آشنایی بیشتر با iOS 12

آشنایی بیشتر با iOS 12

شرکت اپل دهه گذشته را در ساخت و تقویت سیستم عامل iOS برای آیفون و آیپد سپری کرده است، سیستم عاملی ساده و روان و تاثیر گذار که بطور گسترده ای در نوع خود به عنوان بهترین در نظر گرفته می شود.  اما پس از یک دهه پیشرفت مداوم و بروز رسانی منظم سیستم عامل ، اپل با iOS 12 یک نقطه توقف رسیده است زیرا به جای اضافه کردن صد ها ویژگی جدید ، این شرکت تصمیم گرفته تا از iOS 12 برای قطع ارتباط با گذشته ، طرح ریزی برای آینده و یک تیر خلاص برای رقابتهای کنونی خود استفاده نماید. نتیجه نهایی یک بروز رسانی iOS که اپل به‌ جای اضافه کردن انبوهی از قابلیت های جدید، بر روی پایداری و سرعت سیستم عامل تمرکز ویژه ای کرده است. البته این بدان معنی نخواهد بود که قابلیت های جدیدی را در iOS 12 نخواهیم دید، قابلیت های جذابی در این نسخه وجود دارد که در ادامه به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

 

پایداری و سرعت سیستم عامل:

همانطور که پیشتر اشاره شد, تمرکز اصلی اپل در این آپدیت بر روی سرعت و پایداری سیستم عامل گذاشته شده است. بنابراین مهم نیست که دیوایس اجرا کننده iOS 12 چقدر قدیمی یا جدید باشد, کاربران بعد از آپدیت به این نسخه, سرعت و پایداری بیشتر را در تمامی بخش های سیستم عامل احساس می کنند. به طور مثال سرعت پردازش سیستم عامل در باز شدن دوربین ۷۰ درصد, در نمایش کیبورد ۵۰ درصد و باز کردن  اپلیکیشن ها در سنگین ترین حالت ممکن سیستم عامل تا دو برابر در تمامی آیفون ها از آیفون ۵S و در تمامی آیپد ها از نسل اول آیپد ایر افزایش خواهد داشت.

 

واقعیت افزوده:
واقعیت افزوده به بخش مهمی از نقشه راه اپل برای آینده نرم افزاری این شرکت تریلیون دلاری تبدیل شده است. بعد از آنکه بسته توسعه دهندگان   مربوط به واقعیت مجازی سال گذشته با iOS 11 به نام ARKit در دسترس برنامه نویسان iOS قرار گرفت, هزاران اپلیکیشن فوق العاده بر پایه واقعیت افزودی راهی فروشگاه نرم افزاری اپل شد که آنها iOS را به بزرگترین پلتفرم واقعیت افزوده در جهان تبدیل کردند. حال در iOS 12, اپل قدم مهم دیگری در تحقق رویای خود پیرامون واقعیت افزوده در iOS با معرفی نسل دوم ARKit برداشت. در ARKit 2 برنامه نویسان می توانند که تجربه  بسیاری بهتری را در خلق اشیا های مجازی در واقعیت ارائه کنند. در این بسته توسعه دهندگان, اپل این اجازه را به برنامه نویسان می دهد که بتوانند رندر هایی بسیار با کیفیت تری از اشیا تهیه در و در دنیای واقعی نمایش دهند, همچنین امکان به اشتراک گذاری تجربه کارکرد با واقعیت بین چندین کاربر مختلف نیز وجود خواهد داشت, بنابراین کاربران می توانند به طور مثال بازی های گروهی را با استفاده از واقعیت افزودی در محیط های واقعی انجام دهند.

در کنار ARKit 2, اپل اپلیکیشنی به نام measure توسعه داده است که برپایه واقعیت افزودی و ساخته شده توسط بسته ARKit 2 است, کاربران می توانند با دقیق ترین حالت ممکن, اندازه اشیا در دنیای واقعی را با این اپلیکیشن در iOS بدست آوردن.

