CarPlay سیستم ادغام iOS و خودرو ها به صورت رسمی معرفی شد

اپل امروز به صورت رسمی از سیستم CarPlay پرده برداری کرد. سرویسی هوشمند, ایمن و کارامد جهت استفاده از قابلیت های آیفون و سیستم عامل iOS در وسایل نقلیه که در این مورد به طور خاص, برای خودرو ها طراحی شده است که بهترین تجربه و احساس را بین آیفون و خودرو شما برقرار میکند.

این سیستم در WWDC سال گذشته همراه با iOS 7 با نام iOS in the Car معرفی شده بود که در معرفی امروز به Carplay تغییر نام داده است.

CarPlay این امکان را به کاربران آیفون میدهد که با اتصال دستگاه خود به وسیله الکترونیکی خودرو اقدام به برقراری تماس، استفاده از نقشه های اختصاصی اپل, گوش دادن به موزیک و خواندن پیام ها کوتاه و … را کنند. سیستم CarPlay را توسط رابط کاربری خود خودرو و یا استفاده از سیستم صوتی سیری میتوان کنترل کرد.

قابلیت سیری در CarPlay این امکان را به راننده ها میدهد که به راحتی به مخاطبین موجود در دستگاه دسترسی داشته باشند, تماس برقرار کنند, تماس های از دست رفته را مشاهده کنند و در صورت تمایل دوباره با آن ها تماس گیرند, به پیام صوتی گوش دهند و حتی زمانی که یک نوتیفیکیشن دریافت میشود مانند دریافت پیامک و … به راحتی میتوان به کمک سیری آن را مشاهده و به کمک سیستم دیکته به آن ها پاسخ داد.

قابلیت Maps که میتوان گفت مهم ترین هدف در راه اندازی این سیستم بوده است به خوبی نیاز های شما را براورده میکند. تنها به کمک فرمان صوتی میتوانید از قبلیت turn-by-turn استفاده کنید تا به مکانی که تمایل دارید هدایت شوید. از ترافیک محدوده مکانی خود با خبر شوید و کلی قابلیت دیگرد.

قابلیت موزیک هم که مطمئنا طرفدار های مخصوص به خود را دارا میباشد. این سیستم به شما این امکان را میدهد که به تمام موزیک ها, پادکست ها, کتاب ها صوتی و آیتونز رادیو دسترسی داشته باشید. همچنین CarPlay امکان پشتیبانی از اپلیکیشن های جانبی هم دارا میباشد در نتجیه میتوانید از برنامه های Spotify،Stitcher، iHe‌artRadio، Beats Music و برنامه Podcasts اپل هم برای گوش دادن به موزیک استفاده کنید.

شرکت های خودرو سازی فراری، مرسدس بنز و ولوو سرویس CarPlay را همین هفته به مشتریان خود ارائه میدهند. دیگر شرکت های تولید کننده خودرو نیز CarPlay را برای ارائه به مشتریان خود آماده میسازند و بزودی راهی بازار میکنند، برخی از این شرکت ها عبارت اند از BMW ، فورد، جنرال موتورز، هوندا، شرکت هیوندای موتور، جگوار لندرور، کیا موتورز، میتسوبیشی موتورز، شرکت نیسان موتور ، پژو سیتروئن، سوبارو، سوزوکی و تویوتا موتور.

سیستم CarPlay طی یک آپدیت در آینده نزدیک به iOS 7 اضافه خواهد شد (احتمالا همراه با iOS 7.1) و با آیفون هایی که از کابل لایتنینگ پشتیبانی میکنند سازگار خواهد بود ( به طور مشخص آیفون ۵ – ۵S و ۵C )

در ادامه میتوانید تصاویری از این سیستم را که در سایت اپل قرار گرفته است مشاهده کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. علي اكبرحقدوست يزدي

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

    باسلام وخسته نباشید درمورد سرعت بالای تخلیه باطری گوشیم پس ازاپدیت گوشی به٧.١چه راهحلی روپیشنهاد میکنید واگرراه حلی نداره چه گونه میشه به همون ورژن قبلی ٧.٠٣ارتقاداد متشکرم.

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights