با بزرگترین آیپد اپل، آیپد پرو بیشتر آشنا شویم

استیو جابز فقید در سال ۲۰۱۰ پس از معرفی اولین نسل آیپد, بدون شک مرز جدیدی در دنیای تکنولوژی ترسیم کرد و تاریخ را به دوران قبل و بعد از آیپد تقسیم کرد. آیپد های اپل در طی این ۵ سال موفق ترین تبلت های بازار لقب گرفته اند و بیش از هر تبلت دیگری مشتریانی از تمام قشر ها را به خود دیده اند, فروشگاه نرم افزاری اپل با ارائه بیش از ۵۰۰ هزار اپلیکیشن مخصوص و طراحی شده برای آیپد, این تبلت را به موقق ترین تبلت بازار از نظر گنجینه نرم اقزاری تبدیل کرده است. از طرف دیگر همکاری فوق العاده نزدیک اپل با شرکت هایی مثل IBM و البته به تازگی Cisco باعث شده است که محصولات مبتنی بر iOS به ویژه آیپد, برای حکمرانی به بازار های تجارتی و شرکتی آماده تر از هر زمان دیگری باشند. بنابراین شاید زمان آن رسیده است که اپل برگ جدیدی را در تاریخ آیپد باز کند, در همین راستا, اپل دقایقی پیش بزرگترین ایپد این شرکت, آیپد پرو را در طی کنفرانسش در سان فرانسیسکو معرفی کرد.

آیپد پرو اپل, یک آیپد ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ با داشتن ۲۶۴ پیکسل بر اینچ است. این آیپد ۱۲.۹ اینچی به طور مستقیم در رده مک بوک جدید اپل و مک بوک ایر ها از نظر اندازه قرار می گیرد. ضخامت این مدل آیپد ۶.۹ میلیمیتر است. از دیگر مشخصات عمومی آیپد پرو می توان به دو گیگابایت رم, پردازنده قدرمند A9x که مدل قوی تر شده نسخه A9 که در آیفون ۶s و ۶s پلاس قرار دارد که البته دو برابر سریعتر و قوی تر از نسخه A8X موجود در آیپد ایر ۲ است , اشاره کرد و البته این مدل آیپد دارای سنسور اثر انگشت و در نهایت صفحه نمایش دارای قابلیت فورس تاچ است.
قابلیت فورس تاچ یک قابلیت حساس به فشار در صفحه نمایش است که توانایی درک فشار را دارد. فورس تاچ به طور کلی دسترسی ها و قابلیت های زیادی را به سیستم عامل اضافه می کند اما شاید بتوان گفت که اصلی ترین وظیفه آن در آیپد پرو, ساپورت بهتر قلم استایلوس در آیپد است. تاکنون قلم های زیادی برای آیپد توسط شرکت های جانبی ساخته شده اند که عموما دقت بالایی نداشتند, این اولین باری است که خود اپل از قلمی برای آیپد معرفی می کند. قلم آیپد پرو, مداد اپل نام دارد. تکنولوژی استفاده شده در مداد اپل بهمراه قابلیت فورس تاچ صفحه نمایش, می تواند فشار و البته زاویه قلم بر روی صفحه نمایش را برای کشیدن خط های ضخیم تر تشخیص دهد. مداد اپل در اکتر اپلیکیشن های iOS دسترسی کاملی برای کشیدن نمودار های, نوشتن متن و نقاشی دارد, حتی در اپلیکیشن های آفیس مایکروسافت! این قلم به صورت جداگانه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می رسد.

اپل برای آیپد پرو, نسل جدیدی از کاور های هوشمند را ساخته است که دارای یک کیبورد داخلی هستند. کیبورد فزیکی آیپد به طور ویژه ای با iOS 9 هماهنگ شده است, کاربران می توانند از تمامی شرت کات ها مورد استفاده در سیستم عامل مک, در آیپد نیز استفاه کنند. کیبورد فیزیکی جدید اپل که درون اسمارت کاور پنهان شده است در مکانیزم جدید کلید ها مشابه مک بوک جدید اپل بهره می برد. این کیبورد توسط پورت جدیدی که توسط اپل معرفی شده است به آیپد پرو متصل می شود.
سیستم صوتی در آیپد پرو نیز دگروگون شده است و حال برای اولین بار در دیوایس های مبتنی بر iOS , آیپد پرو دارای چهار اسپیکر است که در بخش پایین و بالای دستگاه قرار دارد.

آیپد پرو جدید در سه حجم ۳۲, ۶۴ و ۱۲۸ گیگ با قیمت پایه ۷۹۹ در سه رنگ خاکستری, نقره ای و طلایی از ماه نوامبر در دسترس است. آیپد پرو تنها در نسخه ۱۲۸ گیگی قابلیت LTE را ارائه می کند و نسخه ۶۴ و ۳۲ گیگی تنها در نسخه وای فای ارائه می گردند.

در کنار آیپد پرو, آیپد مینی ۴ هم معرفی شده که به طور خلاصه, از سخت افزار مشابه آیپد ایر ۲ بهره می برد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. Apple.

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ق٫ظ

    رم ایپد پرو ۴ گیگ نیست؟

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights