تحریم ایران و کره شمالی از سوی سامسونگ در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

روز گذشته شرکت سامسونگ که اسپانسر بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ است اعلام کرد که به تمامی ورزشکاران و مسئولان حاضر در این بازی‌ها گوشی‌های همراه گلکسی نوت هشت که با تغییراتی به مناسبت المپیک ارائه می‌شوند اهدا خواهد کرد، اما ورزشکاران کره شمالی و ایران این هدایا را دریافت نخواهند کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط مرجع خبری APF دلیل این اقدام عجیب سامسونگ تحریم‌ روابط تجاری هر دو کشور‌ توسط سازمان ملل است. از آنجایی که این مدل از گوشی سامسونگ ۹۲۰ دلار قیمت دارد، اهدا این گوشی‌ها به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی باعث می‌شود که کره جنوبی بیش از حد مجازی که آمریکا برای آنها تعیین کرده است با این دو کشور تبادل تجاری کالاهای لوکس داشته باشد.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی که منتشر کرده است احتمال استفاده از گوشی‌های هوشمند به منظور دسترسی و بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های نظامی را نیز یکی از دلایل تحریم این دو کشور در این مسابقات دانسته است.

در ادامه به نقل از ایسنا: وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد.

در نهایت باید منتظر واکنش‌ مقامات رسمی دیگر کشور‌ها بود و دید چه تصمیمی در این خصوص لحاظ خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.