اپل به دنبال فناوری تشخیص چهره برای استفاده در آیفون ۸ است

طبق گزارشی که امروز از سوی Ming-Chi Kuo منتشر شده است، اپل به دنبال راه‌های جدید تایید هویت جهت استفاده در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ است. اپل در حال حاضر از تکنولوژی Touch ID که وظیفه تشخیص اثر انگشت را دارد، استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که اپل به دنبال روشی جهت قرار دادن سنسور Touch ID زیر شیشه صفحه نمایش است تا احتمالا آیفونی را بدون کوچکترین حاشیه‌ای در اطراف صفحه نمایش عرضه کند. این تکنولوژی نیاز به اجزای دیگری نیز دارد، به طور مثال تولید کننده‌های صفحه نمایش OLED باید طراحی‌های فعلی را تغییر دهند تا چنین امری امکان پذیر شود.

همانطور که گفته شده اپل احتمالا قصد دارد از پنل‌های OLED در آیفون‌های بعدی استفاده کند. پیش از این در Apple Watch و Touch Bar مک بوک پرو‌های جدید از پنل‌های OLED استفاده شده است. اگر اپل قصد داشته باشد از این پنل‌ها استفاده کند، نیاز دارد که سیستم مورد استفاده ۳D Touch را نیز عوض کند، زیرا تکنولوژی فعلی ۳D Touch با استفاده از Backlight صفحه نمایش امکان پذیر است و پنل‌های OLED فاقد Backlight هستند.

در نهایت گفته شده که طی سال‌های آینده اپل فناوری تشخیص چهره با تشخیص اثرانگشت جایگزین خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که امسال شاهد استفاده هر دو فناوری جهت تایید دو مرحله‌ای هویت در آیفون‌های جدید باشیم.

امسال دهمین سالگرد عرضه آیفون به بازار است و اینطور که پیداست اپل قصد دارد تغییرات بسیار بزرگی را در پرفروش ترین محصول خود دهد.

منبعMacRumors

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights