اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

در پس پرده wwdc 13 چه چیزی وجود داشت؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • [ تبادل نظر ] در پس پرده wwdc 13 چه چیزی وجود داشت؟

    چند روزی از پایان کنفرانس WWDC 2013 می گذرد٬ wwdc امسال کمی متفاوت تر از کنفرانس اپل در سال های گذشته بود و همین تفاوت باعث می شود که بگوییم و اعتقاد داشته باشیم که wwdc امسال٬ یکی از مهمترین کنفرانس های تاریخ اپل بوده است. بعد از درگذشت استیو جابز فقید٬ تمامی منتقدان اپل٬ این شرکت را به بی تحرکی و بی نوآوری بودن در دوران پس از استیو جابز متهم می کردند. هر چند که در گذشته به این موضوع پرداخته ایم که آیا واقعا اپل دیگر نو آور نیست؟ اما با تمامی این حرف ها٬ کنفرانس wwdc سال 2013 ٬ یک مرز جدیدی را در تاریخ شرکت اپل به وجود آورد و بسیار روشن به همگان گفت که اگرچه DNA شرکت اپل٬ به مانند گذشته تولید محصولات فوق العاده است اما دیگر این شرکت٬ این کار را در مسیر جدیدی ادامه می دهد٬ این دوران که سردمداران آن تیم کوک و جاناتان ایو هستند٬ بهتر است به نام دوران پس از استیو جابز لقب بگیرد. در مقاله پیش رو به این موضوع خواهیم پرداخت که کنفرانس wwdc 2013 ٬ جدا از محصولاتی که در آن معرفی شد٬ در واقع چه چیز پیرامون مسیر تازه اپل با همان DNA سابق به ما می گوید.


    دو ویدیو٬ کمپین جدید تبلیغاتی یا به رخ کشیدن ارزش تفکر در اپل


    کنفرانس جهانی برنامه نویسان اپل با ویدیویی کوتاه آغاز شد و سپس در پایان٬ این کنفرانس با یک ویدیویی دیگر به پایان رسید. در ویدیو اول٬ اپل به طور مستقیم مکتب فکری خود را متمایز از دیگر شرکت ها نشان می دهد٬ تفکری که باعث می شود در مقابل رقبا که همه چیز میسازند٬ اپل بر روی تعدادی کمی از محصولات برای ساخت یک تجربه بی نظیر برای بهبود زندگی مردم تمرکز کند.


    اگر همه مشغول ساختن همه چیز باشند٬ چطور کسی می تواند یک چیز فوق العاده بسازد؟ ما در اینجا براحتی با لذت بین فراوانی و انتخاب گیج می شویم٬ طراحی هر چیز نیازمند تمرکز است. اولین چیزی که ما می پرسیم آن است که ما می مخواهیم مردم چه حسی داشته باشند. سرخوشی ,غافلگیری ,عشق یا پیوند. سپس شروع به هنر ورزی پیرامون نیتمان می کنیم. این کار زمان می برد. برای هر آری٬ هزاران نه در این کار وجود دارد٬ ما آنها را ساده می کنیم و تکامل می بخشیم٬ ما دوباره آغاز می کنیم تا زمانی که هر چیزی که ما لمس می کنیم٬ زندگی هر کس را بهبود ببخشد٬ تنها بعد از آن٬ ما کارمان را امضا می کنیم٬
    "طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا"
    در ویدیوی دوم٬ اپل با نشان دادن حس مشتریان هنگام کار با محصولاتش به نوعی گفته ویدیوی اول را تکرار می کند٬ در این ویدیو اپل به طور مستقیم به این موضوع اشاره می کند که اگر محصولی٬ باعث پیشرفت و شادی زندگی مردم نشود٬ لیاقت وجود داشتن٬ نخواهد داشت.

    آری اینچنین است٬ چیزی که اهمیت دارد٬ تجربه استفاده از یک محصول٬ چه تاثیری بر حس مردم دارد. آیا زندگی را بهبود می بخشد و لایق وجود داشتن است؟ ما زمان زیادی را صرف تعداد کمی از چیز ها می کنیم٬ تا زمانی که هر ایده ای که ما لمس می کنیم٬ زندگی مردمی را که آنرا لمس کرده اند٬ بهبود ببخشد. شما ممکن است به برخی چیز ها به ندرت نگاه کنید٬ اما همیشه آنها را حس می کنید. این امضای ماست و این به معنی همه چیز است.
    "طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا"
    در دو ویدیوی یاد شده٬ اپل به وضوح DNA خود را نشان می دهد٬ شرکتی که جای ساخت همه چیز سعی در تمرکز بر روی چیز های کمی دارد٫ زیرا اگر کسی برای ساخت همه چیز مشغول باشد٬ دیگر نمی تواند چیز های فوق العاده بسازد. پس باید گفت به دوران پس از استیو جابز خوش آمدید. تیم کوک پس از گذشت یک سال از درگذشت استیو جابز فقید٬ به نظر راه خود را یافته است و توانسته است به عنوان یک مدیر قدرتمند٬ مسیر شرکت اپل را در مسیری که خود می خواهد راهبری کند. البته این حرف الزما به معنی آن نخواهد بود که تیم کوک راه دیگری نسبت به تفکر استیو جابز در پیش گرفته است٬ بلکه نشان می دهد که تیم کوک٬ یک گام بزرگ رو به جلو در جهت تکامل بنیادین تفکر استیو جابز برداشته است.

    پس تا اینجا٬ با یکدیگر موافق هستیم که این دو ویدیو بیش از هر چیز DNA و تفکر و ارزش فکری شرکت اپل را در مقابل رقبایی که سعی در ساخت هزاران محصول دارند٬ نشان می دهند. اما این تمام ماجرا نیست و قضیه یک بعد دیگر دارد. این دو ویدیو٬ جدا از پیامی که پیرامون تفکر اپل دارد٬ آغازگر یک کمپیت جدید تبلیغاتی برای اپل است. پس از بحران اپل در دهه ۹۰ ٬ اپل با کمپین تبلیغاتی " متفاوت فکر کنید " مشتریان را در دام محصولات جادویی اش گرفتار کرد. اما سالها از کمپین " متفاوت فکر کنید " گذشته است و حال خالق این کمپین عقیده دارد که تبلیغات اپل دیگر مثل گذشته هیجان انگیز و وسوسه کننده نیستند٬ بنابراین شما را به کمپین جدید تبلیغاتی اپل معرفی می کنیم. کمپینی که از امضای اپل تشکیل می شود و با جمله "طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا" شناخته می شود.




    پوستری از کمپین تبلیغاتی "متفاوت فکر کن"

    کمپین تبلیغاتی "متفاوت فکر کن" در سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد. این کمپین از چهره ۱۷ تن از شخصیت های بزرگ قرن بیستم نظیر آلبرت اینشتین، باب دیلن، مارتین لوتر، ریچارد برانسون، جان لنون، باکمینستر فولر، توماس ادیسون، محمدعلی کلی، تد ترنر، ماریا کالاس، ماهاتما گاندی، آملیا ارهارت، آلفرد هیچکاک، مارتا گراهام، جیم هنسن، فرانک لوید رایت و پابلو پیکاسو استفاده می کرد. . اکثر این چهره*ها قهرمانان شخصی استیو جابز بودند.
    استیو جابز در این مورد می گفت: «بحث دربارهٔ سرعت پردازشگر یا حافظه کامپیوتر نبود، بلکه درباره خلاقیت بود. نه تنها به مشتریان بالقوه بلکه به کارمندان خود اپل نیز معطوف می شد. در اپل فراموش کرده بودیم که کی هستیم. یکی از راه هایی که به یاد آورید کی هستید، این است که به یاد آورید قهرمانانتان چه کسانی هستند. این، طرز تشکیل آن مبارزه بود.»

    در آن روز ها٬ استیو جابز با یادآوری قهرمانانش٬ سعی در افزایش اعتماد به نفس کارمندانش داشت و با این ترفند به سادگی توانست٬ مشتریان زیادی را دیوانه محصولات اپل کنند. اما در wwdc 2013 ٬ تیم کوک همه چیز را تغییر داد٬ این تغییرات شامل تغییر بنیادین تفکر استیو جابز نبود٬ بلکه تیم کوک راه جدیدی را در جذب مشتریان پیدا کرد. کمپین جدید تبلیغاتی " طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا" به جای استفاده از شخصیت های قهرمان٬ از کاربران خوشحال استفاده می کند٬ کاربرانی که بعد از لمس محصولات فوق العاده اپل٬ شاد می شوند و زندگیشان بهبود می یابد٬ پس باید با یک دیگر٬ تولد کمپین جدید اپل را جشن بگیریم



    به کمپین تبلیغاتی جدید " طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا" سلام کنید


    سفر شگفت انگیز مک در مناطق معروف کالیفرنیا

    اپل در طول دهه گذشته٬ نسخه های مختلف سیستم عامل مک را به نام گربه سانان نام گذاری می کرد٬ هر چند که شیوه نام گذاری جذابی برای مک بود٬ اما بسیاری را نگران آینده این سیستم عامل می کرد که آیا در نهایت چه می شود و اپل تا چه زمانی واقعا می تواند این شیوه نام گذاری را ادامه دهد؟ اما در wwdc 2013 اپل سرانجام رویه خود را عوض کرد و زندگی جدیدی برای مک را آغاز کرد. اپل با عوض کردن نام مک از نام های گربه سانان٬ تصمیم به انتخاب نام از بین مناطق معروف کالیفرنیا گرفت و از آنجا که مناطق معروف زیادی در کالیفرنیا وجود دارد٬ پس باید بگویم که حداقل اپل هیچ پایانی برای عرضه سیستم عامل مک خود در نظر نگرفته است. این انتخاب بدون شک هم راستای کمپین جدید اپل "طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا" است.
    اگر شما با ساحل معروف ماوریکس در شمال کالیفرنیا آشنا نیستند٬ احتمالا یا این نام٬ شما را یاد نامزد ریاست جمهوری آمریکا در گذشته می اندازد یا در کل آنرا اسم عجیبی می دانید٬ اما باید گفت که اکثر سیستم عامل ها در بدو معرفیشان٬ اسم های عجیبی داشتند مانند ویندوز " ویستا " یا آندروید Honeycomb ٬ اما حالا هیچ کس به اسم آنان اهمیت نمی دهد.
    در واقع نام ها هیچ وقت واقعا مهم نیستند اما شاید تنها نکته ای که در نام ها بیشتر از سایر فاکتور هایش باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این نام ها بتواند ادامه دار شود. در حال حاضر برخی از محصولات واقعا نام های افتضاحی دارند مانند Zune, xoom, XYBoard یا Surface RT و Galaxy Tb این نام ها علاوه بر آنکه در معنا٬ کاملا بی معنی هستند به هیچ وجه لیاقت ادامه پیدا کردند ندارند و فقط با اضافه کردن اعداد به آنها هستند که میتواند ادامه پیدا کنند مانند galaxy tab 2 یا galaxy tab 10.1
    اما اپل نامی برای سیستم عامل مک انتخاب کرد که علاوه بر یادآوری مکانی خوشحال کننده حداقل برای کاربران آمریکایی٬ امکان ادامه پیدا کردن را نیز دارد٬ زیرا همانطور که گفتیم مناطق معروف زیادی در کالیفرنیا وجود دارد.


    iCloud قدرتمند تر از گذشته


    هر ساله سرویس های زیادی توسط کمپانی های مختلف معرفی می شود و به طبع آن با معرفی سرویس های جدید٬ بسیاری از سرویس های قدیمی از رده خارج می شوند. به طور معمول کمپانی ها می خواهند که پس از معرفی یک سرویس جدید٬ کاربران گذشته را فراموش کنند و دیگر نامی از سرویس های از رده خارج شده نیاورند. اپل در مورد سرویس هایی مانند iTools ٬ mac. یا Mobile Me نیز چنین خواسته ای دارد٬ زیرا به نظر پس از٬ از رده خارج کردن سه سرویس آنلاین٬ اپل سرانجام بهشت برین خود را برای اجرای سرویس های آنلاین انتخاب کرده٬ و آنجا جایی نبود جز iCloud .
    در کنفرانس wwdc 2013 ٬ اپل سرویس جدیدی را معرفی کرد که یک جبهه جدید را برای اپل در مقابل گوگل و مایکروسافت ایجاد می کند. سرویس آنلاین مبتنی بر iWork امکان دسترسی٬ ادیت و ایجاد فایل های پکیج iwork و مایکروسافت آفیس را با امکانات زیادی فراهم می کند.


    مک٬ حال به یک برند لوکس تبدیل شده است

    در wwdc 2013 برای بار دگر٬ اپل نشان داد که مک و دیوایس های مک٬ یک محصول تمام لوکس از این شرکت هستند. برای اینکه بیشتر بتوانیم این موضوع را باز کنیم٬ باید بگوییم که به جز Mac Mini ٬ تمام دیوایس های مبتنی مک بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند. این عدد زمانی بزرگ نمایی می کند که وقتی به میانگین قیمت های نت بوک های ویندوزی نگاهی می اندازیم٬ با قیمتی در حدود نصف دیوایس های مک روبرو می شویم. براساس گزارش گروه NPD ٬ وقتی دیوایس های مک را در کنار دیگر نت بوک ها قرار می دهیم٬ میانگین قیمت آنها به طور چشم گیری افزایش می یابد. چارت ارائه شده میانگین قیمت نت بوک های ویندوی ( خط قرمز ) و میانگین قیمت تمامی نت بوک ها که شامل نت بوک های مبتنی بر مک نیز می شود ( خط آبی ) نشان می دهد. به وضوح مشخص است که در بهترین بازه زمانی٬ حداکثر قیمت میانگین دیوایس های مبتنی بر ویندوز برابر ۵۲۸ دلار می باید و وقتی دیوایس های مک را وارد این بازی کنیم٬ قیمت میانگین تا ۷۲۴ دلار افزایش می باید.



    اگر فکر می کنید که کاربران ویندوزی٬ از نصف قیمت دیوایس های خود خوشحال هستند٬ بهتر است کمی بیشتر فکر کنید و ببینید که کمپانی های سازنده دیوایس های ویندوز واقعا چه چیز هایی را در می خواهند به فروش برسانند؟ کپی های ناقصی از مک بوک ایر ها ( الترا بوک ها ) ؟ با این محصولات٬ انان نتوانست جایی در بازار برای خود پیدا کنند. از سال ۲۰۰۹ تاکنون٬ اپل بیش از ۹۰ درصد بازار نت بوک های بالای ۱۰۰۰ دلار را در قبضه خود در آورده است و در کنار آن٬ با عرضه آیپد از سال ۲۰۱۰ ٬ اپل نت بوک های ویندوزی را در سراشیبی سقوط فرستاده است.
    اگر از یک شرکت فروش املاک بپرسیم که چه شرایطی را ترجیح می دهند٬ فروش خانه های لوکس به افراد سطح بالا٬ یا فروش کمد های چوبی به بی خانمان. آنها بدون شک فروش خانه های لوکس را انتخاب می کنند٬ و این چیزی است که برای بازاریاب های محصولات مبتنی بر مک و ویندوز در حال پیش آمدن است.


    مک پرو٬ دیوایسی از آسمان ها

    WWDC 2013 زادگاه تولد دیوایسی از آسمان ها در اپل بود٬ تمامی متد های طراحی را برای دیوایس های دسکتاپ و سرور ها را باید به گوشه ای به دور بریزیم و با متد جدید طراحی جاناتان ایو آشنا شویم. مک پرو ایی که در کنفرانس جهانی برنامه نویسان معرفی شد٬ بدون شک دیوایسی نخواهد بود که عموم مردم توانایی لمس و داشتن آنرا داشته باشند ٬ بنابراین باز به صجبت قبلی خود باز میگردیم که مک تبدیل به یک دیوایس های لوکس شده است٬ و اگر سایر دیوایس های مک را لوکس بدانیم٬ در بین آنها٬ مک پرو و مک بوک پرو رتینا٬ لوکس ترین آنها هستند.
    اپل و هیچ تحلیلگری انتظار فروش با مقیاس میلیونی را برای مک پرو و مک بوک پرو رتینا ندارند٬ بلکه این دو محصول٬ بیش از هر چیز وظیفه نشان دادن اوج لوکس بودن و بی نظیر بودن محصولات اپل را به عهده دارند.
    در کنار این موضوع٬ طراحی دلفریب مک پرو جدید٬ علاوه بر زیبایی٬ از متد مهندسی خاصی بهره می برد که بهترین شرایط را برای کارکرد دستگاه فراهم می کند٬ بدون شک مک پرو ۲۰۱۳ ٬ یک مبنا برای طراحی دسکتاپ ها در آینده خواهد بود



    بازگشایی فروشگاه های پر زرق و برق نرم افزاری٬ موفقیت محصولات را تضمین نمی کنند


    برای داشتن یک پلتفرم جذاب و کاربردی٬ اپل معیار های بسیار سخت گیرانه دارد٬ این معیار ها تا اندازه ای سخت گیرانه است که حتی بعد از فروش بالای Apple TV ٬ این شرکت هنوز این دیوایس را تنها یک دیوایس برای سرگرمی معرفی می کند نه یک دیوایس جذاب یا کابردی ! در کنفرانس جهانی برنامه نویسان٬ اپل بسیاری را از باز نکردن یک فروشگاه نرم افزاری برای Apple TV ناامید کرد. اما اگر فرض کنیم باز کردن یک فروشگاه نرم افزاری٬ می تواند یک پلتفرم را جذاب و کارا کند٬ پس بهتر است نگاهی به گذشته بیندازیم و ببینیم که پلتفرم های سیمبین٬ ویندوز موبایل٬ بلاک بری یا web os ٬ همگی دارای یک فروشگاه نرم افزاری بودند.
    در واقع اگر به شمارش تعداد اپلیکیشن ها فروشگاه نرم افزار آندروید بپردازیم خواهیم دید که از نظر تعداد٬ این فروشگاه فرق چندانی با App store اپل ندارند اما اگر به میزان درآمد زایی برای شرکت و برنامه نویس ها نگاهی بیندازیم٬ خواهیم دید که شرکت اپل و برنامه نویسان ios ٬ درآمد چند برابری نسبت به فروشگاه گوگل دارند.
    اپل در کنفرانس wwdc 2013 ٬ با پخش نموداری نشان داد که آنکه پلتفرمی که دارای فروشگاه نرم افزاری با هر تعداد اپلیکیشنی که باشد ( آندروید ) نمی تواند واقعا موفق باشد و نمی تواند برای خود شرکت و برنامه نویسان درآمد مناسبی داشته باشد.


    تیم کوک با نشان دادن چارتی اعلام کرد که فروش اپلیکیشن های App store در دیوایس های ios ٬ درآمدی در حدود ۱۰ میلیارد دلار برای برنامه نویس ها داشته است٬ این میزان در آمد بیش از سه برابر درآمد برنامه نویسان از آندروید است. بنابراین باید گفت که گوگل و فروشگاه آندروید که ادعا هم سطحی با فروشگاه نرم افزاری اپل دارند٬ حداقل نتوانسته اند حتی به گرد پای اپل٬ در حمایت از برنامه نویس ها برسند٬ پس باید گفت که داشتن یک فروشگاه نرم افزاری٬ هیچ گاه موفقیت یک پلتفرم را تضمین نمی کند.



    ios در یک مسیر جدید

    مدت هاست وقتی صحبت از سبک اسکیومورفیسم می شود٬ نام اپل بر ذهن ها تداعی می شود٬ اسکیومورفیسم سبکی است که از بر پایه آن٬ طراحی ظاهر اجسام در دنیای واقعی در دنیای دیجیتالی نیز حفظ می شود. اگر منظورم را متوجه نشدید کافی است نگاهی به طراحی کتابخانه چوبی و تم کتاب واقعی در نرم افزار iBooks ٬ ظاهر چرم های دوخته شده در Calender و Find my friends, ظاهر کاغذ واقعی در نرم افزار Notes یا دستگاه پخش قدیمی در نرم افزار Podcast بیاندازید٬ در واقع در طول سالیان گذشته وجود دو پیرو این سبک٬ در رده های بالای شرکت اپل باعث شد که سبک اسکیومورفیسم در تک تک سلول های سیستم عامل ios نفوذ کند٬ استیو جابز فقید و شاگرد با وفایش اسکات فورستال پیرو سبک اسکیومورفیسم بودند و در هر کجا که می توانستند٬ آثاری از این سبک بر جای می گذاشتند. طراحی های اسکیومورفیسم در iOS بدون شک طرفداران بیشماری دارد اما در آن طرف قضیه منتقدین بسیاری نیز در صف هستند که شاید مهمترین منتقد این سبک٬ طراح برجسته سخت افزار های اپل جاناتان ایو است.

    بعد از خروج اسکات از اپل٬ شایعات زیادی مبنی بر گرفتن فرمان طراحی ios توسط جاناتان ایو به گوش می رسید. این شایعات پس دو مصاحبه تیم کوک در مجله business week و در کنفرانس D11 به یقین تبدیل شد. تیم کوک در این مصاحبه ها اعلام کرد که عقیده دارد که چهره یک سخت افزار٬ نرم افزار آن است پس چه بهتر است که وقتی جاناتان کار فوق العاده در طراحی سخت افزار آن کرده است٬ پس مسئولیت چهره (نرم افزار ) آنرا نیز به عهده بگیرید.
    جاناتان ایو مدیر بخش طراحی شرکت اپل علاقه فراوانی به سبک طراحی مینالیسیم یا ساده گرایی دارد. به طور خلاصه٬ ساده گرایی‏ یک مکتب هنری که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش*های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته*است. در طراحی دیوایس های اپل٬ به خصوص آیفون ۵ ٬ نفوذ بالای این مکتب را کاملا احساس می کنیم٬ بنابراین براساس شایعات منتشر شده و اشارات تیم کوک٬ انتظار اینکه ios 7 از یک طراحی کاملا مینالیسم بهره ببرد٬ زیاد دور از انتظار نبود و سرانجام بعد از شایعات فراوان٬ در کنفرانس WWDC نسخه هفتم iOS را معرفی شد. در همین ابتدای کار بهتر است بگوییم که در wwdc 2013 با یک ios کاملا متفاوت روبرو شدیم٬ نسخه ای از ios که به گفته کریگ٬ ios 7 این احساس را به شما القا می کند که با یک تلفن و سیستم عامل جدید سر کار دارید اما هیچ کجای آن برای شما غریبه نیست.

    با گذشت چند هفته از کنفرانس جهانی برنامه نویسان٬ هنوز حرف و حدیث ها پیرامون طراحی جدید ios 7 به پایان نرسیده است. برخی از کاربران و تحلیل گران انتقاد های هوشمندانه ای را مطرح می کنند و برخی نیز به مانند گذشته٬ نظرات مضحکی می دهند. برخی اعتقاد دارد که ios 7 آنها را به یاد آندروید می اندازد و اپل از این سیستم عامل کپی کرده است٬ اما با دقت بیشتر متوجه خواهیم شد که تقریبا راهی وجود ندارد که در بعضی شرایط ios به آندروید نزدیک نشود. در واقع باید گفت که آندروید دارای همه چیز و هیچ چیز است.

    اگر به نسخه قالب آندروید نگاهی بندازیم (نسخه 2 ٬ متعلق به سال ۲۰۱۰ ) خواهیم دید که این نسخه هیچ گاه یک طرح مشخص نداشته و در هر دیوایس به یک شکل به نمایش در می آمده. بنابراین تا آن زمان٬ اکثر دیوایس های آندرویدی کم و بیش از طراحی های اپل استفاده می کردند. با اینکه در نسخه ۴ به بالا در آندروید٬ گوگل سعی کرده که به یک قالب واحد برای این پلتفرم با استفاده از تصاویر روشن و تیره در پس زمینه برسد٬ اما هنوز تولید کننده دیوایس های آندرویدی٬ از ظاهر مخصوص خود که در بعضی شرایط به سان رنگین کمان هست استفاده می کنند. بنابراین هر طرح جدید احتمالی اپل٬ بی شک به یکی از ده ها طرح مختلف آندروید شبیه می شد و اپل نمی توانست کاملا جلوی این موضوع را بگیرد. در واقع باید بگوییم که بیس طراحی آندروید از ios گرفته شده است٬ بنابراین هر طرح احتمالی از ios ٬ در برخی زوایا به آندروید و نسخه های مختلفش شبیه می شد٬ اما این به معنی کپی اپل٬ از طرح بی نظم آندروید نیست.

    از طرف دیگر نیز گوگل تلاش کرده است که برنامه نویسان را به کپی نکردن از طراحی های ios ٬ دعوت کند. در صفحه برنامه نویسان آندروید٬ گوگل با نشان دادن تمامی المنت های ios سعی کرده است که از برنامه نویس ها بخواهد٬ که که برای خلق یک تجربه بی نظیر٬ از ساده ترین مسیر یعنی کپی از طرح های اپل استفاده نکنند و از طرح های خود استفاده کنند.
    با ios 7 ٬ اپل تمامی المنت هایی که گوگل مشخص کرده است را کاملا عوض کرده است٬ بنابراین گوگل بهتر است به فکر صفحه جدیدی برای نگه داشتن یک آندروید کاملا خالص باشه٬ در طرفی دیگر نیز٬ تمامی المنت هایی که سامسونگ سالها مشغول کپی برداری از آنها برای ساختن رابط کاربری اش بوده است٬ حال به طور کامل عوض شده است و باید دید که سامسونگ برای بروز رسانی رابط کاربری اش نیز سری به به ios 7 خواهد زد یا خیر


    اگر به کلید های ios 7 نگاهی بیندازیم به سادگی می فهمیم که نه مانند کلید های آندروید است که ما را به یاد طراحی سیستم عامل ویندوز در دهه ۹۰ میندازد و نه مانند طراحی ویندوز فون ۸ است که کمی به طراحی هایی Macromedia Flash شبیه است. به نظر باید گفت که ios متفاوت شده٬ هنوز استاندارد های خاص خود را دارد.



    بخش شماره گیری در ios 7 با سطح جدیدی از طراحی مواجه شده است که کاملا متفاوت با ios 6 و آندروید 4 است. اگر دقیق تر نگاه کنیم٬ خواهیم دید که آندروید در طراحی بخش شماره گیری٬ کاملا از طراحی ios الهام گرفته است و تنها نوار منو را به بالای صفحه منتفل کرده است. اما در ios7 ٬ طراحی در سطح متفاوتی ارائه می شود و به نظر گوگل باید در طراحی این بخش٬ سری به ios 7 بزند تا بتواند الهام گیری خود را تکامل ببخشد.


    بحث طراحی را باید با این سخن به پایان برد٬ که اگر به بخش طراحی آندروید سری بزنید٬ خواهید دید که طراحی رابط کاربری و آیکون های آندروید 4 به مانند رابط های استفاده شده در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است و احتمالا حدس خواهید زد این طرح هیچ گاه یک طراح واقعی نداشته است٬ اما طرح جدید ios با تمام انتقادی که برایش مطرح می شود٬ کاملا سرزنده و مدرن است٬ از طرف دیگر به نظر هنوز روند طراحی ios 7 به پایان نرسیده است و پیش بینی می شود تا انتشار نسخه فاینال٬ ios 7 بین 35 تا 40 درصد تغییر در ظاهر خود داشته باشد.


    در نهایت باید گفت که wwdc 2013 نمایانگر اپل بعد از استیو جابز بوده است٬ تیم کوک برای اولین بار پس از درگذشت استیو جابز٬ اپل را به مسیر جدیدی همراه با خود برد و مرز های جدیدی را برای اپل ایجاد کرد و اینکه آیا تیم کوک در مسیر جدیدی که در پیش گرفته موفق خواهد بود یا خیر٬ گذر زمان پاسخ آن را می دهد
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  • #2
    واقعا عالی بود. عاشق ادبیات بعضی قسمتها از مقالت شدم :d
    باید بگم که بعضی جاها سعی در تداخل نظر شخصی خودت با موارد موجود داشتی ولی روزبه همیشه مورد تحصین من بودی و هستی.

    تیم کوک پس از گذشت یک سال از درگذشت استیو جابز فقید٬ به نظر راه خود را یافته است و توانسته است به عنوان یک مدیر قدرتمند٬ مسیر شرکت اپل را در مسیری که خود می خواهد راهبری کند. البته این حرف الزما به معنی آن نخواهد بود که تیم کوک راه دیگری نسبت به تفکر استیو جابز در پیش گرفته است٬ بلکه نشان می دهد که تیم کوک٬ یک گام بزرگ رو به جلو در جهت تکامل بنیادین تفکر استیو جابز برداشته است.
    چون نظر من اینه که هنوز برای ثابت شدن این ادعا کمی زوده. چون دنیا هم مثل این شعارها عوض شده و باید منتظر نشست.

    نظر


    • #3
      من با وجود علاقه شدیدم به سبک طراحی قبلی این تغییر رو میپذیرم البته از طراحی ایکون ها دلسرد شدم ( البته این موضوع سلیقه )به هر حال پشت طراحی ایکون های قبلی رازها و داستانهای جالبی نهفته بود اما قطعا بهبود پیدا میکنه
      نکته خوبش اینجاس که اپل به نظرات کاربرانش احترام گذاشته و خیلی از امکانات مورد نیاز دنیای جیلبریک رو به ای او اس اورده
      و به دوستانی که میگن ای او اس 7 امیدوار کننده نبود میگم که عجله نکنید !!! قطعا ویژگی های معرکه ای برای کنفرانس ایفون نگه داشته شده مثل سیری در ای او اس 5
      از او اس تن موریکس زیاد راضی نبودم اما مک پرو امسال به نظرم یه انقلاب بود عالی بود جادوی اپل رو در اون دیدم اما به دلیل همزمانی معرفیش با ای اواس 7 زیاد بهش توجه نشد اما واقعا معرکه است
      در اخر این نکته رو میگم که طراحی نرم افزار اپل به بهترین شکل ممکن مدرن شد مدرن شدنی بهتر از اندروید و ویندوز
      ویرایش توسط novid66843 : https://i-phone.ir/forums/member/42997-novid66843 در ساعت 25-06-2013, 07:48 PM

      نظر


      • #4
        سلام. من از کاربران اندرود ۲.۱ بودم و تا اخرین ورژنهای فعلی اش رو امتحان کردم. ایفون هم از همون اوایلی که ۴ به بازار اومد خریدم و به ترتیب 4s -5 vرو هم داشتم .پس با هر دو سیستم عامل کار کردم.
        بهبود و تغییراتی که اندروید از ۲.۱ تا ۴.۲.۲ داشته واقعا غیر انکار پذیر هست.اما تغییرات ایفون از ورژن ۴ که من باهاش شروع کردم تا ۷ اصلا تغییری احساس نکردم. الان هم در ورژن ios 7 اومده روی گرافیک کار کرده تا زیبایی بهش بده که عقب تر نیفته.
        اکثر مواردی که به ios7 اضافه شده در اندروید وجود داشته.کسی نمیتونه انکار کنه بگه قسمت اطلاع رسانی ios (همون پرده ای که اطلاعات رو نشون میده و از بالا پایین میاد) از اندروید کپی نشده یا همین مالتی تسکینگ جدید ۷ خب این تو ورژن ۴ اندروید هست با این تفاوت که از چپ به راست میره و در iosاز پایین به بالا!!!
        در کل در لحاظ راحتی و حداکثر کارایی من اندروید رو ترجیح میدم چون شما وقتی یه عکس رو میخواین اشتراک بزارید به هر شبکه اجتماعی هر وسیله ارتباطی و... میتونی فایل رو ارسال کنید. اما در ایفون شما محدود به چیزی هستین که اپل برای شما طراحی کرده.
        یکی از دلایلی که سامسونگ امروز از رقیبان اصلی اپل هست اینه که نیاز سنجی مشتری میکنه. میبینه شما به چی نیاز دارید و چه کاری شما رو راحت تر میکنه و اونکار رو انجام میده اما اپل نه فقط کاری رو میکنه که دلش میخواد.
        توی یه جا خوندم از مدیر اندروید گوگل که شما چجوری ورژنهای بعدی اندروید رو ارايه میدین. گفته بود ما یه گروه هستیم میشینیم و فکر میکنیم که ما چه کارهایی میخوایم که انجام بدیم و چطوری میتونیم انجام بدیم بعد اون فکرها رو به طراحان میدیم تا قابلیت اجرایی بگیرن و بعد تو نسخه های اندروید به کار میبریم.
        اما در اپل ایا گروه طراح میشینه یا یه نفر میشینه و فکرشو به بقیه تحمیل میکنه. مثلا همین طراحی ios 7 جاناتان ایو میاد و میشینه طراحی میکنه و بعد به همه میگن فلانی طراحی کرده. خب این طراحی حاصل فکر یک شخص خاص با فکر خاص هست و ممکنه خیلی ها خوششون نیاد اما اندروید حاصل فکر جمعیه و برای همین فکرهای بیشتری رو برای طراحیش به کار بده.
        تنها چیزی که اپل رو متمایز ساخته جنس بدنه اونه که اینم چیزی نیست که شرکتهای دیگه نتونن بسازن. نمونه اش همین نکسوس۴ دو طرف شیشه. یا وان اچ تی سی تمام المینیوم.
        پس دیگه الان زمان بزرگ دونستن خودمون و اینکه متفاوت فکر کنید گذشته باید متفاوت عمل کنیم . کاری کنیم که من مشتری به خاطر یه قابلیت گوشی رو بخرم نه اینکه چون پول دارم گوشی اپل میخرم که بگم پولدارم و متاسفانه خیلی از کاربرهای اپل هم فقط به خاطر فخر فروشی از محصولات اپل خریدن.

        نظر


        • #5
          نوشته اصلی توسط hafezy-ahmad نمایش پست ها
          سلام. من از کاربران اندرود ۲.۱ بودم و تا اخرین ورژنهای فعلی اش رو امتحان کردم. ایفون هم از همون اوایلی که ۴ به بازار اومد خریدم و به ترتیب 4s -5 vرو هم داشتم .پس با هر دو سیستم عامل کار کردم.
          بهبود و تغییراتی که اندروید از ۲.۱ تا ۴.۲.۲ داشته واقعا غیر انکار پذیر هست.اما تغییرات ایفون از ورژن ۴ که من باهاش شروع کردم تا ۷ اصلا تغییری احساس نکردم. الان هم در ورژن ios 7 اومده روی گرافیک کار کرده تا زیبایی بهش بده که عقب تر نیفته.
          اکثر مواردی که به ios7 اضافه شده در اندروید وجود داشته.کسی نمیتونه انکار کنه بگه قسمت اطلاع رسانی ios (همون پرده ای که اطلاعات رو نشون میده و از بالا پایین میاد) از اندروید کپی نشده یا همین مالتی تسکینگ جدید ۷ خب این تو ورژن ۴ اندروید هست با این تفاوت که از چپ به راست میره و در iosاز پایین به بالا!!!
          در کل در لحاظ راحتی و حداکثر کارایی من اندروید رو ترجیح میدم چون شما وقتی یه عکس رو میخواین اشتراک بزارید به هر شبکه اجتماعی هر وسیله ارتباطی و... میتونی فایل رو ارسال کنید. اما در ایفون شما محدود به چیزی هستین که اپل برای شما طراحی کرده.
          یکی از دلایلی که سامسونگ امروز از رقیبان اصلی اپل هست اینه که نیاز سنجی مشتری میکنه. میبینه شما به چی نیاز دارید و چه کاری شما رو راحت تر میکنه و اونکار رو انجام میده اما اپل نه فقط کاری رو میکنه که دلش میخواد.
          توی یه جا خوندم از مدیر اندروید گوگل که شما چجوری ورژنهای بعدی اندروید رو ارايه میدین. گفته بود ما یه گروه هستیم میشینیم و فکر میکنیم که ما چه کارهایی میخوایم که انجام بدیم و چطوری میتونیم انجام بدیم بعد اون فکرها رو به طراحان میدیم تا قابلیت اجرایی بگیرن و بعد تو نسخه های اندروید به کار میبریم.
          اما در اپل ایا گروه طراح میشینه یا یه نفر میشینه و فکرشو به بقیه تحمیل میکنه. مثلا همین طراحی ios 7 جاناتان ایو میاد و میشینه طراحی میکنه و بعد به همه میگن فلانی طراحی کرده. خب این طراحی حاصل فکر یک شخص خاص با فکر خاص هست و ممکنه خیلی ها خوششون نیاد اما اندروید حاصل فکر جمعیه و برای همین فکرهای بیشتری رو برای طراحیش به کار بده.
          تنها چیزی که اپل رو متمایز ساخته جنس بدنه اونه که اینم چیزی نیست که شرکتهای دیگه نتونن بسازن. نمونه اش همین نکسوس۴ دو طرف شیشه. یا وان اچ تی سی تمام المینیوم.
          پس دیگه الان زمان بزرگ دونستن خودمون و اینکه متفاوت فکر کنید گذشته باید متفاوت عمل کنیم . کاری کنیم که من مشتری به خاطر یه قابلیت گوشی رو بخرم نه اینکه چون پول دارم گوشی اپل میخرم که بگم پولدارم و متاسفانه خیلی از کاربرهای اپل هم فقط به خاطر فخر فروشی از محصولات اپل خریدن.
          شما خیلی تند انتقاد میکنی
          اولا دیگه این روزها کسی اپل رو واسه فخر فروختن به دیگری انتخاب نمیکنه چون قیمت گوشیهای جدید سامسونگ و htc حتی از آیفون 5 هم بیشتره
          پس دلیلی نداره کسی احساس کنه کاربران ios فخر میفروشن به دیگر کاربران
          دوم ios 7 فقط توسط جانی آیو طراحی نشده بلکه یه گروه مهندسی چند هزار نفره بوده که آیو مدیریت میکرده روشون پس نظر یه نفر به ios 7 تحمیل نشده
          من خودم به شخصه عاشق کیفیت اپلم شما اصلا کاری به سیستم عاملم که نداشته باشی گوشی آیفون 5 خودتون رو بگیرید دست نگاهش کنید کیف میکنید...واقعا میگم
          تعجب میکنم شما که خودتو آیفون 5 دارین اونم رنگ سفیدش چجور انقدر دلزده هستید خوب از همون اول نمیخریدید که الان حسرت نخورید دوست من

          نظر


          • #6
            نوشته اصلی توسط Smh1983 نمایش پست ها
            شما خیلی تند انتقاد میکنی
            اولا دیگه این روزها کسی اپل رو واسه فخر فروختن به دیگری انتخاب نمیکنه چون قیمت گوشیهای جدید سامسونگ و htc حتی از آیفون 5 هم بیشتره
            پس دلیلی نداره کسی احساس کنه کاربران ios فخر میفروشن به دیگر کاربران
            دوم ios 7 فقط توسط جانی آیو طراحی نشده بلکه یه گروه مهندسی چند هزار نفره بوده که آیو مدیریت میکرده روشون پس نظر یه نفر به ios 7 تحمیل نشده
            من خودم به شخصه عاشق کیفیت اپلم شما اصلا کاری به سیستم عاملم که نداشته باشی گوشی آیفون 5 خودتون رو بگیرید دست نگاهش کنید کیف میکنید...واقعا میگم
            تعجب میکنم شما که خودتو آیفون 5 دارین اونم رنگ سفیدش چجور انقدر دلزده هستید خوب از همون اول نمیخریدید که الان حسرت نخورید دوست من
            دوست عزیز انتقاد تند نیست من نظر خودم و تجربه هامو گفتم.
            چرا اتفاقا من خودم چند نفر رو دیدم ایفون ۵ داشتن گفتم خب چه کاری باهاش میکنی گفت زنگ میزنم اس ام اس میدم دوربینشم خوبه!!!! خب این شخص فقط چون پول داشته رفته خریده. اینکه الان گوشیای دیگه گرونه بله اما خب تو ذهنیت مردم گوشی گرون اپله.
            منم گفتم تنها چیزی که اپل داره کیفیت ساخت بدنه است اما الان شرکتای دیگه هم دارن خوب کار میکنن.همین اس۴ میگن پلاستیکه اشغاله بگیرن دستشو بیینن واقعا همون ذهنیت اشغال بودنه.
            بله ایفون دارم من صبر کردم نکسوس جدید بیاد گوشی رو بفروشم اونو بگیرم. اینکه ایفون ۵ گرفتم فقط برای این بوده که مک هم دارم و یه دلیل دیگه ....

            - - - - - - - - - -

            در مورد طراحی شما یه سرچ کنید میبینید نوشته طراحی جانی نه گروه تحت نظر اگرم گروهی هست با خواسته اون فرد و در راستای حرفای اون کار میکنن

            نظر


            • #7
              دوست عزیز متاسفانه باید بگم کمی در اشتباه هستید


              بهبود و تغییراتی که اندروید از ۲.۱ تا ۴.۲.۲ داشته واقعا غیر انکار پذیر هست.اما تغییرات ایفون از ورژن ۴ که من باهاش شروع کردم تا ۷ اصلا تغییری احساس نکردم. الان هم در ورژن ios 7 اومده روی گرافیک کار کرده تا زیبایی بهش بده که عقب تر نیفته.
              آندروید نسخه ۲ ٬ تقریبا از نظر امکانات در سطح خیلی خیلی پایینی بود٬ نسخه ۳ هم که تنها برای تبلت ها اومد
              پس آندروید نسخه ۴ دو سال بعد از نسخه ۲.۱ اومد٬ بنابراین بعد از دو سال باید برخی امکانات دهن پر کن اضافه بشه. به طور مثال شما در ios 4 هستید و یک زمان ios 5 و 6 با یکدیگر معرفی بشن٬ قاعدتا از امکاناتش شگفت زده خواهید شد
              دقیقا گوگل داره همین کار رو دوباره می کنه٬ اگر آندروید ۵ امسال معرفی بشه٬ دو سال از نسخه ۴ گذشته و اگر امسال معرفی نشه و بیوفته برای سال بعد میشه سه سال
              حتما باید بعد از سه سال کوهی از امکانات ویژه رو معرفی کنه

              از یک طرف دیگه٬ امکانات مهم نیست تو لیست معرفی شده چند تا باشن٬ هزار تا یا ده هزار تا
              مهم این هست که امکانات واقعا کاربردی باشن٬ به طور مثال قابلیت Air Drop در ios 7 چیز جدیدی نیست و می شد اون رو در آندروید هم پیدا کرد٬ اما واقعا کدوم یکی کاربردی تر کار می کنه؟ Air drop یا نسخه آندرویدیش؟ باور کن نسخه آندرویدیش اونقدر غیر قابل استفاده بود که کاربر های کمی ازش خبر داشتن. بنابراین داشتن هزار تا قابلیت مهم نیست٬ مهم این هست که چند تا عملا کار می کنند٬ در این مورد خاص آندروید هیج حرفی واسه گفتن نداره



              در مورد اون بخش که گفتید
              اکثر مواردی که به ios7 اضافه شده در اندروید وجود داشته
              به حرف قبلیم رجوع می کنم که واقعا کدوم یکی از این امکانات واقعا درست کار می کنند؟

              .کسی نمیتونه انکار کنه بگه قسمت اطلاع رسانی ios (همون پرده ای که اطلاعات رو نشون میده و از بالا پایین میاد) از اندروید کپی نشده
              من این انکار رو می کنم. قبلا که آندروید دارای این مدل سیستم اطلاع رسانی بشه! دقیقا سیستمی با این شکل٬* در cydia و installer برای آیفون موجود بود٬ بیشتر من عقیده دارد این بخش آندروید هم٬ از این توییک ios کپی شده


              همین مالتی تسکینگ جدید ۷ خب این تو ورژن ۴ اندروید هست با این تفاوت که از چپ به راست میره و در iosاز پایین به بالا
              ببخشید دوست عزیز٬ اگر اینجوری بخواین نتیجه گیری کنید٬ میشه تمامی المنت های طراحی آندروید رو زیر سوال بود. جهت اطلاع این قابلیت با همین شکل هم یکی از توییت های cydia بوده و خیلی بیشتر به اون شباعت داشته تا نسخه آندرویدی٬ اپل بیشتر از توییک های پر طرفدار cydia استفاده کرده تا از رابط نا چندان جالب آندروید


              در کل در لحاظ راحتی و حداکثر کارایی من اندروید رو ترجیح میدم چون شما وقتی یه عکس رو میخواین اشتراک بزارید به هر شبکه اجتماعی هر وسیله ارتباطی و... میتونی فایل رو ارسال کنید. اما در ایفون شما محدود به چیزی هستین که اپل برای شما طراحی کرده.
              خوب بهتره کمی عمیق تر به قضیه نگاه کنید. اون چیزایی که در آندروید هستند٬ یک اتصال ساده به اون شبکه اجتماعی هست
              اما در ios ٬ اپل به ادغام این شبکه اجتماعی در سیستم عاملش پرداخته٬ بنابراین پس ادغام از هر کجای سیستم عامل دسترسی به منو اشتراک گذاری دارید و در نهایت بازدهی خیلی بهتری به شما ارائه میشه. به طور مثال بعد از ادغام توییتر با ios ٬ توییتر آماری رو ارائه داد که با ادغام ios با این شبکه اجتماعی٬ میزان توییت های فرستاده شده تا درصد زیادی بالا رفته که این به دلیل ادغام کردن این شبکه اجتماعی با ios بوده
              در مورد فیس بوک هم به این چنین.


              یکی از دلایلی که سامسونگ امروز از رقیبان اصلی اپل هست اینه که نیاز سنجی مشتری میکنه. میبینه شما به چی نیاز دارید و چه کاری شما رو راحت تر میکنه و اونکار رو انجام میده اما اپل نه فقط کاری رو میکنه که دلش میخواد.
              من کاملا با این موضوع مخالفم. هیچ نظر سنجی در کار نیست
              سامسونگ در چند سال اخیر دائم در حال بزرگ تر کردن صفحه نمایش هاست. اگر نظر سنجی در کار بود٬ صفحه نمایش ها پله پله بزرگ نمی شدند و یک دفعه این کار انجام میشد. نمیشه که در سال ۲۰۱۰ کاربرای سامسونگ اعلام کنند ما صفحه ۳.۶ اینچی می خواییم٬ در سال ۲۰۱۱ اعلام کنند که ۴ ٬ در سال ۲۰۱۲ اعلام ۴.۳ اینچ و در سال ۲۰۱۳ اعلام کنند ۴.۹ اینچی
              این به استراتژی خود شرکت برمیگرده
              و یا به نظرت واقعا کاربرای سامسونگ در طی این نظر سنجی ها ! اعلام کردند که میخواییم جنس بدنه گوشی ها اینقدر افتضاح باشه؟

              توی یه جا خوندم از مدیر اندروید گوگل که شما چجوری ورژنهای بعدی اندروید رو ارايه میدین. گفته بود ما یه گروه هستیم میشینیم و فکر میکنیم که ما چه کارهایی میخوایم که انجام بدیم و چطوری میتونیم انجام بدیم بعد اون فکرها رو به طراحان میدیم تا قابلیت اجرایی بگیرن و بعد تو نسخه های اندروید به کار میبریم.
              اما در اپل ایا گروه طراح میشینه یا یه نفر میشینه و فکرشو به بقیه تحمیل میکنه. مثلا همین طراحی ios 7 جاناتان ایو میاد و میشینه طراحی میکنه و بعد به همه میگن فلانی طراحی کرده. خب این طراحی حاصل فکر یک شخص خاص با فکر خاص هست و ممکنه خیلی ها خوششون نیاد اما اندروید حاصل فکر جمعیه و برای همین فکرهای بیشتری رو برای طراحیش به کار بده
              دوست من بهتر هست قبل از صحبت پیرامون چیزی کمی اطلاعات بیشتری جمع کنید
              در اپل ساختمانی وجود دارد به نام دپارتمان طراحی٬ که این تنها به معنی این هست که افراد زیادی اونجا کار می کنند نه تنها جاناتان ایو ! و اگر قرار بود تنها یک نفر باشه٬ به جای ساختمان٬ یک اتاق براش کافی بود !
              در مورد ios 7 ٬ اتفاقا گروه های زیادی روی طراحی کار می کنند. به این بخش از این تاپیک دقت کنید

              http://www.i-phone.ir/forums/thread85689.html


              ول از همه٬ بسیاری از آیکون ها توسط تیم طراحی بازاریابی و ارتباطات اپل طراحی شد و نه تیم طراح اپلیکیشن ها و آنچه که ما شنیدیم جاناتان ایو همچنین یک تیم طراح وب مارکتینگ برای طراحی ظاهر و محتوای اپلیکیشن سهام ها به اپل آورده است. آنها سپس به تیم طراحی اپلیکیشن ها برای طراحی محتوای اپلیکیشن ها کمک کرده اند. ظاهراً با این تیم جدید که توسط آیو مدیریت میشده خون تازه ای وارد iOS 7 وارد شد و همه چیز بوی تازگی را می دهد. ما همچنین شنیده ایم که چندین تیم به صورت گروهی برای طراحی آیکون ها با یک دیگر در رقابت بوده اند و بدین گونه بین برخی آیکون ها تفاوت های زیادی وجود دارد. نتیجه همه این ها یک طراحی کاملاً متفاوت شده است که تا به حال ندیده بودیم. به طور مثال گروهی تنها بخش ارتباطات در iOS 7 را به عهده داشتند، به طور مثال اگر دقت کرده باشید آیکون Message, Facetime و Call همگی در یک سطح هستند.
              فکر کنم جواب کاملا روشن بود


              تنها چیزی که اپل رو متمایز ساخته جنس بدنه اونه که اینم چیزی نیست که شرکتهای دیگه نتونن بسازن. نمونه اش همین نکسوس۴ دو طرف شیشه. یا وان اچ تی سی تمام المینیوم.
              این یکی از بزرگترین اشتباهات شما بود
              چیزی که اپل رو از بقیه شرکت ها مجزا می کنند٬ اکوسیستمش هست نه جنس بدنه
              وقتی روی یک فایل متنی در مک٬ تغییراتی به وجود می آورین٬ و متن مورد نظر در آیپد و آیفون در کمتر از چند ثانیه همون تغییرات رو به خودش میبنند٬ میشه یک اکوسیستم فوق العاده
              وقتی یک یادداشت در آیفون وارد می کنید و بعدا می تونید اون رو روی مک ببینید٬ میشه یک اکوسیستم فوق العاده
              وقتی عکسی با آیفون میگیرد و از آیپد یا مک اون رو نگاه می کنید میشه یک اکوسیستم فوق العاده
              وقتی یک نقشه رو در مک بینید و مستقیما برای استفاده در آیفون٬ اون رو به آیفون ارسال می کنید یعنی دارید با یک اکوسیستم فوق العاده کار می کنید
              و بسیاری موارد دیگه که برای انجام شدن اونها تنها کاری که باید کنید این هست که کار نکنید.

              در کنار این٬ آیفون ۴ که متعلق به سال ۲۰۱۰ هست٬ هنوز از نظر کیفیت کار٬ پرفرمنس و روان بود کار با سیستم عامل از تمامی تلفن های آندرویدی ۲۰۱۳ ( به غیر از پرچمداران اصلی شرکت ها ) کاملا بهتر عمل می کنه
              حتی شاید در مورد 3Gs هم هنوز بشه این ادعا رو کرد. خیلی خنده داره وقتی یک تلفن آندرویدی مثلا پرچندار رو تو دست میگیرد٬ احساس می کنید اونقدری که باید روون باشه نیست.
              بحث ویروس٬ تروجان ها و کیفیت بد نرم افزاری هم هست

              در ios اپل نظارت کاملی روی اپلیکیشن ها داره٬ حتی در مورد المنت های طراحی٬ بنابراین اگر اپلیکیشنی فاقد کیفیت مناسب طراحی باشه٬ براحتی توسط اپل تایید نمیشه
              اما در آندروید با صد ها هزار اپلیکیشنی طرف هستیم٬ که قاقد تمامی متد های طراحی هستند و در یک کلام باید گفت که رابط کاربری افتضاحی دارند٬ مهم نیست چقدر تلفن شما زیبا باشه٬ مهم این هست چیزی که قرار روش اجرا بشه٬ وحشتناکه

              متاسفانه خیلی از کاربرهای اپل هم فقط به خاطر فخر فروشی از محصولات اپل خریدن
              این دقیقا برداشت شماست نه دارندگان آیفون
              به طور مثال اگر کسی مرسدس بنز سوار بشه٬*همه میگن اینو خریده که فخر بفروشه. اما واقعا این برداشت مردم عادی هست نه دارنده مرسدس بنز٬ کسی که مرسدس بنز سوار میشه٬ تو سطح فکری متفاوتی فکر می کنه تا افراد دیگه

              برای آیفون هم دقیقا همینطور هست٬ قیمت آیفون آنچنان هم بالا نیست و حتی حدود ۱۰۰ دلار ارزون تر از htc one هست اما این عادت مردم هست که برای آدم هایی که وسایل بهتری دارند٬ اینچنین حرف هایی بزنن
              i-phone.ir
              The Best or Nothing



              Twitter : Rouzbeh7000

              نظر


              • #8
                اونقدر زیباست این جواب که انگار حرف دل تمام کاربراس
                تشکر ویژه از شما که حرف دل مارو میزنید

                نظر


                • #9
                  نوشته اصلی توسط roozbeh7000 نمایش پست ها
                  دوست عزیز متاسفانه باید بگم کمی در اشتباه هستید




                  آندروید نسخه ۲ ٬ تقریبا از نظر امکانات در سطح خیلی خیلی پایینی بود٬ نسخه ۳ هم که تنها برای تبلت ها اومد
                  پس آندروید نسخه ۴ دو سال بعد از نسخه ۲.۱ اومد٬ بنابراین بعد از دو سال باید برخی امکانات دهن پر کن اضافه بشه. به طور مثال شما در ios 4 هستید و یک زمان ios 5 و 6 با یکدیگر معرفی بشن٬ قاعدتا از امکاناتش شگفت زده خواهید شد
                  دقیقا گوگل داره همین کار رو دوباره می کنه٬ اگر آندروید ۵ امسال معرفی بشه٬ دو سال از نسخه ۴ گذشته و اگر امسال معرفی نشه و بیوفته برای سال بعد میشه سه سال
                  حتما باید بعد از سه سال کوهی از امکانات ویژه رو معرفی کنه

                  از یک طرف دیگه٬ امکانات مهم نیست تو لیست معرفی شده چند تا باشن٬ هزار تا یا ده هزار تا
                  مهم این هست که امکانات واقعا کاربردی باشن٬ به طور مثال قابلیت Air Drop در ios 7 چیز جدیدی نیست و می شد اون رو در آندروید هم پیدا کرد٬ اما واقعا کدوم یکی کاربردی تر کار می کنه؟ Air drop یا نسخه آندرویدیش؟ باور کن نسخه آندرویدیش اونقدر غیر قابل استفاده بود که کاربر های کمی ازش خبر داشتن. بنابراین داشتن هزار تا قابلیت مهم نیست٬ مهم این هست که چند تا عملا کار می کنند٬ در این مورد خاص آندروید هیج حرفی واسه گفتن نداره



                  در مورد اون بخش که گفتید

                  به حرف قبلیم رجوع می کنم که واقعا کدوم یکی از این امکانات واقعا درست کار می کنند؟


                  من این انکار رو می کنم. قبلا که آندروید دارای این مدل سیستم اطلاع رسانی بشه! دقیقا سیستمی با این شکل٬* در cydia و installer برای آیفون موجود بود٬ بیشتر من عقیده دارد این بخش آندروید هم٬ از این توییک ios کپی شده



                  ببخشید دوست عزیز٬ اگر اینجوری بخواین نتیجه گیری کنید٬ میشه تمامی المنت های طراحی آندروید رو زیر سوال بود. جهت اطلاع این قابلیت با همین شکل هم یکی از توییت های cydia بوده و خیلی بیشتر به اون شباعت داشته تا نسخه آندرویدی٬ اپل بیشتر از توییک های پر طرفدار cydia استفاده کرده تا از رابط نا چندان جالب آندروید




                  خوب بهتره کمی عمیق تر به قضیه نگاه کنید. اون چیزایی که در آندروید هستند٬ یک اتصال ساده به اون شبکه اجتماعی هست
                  اما در ios ٬ اپل به ادغام این شبکه اجتماعی در سیستم عاملش پرداخته٬ بنابراین پس ادغام از هر کجای سیستم عامل دسترسی به منو اشتراک گذاری دارید و در نهایت بازدهی خیلی بهتری به شما ارائه میشه. به طور مثال بعد از ادغام توییتر با ios ٬ توییتر آماری رو ارائه داد که با ادغام ios با این شبکه اجتماعی٬ میزان توییت های فرستاده شده تا درصد زیادی بالا رفته که این به دلیل ادغام کردن این شبکه اجتماعی با ios بوده
                  در مورد فیس بوک هم به این چنین.




                  من کاملا با این موضوع مخالفم. هیچ نظر سنجی در کار نیست
                  سامسونگ در چند سال اخیر دائم در حال بزرگ تر کردن صفحه نمایش هاست. اگر نظر سنجی در کار بود٬ صفحه نمایش ها پله پله بزرگ نمی شدند و یک دفعه این کار انجام میشد. نمیشه که در سال ۲۰۱۰ کاربرای سامسونگ اعلام کنند ما صفحه ۳.۶ اینچی می خواییم٬ در سال ۲۰۱۱ اعلام کنند که ۴ ٬ در سال ۲۰۱۲ اعلام ۴.۳ اینچ و در سال ۲۰۱۳ اعلام کنند ۴.۹ اینچی
                  این به استراتژی خود شرکت برمیگرده
                  و یا به نظرت واقعا کاربرای سامسونگ در طی این نظر سنجی ها ! اعلام کردند که میخواییم جنس بدنه گوشی ها اینقدر افتضاح باشه؟



                  دوست من بهتر هست قبل از صحبت پیرامون چیزی کمی اطلاعات بیشتری جمع کنید
                  در اپل ساختمانی وجود دارد به نام دپارتمان طراحی٬ که این تنها به معنی این هست که افراد زیادی اونجا کار می کنند نه تنها جاناتان ایو ! و اگر قرار بود تنها یک نفر باشه٬ به جای ساختمان٬ یک اتاق براش کافی بود !
                  در مورد ios 7 ٬ اتفاقا گروه های زیادی روی طراحی کار می کنند. به این بخش از این تاپیک دقت کنید

                  http://www.i-phone.ir/forums/thread85689.html




                  فکر کنم جواب کاملا روشن بود




                  این یکی از بزرگترین اشتباهات شما بود
                  چیزی که اپل رو از بقیه شرکت ها مجزا می کنند٬ اکوسیستمش هست نه جنس بدنه
                  وقتی روی یک فایل متنی در مک٬ تغییراتی به وجود می آورین٬ و متن مورد نظر در آیپد و آیفون در کمتر از چند ثانیه همون تغییرات رو به خودش میبنند٬ میشه یک اکوسیستم فوق العاده
                  وقتی یک یادداشت در آیفون وارد می کنید و بعدا می تونید اون رو روی مک ببینید٬ میشه یک اکوسیستم فوق العاده
                  وقتی عکسی با آیفون میگیرد و از آیپد یا مک اون رو نگاه می کنید میشه یک اکوسیستم فوق العاده
                  وقتی یک نقشه رو در مک بینید و مستقیما برای استفاده در آیفون٬ اون رو به آیفون ارسال می کنید یعنی دارید با یک اکوسیستم فوق العاده کار می کنید
                  و بسیاری موارد دیگه که برای انجام شدن اونها تنها کاری که باید کنید این هست که کار نکنید.

                  در کنار این٬ آیفون ۴ که متعلق به سال ۲۰۱۰ هست٬ هنوز از نظر کیفیت کار٬ پرفرمنس و روان بود کار با سیستم عامل از تمامی تلفن های آندرویدی ۲۰۱۳ ( به غیر از پرچمداران اصلی شرکت ها ) کاملا بهتر عمل می کنه
                  حتی شاید در مورد 3Gs هم هنوز بشه این ادعا رو کرد. خیلی خنده داره وقتی یک تلفن آندرویدی مثلا پرچندار رو تو دست میگیرد٬ احساس می کنید اونقدری که باید روون باشه نیست.
                  بحث ویروس٬ تروجان ها و کیفیت بد نرم افزاری هم هست

                  در ios اپل نظارت کاملی روی اپلیکیشن ها داره٬ حتی در مورد المنت های طراحی٬ بنابراین اگر اپلیکیشنی فاقد کیفیت مناسب طراحی باشه٬ براحتی توسط اپل تایید نمیشه
                  اما در آندروید با صد ها هزار اپلیکیشنی طرف هستیم٬ که قاقد تمامی متد های طراحی هستند و در یک کلام باید گفت که رابط کاربری افتضاحی دارند٬ مهم نیست چقدر تلفن شما زیبا باشه٬ مهم این هست چیزی که قرار روش اجرا بشه٬ وحشتناکه



                  این دقیقا برداشت شماست نه دارندگان آیفون
                  به طور مثال اگر کسی مرسدس بنز سوار بشه٬*همه میگن اینو خریده که فخر بفروشه. اما واقعا این برداشت مردم عادی هست نه دارنده مرسدس بنز٬ کسی که مرسدس بنز سوار میشه٬ تو سطح فکری متفاوتی فکر می کنه تا افراد دیگه

                  برای آیفون هم دقیقا همینطور هست٬ قیمت آیفون آنچنان هم بالا نیست و حتی حدود ۱۰۰ دلار ارزون تر از htc one هست اما این عادت مردم هست که برای آدم هایی که وسایل بهتری دارند٬ اینچنین حرف هایی بزنن
                  سلام. بله حرفهای شما برداشتهای شماست و حرفهای من برداشتهای من. همیشه همه مثل هم فکر نمیکنند و مثل هم عمل نمیکنند.
                  اما اگر واقعا کسی بخواد بگه کدوم بهتره به حرفها و نوشته ها رضایت نده و واقعا تجربه کنه تا ببینه کدوم یکی بهتره.

                  نظر

                  صبر کنید ..
                  X