 

اپلیکیشن :Photos

در iOS 12, ویژگی های جذاب و کاربردی جدیدی به اپلیکیشن عکس ها اضافه شده است. این قابلیت ها را می تواند در دسته متفاوت طبقه بندی کرد; اشتراک گذاری عکس ها و جستجو میان عکس ها

تب جدیدی به نام “For You” به این اپلیکیشین اضافه شده است که با استفاده از تکنولوژی “یادگیری ماشین” عکس هایی را که می توانند برای کاربران خاطره انگیز تر یا مهم تر باشند را به صورت طبقه بندی شده بر اساس مکان و زمان,  به نمایش می گذارد. در کنار آن, به کاربران پیشنهاد می کند که عکس های طبقه بندی شده را با افراد درون عکس به اشتراک گذارند. در صورت اشتراک گذاری عکس ها, چنین پیشنهادی به کاربران درون عکس ها نیز داده می شود که عکس های خود را به اشتراک گذارند, بدین صورت تمامی افرادی که در یک مراسم در کنار یکدیگر بوده اند, می توانند به راحتی تمامی عکس هایی که با آیفون های خود گرفته اند را با همراهان خود در آن مراسم به اشتراک گذارند.

بخش جستجو در میان عکس ها نیز با استفاده بهتر از تکنولوژی “یادگیری ماشین” می تواند براساس الگوی جستجوی کاربران, حتی پیش از آنکه کاربران شروع به تایپ برای جستجوی عکس ها کنند,  عکس های دلخواه آنان را که براساس افراد درون عکس, مکان و زمان ثبت عکس طبقه بندی شده اند را نمایش دهند.

سیری هوشمند تر با قابلیت shortcut:

در iOS 12, سیری با استفاده از تکنولوژی “یادگیری ماشین” الگوی رفتاری و روزانه کاربران را در استفاده از اپلیکیشن های نصب شده در iOS  تحلیل و ارزیابی می کند. اگر به طور مثال کاربران یکسری از فعالیت ها را روزانه در زمان و مکان خاصی انجام می دهند (مثل پرداخت برای یک نوشیدنی), سیری در آن زمان و مکان خاص, میانبری را در صفحه نمایش ظاهر می کند که کاربران بتوانند آن فعالیت خاص را سریعتر انجام دهند.

در کنار این قابلیت, کاربران می توانند نشانه ای برای هر فعالیت خود در نظر گیرند و با گفتن کلامی آن نشانه به سیری, انجام آن فعالیت را کاملا به سیری بسپارند. به طور مثال یک کاربر می تواند مشخص کند که هر زمانی که کلمه Coffee را به سیری بگوید, سیری به صورت اتوماتیک اپلیکیشن استارباکس را باز کرده و از بخش پرداخت, کارت عضویت بهمراه بارکد پرداخت کاربر را بر روی صفحه نمایش باز کند. بدین صورت با استفاده از این قابلیت,  فعالیت ها می تواند بسیار سریعتر انجام شوند. اپل برای مدیریت این نشانه ها, اپلیکیشنی را به نام shourtcut در iOS 12 گذاشته است که در آن کاربران به راحتی می توانند هر فعالیتی, فارغ از اینکه چقدر طولانی باشند را به سیری بسپارند.

 

اپلیکیشن های Books, News و :Stocks

اپلیکیشن Apple news در آپدیت جدید سیستم عامل از واقعیت افزوده پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد که برخی از موضوعات مقاله ای این اپلیکیشن را در دنیای واقعی وارد کنند. نسخه آیپد اپل نیوز نیز دارای یک اسلاید بار جدید شده است که به کاربران برای مدیریت بهتر منابع خبری کمک می کند.

اپلیکیشن stocks نیز دارای بخش های جدید گرافیکی برای نشان دادن شاخص های بورس شده است, همچنین این اپلیکیشن یک اپل نیوز درون خود دارد که صرفا اخبار مرتبط به بازار بورس را ارائه می کند.

