اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

اپل خلأ موجود در نتبوک ها را با طراحی متفاوت مکبوک پروی جدید از بین می برد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • اپل خلأ موجود در نتبوک ها را با طراحی متفاوت مکبوک پروی جدید از بین می برد



    درحالیکه اکثر رقیبانش در تلاش اند تا تولیدات خود را همگام سازند,در طول سه سال گذشته اپل با تولید اولین مکبوک ایر پیشگام شد, تولید کننده مک امسال سعی دارد با طراحی و تولید حرفه ای و متفاوت فاصله ی بیشتری از رقیبان بگیرد که موج جدیدی از کامپیوتر های نوتبوک به ارمغان خواهد آورد!

    بطورخاص, کسانی که با طرز کار اپل آشنایی دارند میگویند شرکت وابسته به کوپرتینو در حال حاضر قصد دارد سال 2012 را با نونمایی کلی از نوتبوکهایش به پایان برساند , همانطور که مکبوک ایر های قبلی محبوبیت ویژه ای نزد مصرف کنندگان بخاطر طراحی خاصشان داشتند مکبوک های جدید نیز همان ویژگی های مربوط به طراحی را خواهند داشت.

    این تغییرات شامل بدنه جدید فوق نازک میشود که تکنولوژی های "جتیسون یستریر" همانند هارد دیسک های نوری و هارد دیسک های مرسوم به نفع مدل هایی با اسکلت سبک که درایو های جامد به شکل فلش مموری, قالبیت های فوری, عمر باطری بیشتر را به کار میگیرند و به توزیع برنامه ها و مدیا به صورت دیجیتال اتکا میکنند میشود.

    "آنها مثل مکبوک ایر به نظر میرسند," شخصی آشنا با طراحی جدید مکبوک پرو به "اپل اینسایدر" گفت.درضمن, مکبوک هایی با زا طراحی در حال حاضر انتظار میرود در طول سال از بازارها حذف شوند.

    تقریبا به همان طریقی که اپل مکبوک پروی اخیررا با درابتدا رونمایی کردن مدل های 15 اینچ با حجم بیشتر و سپس متعاقباً با طرح جدید از همتای 17 اینچی خود در چند ماه بعد را وارد بازار کرد, گفته شده که شرکت قصد دارد اولویت اولش را به مدل 15 اینچی بدهد. مدل 17 اینچی انتظار میرود مدت کوتاهی پس از آن رونمایی شود.

    برای مثال, "اپل اینسایدر" معتقد است طبق اطلاعاتش,افشاگری ها در بیرون از شرق دور درباره نتبوک 15اینچی فوق سبک اپل ایجاد شده اند که بازار پر فروشی را برای مکبوک پروی 15 اینچی قبلی اپل بوجود اورد, صرف نظر از اینکه شرکت نهایتا چه اسمی روی این بازاریابی خود میگذارد. این بستگی دارد به "تاندربالت" و ساخته شدن "ایوی بریج میکروارکیتکچر" اینتل و قطعات موبایل دارد که درحال حاضر برای حمل در ماه اپریل تعیین شده اند.


    این تحول در زمانی بوقوع می پیوندد که فروش نتبوک های اپل بطور فزاینده ای در رویارویی با قرارداد های تجاری گسترده تر افزایش میابد و رقیبان را به دوباره تجهیز کردن وسایل خود در روشی مشابه به امید بند اوردن تغییر بازار مواد ارام ولی فزاینده ای بسمت طراحی های براق و جذاب سازندگان مک برمی انگیزاند.

    از زمان معرفی اولین مکبوک ایر خود, اپل به افزایش تقریبا سه برابر فروش خود رسیده است, از 1.342 میلیون واحد در ژانویه 2008 به 3.719 میلیون واحد طی فصل های اخیر. تعداد بزرگی از آن رشد اپل از مکبوک ایر جدید خود با قیمت پایینتر و اضافه کردن مدل 11 اینچی, همراه با افزایش حمل و نقل واحد ها از یک میلیون به 2.643 میلیون در سه ماهه چهارم اقتصادی 2010 و به 3.616 میلیون در سه ماهه چهارم 2011 صورت گرفت.



    اگرچه مکبوک پرو های موجود به بیشتر بفروش رفتن نسبت به مکبوک ایر ادامه میدهند, فاصله میان این دو کم شده است, با مدیریت مستمر اپل به بها دادن به مکبوک ایر بسوی پیش بردن کسب و کار کلی شرکت. برای مثال, اکتبر گذشته مدیر امور ارشد مالی پیتر اوپنهیمر گزارشی از سابقه ی فروش شرکت , 4.89 میلیون فروش مک در سه ماهه قبل داد, افزایش 26% که به گفته او بوسیله ی رشد قوی در مکبوک ایر و همچنین اجرای قدرتمند مکبوک پرو ایجاد شده بود.

    محبوبیت مکبوک ایر توجه صمیمانه رقیبان سازنده کامپیوتر را در طول سال گذشته بخود جلب کرد, که تحت هدایت اینتل تلاش داشته اند از نتبوک های فوق جذاب همراه با دسته بندی مدل ها براساس طرح مرجع "اولترابوک" چیپ سازها تقلید کنند.

    بطور خاص, تعریف اینتل از فاز اولیه اولترابوک شامل نتبوک هایی که ضخامتی کمتر از 21 میلیمتر, وزنی کمتر از 3.1 پوند, استفاده اس اس دی های فلش بیس, عرضه عمر باتری بین 5 تا 8 ساعت, و قیمتی حدود هزار دلار اند میشود. اگرچه, مشخصه ی اخر, قیمت, درابتدا برای سازندگان چالش برانگیز بود, که از اینتل برای 50% کاهش قیمت در میکروپروسسور های اولترابوک به امید حفظ مواد حاشیه ای درخواست کرده بودند. هرچند که اینتل درپایان با کاهش 20% آن خواسته را رد کرد.

    بعلاوه تلاش بر سر قیمت, سازندگان اولترابوک همچنین باید با برتری اپل در زنجیره تامین در خارج از کشور رقابت میکردند. آگوست گذشته گزارش شد که سازندگان اولترابوک در دستیابی به بدنه منیزیم-الومینیومی مغلوب اپل شدند, با تولید نتبوکی با ضخامتی کمتر از 0.8 اینچ. این فروشندگان را مجبور کرد که بسمت مواد دیگری مثل پلاستیک برای رقابت با قیمت اپل بروند.


    کماکان, فروشندگان اولترابوک مثل ایسر و ایسوس عرضه های اولیه خود را در تلاش برای بدست اوردن کششی در بازار مشاهده کردند هنگامی که درمقابل مکبوک ایر قرار گرفتند, که دو شرکت را بسمت کاهش سفارشات اولیه تا حد 40% پیش میبرد. این دو کمپانی در اصل قصد تولید تا 300000 اولترابوک را تا اواخر سال 2011 داشتند, اما فروش کم انها را مجبور به کاهش سفارشات به 150000 تا 180000 واحد کرد. آنها درحال حاضر به $100 کمک هزینه مالی بازاری از اینتل برای کاهش قیمت ها تا 10% درطی چهارماهه اول 2012 مینگرند.




    در همان زمان, اپل نه تنها موجی از فروش مکبوک ایر دیده است, بلکه قصد دارد همزمان سود ناخالص حاشیه ای خود را به مقدار بیشتری برساند, که درحال حاضر فرای 40% قرار دارند. این هدف تاکنون با گسترش همان اساس ها نسبت به تولید مکبوک ایر انجام شده که به برتری ان در بازار موبایل و تبلت منجر شده است, که کمترین حد قیمت هارا برای قرارداد صدور مجوز های مخفی طولانی مدت برای اجزا و ظرفیت تولید انباشته کرده , بطوریکه به رقیبانی که حجمی به اندازه کافی بالا برای فرمان چنین تنظیم هایی نمیبینند فشار اورده است.


    با نونمایی جدید مکبوک پرو در این سال, اپل به گسترش اساس هایی یکسان برای نتبوک هایی با بیشترین قیمت ها مینگرد درحرکتی که مفهوم تولیداتی با قیمت بالاتر از تولیدات رقیبان را میرساند. همچنین همان سازندگان را تهدید میکند که انهارا در دور دیگری از تعقیب قرار دهد که میتواند راه را برای تغییر در پاسداری از بازار کامپیوتر در طی سال های آتی هموار کند که باید شکست بخورند کسانی که نمیتوانند به مقغ عمل کنند.


    چیزی که بلافاصله واضح نیست این است که اپل چگونه قصد دارد فاصله ایجاد شده با مکبوک پرو 13 اینچی را پر کند, باوجود اینکه گمانه زنی های آگاهانه ای ایجاد شده است که مکبوک ایر را با حافظه ای سریعتر و اس اس دی غیرقابل جایگزینی شایع کرده که میتواند امسال صورت خارجی بخود بگیرد, احتمالا در را برای مکبوک پروی 13 اینچی بسک ایر باضافه کمی انعطاف و نیروی بیشتر باز میکند.




    منبع خبر:

    ترجمه:
    ویرایش توسط RedBull : https://i-phone.ir/forums/member/46584-redbull در ساعت 13-02-2012, 11:57 PM
صبر کنید ..
X