اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

همه آنچه که درباره کارخانه های تولید کننده محصولات اپل گفته شد دروغ بود

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • همه آنچه که درباره کارخانه های تولید کننده محصولات اپل گفته شد دروغ بود

    چند وقت پیش روزنامه نگاری به نام مایک دیازی با سفری که به چین و محل شرکت فاکس کان٬ تولید کننده محصولات اپل داشت گزارشی را منتشر کرد که در آن از محیط کار بسیار نامناسبی یاد شده بود. در این گزارش آمده بود که این شرکت از کودکان برای تولید محصول استفاده می کند. شرح کامل این گزارش را در این نوشته دکتر مجیدی می توانید بخوانید.

    در تحقیق تازه ای که راب اشمیتز انجام داده است به این نتیجه رسیده که تمام گزارش مایک دیازی دروغ بوده است. اشمیتز در سفری که به چین داشته٬ مترجم دیازی را یافته و از او در مورد گزارش دیازی پرسیده است. برای مثال دیازی عنوان کرده بود که در مقابل کارخانه فاکس کان نگهبانان مسلح ورود و خروج را کنترل می کنند. اشمیتز از مترجم که نامش کتی لی است در مورد این موضوع می پرسد ولی کتی صحت این موضوع را رد کرده و می گوید روزی که با دیازی به فاکس کان مراجعه کرده بود خبری از نگهبان مسلح نبوده است.
    اشمیتز در ادامه از کتی در مورد افرادی می پرسد که دیازی عنوان کرده بود با گاز نوروتوکسین ان-هگزان در حین کار در خط تولید آی فون مسموم شده بودند. کتی در این مورد هم اعلام می کند که با چنین افرادی هرگز دیدار نکرده است.
    اشمیتز با کسب این اطلاعات دیازی را به مصاحبه ای دعوت می کند که مجری برنامه تلویزیونیی که دیازی در آن در مورد این موضوع صحبت کرده بود نیز حضور داشت. در این مصاحبه اشمیتز در مورد اطلاعاتی که از کتی به دست آورده بود می پرسد و در کمال ناباوری٬ دیازی گفته های کتی را تایید می کند.
    از دیازی پرسیده شد که بر چه مبنایی در مورد کارگران مسموم صحبت کرده است. او در پاسخ اظهار داشت که در شانگ های عده ای را ملاقات کرده است که قصد شرکت در تظاهراتی بر علیه اپل را داشته اند و آنها بودند که در این مورد با یکدیگر صحبت می کردند.
    بدین ترتیب دروغ بودن یکی از جنجالی ترین گزارشات بر علیه اپل اثبات شد. اما جالب اینجاست که همین گزارشات دروغ باعث شده است تا اپل عده ای را مامور بر نظارت بر شرایط کار در کارخانه های تولید محصولات در چین کند.


    منبع:آی کلاب

  • #2
    امیدوارم این خبر راست باشه!

    نظر


    • #3
      خدا کنه مثل اون ، این هم در دنیا بپیچه و همه متوجه داستان بشوند

      نظر


      • #4
        چقدر قشنگ همه چیز رو ماست مالی کرده و کلا همه چیز رو منکر شده این آقای دیازی !!!

        نظر


        • #5
          آقا یا خانم Mer377 خودت تاپیک باز می کنی علیه اپل بعد خودت باز تکذیبش می کنی؟!!

          http://www.i-phone.ir/forums/thread62992.html

          نظر


          • #6
            دوست عزیز من فقط صرفا جهت اطلاع کاربران سایت این دو موضوع رو بدونه هیچ دست کاری یا ویرایشی در محتوای آن رو سایت قرار دادم تاشما آن را بخوانید ، وگرنه من هیچ هدفی نداشتم.تازه باید کاربران سایت بفهمند که گزارش مایک دیازی چه بوده است...

            نظر


            • #7
              باید اپل ازش شکایت کنه !!
              اگه اپل این کارو نمیکنه من خودم میرم دادگاه :d

              نظر


              • #8
                نوشته اصلی توسط sadegh008 نمایش پست ها
                باید اپل ازش شکایت کنه !!
                اگه اپل این کارو نمیکنه من خودم میرم دادگاه :d
                خواستي بري منم ميام
                :d

                نظر

                صبر کنید ..
                X