اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

معرفی المنت صنعتی اتشکار المنت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • معرفی المنت صنعتی اتشکار المنت

    آرایش های مختلف جریان در سمت پوسته و لوله ، بسته به ظرفیت گرمایی ، افت فشار ، سطح فشار ، تشکیل رسوب ، شیوه های ساخت و هزینه بری ، کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری ، استفاده می شوند. دسته صفحه می تواند به راحتی برای بازرسی و تمیز کاری بیرون آورده شود . شکل دهی خاص صفحات باریک ، فضای داخل لاملاها را ایجاد می کند و برجستگی هایی به سمت خارج ، بیرون می زند که به صورت فاصله دهنده ، بین لاملاها ، برای ایجاد مقاطع جریان در سمت پوسته بکار می رود. واشرها از نشتی به بیرون جلوگیری می کنند و سیال ها را در صفحات ، به شکل مورد نظر ، هدایت می نمایند. به عنوان مثال المنت رادیاتور از فولاد ضد زنگ ساخته شده است همچنین سایر عناصر مورد نیاز فرآیندهای صنعتی از المنت بسیار مقاوم در برابر گرما ساخته شده اند. المنت سیمی در صنعت کاربرد فراوانی دارد برای مثال در کوره ها تا 1200 درجه سانتی گراد در ساخت المنت های فشنگی، المنت های تسمه ای و یا المنت های میله ای کاربرد دارند. این مبدل ها به آسانی تمیز .و استریلیزه میشوند زیرا می توانند کاملا از یکدیگر باز و جدا گردند و بنابراین استفاده گسترده ای در صنایع غذایی دارند.

    این مبدل ها شامل کویل هایی هستند که به صورت حلزونی

    یچانده شده و در یک پوسته قرار گرفته اند و یا به صورت چگالنده های هم مرکز و تبخیر کننده های هم مرکز هستند که در سیستم های تبرید استفاده می شوند. در مبدل های دارای بافل ( تیغه ها و صفحات هدایت کننده جریان ) ، جریان سمت پوسته به صورت متقاطع با لوله ها در بین دو بافل مجاور جهت داده می شود و در حالیکه از فاصله مابین دو بافل به فاصله بعدی منتقل می شود ، موازی با لوله ها ، جهت می یابد. مبدل های صفحه ای حلزونی ، با پیچاندن دو صفحه بلند موازی به شکل یک حلزونی با استفاده از یک میله اصلی ( مندرل ) و جوش دادن لبه های صفحات مجاور به صورتی که یک کانال را تشکیل دهند ، شکل داده می شوند. اهداف اصلی طراحی در این مبدل ها ، در نظر گرفتن انبساط حرارتی پوسته و لوله ها ، تمیز کردن آسان مجموعه ، و در صورت با اهمیت نبودن سایر جنبه ها ، کم هزینه ترین روش ساخت و تولید آنهاست.

    دلیل استفاده از عایق

    این است که مدار بوجود آمده از تماس آلیاژ نیکرومی با غلاف، باعث صدمه و خرابی ابزارآلات می شود. ساختار آنها از روکش های لوله ای شکل بوده و درون لوله المنت های میله ای سیم کروم نیکل که با خاک اکسید عایق سازی شده، وجود دارد. نیز مقاوم است. از این پارچه عمدتاً برای ساخت روکش، پد عایق حرارتی، پرده آتش نشانی و به طور کُلی محافظت از اجزای مختلف استفاده میشود. همچنین، امکان خرید اینترنتی و ارسال به تمامی نقاط تهران و سایر شهرستانها نیز در دسترس است. المنتهای شیشه ای با امکان مشاهده و نظافت آسان، گزینهای مناسب در این موارد هستند. طراحی و واشر بندی مناسب ، امکان آن را ایجاد می کند که مجموعه ای از صفحات ، توسط پیچ ها که از صفحات ابتدا و انتها نیز می گذرند ، در کنار یکدیگر نگه داشته شوند. این پارچه ها در تولید چادر ، پارچه های مورد استفاده در پزشکی ، امور نظامی ، سایبان ، بنر و پارچه های برقی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل دست یافتن به این کاهش حجم و وزن ، مبدل های حرارتی فشرده همچنین به صورت وسیع در تبرید با دمای خیلی کم ( کرایوژنیک ) ، بازیابی انرژی ، صنایع فرآیندی ، تبرید وسیستم های تهویه استفاده می گردند.

    فراتر از این موضوع، لازم به یادآوری است که المنتهای صنعتی تسمهای میتوانند دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد تولید کنند و به همین دلیل یکی از متداولترین گزینهها در صنایع ذوب انواع متریالهای آلومینیومی هستند. هرکدام از این پارچه ها تا دمای خاصی را می توانند مقاومت کنند و در برابر فشار های فیزیکی هر کدام تا حدی استقامت دارند. بنابراین، پارچه نسوز سرامیکی در برابر حرارت بالاتری مقاومت دارد و میتواند در شرایطی که دمای بالایی وجود دارد. پارچه های نسوز نوعی از الیاف هستند که روی قسمت فایبرگلاس آنها توسط چسب مقاوم به دمای بالا پوشیده شده و کاربردهای گسترده ای دارند. بسته به کاربرد مبدل های حرارتی پوسته و لوله ، تفاوت زیادی در شکل و ساختمان آنها وجود دارد. در این مبدل ها تعداد زوجی از گذرهای لوله به کار می رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد. آخرین جز المنت های آبکاری را باید کلگی دانست که بخش اتصالات این قطعه را تشکیل می دهند. در خصوص ساختار المنتهای فشنگی (کارتریجی فابریک) باید اشاره کرد که این نوع المنتها از سیمهای کروم نیکل تشکیل شدهاند، که در اکسید منیزیم به شکل پیچیدهای قرار گرفته و در یک لایه میانی بین وایرها و سطح بیرونی متمرکز میشوند.
صبر کنید ..
X