فروشگاه کتاب اپل که از راه اپلیکیشن Books در دسترس است تغییرات بنیادی زیادی کرده است که و حال از الگوی طراحی فروشگاه نرم افزای اپل که در iOS 11 ارائه شده بود پیروی می کند. در این الگوی جدید, کتاب های جدید براساس سلیقه کاربران به آنان پیشنهاد داده می شود. در کنار آن, کابران می توانند تگ “Finished” را برای هر کتاب خوانده شده اضافه کنند و اپلیکیشن نیز براساس صفحه کتاب های باز شده, میزان درصد خوانده شده کتاب را به نمایش می گذارد.

 

بخش نوتیفیکشن ها:
قابلیت جذاب این بخش نوتیفیکیشن های گروهی است که کاربران iOS  مدت زیادی است که منتظر آن بوده اند. در iOS 12 نوتیفیکیشن ها براساس اپلیکیشن به صورت یک گروه به نمایش در می آیند. در کنار آن, کاربران می توانند در همان لاک اسکرین به تنظیمات نوتیفیکیشن ها برای اپلیکیشن به صورت مجزا دسترسی پیدا کنند.

مسیج و فیس تایم:
در این نسخه از iOS, کاربران به چند ایموجی جدید در animoji دسترسی دارند, همچنین حال دوربین true depth توانایی تشخیص زبان در Animoji ها را دارد. جدای از آن, کاربران می توانند اموجی های به مانند ظاهر خود درست کنند. این ایموجی ها که MeEmoji نام دارند بعد از ساخت, دقیقا به مانند Animoji ها قابل کنترل با صورت کاربران هستند.

اپل در نسخه جدید فیس تایم نیز, قابلیت تماس گروهی را اضافه کرده است, قابلیتی که کاربران برای مدت ها در انتظار آن بوده اند. در تماس گروهی, امکان بقراری تماس با ۳۲ نفر گنجانده شده است که براساس نرخ مکالمه هر کدام, در مربع هایی در روی تصویر پخش می شوند, هر کاربر یا کاربرانی که در حال صحبت باشند, دارای یک مربع بزرگتر بر روی صفحه نمایش هستند.

 

بخش مدیریت Screen time

در سال گذشته برخی از دولت ها و نهاد ها فشار زیادی بر روی اپل آوردند که سیستم مدیریت جدیدی را برای والدین قرار دهند که بتوانند از استفاده بیش از حد کودکان از اسمارت فون ها و تبلت ها جلوگیری کنند. این اپلیکیشن جواب اپل به این درخواست ها است. والدین می توانند از میزان استفاده کودکانشان از اطلاعات کاملی دریافت کنند و این اطلاعات قابل طبقه بندی برای نوع اپلیکیشن ها ( به عنوان مثال اپلیکیشن های شبکه های مجازی) یا برای هر اپلیکیشن به صورت جدا است. بنابراین والدین می توانند که مشخص کنند که به طور مثال کودکشان برای چه مدت زمانی در روز اجازه استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام دارند.

جدای از آن, این تنظیمات برای خود کاربر نیز قابل انجام است و اگر هر کاربر محدودیت زمانی برای هر اپلیکیشن لحاظ کند, بعد از استفاده بیش از حد از آن, پیغامی از سیستم عامل دریافت می کند که این استفاده بیش از حد را گوش زد می کند.

 

بخش Do not Disturb
اپل گزینه های جدیدی را به بخش “do not disturb” اضافه کرده است. در این گزینه ها کاربر می تواند مشخص شد که به طور مثال در این شب هیچ پیغامی بر روی صفحه ظاهر نشود و یا تا زمانی که در این مکان هستم پیغامی را نشان نده.

آپدیت جدید iOS 12 در پایین امسال به همراه نسل جدید از آیفون ها برای دانلود در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تمامی محصولات مبتنی بر iOS که از سال ۲۰۱۳ تا هم اکنون تولید شده اند می توانند این آپدیت را بر روی دیوایس هایشان نصب کنند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights