اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نحوه اندازه گیری اندازه پیچ

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • نحوه اندازه گیری اندازه پیچ


    اندازه پیچ بر اساس تعدادی از ابعاد، یعنی قطر پیچ، طول ساقه، گام نخ، درجه، طول رزوه و اندازه سر طبقه بندی می شود. می‌توان پیچ‌ها را به صورت متریک با استفاده از میلی‌متر مشخص کرد، اما توصیف‌های استاندارد و شناخته‌شده بین‌المللی اندازه‌های پیچ بر حسب اینچ است.

    اگر می‌خواهید اندازه یک پیچ مورد نیاز در یک مجموعه را بفهمید و یک پیچ در دست دارید، مراحل زیر را برای شناسایی ابعاد پیچ ​​دنبال کنید:

    مرحله 1: قطر ساقه را اندازه بگیرید
    شفت پیچ ساقه نامیده می شود و قطر آن اولین بعد است که برای توصیف اندازه پیچ استفاده می شود. این کار را می توان با استفاده از کولیس یا گیج پیچ انجام داد.
    مرحله 2: گام نخ را تعیین کنید
    گام رزوه نامی است که به تعداد رزوه ها در هر اینچ روی ساقه پیچ مربوط می شود. شما می توانید این اندازه گیری را به سادگی با شمارش تعداد نخ ها در یک اینچ ساقه کامل کنید. اگر ساقه کمتر از یک اینچ باشد، باید تعداد نخ ها را ضرب کنید تا به یک اینچ کامل نخ برسید.
    مرحله 3: طول ساقه را اندازه بگیرید
    این اندازه گیری از نقطه برخورد ساق با سر تا نوک بست است.
    آلن استیل دیاکوگستر




    مرحله 4: درجه پیچ را تعیین کنید
    درجه یک پیچ با توجه به نوع فلز مورد استفاده در ساخت پیچ تعیین می شود، همانطور که توسط علامت های سر پیچ مشخص می شود. هیچ کس از شما انتظار ندارد که تمام نشانه های سر را به صورت زنده بدانید، فقط از نمودار دستی نشانه گذاری سر پیچ ما برای تعیین تصمیم استفاده کنید.
    مرحله 5: شکل سر پیچ را مشخص کنید
    این باید ساده باشد. در حالی که رایج‌ترین سر پیچ شش‌ضلعی است، برخی از کاربردها به سر مربع چهار طرفه یا سر گنبدی شکل یک پیچ کالسکه نیاز دارند.

    مرحله 6: طول قسمت رزوه دار پیچ را اندازه بگیرید
    برخلاف طول ساقه اندازه‌گیری شده در مرحله 3، این اندازه‌گیری باید فقط طول قسمت رزوه‌دار پیچ را مشخص کند. یکی از مواردی که دانستن این موضوع در آن مفید خواهد بود، زمانی است که تعیین کنید آیا به یک پیچ شش گوش استاندارد نیاز دارید یا نه به یک پیچ شیر کاملاً رزوه‌دار.
    از نظر فنی، کار یک بست رزوه‌ای اعمال نیروی فشاری به یک اتصال است و اتصالی ایجاد می‌کند که به اندازه کافی قوی باشد تا با هر بار استاتیک، کششی و دینامیکی که ممکن است بر روی آن وارد شود، مقابله کند. در همین راستا، بست(های) مورد استفاده باید در برابر ضربه، ضربه، لرزش، برش، خمش، گشتاور و نیروهای بردار (زاویه ای) و همچنین سایر بارهای فشاری مقاومت کند. این اصطلاح را بجوشانید و این بدان معناست که پیچ‌ها با چسباندن چیزها به هم تحت کشش کار می‌کنند و هم اتصال و هم پیچ باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر هر نیرویی که سعی در شکستن آن اتصال یا پیچ و مهره‌ای که آن را به هم نگه می‌دارد مقاومت کنند.

    قبل از اینکه خیلی جلوتر برویم، اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که در حالی که تعاریف رسمی وجود دارد که پیچ و مهره را از پیچ متمایز می کند، استفاده از هر یک از این اصطلاحات برای توصیف اتصال دهنده های رزوه ای بسیار آسان تر است (و به همان اندازه درست است) یک نوع خاص از اتصال دهنده ها، مانند پیچ ​​ورق فلزی یا پیچ سر آلن، ما از اصطلاحات پیچ و پیچ به جای یکدیگر استفاده می کنیم.
    ویرایش توسط afshin98 : https://i-phone.ir/forums/member/248424-afshin98 در ساعت 05-12-2021, 03:08 PM
صبر کنید ..
X