اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

بهترین برنامه های اسکرین رکوردر مک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • بهترین برنامه های اسکرین رکوردر مک


    برنامه‌های فیلمبرداری از دسکتاپ از جمله نرم افزار های کاربردی در تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی هستند. اگر می خواهید یک محتوا آموزشی بدون نقص تولید کنید دانلود برنامه فیلمبرداری از صفحه کامپیوتر همراه با صدا دقیقا آنچیزی است که شما نیاز دارید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از لپ تاپ های برند اپل استفاده می کنید در ادامه برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش در سیستم عامل مک با ما باشید.


    بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش نسخه مک
    • فیلمبرداری از دسکتاپ در نسخه های جدید MacOS
    • فیلمبرداری از دسکتاپ با QuickTime Player
    • فیلمبرداری از دسکتاپ با Apowersoft Screen Recorder
    • اسکرین رکوردر دسکتاپ؛ Snagit

    فیلمبرداری از دسکتاپ در نسخه های جدید MacOS

    در بروزرسانی MacOS موهاوی، قابلیتی به این سیستم عامل اضافه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند علاوه بر ضبط ویدیو، از صفحه اسکرین‌شات نیز بگیرند. برای این کار ابتدا دکمه‌های Command + Shift + 5 را فشار دهید تا به نوار ابزار اسکرین‌شات دسترسی پیدا کنید. حالا باید تصمیم بگیرید می‌خواهید کل صفحه را ضبط کنید یا فقط بخشی از آن را. اگر بخشی از صفحه را بخواهید ضبط کنید باید قسمت موردنظرتان را انتخاب کنید؛ وگرنه سیستم بلافاصله ضبط تصویر مانیتور را شروع می‌کند.
    وقتی تمام مواردی که می‌خواستید را ضبط کردید، بر روی Stop کلیک کنید تا ضبط فیلم از صفحه نمایش متوقف شود. در این نسخه از مک وقتی از صفحه اسکرین‌شات بگیرید یا فیلمبرداری کنید، یک پنجره کوچک در پایین سمت راست صفحه نمایان می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید محلی که می‌خواهید ویدیو در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.

    فیلمبرداری از دسکتاپ با QuickTime Player
    اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر مک استفاده می‌کنید، می‌توانید از QuickTime Player برای اسکرین رکوردر دسکتاپ بهره ببرید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پس از ضبط ویدیو با QuickTime، خیلی سخت می‌شود آن را ویرایش کرد؛ ولی اگر بخواهید به سرعت و برای راه افتادن کارتان در مک اقدام به فیلمبرداری از صفحه نمایش کنید، از این طریق می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

    ابتدا QuickTime را باز کنید و بعد بر روی File و سپس New Screen Recording کلیک کنید. برای آنکه مشخص کنید کلیک‌های موس و یا صداهای سیستم همراه با ویدیو ضبط شوند یا نه، بر روی پیکان کوچک سفید رنگ کلیک و از منویی که ظاهر می‌شود تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید. وقتی آماده بودید، بر روی دکمه قرمز رنگ که نشان ضبط ویدیو است کلیک کنید. در ادامه باید قسمت‌هایی که می‌خواهید ضبط کنید را مشخص کنید. اگر می‌خواهید کل صفحه را فیلمبرداری کنید، تنها کافی است یک بار در هر جای صفحه کلیک کنید؛ ولی اگر می‌خواهید یک قسمت به خصوص را مشخص کنید، باید با موس یک جعبه دور آن قسمت بکشید.

    در مرحله بعد بر روی Start Recording کلیک کنید. وقتی کارتان تمام شد به نوار منو بروید و بر روی آیکن مربعی شکل کلیک کنید تا فیلمبرداری از صفحه نمایش متوقف شود. برای ذخیره هم کافی است بر روی File و بعد Save کلیک کنید و محل ذخیره فایل را تعیین نمایید.

    فیلمبرداری از دسکتاپ با Apowersoft Screen Recorder
    اگر می‌خواهید یک ارائه یا آموزش یا دموی نرم افزار را از طریق فیلمبردای از صفحه نمایش ضبط کنید بهتر است Apowersoft را امتحان کنید. این نرم افزار یک برنامه مبتنی بر مرورگر است که شاید مناسب ضبط گیم پلی نباشد، اما مطمئن باشید که در دیگر موارد شما را راضی خواهد کرد.

    اولین باری که این برنامه را اجرا می‌کنید از شما خواسته می‌شود که یک اپلیکیشن کوچک لانچر را دانلود کنید. این برنامه دارای یک نوار کنترل است که ویژگی‌های آن بیش از اکثر برنامه‌های فیلمبرداری از صفحه نمایشی است که تاکنون دیده‌اید. با استفاده از Apowersoft قادر به اسکرین رکورد دسکتاپ و یا وب‌کم خواهید بود. همچنین می‌توانید صدا را از طریق میکروفن لپ تاپ و یا از خود لپ تاپ ضبط کنید.

    این اسکرین رکوردر دسکتاپ امکان فیلمبرداری تمام صفحه و یا انتخاب یه ناحیه بصورت دلخواه را دارد. همچنین می‌توانید کیفیت ویدیو ضبط شده را از بین رزولوشن‌های موجود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در حال ضبط کلیپی برای YouTube هستید و نمی خواهید بعداً از یک ویرایشگر ویدیوی جداگانه برای تغییر اندازه آن استفاده کنید ، این ویژگی بسیار راه‌گشا است. می‌توانید انتخاب کنید که مکان‌نمای موس در ویدیو ضبط شود یا خیر. این برنامه از فرمت‌های خروجی متنوعی نظیر MP4, WMV, AVI, MOV پشتیبانی می‌کند.



    هنگام فیلمبرداری از دسکتاپ یا ضبط صفحه نمایش لازم نیست سعی کنید همه چیز بی‌عیب و نقص باشد. اگر می‌خواهید یک پروسه را نشان دهید، مطمئن شوید مراحل واضح و روشن هستند. اگر در حال صحبت کردن هستید، سعی کنید کلمات را شمرده و بدون عجله بیان کنید. در هر حال احتمالا باید چند بار این کار را انجام دهید تا بتوانید یک ویدیو قابل‌قبول بسازید. البته نرم افزارهای بالا هم هرکدام می‌توانند تا حد زیادی کار را آسان کنند.

    آیا شما تابه‌حال از این روش‌های فیلمبرداری از دسکتاپ در اندروید، iOS، ویندوز یا Mac استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربیات خودتان را در پایین همین صفحه با ما و دیگر کاربران ما به اشتراک بگذارید.

    منبع: techradar
صبر کنید ..
X