با نسل جدید آیفون‌های سال ۲۰۱۸ اپل بیشتر آشنا شویم

شرکت اپل دقایقی پیش نسل های جدید آیفون را در کنفرانس ویژه خود در سالن “استیو جابز” در مقر اصلی اپل رونمایی کرد. در تمامی آیفون های جدید, اپل از زبان طراحی جدید خود که شامل صفحه نمایش تقریبا بی حاشیه بهمراه بریدگی ناچمی شود استفاده کرده است که تقریبا به این معنی خواهد بود که دوران عرضه آیفون هایی که دارای حاشیه بالا و پایین نمایشگر هستند به پایان رسیده است.

  • آیفون ها با صفحه نمایش OLED

iPhone Xs

آیفون Xs دارای یک صفحه نمایش به اندازه ۵.۸ اینچ با تکنولوژی OLED است که دقیقا نسخه ای ارتقا یافته  از آیفون X است که سال گذشته عرضه شد. صفحه نمایش آیفون Xs به مانند آیفون X دارای تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ و با رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است که در رنگ های خاکستری, نقره ای و طلایی با حجم های ۲۵۶, ۶۴ و ۵۱۲ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم عرضه می شود.

 

iPhone Xs Max

آیفون Xs Max دارای اندازه ای مشابه آیفون های پلاس اپل هستند که البته براساس اطلاعات درز پیدا کرده,  شش گرم سنگین تر از آنهاست. نسخه مکس آیفون Xs دارای صفحه نمایشی با اندازه ۶.۵ اینچ با تکنولوژی OLED است که این خود این آیفون رو به عنوان بزرگترین آیفونی که تاکنون تولید شده است, تبدیل می کند. تراکم پیکسلی این نسخه ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ  و رزولوشن آن  ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل است. و به مانند نسخه کوچکتر خود در رنگ های خاکستری, نقره ای و طلایی با حجم های ۲۵۶, ۶۴ و ۵۱۲ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم عرضه می شود.

اپل از پردازنده A12 Bionic در آیفون Xs و Xs مکس استفاده کرده است که براساس ادعای اپل این پردازنده ۳۰  درصد سریعتر از پردازنده A11 Fusion است که سال گذشته در آیفون X استفاده شده بود.  این پردازنده جدید, اولین نمونه از پردازنده های ۷ نانومتری در رده تلفن های هوشمند است که علاوه بر قدرت بسیار بیشتر,  مصرف باطری بسیاری کمتری را نسبت به مدل های پیشین دارد. A12 Bionic امکان استفاده از تکنولوژی “یادگیری ماشین” به صورت همزمان با اجرای اپلیکیشن را دارد, این قابلیت می تواند علاوه بر کمک کردن به ثبت تصاویر بسیار بهتر پرتره و استدیو با دوربین آیفون, دسترسی های زیادی به برنامه نویسان برای ساخت اپلیکیشن های کاراتر و بهتر را می دهد. 

آیفون Xs و Xs مکس دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی هستند که هر دو دوربین دارای لرزش گیر اپتیکال هستند. گشودگی دهانه لنز واید دوربین نیز ۱.۸ و لنز تله فوتو ۲.۴  با ضریب اف است. این دوربین جدید با داشتن قابلیت جدیدی به که به نام smart HDR شناخته می شود توانایی ثبت تصاویر بهتری با ترکیب قابلیت HDR و عکس برداری عادی را دارد.  همچنین با استفاده از پردازنده قدرتمند A12 Bionic امکان تغییر عمق میدان عکاسی را بعد از گرفتن عکس فراهم می کند. آین قابلیت به کاربران اجازه می دهد که میزان بوکه کردن تصاویر پرتره را بعد از ثبت تصاویر تغییر دهند.

دوربین جلو نیز از یک لنز واید با گشودگی ۲.۲ با ضریب اف بهره می برد که  امکان ثبت تصاویر پرتره و فیلم برداری ۱۰۸۰ پی با ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

اسپیکر های این دو مدل نیز پیشرفت زیادی در حالت استریو کرده است, و محدودی صوتی بیشتری را ساپورت می کنند.  تا حدی که اپلیکیشن هایی که تا پیش از این نیاز به هدفون برای ارائه کامل تجربه صوتی داشتند, حال می توانند این تجربه را با اسپیکر ها نیز ارائه کنند. 

هر دو مدل نیز دارای استاندارد IP68 هستند که استانداردی برای میزان مقاومت قطعات الکترونیکی استفاده شده در دستگاه های دیجیتالی را در برابر نفوذ گرد و خاک و آب نشان می دهد. با استاندارد IP68 آیفون های جدید تا نیم ساعت ۲.۵ متر عمق آب را تحمل کنند.

آیفون Xs و Xs مکس دارای کاوری شیشه ای در پشت گوشی هستند که  فریمی از جنک فولاد ضد زنگ در دور آن قرار دارد.  قیمت آیفون Xs و Xs مکس از ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار به ترتیب آغاز می شود. کابران می توانند این آیفون ها را از ۱۴ سپتامبر پیش خرید کنند. عرضه عمومی این نسخه از ۲۱ سپتامبر آغاز می شود. 

  • آیفون Xr به صفحه نمایش LCD

آیفون Xr ارزان ترین آیفون اپل امسال است که دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LCD که با رزولوشن  ۱۷۹۲  در ۸۲۸ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ در هر اینچ  در دسترس کاربران است. آین آیفون دارای یک کاور پشتی شیشه ای و یک فریم از جنس آلمینیوم است.  صفحه نمایش این آیفون کمی حاشیه بیشتری نسبت به آیفون Xs و Xs مکس دارد. 

آیفون Xr به مانند دیگر آیفون های امسال دارای پردازنده قدرتمند A12 Bionic است, اما بر خلاف دیگر آیفون ها دارای سه گیگ رم (به جای چهار گیگ) و  یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز اصلی دوربین نیز ۱.۸ با ضریب اف در پشت دستگاه است. این دوربین نیز دارای لرزش گیر اپتیکال است و با قابلیت های نرم افزاری, امکان ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد. 

آیفون Xr به مانند آیفون های سری Xs دارای دوربین ۷ مگاپیکسلی true dept در جلوی دستگاه دارد که امکان ثبت تصاویر پرتره و همچنین استفاده از قابلیت هایی مانند Animoji را دارد.  

این آیفون در رنگ های سیاه, سفید, قرمز, زرد, آبی و رنگ مرجانی با حجم های ۱۲۸, ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت با قیمت پایه ۷۴۹ دلار از ۱۹ اکتبر قابل پیش خرید است. عرضه عمومی این محصول از ۲۶ اکتبر آغاز می شود. 

منبعi-Phone.ir

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights