سرویس Self-Repair اپل، آنچنان که باید مورد استقبال واقع نشد

سرویس Self-Repair اپل، آنچنان که باید مورد استقبال واقع نشد

به تازگی مقاله‌ای توسط Jamie Wilde در وب‌سایت MorningBrew منتشر شده که به بررسی سرویس جدید اپل یعنی Self-Repair پرداخته شده است.

در این مقاله، کلیت خدمات Self-Repair اپل، زمان‌بر، گران‌قیمت و سخت تلقی شده است که در ادامه بیشتر راجع بهش توضیح خواهیم داد.

تا چندی پیش، کاربرانی که دسترسی به اپل استور‌ها را داشتند، در صورت هرگونه خرابی در iDevice‌ها خود با مراجعه به این مراکز، به راحتی خدمات مورد نیاز خود را اعم از تعویض قطعات دریافت می‌کردند. اما در موازات هم جنبشی در جریان بود بنام “right to repair” که کاربران بسیاری درخواست داشتند اپل قطعات و لوازم داخلی آیفون و دستگاه‌های خود را به صورت جداگانه هم به فروش برساند و در نهایت این اتفال با راه‌اندازی وب‌سایت Self-Repair به واقعیت پیوست.

اما پس از بررسی‌های صورت گرفته و تست و بررسی این لوازم، کلیت این خدمات توسط اکثریت، زمان‌بر، گران‌قیمت و سخت تلقی شده است.

یکی از نویسندگان NYT بنام Brian X. Chen، مقاله‌ای در همین خصوص نوشته:

مبلغ $۹۶ برای باتری و لوازم مورد نیاز هزینه کرده است و همچنین $۱,۲۱۰ از اعتبار کردیت کارد ایشان هم برای وسائل صنعتی ۳۵ کیلوگرمی که الزام انجام این تعویض است نگه‌داشته شده است که در مرحله تعمیر هم به گوشی آسیب وارد کرده است که در حالت کلی نشان از عدم راحتی کار و گران‌قیمت بودن این فرایند است.

در همین راستا، تعویض یک باتری در اپل استور توسط یک مختصص، $۶۹ هزینه برای کاربر دربر خواهد داشت و در white paperای که چندی پیش توسط اپل منتشر شد، تعمیر دستگاه‌هایی با تکنولوژی‌های پیشرفته همانند آیفون‌ها، نیاز‌مند تخصص خاصی است و پیشنهاد می‌شود حتما برای این اقدام به اپل استور‌ها مراجعه کنید که در ساده‌ترین حالت ممکن، سرویس Self-Repair اپل را به این گونه می‌توان توصیف کرد که «امتحانش کنید، حتما ازش متنفر خواهید شد.»

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights