اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

کلید موفقیت اپل در دستان " فیل شیلر "

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • کلید موفقیت اپل در دستان " فیل شیلر "

    مجله Bloomberg Businessweek این هفته مطالبی از فیل شیلر، معاون تحقیقات بازار شرکت اپل را به چاپ رسانده است ، فیل شیلر که در هنگام حیات " استیو جابز" به عنوان دست راست وی در زمینه روابط عمومی شرکت اپل شناخته شده بود اکنون به عنوان کلید طلایی موفقیت این شرکت در زمینه " جایگاه محصولات اپل در بازار "مطرح شده است.
    ازجمله نقشهای حیاتی مدیریت ایشان می توان به تاثیر گذاری در تعریف بازار هدف شرکت اپل، تعیین مشخصات فنی محصولات ، تعیین قیمت محصولات اپل و نوآوری در محصولات من الجمله ایده استفاده از spin-wheel در آیپاد اشاره نمود. یکی دیگر از القاب فیل شیلر " قهرمان ایپد " است چرا که او توانست مدیران اجرایی ارشد اپل را به تولید و عرضه آیپد با درک پتانسیلهای موجود برای فروش این دستگاه در بازار متقاعد سازد ، به نقل از این مجله : "از آنجا که عنوان فیل بازاریابی است، مردم بر این باورند که او فقط در مورد آنچه در بیلبوردها نقش بسته شده است نظر میدهد ولی نقش ایشان در اپل بسیار حیاتی تر از آن است که به نظر میرسد ."
    این مقاله اشاره میکند که " شیلر و جابز " در زندگی شخصی و علایق خود بسیار متفاوت به نظر می رسیدند ولی در خصوص برنامه های آتی اپل همواره پیرو نظرات یکدیگر بوده اند تا جایی که جابز وی را به نام مستعار " من کوچک یا Mini Me " خطاب میکرد. شیلر دقیقا همانند جابز در مردود خواندن ایده هایی که به اندازه کافی نوآورانه نبودند بی رحم است به گونه ایی که لقب جدید وی "دکتر نه" شده است.
    بدون شک شیلر یکی از مدیران تاثیر گذار بر اینده شرکت اپل است و خود به خوبی واقف است که پس از درگذشت جابز وی مسوول حفظ پیشتازی این شرکت در عرصه تکنولوژی و صنعت است. شیلراز لحاظ دید نوآورانه و میل به جاه طلبی بسیار شبیه جابز است ولی سوال اساسی این است که ایا قادر است این دیدگاه را به عرصه ظهوردراورد یا خیر؟ چهار تن از مدیران اسبق شرکت اپل بسیار نگران آینده اپل هستند و شیلر را برای پست کاری اش بسیار محافظه کار و فاقد جسارت لازم برای پیشتازی این شرکت می دانند. باید اشاره نمود که در حال حاضر از ظهوراخرین محصول پرجنجال و نوآورانه اپل یعنی "آیپد " بیش از دو سال سپری شده است و شرکت اپل اکنون تحت فشار است که محصول جدیدی به بازار ارایه نماید ، بسیاری معتقد هستند که تلویزیون اپل جنجالی خواهد بود ولی به هر صورت فیل شیلر نقش حیاتی در تصمیمات و آینده اپل ایفا میکند و اوست که تصویرساز این شرکت در اذهان عموم خواهد بود. وی در مصاحبه ایی با وال استریت ژورنال اشاره کرده بود: "ما نمیخواهیم قابل پیش بینی باشیم." و تمامی راز موفقیت اپل در همین جمله نهفته است.


    فیل شیلر ، که حضور پررنگی در کنفرانس 2012WWDC خواهد داشت به خبرنگاران گفته است : ما بی صبرانه منتظر برگزاری این کنفرانس هستیم تا آخرین تحولات مربوط به ios و osx را با برنامه نویسان در میان گذاریم.

    منبع خیر :
    ویرایش توسط roozbeh7000 : https://i-phone.ir/forums/member/226-roozbeh7000 در ساعت 10-06-2012, 06:00 PM
صبر کنید ..
X