اپل از iPhone X رونمایی کرد

اپل از iPhone X رونمایی کرد

شرکت اپل در کنفرانس معرفی آیفون، امسال بر خلاف سال های گذشته, مناسبت ۱۰ سالگی آیفون, نسخه ویژه ای به نام آیفون اکس (اکس در زبان یونانی به معنی عدد ده است) هم معرفی کرد که نسخه ای کاملا متفاوت از رویه چند سال اخیر اپل بوده است.

بدنه و صفحه نمایش

آیفون اکس دارای یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با حاشیه بسیار کم (۴ میلیمیتر) است, در بخش فوقانی صفحه نمایش, بخشی برآمده از حاشیه وجود دارد که محل قرار گیری سنسور ها و دوربین جلو آیفون است. اپل برای اولین بار در آیفون ها, از صفحه نمایش OLED در آیفون اکس استفاده کرده است, رزولوشن این صفحه نماش ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است  و دارای چگالی پیکسلی ۴۵۸ بر هر اینچ است. اپل اسم این صفحه نمایش را سوپر رتینا گذاشته است.

اپل بعد از ۶ سال دوباره به ساخت بدنه پشتی از جنس شیشه برگشته است و حال نسل های جدید آیفون دارای بدنه پشتی شیشه ای هستند. این تغییر رویه به منظور اضافه کردن شارژ بی سیم به این محصولات است.

فریم دور آیفون اکس دارای فریمی از جنس استیل ضد زنگ می باشد که دارای مقاومتی به مراتب بالاتر از آلمینیوم استفاده شده در نسل های گذشته است.

آیفون اکس تنها در رنگ های سفید و خاکستری عرضه خواهند شد.

پردازنده و رم 

قلب تپنده آیفون X, پردازنده قدرتمند A11 بیونیک است. این پردازنده شش هستی ۳۰ درصد از پردازنده استفاده شده در آیفون ۷ و ۷ پلاس قوی تر است.

در کنار پردازنده, آیفون اکس ۳ گیگابایت رم هستد که به منظور پردازش تصاویر گرفته شده و با دوربین دوگانه در پشت دستگاه است.

دوربین

در آیفون اکس چیدمان دوربین پشت, بر خلاف نسخه سال گذشته و البته آیفون ۸ پلاس امسال عمودی است, این چینش جدید به منظور استفاده هر چه بهتر از قابلیت واقعیت افزوده است. اندازه دیافراگم دوربین های تمامی نسل های جدید آیفون f/1.8 است که  امکان عکسای بسیار بهتری را در نور کم فراهم می کند. در آیفون اکس, هر دو دوربین پشت دارای تثبیت کننده تصویر هستند. دوربین جلوی آیفون اکس که توانایی تشخیص عمق را دارد, امکان عکاسی portrait را همانند دوربین های پشت ارائه می کند.

آیفون X امکان فیلم برنامه ۴k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه, و فیلم برداری ۱۰۸۰p با نرم ۲۴۰ فریم در ثانیه را دارا می باشد.

قابلیت تشخیص چهره سه بعدی

در آیفون اکس اپل به دلیل برخی از مشکلات فنی, از قرار دادن سنسور اثر نگشت در زیر صفحه نمایش صرف نظر کرد و در نهایت تصمیم به حذف سنسور اثر انگشت تاچ آی دی از آیفون اکس گرفت. در آیفون اکس, اپل فیس آی در یا سنسور سه بعدی تشخیص چهره را جایگزین تاچ آی دی کرد. این سنسور در چند میلی ثانیه امکان تشخیص چهره و استفاده از آن برای باز کردن قفل صفحه نمایش, خرید از اپ استور و همچنین اپل پی را فراهم می کند. تکنولوژی جدید مورد استفاده اپل در این سنسور, امکان تشخیص چهره حتی در محیط های کاملا تاریک یا از پشت عینک یا با داشتن کلاه را نیز فراهم می کند.

سنسور جدید تشخیص چهره, همچنین به کاربران آیفون اکس این امکان را می دهد که با حالات سه بعدی چهره خود اموجی های سه بعدی ای بسازند و از راه سرویس آی مسیج, تصاویر متحرک ساخته شده را برای دیگران ارسال کنند.

قیمت و زمان عرضه 

آیفون اکس با حجم های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت با شروع قیمتی از ۹۹۹ از ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ قابل پیش خرید و از ۳ نوامبر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و در فروشگاه ها موجود خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.