اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

انتشار نسخه سوم هسته لینوکس !

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • انتشار نسخه سوم هسته لینوکس !

    پس از مدت*ها انتظار هسته لینوکس وارد نسل سوم خود شد و دیگر از نسل دو فاصله گرفت. این اتفاق را خالق لینوکس در آستانه سالگرد انتشار اولین سورس*کدهای هسته سیستم*عامل خودش روی اینترنت در بیست سال پیش رقم زد.

    لینوس توروالدز در گوگل پلاس خود و همچنین در فهرست پستی هسته لینوکس اعلام کرد که هسته نسخه سه را منتشر کرده است. او با بیان اینکه روزهایی که هسته 2/6 و یک شماره بزرگ بعد آن منتشر می*شد، تمام شده و اکنون نوبت هسته 3/0 است؛ گفت: «هسته بعدی، هسته 3/1 خواهد بود». با توجه به اینکه تیم پایدار هسته نسخه سوم نام*گذاری هسته را تعیین می*کند؛ بنابراین نسخه پایدار بعدی نسخه 3/0/1 خواهد بود که بر پایه هسته سری سوم است. خالق لینوکس همچنین در پیغامی که به مناسبت انتشار هسته سری s,l منتشر کرده است، متذکر شده که این تغییر شماره و تغییر نام گذاری هسته به معنای ناسازگاری هسته با کدهای قبلی نیست؛ بلکه به افتخار بیست سالگی لینوکس سیستم شماره*های نامناسب حذف شده و سیستم نام گذاری جدید جایگزین شده است. همان*گونه که اشاره شد، تغییرات در نسخه سه هسته نسبت به آخرین نسخه یعنی سری دو و دقیق*تر نسخه 2/6/39 زیاد و بنیادی نیست اما بهبود*هایی برای کارآیی بیشتر و بهتر هسته در آن لحاظ شده است.

    هسته لینوکس تا کنون فقط دو بار تغییر نسخه داده است. یکی نسخه یک و دیگری نسخه دو. اما در این میان آن قدر شماره*های مختلف به آن اضافه شدند که عملاً انتشار یک نسخه اصلی بالاتر غیر ممکن به نظر می*رسید. اما لینوس در یک اقدام غیر منتظره نسخه سه را منتشر کرد و شماره*های هسته را سه بخشی کرد. این سری از هسته اگرچه با نسخه*های سری قبل ناسازگاری ندارد اما دارای ویژگی*های جدید مانند پشتیبانی از مجازی*ساز Xen به صورت تعبیه پیش*فرض در هسته، پشتیبانی از فایل سیستم btrfs، درایورهای سخت*افزاری جدیدتر و بهتر و تعدادی ویژگی ریز و درشت دیگر است.

    به نقل از softgozar
صبر کنید ..
X