قابلیت هایی که در iOS 8 پنهان شدند

پیش از این گزارشی در مورد تغییرات احتمالی iOS 8 نوشته بودیم. چند نکته کلیدی در آن گزارش به برنامه جداگانه iTunes Radio، قابلیت تقسیم صفحه در آیپد و برنامه Healthbook اشاره داشت. در این گزارش به بررسی تغییرات پیش آمده می پردازیم.

اپل برای iOS 8 برنامه ای مربوط به سلامتی معرفی کرد، اما نام آن Health بود و ظاهرش شبیه آن چیزی که از قبل دیدیم نبود. منابع موثق اعلام کردند که اپل به دلیل لو رفتن نام و محیط برنامه Healthbook در روز های پایانی نزدیک به WWDC تصمیم به تغییر طراحی و نام این برنامه گرفته است. در این تصویر ظاهر پیشین برنامه Health را می بینید:

و این برنامه Health موجود در iOS 8 beta 1 :

همانطور که می بینید حتی علائم مورد استفاده برای بخش های مختلف شبیه به تصاویر لو رفته از چند ماه قبل بوده و نشان از این دارد که اپل در دقایق آخر تصمیم به تغییر گرفته است. یکی از کارمندان اپل هم اعلام کرده که ظاهر پیشین که با نام Healthbook شناخته می شد بسیار کاربردی تر از ظاهر کنونی است.

بخش Dashboard به این صورت بوده است:

و در طراحی جدید به این شکل درآمده است:

همانطور که میبینید طراحی بسیار شبیه به هم است. یک فرد هم با بررسی کد های موجود در فرمور iOS 8 beta 1 نشانه ای هایی از نام Healthbook پیدا کرده که در ادامه می توانید ببینید:


پیش از این گفته شده بود که اپل قصد دارد مسیریابی از طریق حمل و نقل عمومی را به نقشه هایش اضافه کند. این اتفاق در iOS 8 رخ نداد و پیش از این هم گفته شده بود که برخی قابلیت ها شاید به iOS 8.1 موکول شوند. 

اما در یکی از کلاس های آموزشی WWDC داخل یکی از اسلاید ها تصویر یک آیپد دیده می شود که برنامه نقشه ها را اجرا می کند و در نوار پایینی علامت اتوبوس که نشان دهنده همین قابلیت می باشد دیده می شود. اپل این اسلاید را حذف کرده و فایل را مجددا در سایتش آپلود کرده اما می توانید این تصویر را ببینید. به نظر می رسد که به زودی باید شاهد این قابلیت نیز باشیم

چند هفته قبل از WWDC گفته شده بود که اپل قصد دارد قابلیت اجرای دو برنامه به صورت همزمان را به آیپد بیاورد و البته چند روز قبل از WWDC اعلام شد که هنوز آماده نیست و باید در نسخه های بعدی منتظر چنین قابلیتی برای آیپد باشیم.

اما طبق تحقیق یک فرد کد های مربوطه همین الان هم در فرمور آیپد قرار دارند و در بخش Springboard قرار گرفته اند. قابلیت اجرای برنامه های کنار هم وجود دارد و حتی در کد ها قابلیت اجرای ۴ برنامه به صورت همزمان نیز دیده می شود.

اگر مدل بزرگتری از آیپد عرضه شود قطعا اجرای ۴ برنامه مورد استفاده قرار میگیرد.

در گزارش های قبلی به وجود دو برنامه TextEdit و Preview اشاره شده بود. طبق بررسی به عمل آمده این دو برنامه برای تست قابلیت معرفی شده iCloud Drive بوده اند و هنوز نشانه هایی از این دو برنامه در کد های iOS 8 beta 1 دیده می شود.

در نهایت به برنامه جداگانه برای iTunes Radio می رسیم که برروی آن تاکید زیادی بود اما ظاهرا با خرید شرکت Beats اپل تصمیم گرفته به صورت گذشته داخل برنامه Music این قابلیت را نگه دارد. دلیلش هم نهایی شدن خرید Beats تا زمان عرضه نسخه نهایی iOS 8 بوده و احتمالا قابلیت های جدیدی در راه باشد.

منبع خبر: ۹to5mac

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. Taha

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ۸:۵۱ ب٫ظ

    اگه این قابلیتهای بالا رو داشته باشه خیلی سیستم عامل خوبیه

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights