چه انتظاری از کنفرانس امشب داریم؟

سرانجام به روز ۱۸ اسفند و مراسم اپل برای رونمایی کامل از اپل واچ رسیدیم. شعار این کنفرانس Spring Forward بوده و احتمالا منظورش به دقت اپل واچ است. چرا که روز گذشته در آمریکا ساعت‌ها به عقب کشیده شد و اپل به این موضوع اشاره دارد که اپل واچ به دلیل هوشمند بودن خودش ساعت را جا به جا می کند ولی ساعت های قدیمی نیاز به تغییر دستی ساعت دارند.

در ادامه به مواردی که از کنفرانس امشب انتظار داریم می پردازیم



قیمت اپل واچ و زمان عرضه آن

امشب قطعا اپل قیمت و زمان عرضه این دستگاه را اعلام می کند. همچنین ممکن است تاریخ شروع پیش فروش نیز اعلام شود. بزرگترین سوالی که از روز رونمایی این دستگاه در ذهن مردم ایجاد شده قیمت مدل طلایی آن بوده. اپل در کنفرانس قبلی تنها اشاره کرد که این دستگاه با قیمت پایه ۳۴۹ دلار در ماه های اول ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

طبق نظرسنجی ها و حتی قیمت‌هایی که مشخص نیست معتبر باشند ممکن است قیمت مدل طلایی اپل واچ تا ۲۰ هزار دلار نیز برسد.

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل جزئیات تغییر طراحی اپل استورها برای میزبانی اپل واچ را اعلام کند.

قابلیت های جدید اپل واچ

خیلی از قابلیت های اپل واچ، چه از جنبه نرم افزاری و چه سخت افزاری، هنوز به کاربران اعلام نشده و قطعا امشب تمام قابلیت‌ها معرفی خواهند شد.

انتظار داریم قابلیت‌هایی چون میزان باتری و مقدار حافظه داخلی دستگاه امشب اعلام شوند. همچنین احتمالا شاهد معرفی برنامه‌های شرکت‌های معروف برای اپل واچ نیز باشیم.

لوازم جانبی برای اپل واچ

طبق گزارشات به نظر می رسد اپل قصد دارد بندهای اضافی را برای اپل واچ از روز اول عرضه به فروش برساند. امشب احتمالا قیمت و نوع سازگاری این بندها نیز مشخص می شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل اعلام کند شرکت‌های دیگر هم می توانند برای اپل واچ وسایل جانبی تولید کنند که احتمالا خبر خوبی خواهد بود.

iOS 8.2

امشب قطعا در مورد iOS 8.2 هم خواهیم شنید، این نسخه برای وصل شدن به اپل واچ نیاز هست و احتمالا همین امشب بعد از کنفرانس برای تمامی کاربران عرضه شود.

این نسخه تا به حال با ۵ بتا در اختیار برنامه نویسان قرار داشته و جزئیات زیادی در اختیار آن ها قرار داده. این نسخه دارای WatchKit بوده که پلتفرم نرم افزاری ساعت اپل است.



نرم افزار مدیریت ساعت و ورزش در آیفون

به جز خود سیستم عامل باید منتظر معرفی دو برنامه مخصوص آیفون باشیم. اولی که جهت مدیریت ساعت خواهد بود و جزئیات زیادی از آن را تا به حال دیده ایم و دومی برنامه ای به منظور انتقال اطلاعات ورزشی است و تنها در کنفرانس چند ثانیه ای آن را دیدیم.

در برنامه مدیریت ساعت می توان کارهای زیادی از جمله تنظیم ظاهر ساعت و جا به جایی برنامه ها انجام داد. همچنین امکان نصب و پاک کردن برنامه ها روی اپل واچ از داخل این برنامه امکان پذیر است.



سرویس Apple Pay

این سرویس در ماه اکتبر سال گذشته میلادی راه اندازی شد و از آن زمان رشد زیادی داشته است. احتمالا امشب جزئیات بیشتری از تعداد کاربران و … بشنویم.

اما نکته مهم این است که اپل واچ نیز از این سرویس پشتیبانی می کند و باید شاهد نحوه کارکرد آن برروی ساعت باشیم.


مک بوک

از آغاز سال میلادی جدید خبرهای زیادی در مورد یک مک بوک ۱۲ اینچی با صفحه نمایش رتینا شنیده ایم، اما در نهایت ممکن است امشب تنها شاهد یک آپگرید سخت افزاری برای مک بوک ایر های فعلی باشیم.

ممکن است معرفی این مک بوک ۱۲ اینچی به ماه های آینده موکول شده باشد و امشب اثری از آن نبینیم. اما باز هم این احتمال وجود دارد که این دستگاه در کنفرانس امشب خودنمایی کند.

اجرای زنده گروه Muse

اگر کنفرانس سپتامبر سال گذشته را به خاطر داشته باشید در انتهای کنفرانس گروه U2 اجرای زنده ای داشت. حالا به نظر می رسد این بار باید شاهد اجرای زنده گروه Muse باشیم.

در نهایت تمام این ها حدس و گمان است و تا معرفی رسمی اپل چیزی مشخص نمی شود. کنفرانس امشب ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز می شود. می توانید پوشش زنده کنفرانس را به رسم همیشه از انجمن تخصصی آیفون دنبال کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.