاویر خیلی زیاد است.

در ادامه این مباحث سایت iFixyouri تصویری را منتشر کرده است که در آن قطعات و جای گاه قرار گیری آن ها بر روی برد اصلی و نحوه اتصال آنها به برد اصلی مشخص شده است . تصویر یاد شده را می توانید در زیر مشاهده کنید.

در هر صورت تمام ابهامات روز ۱۲ سپتامبر رفع خواهد شد . باید منتظر بمانیم تا خود اپل به سوالاتمان پاسخ دهد.

 
 

 

  • iPad mini، باریکتر و سبکتر
امروز شایعات جدیدی در ارتباط با آیپد ۷ اینچی اپل موسوم به “iPad mini” در دنیای مجازی منتشر شد. با توجه به این شایعات، مینی آیپد، از آنچه قبلا عنوان شده بود، باریک تر است. ضخامت آن برابر با iPod touch و ۷.۲ میلی متر خواهد بود.
اولین شایعه توسط ۹to5 Mac منتشر شد. این گزارش مدعی است:

در ادامه گزارش به دوربین مینی آیپد اشاره و ادعا شده که این تبلت حتما دوربین جلو دارد. همچنین اتصال LTE در برخی مدل ها، از دیگر امکانات iPad mini خواهد بود. البته با توجه به این که جزئیات کمی از سخت افزار تبلت ۷ اینچی اپل در دست است، تولید و عرضه این محصول حداقل تا چند ماه آینده، بعید به نظر می رسد.
دومین گزارش مربوط به iMore است. در این گزارش، محتوای گزارش قبلی تایید شده و با توجه به اطلاعات موجود، تصویری هم از آیپد مینی کشیده شده است.

و در نهایت، سومین گزارش به Daring Fireball از نظرات John Gruber تعلق دارد. به نظر وی، برخی عکس های لو رفته از این محصول، واقعی هستند. Gruber هم مدعی آیپد باریکتر است، با این تفاوت که او طراحی iPad mini را چیزی بین آیپدهای معمولی و iPod touch می داند.

به هر حال اگر ضخامت iPad mini با آیپاد تاچ برابر باشد، Nexus 7 سه برابر ضخیم تر از آن خواهد بود و طبیعتا وزن و حجم آیپد مینی، یک سوم نکسوس ۷. با توجه به وزن ۳۴۰ گرمی تبلت ۷ اینچ گوگل، تبلت جدید اپل حداکثر ۲۶۵ گرم وزن خواهد داشت که بسیار کمتر از وزن iPad 9.7 اینچی است.
با این که تاریخ معرفی iPad mini هنوز مشخص نیست، اما iMore ادعا می کند که آیپد ۷ اینچی همراه با iPhone 5 در ماه سمپتامبر معرفی خواهد شد. البته برعکس آیفون، بین زمان معرفی و عرضه مینی آیپد، فاصله ی زیادی خواهد بود. چرا که اپل قصد دارد از این محصول به تعداد کافی برای فصل خرید تعطیلات آخر سال کنار بگذارد.

 

  • نسخه HTML5 برنامه Pulse برای دسکتاپ ها

 

اگر از کاربران آیپد هستید حتما نرم افزار Pulse را مشناسید. نرم افزار Pulse را پیش تر اینچنین معرفی کردیم 

 

روزانه هر یک از ما زمان های زیادی را صرف سر زدن به هزاران سایت خبری پیرامون موضوعات مختلف می کنیم اما اگر امکانی وجود داشت که در یک نگاه از آخرین عنوان های همه سایت های مورد نظرمان مطلع شویم شاید صرفه جویی زیادی در وقت می کردیم٬ اپلیکیشن Pulse دقیقا چنین کاری انجام می دهد, در این اپلیکیشن بخش بندی های زیادی برای وب سایت ها وجود دارد و در هر بخش بصورت مثال برای تکنولوژی منابع اصلی خبری وجود دارد و خیلی بعید به نظر می رسد که سایت مورد نظر شما در آنها نباشد. علاوه بر این ها Pulse برخی از شبکه های اجتماعی را نیز ساپورت می کند. همچنین می توایند مطالبی را که می خواهید بعدا بخوانید در بخشی ذخیره کنید که در زمان مناسب آنها را مطالعه کنید. این اپلیکیشن رایگان برای آندسته از کاربرانی که وقت زیادی را صرف جستجو در سایت های مختلف می کنند پیشنهاد می شود.

حال بعد از یک تحربه کاملا موفق Pulse در ios و آندروید٬ این اپلیکیشن بصورت یک اپلیکیشن HTML 5 تحت وب برای دسکتاپ ها نیز منتشر شده است. می توان با ورود به سایت Pulse و ساخت اکانت٬ دسته بندی ها را مشخص کرده و از آخرین تیتر های خبری در موضوعات مختلف باخبر شد. این اپلیکیشن تحت وب در مرورگر های سافاری٬ فایرفاکس٬ کروم و اینترنت اکسپلورر کار خواهد بود. 
شاید وقت آن رسیده باشد که Pulse را به عنوان Home page خود انتخاب کنید

 

  • کنفرانس مشترک مایکروسافت و نوکیا ۵ سپتامبر برگزار میشود.

 

به نظر می رسد که نوکیا اماده شده است تا از خط تولید جدیدی از ویندوزفون ها پرده برداری کند.ان هم در شرایطی که مدت زمان زیادی تا عرضه ویندوز ۸ باقی نمانده است.نوکیا در چند سال گذشته به عنوان یک پشتیبان وفادار پلتفرم ویندوز فونمعرفی کرده است و با این حرکت به نظر می رسد که این شرکت تصمیمی مبنی بر تغییر رویه این شرکت ندارد.بنا بر گزارش سایت the verge این کنفرانس در صبح ۵ سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد.

 

در طراحی دعوتنامه های این کنفرانس که نمونه ان را در بالا مشاهده میکنید کاملا مشخص است که در این کنفرانس چه خواهد گذشت . به احتمال زیاد در این کنفرانس اولا شرکت نوکیا از یک اسمارت فون جدید که مطمئنا از سیستم عامل windows 8 استفاده میکند پرده برداری میکند و همچنین قابلیت های جدیدی که به گوشی های معرفی شده قبلی با نصب ویندوز ۸ اضافه میشود را معرفی میکند.همچنان تاریخ دقیقی برای عرضه ویندوز فون ۸ اعلام نشده است ولی اگر smartphone های جدیدی در ماه سپتامبر معرفی شوند می توان این احتمال را مطرح کرد که این نسخه در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.ضمن این که این احتمال نیز وجود دارد که مایکروسافت بخواهد یک گوشی مبتنی بر ویندوزفون۸ را همزمان با surface در تاریخ ۲۶ اکتبر عرضه کند.

بعد از معرفی گوشی نوکیا احتمالا باید منتظر دست به کار شدن ۲ شرکت دیگر یعنی HTC و سامسونگ باشیم تا محصولات خود را معرفی کنند زیرا هر دو این شرکت ها نیز به عنوان windows phone 8 partners معرفی شده اند از این رو از این ۲ شرکت نیز احتمال عرضه گوشی های جدید وجود دارد حتی galaxy s3 با سیستم عامل ویندوز!!

 

  • اپل منتشر نمود: دلایل ترجیح کاربران به انتخاب سیستم عامل اندروید در مقابل سیستم عامل iOS

 

در پی داداگاه های جنجالی اپل و سامسونگ ، اخیرا ( در روز ۱۳ آگوست ۲۰۱۲ ) مدارکی از سوی اپل منتشر شده که در آن به دلایل ترجیح کاربران به انتخاب سیستم عامل اندروید در مقابل iOS اشاره شده است. طبق این بررسی دلیل اصلی انتخاب کاربران، ارتباطی با مشخصات سیستم عامل اندروید نداشته و ۴۸ درصد از کاربران گزینه “ادامه قرارداد با اپراتور مخابرات کنونی شان” را مهمترین دلیل انتخاب سیستم عامل اندروید ذکر نموده اند. 
البته شایان ذکر است که بررسی انجام شده مورخ ژانویه سال ۲۰۱۱ می باشد و تا قبل از آن زمان آیفون فقط تحت آپراتور آی تی اند تی به فروش می رسید و بعد ها اپراتور وریزون هم به لیست اپل اضافه شد.

دلیل بعدی در انتخاب کاربران “اعتماد به برند گوگل” است که با ۳۶ درصد به عنوان دومین عامل مهم در انتخاب سیستم عامل اندروید نام برده شده است. عوامل دیگری نیز از جمله ” نمایشگر بزرگتر” با ۳۰ درصد ، “ترجیح بازار ا پ پ اندروید” با ۲۷ درصد ، “هماهنگی بیشتر با سرویس های گوگل” ۲۶ درصد و “انتخاب بهترین و آخرین اسمارت فون” با ۲۶ درصد به ترتیب چهار عامل مهم دیگر در این بررسی محسوب می شوند.

همچنین ۲۵ درصد از کل کاربران اندروید در زمان خرید اسمارت فون خود، آیفون را نیز به عنوان گزینه ایی برای خرید مد نظر داشته اند، لذا می توان عنوان نمود که تصمیم اپل مبنی بر انحصاری کردن آیفون به اپراتور ای تی اند تی ، تا چه حد به محبوبیت آیفون و سیستم عامل iOS ضرر رسانده است.

 

  • پایان کار فلش در آندروید

نوامبر سال گذشته اتفاق عجیبی افتاد. شرکت Adobe اعلام کرد که از این به بعد Flash برای دستگاه موبایل توسعه نخواهد یافت. از امروز، حدودا ۹ بعد از اعلام این خبر، ادوبی اجازه نصب فلش روی دستگاه های آندرویید را نخواهد داد و در آینده نیز فلش را از نسخه موبایل دنیای وب حذف خواهد کرد. این در حالی است که شعار تاریخی Adobe چیزی غیر از این بود. “فلش زمینه تجربه تکامل یافته ای از وب نوردی با موبایل را برای کاربران فراهم می کند.” اما هم اکنون ادوبی تمایل زیادی به استفاده از HTML5 دارد.

ادوبی سال ۲۰۰۷: ما با Flash توانستیم تجربه وب گردی در PC را به دستگاه های موبایل بیاوریم و صنعت بی سیم (wireless) را دگرگون کنیم.

Adobe رویاهای بزرگی برای mobile Flash داشت، اما زمانی که Apple اعلام کرد که از فلش استفاده نمی کند، با مانع بزرگی روبرو شد. با وجود تلاش های بی وقفه این شرکت نرم افزاری، فلش هیچ گاه راهی به iOS پیدا نکرد. Steve Jobs رهبر تقابل با فلش و حامی HTML5 بود. با این که فلش به iOS راه نیافت، اما به شبح آن،Android، دست یافت.
با وجود تلاش های بسیار در بخش بازاریابی، Adobe مجبور به انصراف از حضور در سیستم عامل آندروید گردید و ۸۵ در صد بازار موبایل خود را از دست داد. تنها بارقه امید ادوبی، میکروسافت است. همان طور که می دانید میکروسافت هم اعلام کرده به صورت محدود از فلش در ویندوز ۸ پیشتیبانی خواهد کرد. سال گذشته یکی از مدیران پروژه Adobe اعلام کرد:

ادوبی سال ۲۰۱۰: ادوبی، گوگل و دیگر اعضای پروژه Open Screen با همکاری تنگاتنگ در تلاش برای فراهم کردن زمینه وبگردی مدرن در اکثر دستگاه های موبایل هستند.

ادوبی سال ۲۰۱۱: HTML5 بهترین راه حل در زمینه ایجاد و توسعه محتوا در web browser های تلفن همراه و تبلت است.

البته آنچه گفته شد به مفهوم عقب نشینی و بالا بردن پرچم سفید نیست. بلکه نقشه راه این شرکت، بر روی بازی ها و “premium video” متمرکز شده و فلش بر روی PC ها به حیاتش ادامه خواهد داد. باید اعتراف کنیم که در دنیایی که هر روز بیشتر به سمت دستگاه های موبایل ( تلفن همراه، تبلت و تبلت PC) متمایل می شود، فلش آینده روشنی ندارد و قطعا شعار شرکت ادوبی تغییر می کند. البته فلش هنوز یک طرفدار پر و پا قرص در دنیای موبایل دارد، بلک بری.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights