هر آنچه که باید از کنفرانس ۲۱ شهریور اپل بدانید

تنها کمتر از یک هفته تا برگزاری کنفرانس Gather around اپل در Steve Jobs Theater باقی مانده است. این کنفرانس در تاریخ ۲۱ شهریور و راس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود از مدل‌های جدید آیفون، اپل واچ و غیره رونمایی شود. در این مقاله قصد داریم نگاهی به تمام اطلاعات و اخباری که در چند هفته گذشته در خصوص این محصولات منتشر شده داشته باشیم.

 

  • آیفون Xs

 

در سال‌های گذشته معمولا نامگذاری مدل‌های مختلف آیفون یا در فایل‌های سیستمی iOS یا پلن‌های اپراتور‌ها برای عرضه این محصولات لو می‌رفت اما امسال شاهد اسم‌های مختلفی برای مدل‌های مختلف آیفون هستیم. اولین مدلی که نام آن مشخص شده است iPhone Xs است. این نسل از آیفون ادامه دهنده راه آیفون ۱۰ (iPhone X) کنونی خواهد بود که علاوه بر رنگ جدید طلایی همانند نسل قبلی خود دارای همان طراحی و صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچ با تکنولوژی OLED خواهد بود. در خصوص تغییرات این نسل گفته شده است که تمرکز اصلی بر روی بهبود کارایی در بخش سخت‌افزاری و دوربین این دستگاه بوده است. قیمت گذاری آیفون Xs تا حدودی نامعلوم است اما به گفت برخی منایع احتمالا مدل پایه آن با قیمت ۸۰۰ الی ۸۹۹ دلار برای پایین‌ترین حجم حافظه شروع می‌شود. پیش‌بینی می‌شود پیش‌فروش این نسل از تاریخ ۱۴ سپتامبر شروع شود و ۲۱ سپتامبر هم تاریخ تحویل به مشتریان برنامه‌ریزی شده است.

  • آیفون Xs Max یا Xs Plus

 

طبق اخبار و اطلاعات منتشر شده اپل قرار است امسال آیفونی با صفحه نمایش بزرگ‌تری را روانه بازار کند. این امر بر خلاف ایده‌آل برخی کاربران و طرف‌داران پر و پا قرص اپل است اما اپل نشان داده است که همیشه بازار خرید را برای محصولات خود فراهم میسازد.
این نسل از آیفون که هنوز مشخص نیست دقیقا دارای چه اسمی است اما براساس اطلاعات در دست در بهترین حالت ممکن باید شاهد یکی از نام‌های Xs Max یا Xs Plus باشیم. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با تکنولوژی OLED است که از نظر طراحی شبیه به آیفون ۱۰ کنونی خواهد بود. قیمت پایه این مدل از ۹۹۹ دلار برای پایین‌ترین حجم حافظه شروع می‌شود و همانند آیفون Xs نیز در کنار رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری، رنگ طلایی نیز در این مدل به فروش می‌رسد.

 

آیفون Xc یا Xr

 

در کنار دو مدل فوق امسال شاهد مدل سومی نیز خواهیم بود، آیفون Xc نام احتمالی این دستگاه است و نسبت به دو مدل فوق قیمت ارزان‌تری خواهد داشت. این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد اما بر خلاف دو مدل فوق OLED نیست و دلیل قیمت پایین این مدل هم همین است. در خصوص نام دستگاه احتمالات دیگری نیز وجود دارد نظیر آیفون Xr یا آیفون ۹ در نهایت باید تا روز چهارشنبه صبر کرد و دید اپل چه برنامه‌ای برای امسال بر نظر گرفته است.

رنگ‌بندی این مدل از آیفون متفاوت‌تر از دو مدل فوق است، به این ترتیب طبق اطلاعات و تصاویر منتشر شده باید شاهد رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، قرمز و نارنجی باشیم که در تصاویر زیر می‌توانید نمونه اولیه از سه رنگ این مدل را مشاهده کنید. همچنین طبق اطلاعاتی که قبلا در خصوص آن نوشته بودیم، این مدل احتمالا در برخی کشور‌ها مانند چین به صورت دو سیم‌کارت روانه بازار شود که در تصاویر زیر این مورد کاملا مشخص است.

  • اپل واچ سری ۴

 

از مدل‌های مختلف آیفون که بگذریم نوبت به نسل جدید اپل واچ می‌رسد. نسل چهارم ساعت هوشمند اپل بر اساس تصویر تبلیغاتی لو رفته، دارای ۱۵ درصد صفحه نمایشی بزرگ‌تر نسبت به سری سوم این ساعت است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود صفحه نمایش مدل ۴۲ اینچی این ساعت دارای رزولوشن ۳۸۴×۴۸۰ پیکسل باشد. پیش‌بینی می‌شود پیش‌فروش این نسل از تاریخ ۱۴ سپتامبر شروع شود و ۲۱ سپتامبر هم تاریخ تحویل به مشتریان برنامه‌ریزی شده است.

 

 

  • AirPods 2

 

نسل دوم هدفون‌ بسیم اپل یعنی AirPods 2 به نظر می‌رسد در ساده‌ترین حالت ممکن تنها قابلیت Hey Siri به آن اضافه شود که کاربران بتوانند به صورت صوتی میزان صدا، موزیک و تماس‌های خود را کنترل کنند.

 

  • AirPower

 

اپل از AirPower دقیقا در کنفرانس سپتامبر سال گذشته رونمایی کرد اما تا به امروز هیچ اطلاعی از قیمت و زمان عرضه عمومی این محصول به بازار منتشر نشده است که احتمال داده می‌شود اپل در کنفرانس چند روز آینده خود بالاخره این محصول را به صورت عمومی عرضه کند.

AirPower به کاربران این امکان را می‌ده که به صورت وایرلس آیفون، اپل واچ و AirPods خود را بر روی یک پد شارژ کنند. همچنین قیمت احتمالی این محصول ۱۶۰ دلار تخمین زده شده است.

 

 

پوشش زنده این کنفرانس را در تاریخ ۲۱ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ از مجموعه تخصصی i-Phone.ir می‌توانید دنبال کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.