اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چرا آموزش سئو مهم است؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • چرا آموزش سئو مهم است؟

    چرا سئو برای ما مهم است؟
    هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما دلیل اهمیت سئو فقط تعداد زیاد جستجوها نیست.

    با ظهور و فراگیر شدن تلفن های همراه، جستجوی اینترنتی به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا حتی یافتن نزدیک ترین نانوایی تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می شود نقش مهمی در شناسایی و تصمیم گیری آنها دارد.

    با سرمایه گذاری و شرکت در دوره آموزش سئو سایت این فرصت را خواهیم داشت که در زمان مناسب خود را به مخاطبان معرفی کنیم. هنگامی که به محصول یا خدماتی نیاز دارید و به دنبال پاسخ مناسب برای آن هستید، به دوست مورد اعتماد خود، گوگل مراجعه می کنید.

    اعتماد کاربر؛ این برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. واقعیت این است که؛ ما به نتیجه جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات به دست ما رسیده است (بنر، اس ام اس، ایمیل و ...) اعتماد داریم.

    کسب و کارهای سنتی فکر می کنند داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ کافی است.
    فروشگاه پوشاکی را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با کمترین قیمت عرضه می کند، اما در شهری کم جمعیت، در زیرزمین کوچه ای متروک یا در یک خیابان فرعی در یک محله مسکونی واقع شده است. فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد مطابقت دارد؟ او قطعا نمی تواند از تمام پتانسیل خود استفاده کند.

    همانطور که مکان یک فروشگاه فیزیکی بر تعداد بازدید و فروش تاثیر می گذارد، مهم است که یک وب سایت در نتایج جستجو ظاهر شود و در عبارات کلیدی قرار گیرد و برای رسیدن به این امر به یک چیز نیاز داریم. سئوچرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟
    افرادی که تازه وارد سئو شده اند معمولا با سوالات منطقی مواجه می شوند که درک اهمیت سئو و نیاز به گوگل را دشوار می کند. سوالاتی مانند:

    آیا گوگل از هوش مصنوعی استفاده نمی کند؟ هزاران مهندس نخبه را جمع آوری کنید و سال ها برای بهبود الگوریتم ها تلاش کنید و بهترین پاسخ را به کاربر بدهید؟ پس چرا هنوز نمی توانید محتوای ارزشمند را تشخیص دهید؟ چرا باید برای کسب موقعیت از استانداردهای سئو سایت خود پیروی کنیم؟

    فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست، بلکه رتبه بندی آن نیز برای نمایش به کاربر بسیار مهم است.

    صفحه اول نتایج جستجو تا 10 سایت را به کاربران ارائه می دهد و هر سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران و افزایش بازدید خواهد داشت. در نتیجه؛
    تجربه ی کاربر؛ این کلمه کلیدی است که گوگل بر آن تاکید زیادی دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا بستگی ندارد. عوامل مختلفی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و غیره. می تواند بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر بگذارد.

    سایت ها و صفحات زیادی در وب وجود دارند که محتوای مفید و مفیدی ارائه می دهند اما هرگز فرصتی برای قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو پیدا نمی کنند! چون به سایر جنبه های سئو توجهی نکردند و زحمات خود را هدر دادند، در نتیجه رقبای با محتوای ضعیف تری بازدید و فروش بیشتری پیدا کردند.

    مهمترین مراحل سئو چیست؟
    سئو یا بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو رقابتی است که در آن موفقیت فرآیندی آهسته، پیچیده و مستمر است. تکنیک‌ها و روش‌های زیادی برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر مثبتی بر این فرآیند داشته باشند، اما زمانی که در جهت درست و با هدفی خاص اجرا شوند، اثربخشی لازم را دارند.برای موفقیت در سئو سایت به 3 بازوی اصلی نیاز داریم که عبارتند از:
    1- سئو فنی
    قبل از شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک پلتفرم قدرتمند و یک سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

    استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانه گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ماهیت صفحه توسط ربات ها، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در دستگاه های تلفن همراه، و به این موارد سئو فنی می گویند.

    2- بازاریابی محتوا
    موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است. البته منظور ما فقط محتوای متنی نیست، بلکه تصویر، ویدئو، صدا و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می کنیم در پاسخ به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما موثر است.

    فعالیت هایی از جمله شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، تجزیه و تحلیل رقابت، توسعه استراتژی محتوا، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی موضوعات، ایجاد لینک های داخلی و غیره. آنها را می توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا در نظر گرفت.

    3- لینک کارگردانی شده
    فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی، حضور در انجمن های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ تبلیغات از رسانه های پرمخاطب و ... را سئوی خارج از صفحه می گویند. فعالیت هایی که خارج از سایت ما رخ می دهد مستقیماً بر موقعیت و رتبه ما تأثیر می گذارد.

    در زمینه هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه گذاری، قانون و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت انسان سروکار دارند (Tu Dinero Tu Vida)؛ کیفیت محتوا و سئو فنی کافی نیست. عامل دیگری به نام اعتبار، تجربه و اعتماد (E-A-T) در اینجا مهم خواهد بود. در واقع اینکه چه کسی محتوا را منتشر کرده است حتی مهمتر از کیفیت محتوا است.در زمینه های دیگر مانند شرکت های خدماتی، فروشگاه های آنلاین یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای باکیفیت در یک پلتفرم استاندارد می تواند ما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند، اما برای کسب رتبه برتر و رقابت با سایت های قدیمی تر، به لینک های خارجی به سایت خود نیاز داریم.

    0- استراتژی سئو
    استراتژی یعنی تعیین اینکه چه کاری را نباید انجام داد! قبل از طراحی سایت، تولید محتوا یا حتی صرف هزینه برای افزایش اعتبار سایت، باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه گذاری در سئو چیست.

    شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کاری متفاوت است، به عنوان مثال، برای یک فروشگاه آنلاین، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید مهم ترین معیار موفقیت است، اما برای یک شرکت تجاری، تعداد تماس های انجام شده با مشاوره. تیم در روز از سوی دیگر، برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات آن مهم ترین منبع درآمد است، تعداد بازدید روزانه و زمانی که کاربران در سایت می گذرانند، مهم ترین شاخص ارزیابی عملکرد است.
صبر کنید ..
X