اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

انقلابى در زندگى ما و نيز اپل با تكنولوژى هاى پوشيدنى

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • انقلابى در زندگى ما و نيز اپل با تكنولوژى هاى پوشيدنى




    شايد همه ی ما تا الآن چيز هايى رو درباره ى اسمارت واچ ها يا به طور كلى كامپيوتر هاى پوشيدنى شنيده باشيم؛ كه iWatch اپل يكى از بارزترين نمونه هاى آن مى باشد. شاید تا حالا خيلى چيزها درباره iWatch شنيده باشيد. اما اگر بخواهیم ساعت هوشمند اپل رو در يك خط توصيف كنيم، با یک هم چنین تعریفی روبرو خواهیم بود: يك ساعت لمسي كه از طريق بلوتوث با آيديوايس شما ارتباط برقرار ميكنه.
    اما شايد با خودتان گفته باشيد كه ما واقعاً چه نيازى به iWatch داريم؟ iWatch به درد آدم هاى تنبلى ميخوره كه حال در آوردن آيفونو از جيبشون ندارن يا اون خرپول هايى كه سر گنج نشستند و شعار معروفشان تکنولوژی و مد روز می باشد؛ دقيقاً همان حرفى كه ١٠ سال پيش درباره ى اسمارت فون ها زده ميشد; و شايد هم در سال ٢٠٠٣ با آن اسمارت فون هاى زشت و سنگين و به درد نخور، چيزى بيش از اين انتظار نميرفت. اما تنها ٤ سال بعد، با معرفى آيفون، اسمارت فون ها زندگى و فرهنگ انسان ها را به كلى دگرگون كردند.
    اسمارت فون ها خيلى از چيزها رو دگرگون كردند حتى براى آنان كه هیچ اسمارت فونی نخریدند. يك كاربر فيس بوك را فرض كنيد كه از نعمت اسمارت فون بى بهره باشد; رود اجتماع هر روز تند تر از ديروز جريان مى يابد؛ زيرا همه, اسمارت فون هايى با دوربين، GPS و برنامه هايى معجزه آسا را در جيبشان حمل ميكنند.

    كامپيوترهاى پوشيدنى نيز كه روزى انقلابى را در صنعت تكنولوژى رقم خواهند زد، دقيقا يك هم چنين روالى را پيش خواهند گرفت.


    سوال مهم: تکنولوژی های پوشیدنی واقعا برای چه آفریده شده اند؟

    بگذارید از یک تشبیه استفاده کنیم. يك حباب نامرئى اطراف همه ى ما را فرا گرفته است! هر چيزى درون اين حباب را " من" و بيرون از آن را نيز " غير از من" خطاب مى كنيم. لباس ها، سمعك ها، كفش ها و لوازم پزشكى تا زمانى در ويترين هاى رنگارنگ فروشگاه هاى پر زرق و برق مركز شهر قرار دارند، خارج از حباب ميباشند اما زمانى كه ما آن ها را ميپوشيم، جزئى از " من" به حساب مى آيند. متأسفانه هیچ یک از این دو تعریف درباره اسمارت فون ها صدق نمی کند. جاى آن ها دقيقاً روى مرز حباب و دنیای بیرون از آن می باشد. اين جاست كه جاى خالى iWatch حس ميشود. تكنولوژى هاى پوشيدنى تمام تجربه اينترنت را درون حباب، يعنى "من" خواهند آورد. البته نه همه ى همه ى آن! به این اندازه اتاق خالى نداريم!

    تكنولوژى هاى پوشيدنى سه بخش مهم از اينترنت را به درون حباب خواهند آورد:

    ١. تابلو اعلانات يا همان Notifications خودمان

    ٢. دستيار مجازى

    ٣. ارتباطات

    در ادامه نشانتان خواهیم داد كه اين ٣ فاکتور چگونه در زندگى افراد حتى آنانی که از اين تكنولوژى پوشيدنى استفاده نميكنند، انقلاب ايجاد خواهد كرد؟

    ١. Notifications
    حتماً دقت كرده ايد كه اپل، گوگل، فيسبوك و هر كس و نا كسى بخش بزرگى از تمركزش را بر روى Notification ها قرار داده است.
    شما يك پيام خوانده نشده داريد. دوستتان در مركز شهر منتظرتان است. يا اگر ١٠ دقيقه ديگر در فلان اداره، نباشيد بايد يك سال براى فراخوان بعدى صبر كنيد! در همه ى اين حالات موبايلتان صداهايى از خودش به در مى آورد تا شما را از اين حوادث آگاه كند.
    iWatch اپل، محتويات Notification Center آيفونتان را بر روى مچتان خواهد آورد.
    Notification Center در OS X و آيفون در گوشه اى از صفحه نمايش قايم شده است؛ اما در iWatch يكى از اصلى ترين بخش ها را اشغال خواهد كرد.

    ٢. دستيار مجازى يا Siri خودمان
    شايد هدف از خلق سيرى نيز تنها يك آماده باش براى انقلاب iWatch بوده است.

    ما در iWatch صفحه آن چنان بزرگى را براى نمايش اطلاعات نخواهيم داشت پس چه بهتر كه با يك صفحه كوچك و تنها حرف زدن با آن، يك تكنولوژى خارق العاده را رقم بزنيم.

    ٣. برقرارى ارتباط يا Communications
    اپليكيشن هاى ارتباطى و Messaging جديد، از جمله وايبر و تانگو و ياهو مسنجر كه تفكرمان را در آسمان ها به پرواز در مى آورند، بهتر است بگوييم تنها شيوه اى براى برقرارى ارتباط با هم نوعانمان مى باشند. ارتباط مى تواند صدا، عكس، متن يا فيلم باشد. بين دو نفر، يك نفر با تعداد زيادى از آدم يا بين خيل عظيمى از آدم ها با خيل عظيم ترى از آن ها صورت بگیرد!و درنهایت ارتباط می تواند ساده يا پيچيده، خصوصى، نيمه خصوصى يا عمومى باشد.
    تكنولوژى هاى پوشيدنى تمام اين شيوه ها را به يك اپليكيشن Messaging واحد تبديل خواهد كرد چه آن ها را بپوشيد چه نپوشيد.
    گوگل قصد دارد اين هفته از نسخه ى جديد Google’s social group video chat service با نام رمزى Google Babel رونمايى كند.
    Babel شايد يك پروژه براى همگام سازى تمام سرويس هاى گوگل در يك اپليكيشن واحد باشد.(كه كنترل آن با صدا نيز در آينده به اين اپليكيشن خواهد پيوست.) با اين برنامه ارزنده، تبديل گفتار به نوشتار، و نوشتار به ويديو و عكس و پست آنها در +Google بسيار آسانتر خواهد شد. بياييد با هم رو راست باشيم; گوگل در حال آماده سازى فضا براى Google Glass، تكنولوژى پوشيدنى خود مى باشد. اما آنان هم كه از عينك گوگل بهره نمى برند نيز، تحت تأثير اين انقلاب و تكنولوژى جديد واقع خواهند شد. زيرا از اين به بعد Babel تنها راه برقرارى ارتباط مى باشد نه اپليكيشن هاى سنتى قديمى.
    جدا از تعصب گوگل همه پيش نياز ها را براى فاكتور Communications(برقرارى ارتباط) تكنولوژى پوشيدنى خود، Google Glass، دارد؛ اما اپل در اين راستا براى رقابت با گوگل دست خالى است.
    اپل دو عنصر حياتى را ندارد: چت ويديويى و شبكه اجتماعى.
    درسته كه اپل FaceTime داره اما اين تكنولوژى بسيار محدوده، براى ارتباط تنها دو نفر با هم بهينه شده و تنها ديوايس هاى اپل رو شامل ميشه. در مقابل Skype در تمام سيستم عامل هاى محبوب دنيا جا باز كرده و بسيار قوى و فراگيره.
    پس اپل بايد هر چه زودتر به فكر فراگير كردن FaceTime و نيز گروهى كردن چت هاى آن باشد، وگرنه از گوگل عقب خواهد ماند.
    البته بزرگ ترين مشكل اپل در اين زمينه، نداشتن شبكه اجتماعى اختصاصى است؛ چيزى مانند +Google كه به هر سه فاكتور يعنى Notifications، دستيار مجازى و ارتباطات مركزيت دهد.
    Twitter و Facebook كه در سيستم عامل هاى اپل به صورت Built in قرار دادند، توان اين همه ترافيك را نخواهند داشت و شايد يكى از مقاصد اپل از برنامه ريزى براى خريد يك شبكه اجتماعى محبوب مانند Twitter و يا ساخت شبكه اجتماعى مخصوص به خود نيز همين مسئله باشد.
    iWatch اپل بسيار كاربر پسند تر از Google Glass مى باشد زيرا يك ساعت مچى از يك عينك كه تنها جلوى يكى از چشم هايمان به نور افشانى مى پردازد، براى يك كاربر عادى قبل قبول تر است اما نقاط ضعف اپل را نيز در اين زمينه نبايد ناديده گرفت؛ يعنى شبكه اجتماعى و FaceTime فراگير.
    منبع خبر:
    ویرایش توسط Obaydok : https://i-phone.ir/forums/member/99257-obaydok در ساعت 14-05-2013, 03:13 PM
صبر کنید ..
X