با نسل چهارم ساعت اپل بیشتر آشنا شویم

اپل با عرضه اپل واچ از سال  ۲۰۱۵ , خود را به بزرگترین کمپانی عرضه کننده ساعت هوشمند تبدیل کرده است. این ساعت هوشمند همچنین درآمدی بیشتر از تمامی صنعت ساعت سازان کلاسیک سوئیسی نصیب اپل کرده است. در اپل واچ نسل چهارم, اپل از زبان طراحی جدید خود که با آیفون X شروع شده است استفاده کرده است و حال این ساعت هوشمند کمترین حاشیه ممکن را دارد. سنسور های جدید این نسخه نیز, توانایی های منحصر بفردی را حوزه سلامت در اختیار کاربران قرار می دهد. 

اپل به مانند گذشته در دو اندازه مختلف اپل واچ را عرضه می کند, در نسل چهارم اپل واچ, صفحه نمایش نسخه کوچکتر با قطری به اندازه ۴۰ میلیمتر (افزایش یافته از ۳۸ میلیمتر از نسل گذشته) و نسخه بزرگتر با قطری به اندازه ۴۴ میلیمتر (افزایش یافته از ۴۲ میلیمتر در نسل گذشته) عرضه می شود.  در این نسخه به دلیل استفاده از نمایشگر های بزرگتر, اپل واچ امکان نمایش محتویات بیشتر در اپلیکیشن ها را دارد و همچنین به لطف اضافه شدن واچ فیس های جدید در این نسخه, امکان نمایش هشت complication مختلف را در یک واچ فیس فراهم می کند. اپل چندین نوع واچ فیس دینامیک را نیز به نسل چهارم اپل واچ آورده است.

همانطور که انتظار می رفت, حال اپل از پردازنده ۶۴ بیتی در اپل واچ نسل چهارم استفاده می کند که باعث افزایش سرعت در پردازش تسک ها در این ساعت هوشمند می شود, این پردازنده دو هسته ای در اپل واچ سری چهار S4 نام دارد که بر طبق ادعا اپل دو برابر سریعتر از نسخه پیشین است. 

سری چهارم اپل واچ توانایی های منحصر بفردی در بخش سلامت دارد.  سنسور ضربان قلب در این نسخه توانایی تشخیص کارکرد غیر عادی قلب را دارد و در صورت افزایش یا کاهش بیش از حد ضربان قلب به کاربران هشدار می دهد. در کنار آن, این نسخه توانایی ثبت نوار قلب را نیز دارد. این قابلیت اپل واچ را به تنها محصلی در رده خود تبدیل می کند که توانایی انجام چنین کاری را دارد. همچنین در این نسخه, این ساعت هوشمند توانایی تشخیص افتادن کاربران به زمین (از ارتفاع) را نیز  دارد. نسل چهارم اپل واچ با داشتن یک  سنسور ژیروسکوپ پیشرفته تر, افتادن کاربران را تشخیص می دهد, سپس بالافاصله به کاربر پیشنهاد تماس اضطراری با اورژانس را می دهد و اگر تا یک دقیقه پاسخی از کاربر دریافت نکند, خود ساعت هوشمند این تماس را برقرار می کند.  

با اضافه شدن امکانات جدید در کنار صفحه نمایش بزرگتر و کاهش ضخامت, این ساعت هوشمند همچنان دارای عمر باطری مشابهی با نسخه های پیشین است که امکان استفاده مستمر ۱۸ ساعت با یکبار شارژ را به کاربر می دهد. 

اپل واچ سری چهارم با حداقل قیمت ۳۹۹ دلار از ۱۴ سپتامبر قابل پیش خرید است. 

نسخه پنجم watchOS نیز روز ۱۷ سپتامبر برای دانلود به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

منبعi-Phone.ir

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.