اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

ماشین زمان قدیمی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • ماشین زمان قدیمی










    در گذشته این ماشین زمان بوده است .

    محققان در حال برنامه ریزی برای ساخت نسخه ای از موتور تحلیلی Charles Babbage هستند که هیچ وقت تکمیل نشد .

    سه نوع کارت پانچ همراه با روبانهای پرس شده و کارتهای مورد استفاده در ماشین آلات بافندگی به کاربر اجازه وارد کردن علائم ریاضی و چهل عدد را در سیستم ده دهی میدهد .

    مجموعه ای از چرخ دنده ها و چرخ ها اعداد را به صورت مکانیکی از حافظه به یک آسیاب منتقل میکنند . آسیاب عملیات ریاضی را انجام میدهد و اعداد بدست آمده را به حافظه منتقل میکند .

    وضعیت چرخشی بشکه ها و ناودانی های قابل تنظیم به اپراتور توانایی برنامه ریزی توالی پیچیده را میدهد .بشکه های کنترل و سیستم پاسخگویی توسط مجموعه ای از اهرم ها که بسیار استادانه درست شده اند کنترل میشوند .

    جمع و تفریق یکی از شاخص های مهم در مکانیسم است و این دو توسط چوب خط برای عملیات پیچیده تر مورد استفاده قرار میگیرند .

    مجموعه ای شامل چرخ دنده ها و سیمهای علامت گذاری شده ، در زمانی که عدد بالای 9 و یا زیر 0 میرود باعث تغییر کلی اعداد میشوند . بعنوان مثال اضافه شدن عدد 1 به 999 باعث چرخیدن چرخ دنده ها و بوجود آمدن عدد 1000 میشود .

    ضرب و نقسیم توسط چرخ دنده های مشخصی انجام میشود . خواندن و نوشتن شماره های در حال حرکت و عبور از آسیاب از طریق این چرخ دنده ها ، نقش بافر را بازی میکند .

    ذخیره سازی حافظه و بازیابی اطلاعات بین عملیات ریاضی توسط یک نوار فلزی دندانه دار انجام میشود و اعداد توسط چرخها ذخیره میشوند .

    اعشار توسط 41 چرخ در محفظه بزرگ پشتی ذخیره میشود . هر چرخ برای نشان دادن تنها یک رقم از 0-9 و هر محفظه 40 عدد را با مشخص کردن مثبت یا منفی بودن آن ذخیره میکند و علامت کوچکتر نشان دهنده تعداد ستونهاست .



    منبع :

صبر کنید ..
X