اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

تشريح بخشي از سياست هاي انجمن و تذكر به بعضي كاربران

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • تشريح بخشي از سياست هاي انجمن و تذكر به بعضي كاربران

    مطابق با بند ۱۵ از قوانین انجمن که پیش از این به نظر شما کاربران انجمن رسیده است:

    این سایت از همه برنامه نویسان فارسی زبان آیفون حمایت میکند و در صورت کرک کردن و یا معرفی و پخش برنامه های این افراد با شخص خاطی برخورد خواهد شد.
    اخیرا بعضی کاربران در چند مورد به سیاست های انجمن در این رابطه خرده گرفته و با طرح ایراد از بعضی دوستان که دیوایس ios خود را جیلبریک نموده و از نرم افزارهای کرک شده(ipa) استفاده میکنند انتقاد نموده و مدیریت انجمن را نیز در این میان مقصر قلمداد مینماییند.جهت روشن شدن این موضوع و شفاف سازی سیاست های سایت لازم است چند سطری در این خصوص ثبت نماییم .

    در بدو تاسیس انجمن که همزمان با ورود اولین نسل آیفون 2G به ایران بود یکی از مهمترین دغدغه های انجمن و بستر بسیاری از اطلاعات رد و بدل شده موضوع جیلبریک آیفون بود چرا که در آن مقطع آیفون آنلاک فکتوری وجود نداشت و کلیه آیفونها لاک بوده و برای دست یابی به GSM در ایران نیاز بود که آیفون پیش از آنلاک شدن الزاما جیلبریک گردد. در آن زمان نه از اپل استور خبری بود و نه نرم افزارهای کرک یا غیر کرک وجود داشت . لذا موضوع طرح شده در خصوص حفظ حقوق برنامه نویسان نیز معنایی به این شکل در انجمن نداشت .
    همزمان با پیشرفت آیفون و ارائه آیفون انلاک فکتوری در نسل های بعدی و بعد از اون با افتتاح اپل استور بعضی از برنامه نویسان عضو انجمن که موفق به راهیابی نرم افزارشان به اپل استور گردیدند موضوع حمایت از این عزیزان مطرح و سر لوحه انجمن قرار گرفت .
    واقعیت این است که مدیران اصلی انجمن نسبت به عملکرد و حاصل زحمت هر برنامه نویسی(فارغ از ملیت ٬ مذهب ٬ حقیقی یا حقوقی و...) تعصب داشته و علاقه مند است که مشوق همه کاربران در جهت رعایت حقوق این مهندسین باشد ولیکن به واسطه شرایط حاکم بر بازار نرم افزار کشور (با توجه به اکثریت ۹۰ درصدی کاربران داخلی) و فرهنگ استفاده از نرم افزار ناچاریم واقع بین بوده و با ایجاد محدودیت های غیر منطقی راه را برای مفید بودن محیط انجمن برای کاربران نبندیم .در مقطع فعلی از انجا که برنامه نویسان ایرانی ios اکثرا در دسترس میباشند و راههای قابل دسترسی برای کاربران ایرانی جهت تهیه نرم افزار شان پیشنهاد میکنند لذا استنباط ما این است که با اعمال این محدودیت علاوه بر تشویق این عزیزان اولین قدمها را در راه رسیدن به جامعه مجازی عاری از " کرک" برداشته و میتوانیم امیدوار باشیم که با ارتقائ فرهنگ استفاده از نرم افزار در آینده شاهد پاک شدن محیط نت فارسی زبان از اینگونه ساختار ها باشیم .امیدواریم روزی این انجمن بند ۱۵ قوانین خود را به کلیه نرم افزارهای ios تعمیم دهد.

    و باید برای بعضی کاربران همیشه ناراضی هم چند مورد را گوشزد نمایم :
    سیاست گذاری در انجمن به وسیله تیم مدیریت و متشکل از چندین مدیر با سابقه و قدیمی به عنوان هسته اصلی انجمن صورت میگیرد . این سیاست ها حاصل هم فکری این تیم و نتیجه ۵ سال انجمن داری به بار نشسته وشرایط و نظم و انضباط حاکم بر این محیط گواه آن است که در انتخاب مسیر به بی راهه نرفته و توانسته ایم نظر کاربرانمان را جلب کنیم . در این خصوص نه وامدار کسی هستیم و نه بابت بر پایی این انجمن از کسی یاری میطلیم . هر اونچه که کاربران عزیز تحت عنوان انتقاد و یا پیشنهاد طرح نمایند قطعا در جای خودش و در کمیسیون مربوطه طرح و تصمیم گیری میشه و این انتظار که سیاست های کلی انجمن را با نظر فرد یا افراد قلیلی از انجمن تغییر بدهیم نه تنها غیر منطقی بلکه غیر ممکن میباشد . موظف هستیم در موارد ممکن دلایل خود را در خصوص این تصمیمات تا حد ممکن برای شما افراد ناراضی تشریح نماییم لیکن این اقدام ما هیچگونه حقی برای شما معترضین ایجاد نمینماید و لذا در صورتی که احساس میکنید سیاست های این انجمن و ساختار آن با انتظارات شما سازگار نیست میتوانید با مهاجرت از اینجا محیط مطلوب خود را در جاهای دیگر بیابید .

    مديريت انجمن تخصصي ايفون
صبر کنید ..
X