اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نکات مهم برای خرید لپ تاپ گیمینگ

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • نکات مهم برای خرید لپ تاپ گیمینگ

    هر آنچه که باید هنگام انتخاب لپ تاپ گیمینگ بدانید.
    در حالی که دسکتاپ همچنان مورد استفاده بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی است، گاهی اوقات شما فقط به چیزی کمی قابل حمل تر نیاز دارید. لپ‌تاپ بازی دستگاهی است که در حال حرکت است و می‌تواند بازی‌هایی را در اندازه‌ای که می‌توانید همراه خود ببرید، انجام دهد.

    اما وقتی در حال خرید یک لپ تاپ گیمینگ هستید، به چیزی فراتر از مشخصات آن توجه می کنید. شما به کل رایانه از جمله صفحه کلید داخلی و صفحه نمایش نگاه می کنید. در اینجا تمام تصمیماتی که باید هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ بگیرید را توضیح می دهیم تا بتوانید بهترین لپ تاپ را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

    نکات مهم برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ یا استوک گیمینگ
    • یک GPU خوب دریافت کنید: اکثر بازی ها به پردازنده گرافیکی وابسته هستند و نمی توانید آنها را در لپ تاپ ارتقا دهید. یک پردازنده گرافیکی خوب لپ‌تاپ شما را تا سال‌ها در تنظیمات بالا نگه می‌دارد.
    • آپدیت را بعداً در نظر بگیرید: بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، هرچند نه همه، به شما اجازه می‌دهند رم و فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهید.
    • رزولوشن یا سرعت را انتخاب کنید: سریعترین نمایشگرها تا 360 هرتز اکنون 1920 در 1080 هستند، بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر کار می کند.
    • یک صفحه کلید خوب دریافت کنید: شما نمی خواهید بازی های خود را روی چیزی نرم یا سخت انجام دهید.
    • عمر باتری احتمالاً ضعیف است: تعداد بسیار کمی از لپ‌تاپ‌های بازی با یک بار شارژ 8 ساعت یا بیشتر دوام می‌آورند و برای بهترین عملکرد به هر حال به یک منبع تغذیه نیاز دارید.
    • درصورتی که قیمت لپ تاپ گیمینگ برای شما بالاست، می توانید یک لپ تاپ استوک گیمینگ بخرید.
    برای لپ تاپ گیمینگ چه پردازنده ای خوب است؟

    در حالی که برخی از بازی‌ها از CPU استفاده می‌کنند، بیشتر بازی‌ها همچنان دارای GPU هستند، بنابراین این یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که هنگام خرید لپ‌تاپ بازی می‌گیرید. در حال حاضر، بیشتر لپ‌تاپ‌های بازی با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce GTX یا RTX عرضه می‌شوند.
    جدیدترین کارت‌های گرافیک سری انویدیا جدیدترین کارت‌های گرافیک سری RTX 30 هستند که با RTX 3050 شروع می‌شوند و با RTX 3080 ti ختم می‌شوند. در مورد AMD، این سری Radeon RX 6000M است که شامل RX 6300M ​​برای سیستم‌های مقرون به صرفه، تا RX 6700M و 6800M برای سیستم‌های معمولی و پریمیوم و همچنین RX 6850M XT می‌شود. برای عملکرد بیشتر با این حال، ما انتظار داریم که خط جدید پردازنده‌های گرافیکی گسسته AMD در اواخر امسال به لپ‌تاپ‌ها عرضه شود.

    نکته در مورد Max-Q: همیشه در لپ‌تاپ‌های سطح پایه RTX 30 مشخص نیست که از پردازنده گرافیکی Max-Q تا زمانی که آن را خریداری نکنید، استفاده کنند. نحوه تعیین اینکه آیا لپ تاپ سری RTX 30 از پردازنده گرافیکی Max-Q استفاده می کند، بررسی کنید. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا یک پردازنده گرافیکی Nvidia دریافت می کنید که نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر، بررسی مشخصات است زیرا تولید کنندگان بیشتر و بیشتر آنها را به طور کامل فهرست می کنند.

    مدل های RTX دارای قیمتی عالی هستند. در عین حال، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ نسل کنونی هستید، به صفحه بهترین معاملات فنی ما توجه داشته باشید.

    بازی‌های سطح ورودی: اگر نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید، می‌توانید GTX 3050 یا RX 5500M را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد بیشتر بازی‌ها را انجام دهید، البته در تنظیمات متوسط. GTX 3060 کمی قدرت بیشتری به شما می دهد و به طور کلی فکر می کنیم قابل توجه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد. لپ‌تاپ با این کارت‌ها بین 800 تا 1100 دلار به شما باز می‌گرداند، اگرچه اخیراً آنها را کمی گران‌تر دیده‌ایم، احتمالاً به دلیل کمبود قطعات.
    بازی های اصلی: کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 یک کارت میان رده خوب است که به شما امکان می دهد بیشتر بازی ها را با تنظیمات بالا بازی کنید، اگرچه RTX 3070 یا 3070 Ti مزیت قابل توجهی در سمت AMD به شما می دهد، RX 6700M آنچنان نیست. به عنوان عملکرد خوب است اما کار خود را انجام می دهد. انتظار می رود لپ تاپ های دارای این کارت ها در محدوده 1100 تا 1500 دلار کاهش پیدا کنند، اما باز هم کمبود قطعات همچنان ادامه دارد.
    VR و بالاترین تنظیمات: RTX 3070 به شما امکان می دهد تقریباً هر چیزی را در تنظیمات بالا بازی کنید، در حالی که RTX 3080 یا RTX 3080 Ti قدرتمندترین کارت های سری 30 هستند و VR و جلوه های ویژه نرم تری ارائه می دهند. اینها کارت هایی هستند که به شما امکان می دهند افکت های مشابه Nvidia Gameworks را شروع کنید. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از 2000 دلار شروع شوند و بسته به مشخصات دیگری که نیاز دارید، از 3000 دلار هم می‌روند. اما با سری جدید RTX، می‌توانید بازی‌های ویدیویی با ردیابی پرتوی بازی کنید و نرخ فریم بالاتری دریافت کنید. بسته به تنظیماتی که استفاده می‌کنید، یک RTX 3070 یا RTX 3080 Ti حتی ممکن است برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K کافی باشد.

    به چه ویژگی های دیگری باید توجه کنم؟

    در حالی که پردازنده گرافیکی مهم است، باید مراقب یک پردازنده خوب، رم کافی و فضای ذخیره سازی زیاد نیز باشید.

    پردازنده: بسته به بودجه خود، می توانید یک پردازنده Core i7 بسیار قدرتمند یا حتی یکی از آنها را دریافت کنید.
    می توانید اورکلاک کنید، برای مثال Intel Core i9-12900HK. همچنین می توانید لپ تاپ هایی با پردازنده های رومیزی پیدا کنید. با این حال، اکثر بازی‌ها بیشتر از پردازنده گرافیکی با کیفیت بهره می‌برند، بنابراین قطعاً می‌توانید با پردازنده Core i5 از پس آن بربیایید.
    تبلیغات
    اگر چیزی قدیمی‌تر از آخرین هسته اینتل نسل دوازدهم (اعداد مدل از 12 شروع می‌شود) یا قدرتمندتر می‌بینید، کمی صرفه‌جویی کنید. پردازنده ها معمولاً قابل ارتقا نیستند، بنابراین یک بار این انتخاب را انجام می دهید. امسال، اینتل مولفه‌های هسته‌ای نسل دوازدهم خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه منتشر کرد، بنابراین این جدیدترین‌ها هستند.

    رم: بازی‌ها می‌توانند به مقدار زیادی رم نیاز داشته باشند و توصیه می‌کنیم از 8 گیگابایت حتی برای کارهای با عملکرد متوسط ​​استفاده کنید. اگر می توانید، باید 16 گیگابایت را در رایانه بازی خود انتخاب کنید. لپ تاپ با GTX 3050 یا 3050 Ti معمولاً با 8 گیگابایت عرضه می شود. هنگامی که به GTX 3060 یا بالاتر ارتقا دهید، برخی از آنها با 16 گیگابایت رم عرضه می شوند. اگر در حال حاضر نمی توانید لپ تاپ خود را با رم 16 گیگابایتی تهیه کنید، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه را می توان در بسیاری از لپ تاپ های بازی ارتقا داد، بنابراین اگر پیچ گوشتی دستی دارید، می توانید بعداً به آن نگاه کنید.
    فضای ذخیره سازی: HDD یا SSD؟ چرا هر دو نه؟ برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه تنها با یک هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) عرضه می‌شوند، اما بیشتر لپ‌تاپ‌های بازی دارای یک SSD کوچک هستند که به عنوان درایو بوت نیز عمل می‌کند. دیدن یک SSD 128 گیگابایتی و یک هارد دیسک 1 ترابایتی که پشت سر هم کار می کنند غیر معمول نیست. اگر می‌توانید یک SSD بزرگ‌تر تهیه کنید، ممکن است زمان بوت شدن سریع‌تر باشد، اما هزینه آن نیز کمی بیشتر خواهد بود. مطمئن شوید که یک هارد دیسک 7200 دور در دقیقه سریعتر تهیه می کنید، نه هارد دیسک 5400 دور در دقیقه.
    مانند حافظه، حافظه در لپ تاپ های بازی اغلب قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید یک هارد دیسک 2 ترابایتی یا بزرگتر نصب کنید.

    چه چیزی را باید در صفحه نمایش جستجو کنم؟
    نمایشگرها اغلب نادیده گرفته می شوند، اما بسیار مهم هستند. اگر لپ تاپ خود را به مانیتور وصل نکنید، تمام بازی های شما روی صفحه نمایش داخلی نمایش داده می شود.

    اندازه: اکثر لپ تاپ های بازی دارای صفحه نمایش 15 یا 17 اینچی هستند، اگرچه سیستم های بزرگی با پنل های 18 اینچی و چند سیستم 14 اینچی وجود دارد. اینکه کدام اندازه را می پسندید به ترجیح شخصی بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید که هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد، لپ تاپ بزرگتر و سنگین تر است.
    رزولوشن: هرگز چیزی کمتر از وضوح تصویر 1920 در 1080 دریافت نکنید. به ندرت می توان تصویری با وضوح کمتر پیدا کرد، اما اگر چنین کردید، اجرا کنید. صفحه‌نمایش‌های 4K (3840 x 2160) در برخی از لپ‌تاپ‌های بازی در دسترس هستند، اما ممکن است همچنان لازم باشد برخی از تنظیمات را غیرفعال کنید، به خصوص اگر ردیابی پرتو را فعال کرده باشید. لپ‌تاپ‌های بیشتری با وضوح متوسط ​​1440p ارسال می‌شوند که انتخاب بسیار خوبی است.
    نرخ به روز رسانی: اکثر لپ تاپ هایی که می بینید وضوح 1080p و صفحه نمایش 60 هرتز دارند. و برای بسیاری از گیمرها، این کاملاً کافی است. نمایشگرهای با وضوح بالاتر (2560 x 1440، 3840 x 2160) زیبا به نظر می رسند اما اغلب در 60 هرتز عملکرد بهتری دارند. به همین دلیل است که 1080p ممکن است بهترین گزینه برای برخی از گیمرها باشد. برخی از سازندگان نمایشگرهای FHD را با نرخ رفرش بالاتر 144 هرتز، 240 هرتز یا حتی 360 هرتز برای اجرای روان تر ارائه می دهند. البته، برای بهره‌مندی از مزایای آن، به یک GPU عالی و تنظیماتی نیاز دارید که بر نرخ فریم به جای وفاداری گرافیکی تأکید دارند.
    Nvidia G-Sync و AMD FreeSync: برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به‌ویژه لپ‌تاپ‌های پیشرفته، از فناوری‌هایی پشتیبانی می‌کنند که نمایشگر را با کارت‌های گرافیک همگام‌سازی می‌کنند، که باعث از بین رفتن پاره شدن صفحه نمایش و ایجاد شبح‌ها می‌شود.
    از نمایشگرهای لمسی اجتناب کنید: در حالی که صفحه نمایش های لمسی به خودی خود بد نیستند، لپ تاپ های مخصوص بازی ضروری نیستند (با وجود برخی از مدل های 2 در 1). آنها عمر باتری را کوتاه می کنند و می توانند نمایشگر را بیش از حد براق نشان دهند.
    OLED: تعداد فزاینده ای از لپ تاپ های بازی با نمایشگر OLED عرضه می شوند. آنها اغلب نرخ تازه‌سازی کمتری نسبت به نمایشگرهای LED دارند، اما با رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تر. برخی از گیمرها اما نگران احتمال سوختن این پنل ها هستند. در صفحه کلید به دنبال چه چیزی باشم؟
    اگر یک صفحه کلید گیمینگ سطح ابتدایی خریداری کنید، کلیدهای چیکلت با نور پس زمینه LED را دریافت خواهید کرد. اما چیزهای بیشتری برای فکر کردن وجود دارد:

    سفر کلید: به این اندازه است که می توانید یک کلید را فشار دهید. به طور کلی، ما کلیدهایی با طول حرکت بیش از 1.5 میلی متر را ترجیح می دهیم و اگر 2 میلی متر ضربه بزنید، حتی بهتر است. این می تواند از "پایین" یا ورود به قاب صفحه کلید جلوگیری کند. هنگامی که شما دریافت کنید
    قبل از لپ‌تاپ‌های بسیار گران قیمت، حتی می‌توانید کلیدهای مکانیکی را پیدا کنید.
    فعال سازی: این مقدار نیرویی است که باید به یک کلید فشار دهید تا آن را پایین بیاورید. ما معمولاً 65 تا 70 گرم را دوست داریم، فقط به اندازه ای که طول عمر را بدون احساس نرمی فراهم کنیم.
    کلیدهای ماکرو: یافتن کلیدهای ماکرو در لپ‌تاپ‌های بازی سخت‌تر از کیبوردهای دسکتاپ است، اما غیرممکن نیست. مجموعه خوبی از کلیدهای ماکرو قابل برنامه ریزی به شما این امکان را می دهد که به راحتی رایج ترین کارهایی را که در بازی ها انجام می دهید انجام دهید. معمولا شرکت سازنده لپ تاپ نرم افزار خاصی برای این کار دارد.
    Anti-ghosting و n-key rollover: این دو ویژگی هستند که به شما کمک می کنند بهترین نتایج را در بازی ها به دست آورید. Anti-ghosting به این معنی است که وقتی چندین کلید را برای یک ترکیب فشرده فشار می دهید یا چندین عملکرد را انجام می دهید، همه آنها ثبت می شوند. همچنین چرخش کلید n به این معنی است که هر کلید مستقل از کلیدهای دیگر است و بدون توجه به اینکه چه کلیدهای دیگری فشار داده می شود، ثبت می شود.
    نور پس‌زمینه: در حالی که لپ‌تاپ‌های بازی مقرون‌به‌صرفه نور پس‌زمینه ارائه می‌کنند، اما فقط قرمز یا سفید است. بهترین کیبوردها دارای نور پس زمینه RGB هستند. برخی این کار را بر اساس منطقه (یا قسمتی از صفحه کلید) انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر اجازه سفارشی سازی را بر اساس هر کلید می دهند. برخی حتی به شما اجازه می دهند بسته به بازی نورپردازی را تغییر دهید.
    برندهای خاص چه چیزی را ارائه می دهند؟
    هر برند لپ تاپ گیمینگ سس مخصوص به خود را دارد. برخی از آنها طراحی های سخت افزاری خاصی دارند که برجسته هستند، در حالی که برخی دیگر بر روی نرم افزارهای سفارشی تمرکز می کنند.
    خرید لپ تاپ استوک گیمینگ به جای لپ تاپ گیمینگ

    درصورتی که دوست دارید یک لپ تاپ گیمینگ خریداری نمایید اما پول کافی ندارید، پیشنهادی که برای شما وجود دارد، خرید یک لپ تاپ استوک گیمینگ است. فروشگاه های ایرانی معتبری وجود دارند که شما می توانید با خرید از آنها، یک سیستم خوب و تصمینی خریداری کنید، یکی از این فروشگاه ها که خیلی قوی کار می کند، کامپیوتر صفر یک است.

    وبسایت مرجع: https://www.tomshardware.com/uk/revi...uide,5689.html


صبر کنید ..
X