اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

یک کپی برداری دیگر از اپل ، اینبار توسط فایر فاکس !!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • یک کپی برداری دیگر از اپل ، اینبار توسط فایر فاکس !!

    تا قبل از اینکه خودم توانستم آخرین ویرایش از سیستم عامل جدید فایر فاکس که برای موبایل عرضه خواهد شد را دریافت کنم و آنرا با تصاویر منتشر شده در Techweek Europe مقایسه کنم نمیتوانستم باور کنم که عکس ها واقعی هستند. چه اتفاقی برای موزیلا افتاده است ؟ نسخه پیش نمایشی که از این سیستم عامل منتشر شده است با همه سیستم عامل های دیگر یک تفاوت عمده دارد و آن هم شباهت بسیار آن به IOS است. آیا موزیلا قصد دارد که با ظاهری که از iOS قرض گرفته است به نبرد با سیستم عامل هایی چون اندروید و ویندوز فون و بلک بری 10 و حتی خود iOS برود ؟


    در بالا تصویری از صفحه قفل هر دو سیستم عامل را مشاهده میکنید که من برای مقایسه قرار داده ام. نه تنها صفحه قفل و کلید های ورود پسوورد بسیار شبیه به iOS طراحی شده است بلکه نوار بالایی یعنی Status Bar هم عین اپل طراحی شده است. واقعا چه اتفاقی در طراحی این سیستم عامل رخ داده است ؟

    در عکس بعدی می توانید محیط اجرای برنامه سیستم عامل فایرفاکس را مشاهده نمایید . به مانند SpringBoard در iOS آیکن برنامه ها در ستون های چهار تایی مرتب شده اند . فضای میان آیکونهای دایره ای دقیقا برابر با فضای میان آیکن ها در آیفون می باشد.با دقت بیشتر در مورد آیکن ها متوجه میشوید که در واقع آیکن ها متعلق به یکی از تم ها ی WinterBoard است.طول و عرض آیکن های دایره ای فایر فاکس عینا برابر با آیکن ها iOS است .در واقع اگر شما هم نسخه نمایشی اخیر از این سیستم عامل را که با نام Boot To Gecko’s nightly build منتشر شده است دریافت کنید پی به شباهت های بیشتری خواهید برد.


    شما چه فکر میکنید ؟ ما که فکر نمیکنیم این نسخه جعلی بوده باشد.آیا این فقط یک نسخه متد زده شده برا ی نشان دادن جای قرار گیری اجزای سیستم عامل می باشد و در آینده به کل تغییر خواهد کرد و یا فایر فاکس به طور ناشیانه ای قصد کپی برداری از اپل را داشته است؟ آیا شرکت ها ی دیگر (همچون سامسونگ) فکر میکنند با بهره برداری از دستاوردهای اپل و کپی محصولات آن میتوانند موفقیت های اپل را از آن خود کنند؟

    در اینجا باید به جمله معروف قاضی دادگاه اپل و سامسونگ اشاره کنیم : محصول سامسونگ به اندازه کافی خوب نیست تا بتواند باعث ایجاد سردرگمی در مشتری شود .


    منبع : ijailbreak

    ذکر منبع الزامیست
    ویرایش توسط hamed.ghafari : https://i-phone.ir/forums/member/47774-hamed-ghafari در ساعت 24-07-2012, 05:16 PM
صبر کنید ..
X