با قابلیت های جدید iOS 9 بیشتر آشنا شویم

با قابلیت های جدید iOS 9 بیشتر آشنا شویم

در کنفرانس بین‌المللی برنامه نویسان امسال، iOS 9 و دریای قابلیت های جدید آن توسط اپل معرفی شد.

پس از عرضه هشتمین نسخه سیستم عامل iDevice ها در سال ۲۰۱۴، تلاش شرکت آمریکایی برای اصلاح، بهینه سازی و افزایش امکانات iOS آغاز شد. با وجود اینکه نسخه نهایی، پاییز امسال در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت، اما با وجود نسخه های آزمایشی می توانیم طعم iOS جدید را مزه مزه کنیم.
طبق سنت همیشگی، نسخه های بتا بعد از اتمام کنفرانس در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید تا پیش از فرا رسیدن زمان مقرر، برخی قابلیت های ورژن جدید سیستم عامل موبایلی اپل راه همراه هم مرور کنیم.

اپلیکشن iCloud Drive

iCould صاحب اپلیکشن اختصاصی خواهد شد. این اپلیکشن پوسته ای folder گونه دارد وامکان سرچ فایل ها به صورت دانه دانه و محتوایی در آن وجود دارد.

همانگونه که در عکس بالا نیز مشخص است، این اپلیکشن به عنوان پورتالی برای دسترسی به فضای ابری از طریق iPhone و iPad عمل خواهد کرد. از این قسمت امکان حذف، دانلود و اشتراک گذاری فایل و فولدرها وجود خواهد داشت.

 

رمز ۶ رقمی

در کنار پروتکل های فشرده سازی و امنیتی موجود مانند: activation lock، تشخیص هویت دو مرحله ای و فشرده سازی iCloud، در iOS 9 شاهد passcode شش رقمی خواهیم بودیم.

شاید فکر کنید که با وجود Touch ID، passcode شش رقمی فایده ای نخواهد داشت، اما کافی است نگاهی به آمار هک شدن Touch ID نگاهی بیندازید. حداقل کاری که دو رقم اضافی انجام می دهد، سخت تر کردن باز کردن رمز ورود به دستگاه های اپل است. مطمئن باشید کار از محکم کاری عیب نمی کند.

 

حالت حداقل مصرف انرژی

یکی از بزرگترین چالش های تولیدکنندگان تلفن همراه، کوچک کردن محصولاتشان در عین حفظ ابعاد صفحه نمایش است. از نتایج این چالش باریک شدن تلفن همراه و در نتیجه جمع و جور شدن باتری است. از طرفی دیگر، کاربران خواهان تلفن هایی که هستند ک از لحاظ مصرف انرژی بهینه باشد و مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارند. اپل نیز مانند دیگر کمپانی ها به دنبال ایجاد تعادل بین این دو موضوع مهم است. به همین علت Low Power Mode در آخرین ورژن iOS قرار داده شده است.

اگر حالت حداقل مصرف انرژی فعال باشد، دریافت و ارسال ایمیل، دانلودها و برنامه های پس زمینه متوقف خواهد شد. همچنین سرعت اینترنت تلفن همراه نیز محدود می شود. همچنین رنگ آیکون باتری زرد خواهد شد.

 

حل مشکل دکمه shift

پس از اینکه طراحی تخت در iOS 7 به بعد استفاده شد، تشخیص فعال بودن دکمه شیفت برای بسیاری از کاربران به معضلی بزرگ تبدیل شد. اما در ورژن جدید، این مشکل حل شده و اگر شیفت فعال باشد، حروف به صورت بزرگ نمایش داده می شوند . این بدان معناست که دیگر نیازی نیست از روی رنگ دکمه shift فعال بودن یا نبودن ان را تشخیص بدهیم.
آنچه مسلم است این تنها بخش کوچکی از امکان جدید iOS 9 است و با عرضه نسخه های بتا زوایای ناشناخته این سیستم عامل بیش از پیش روشن خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۷

  1. applely

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

    از اینی هم که شما میگی فراتره مثلا تپ ها رو قبل از لمس گوشی یا تبلت احساس میکنه اینجا چند تا مشکل رفع شده را نام برد که بعضی کاربران را اذیت میکرد

    • توكلي

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

      ممنون

    • Maziar Sattari

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

      باسلام
      اینطور که بنظر میاد باید کار باهاش لذت بخش باشد،

  2. mohammad

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

    کاش امکان ریکاوری تکس رو اضافه کنه!! همچنین سوال برا ذخیره کردن تغییرات تکس

  3. مفتاحی

    ۱ تیر ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ

    با تشکر از اطلاع رسانی شما دوستان عزیز

  4. Amin

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ق٫ظ

    چرا در ورژن جدید تانگو باز نمیشه

  5. h ahmadi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    salam iOS jadid roo sorat iphone4s tasir mizare?

دیدگاه خود را ارسال کنید.