اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

خرید اقساطی یعنی چه؟ (تعریف کامل خرید قسطی)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • خرید اقساطی یعنی چه؟ (تعریف کامل خرید قسطی)

    در گذشته خرید اقساطی مختص کالاها یا برندهای خاصی بودند. به عبارتی فروشگاه‌ها با این روش تنها برای کالاهای گران‌قیمتی که نسبت به سایر برندها طرفداران کمتری داشتند مشتری جذب می‌کردند. هم‌چنین برای بهره‌مندی از خرید اقساطی افراد باید عضو تعاونی و یا بنیاد خاصی می‌بودند و یا یک ضامن کارمند برای تضمین پرداخت اقساط به فروشگاه معرفی می‌کردند. خوشبختانه امروزه نه تنها خرید اقساطی برای همه‌ی افراد بدون استثنا امکان‌پذیر شده‌است؛ بلکه محدودیتی برای انتخاب کالا نیز وجود ندارد. افراد حتی کالاهای پرمصرف و سوپرمارکتی خود را نیز می‌توانند به صورت اقساطی خریداری کنند. در واقع سیستم خرید اقساطی به همت سامانه‌های فروش اقساطی، بسیار آسان شده‌است. در نتیجه هم مصرف کنندگان و هم فروشندگان از مزایای خرید اقساطی بهره‌مند شده‌اند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که در دنیای امروز و با توجه به امکانات کنونی، خرید اقساطی یعنی چه؟
    تعریف خرید اقساطی

    در گذشته‌ی نه چندان دور، خرید اقساطی به صورت زیر تعریف می‌شد: وام از طریق یک موسسه‌ی مالی مانند بانک و یا موسسات مالی-اعتباری اخذ می‌گردید و به صورت اقساط بازپرداخت می‌شد. دریافت‌کننده‌ی وام می‌توانست با مبلغ پرداختی به خرید کالا بپردازد.
    خرید اقساطی در دنیای امروز نوعی قرارداد بین خریدار و فروشنده و یک تامین‌کننده‌ی مالی محسوب می‌شود. بر اساس شرایط چنین قراردادی، خریدار با انجام یک مجموعه پرداخت‌های جزئی در طول زمان، قیمت کامل خرید را به همراه سود به فروشنده می‌پردازد و تامین‌کننده مالی تضمین پرداخت را عهده‌دار می‌شود. خرید اقساطی به خریداران این امکان را می‌دهد که فوراً یک کالا را خریداری و در مدت زمان معینی هزینه‌ی آن را پرداخت کنند.
    برخی از خریدهای اقساطی شامل سود خواهند بود، و برخی دیگر خیر. در خرید اقساطی مشتریان از قبل می‌دانند که چه تعداد قسط خواهند داشت و در چه زمان‌هایی باید اقدام به پرداخت نمایند. در این سیستم فروش، کالا بلافاصله پس از امضای قرارداد به خریدار منتقل می‌شود. اگر خریدار اقساط خود را پرداخت نکند، چه؟ اینجاست که تامین‌کننده‌ی مالی وارد ماجرا می‌شود. این تامین‌کننده از یک سو، به فروشگاه اطمینان می‌دهد که اقساط معوقه را جبران کند و از سوی دیگر پیگیری اقساط پرداخت نشده‌ی مشتری را به عهده خواهد داشت. شما می‌توانید خرید اقساطی بدون چک را با خرید از کیپا تجربه کنید.
    مزایای پرداخت اقساطی

    ارائه‌ی گزینه پرداخت اقساطی به مشتریان می‌تواند قدرت خرید آنان را افزایش دهد. به علاوه، برای مشتریانی که وجه نقد یکجا برای پرداخت ندارند بسیار مفید است. از طرفی گزینه‌ی فروش اقساطی برای فروشگاه منجر به افزایش میزان فروش می‌گردد و در نتیجه، برای هر دو طرف سود آور است زیرا برای صاحبان کسب و کار، فروش بیشتر و برای مشتریان دست‌یابی آسان به محصول را به ارمغان می‌آورد.
    مزایای اختصاصی خرید اقساطی برای مشتریان
    • مشتریان از خرید اقساطی لذت بیشتری می‌برند.
    • خرید اقساطی بودجه‌ی مشتریان را برای خرید افزایش می‌دهد و دست آن‌ها را برای خرید بیشتر باز می‌گذارد.
    • پرداخت‌های ماهانه‌ی کم باعث می‌شود مشتریان به یک باره پس انداز خود را خرج نکنند.
    • شرایط خرید اقساطی و اعتباری مطلوب‌تر و آسان‌تر از دریافت وام است.
    مزایای اختصاصی خرید اقساطی برای صاحبان کسب و کار
    • فروش صاحبان مشاغل بیشتر می‌شود و کمتر مشتری از دست می‌دهند.
    • پرداخت‌های منظم به صاحبان کسب و کار امکان می‌دهد که جریان نقدی را تنظیم کنند.
    • ارائه‌ی انعطاف پذیری و راحتی برای مشتریان جذابیت دارد و برند فروشندگان را تقویت می‌کند.

صبر کنید ..
X