احتمال همکاری اپل و Shazam برای قابلیت تشخیص موسیقی در iOS

احتمال همکاری اپل و Shazam برای قابلیت تشخیص موسیقی در iOS

هر علاقه مند موسیقی به احتمال فراوان نرم افزار Shazam را به خوبی می شناسد. Shazam سیستمی ارائه می کند که با گوش فرا دادن به لحظاتی از یک قطعه موسیقی٬ توانایی شناسایی نام آنرا دارد. آخرین شایعات حاکی از آن است که اپل و تیم Shazam در حال رسیدن به یک توافق هستند که قابلیت تشخیص موسیقی Shazam ٬ بخشی از قابلیت های درونی ios شود. 

shazam_logo2

به گزارش بلومبرگ٬ تیم ios اپل و Shazam ٬ تیمی مشترک تشکیل دادند که سیستم تشخیص موسیقی shazam را به یک قابلیت درونی در ios تبدیل کنند٬ به نظر می رسد امکان اتصال مستقیم به فروشگاه آیتونز و ایحاد ایستگاه های جدید در سرویس رادیوی آیتونز نیز از فراورده های این همکاری باشد. هر چند که فاصله زیادی تا معرفی ios 8 نداریم٬ به نظر اپل به سرعت باید این قابلیت را برای این نسخه آماده کند٬ در غیر این صورت باید در انتظار این قابلیت در نسخه های بعدی ios باشیم. 
در حال حاضر نیز٬ اپل مشغول برنامه ریزی برای ارتقای سرویس رادیوی آیتونز است٬‌ شایعاتی وجود دارد که اپل برای گسترش استفاده از این سرویس٬ یک اپلیکیشن جدا برای آن در ios 8 در نظر خواهد گرفت و همچنین افزودن قابلیت تشخیص موسیقی Shazam نیز یکی دیگر از راه حل های اپل برای گسترش این سرویس رو به رشد است.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۳

  1. حمید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ق٫ظ

    به نظر من که یه دکمه تو ایتونز میذاره که با زدنش شروع میکنه به گوش کردن
    یا اینکه اگه خیلی بخوایم ایده آل گرا باشیم و بخوایم یه کار محیر العقول دیگه از اپل ببینیم اینه که اپل کمک میکنه با تکنولوژی موجود در شازام وقتی کاربر اهنگی به ذهنش اومد و بخشی از اون رو به زبون اورد بتونه تشخیص بده! وای اگه بشه چی میشه
    ترکیبی از شازام و سیری!

  2. Mahdi

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

    راستیتش احساس میکنم از شزام قوی تر هم هست .. مثلا Soundhound خیلی بهتر جواب میده واین قابلیت رو هم داره که قسمتی از آهنگو بخونی و واست پیداش کنه

  3. sami_8978

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

    بنظر من هم soundhound به مراتب تا حالا از خودش عملکرد خیلی خیلی خیلی بهتری نسبت به shazam نشون داده
    من soundhound رو خیلی بیشتر قبول دارم

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights