انتخاب اپل به عنوان پر ارزش ترین برند سال ۲۰۱۴

انتخاب اپل به عنوان پر ارزش ترین برند سال ۲۰۱۴

سایت معتبر Brand Finance که هر سال پر ارزش ترین برند سال را با استفاده از متد اقتصادی اختصاصی خودش معرفی می کند٬ ساعاتی پیش پرارزش ترین برند های امسال را معرفی کرد٬ دور از ذهن نبود که اپل برای سومین بار پیاپی٬ لقب پر ارزش ترین برند سال را از آن خود کند و این عنوان را به کوهی از افتخارات خود اضافه کند.

3c899e74f192cb775e3f0276f85548d3

در لیست ارائه شده توسط Brand Finance برای سال ۲۰۱۴ ٬ چهار شرکت بالای لیست٬ به نسبت سال گذشته تغییری نکرده اند. به مانند سال گذشته٬ اپل پر ارزش ترین برند سال انتخاب شد با ۱۰۴ میلیون دلار ارزش برند٬ سپس سامسونگ کره ای مقام دوم را از آن خود کرد با ۷۸ میلیون دلار٬ در مقام سوم گوگل با ۶۸ میلیون دلار و مایکروسافت نیز با ۶۲ میلیون دلار در مقام چهارم قرار دارند. 
اگر به سه سال گذشته نگاهی بیندازیم با نتایج جالبی برخورد می کنیم٬ اپل در هر سه سال در مقال اول با فاصله زیادی نسبت به رقبا در مقام پر ارزش ترین برند قرار دارد. سامسونگ در سال ۲۰۱۲ ارزش کمتری نسبت به گوگل در ارزش گذاری برند داشت اما در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ٬ این شرکت کره ای که تمام موفقیت خود را مدیون آندروید گوگل است٬ توانسته که گوگل را در ارزش گذاری برند به پشت سر خود هدایت کند. مایکروسافت نیز در سال ۲۰۱۲ ارزش بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۳ داشت٬ این شرکت در سال ۲۰۱۳ با افت کمی مواجه شد اما در سال ۲۰۱۴ این شرکت افت خود را جبران کرد. 

بدون شک باید اپل را موفق ترین شرکت در چهار سال اخیر دانست. براساس آمار سایت Brand Finance ٬ شرکت اپل در ارزش گذاری برند در سال ۲۰۰۹ در رده ۲۷ قرار داشت ( گوگل در رده ۵ و مایکروسافت در رده ۴ ), در سال ۲۰۱۰ اپل به رده ۲۰ صعود کرد ( گوگل در رده دوم و مایکروسافت در رده چهارم) و در سال ۲۰۱۱ اپل به رده هشتم را از آن خود کرد ( گوگل در مقام اول و مایکروسافت در مقام دوم) ولی در طول یک سال ارزش برند اپل از ۲۹ میلیون دلار به ۷۰ میلیون دلار افزایش یافت که باعث شد اپل در طول یکسال از رده هشتم به رده اول صعود کند و تاکنون این روند ادامه داشته است. 

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۴

  1. سياوش بزرگمهرى

    ۳ اسفند ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ق٫ظ

    البته منظورتون میلیارد دلاره دیگه؟!!!

    • روزبه

      ۴ اسفند ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ق٫ظ

      خیر این ارزش برند است و نه ارزش شرکت
      و اعداد به میلیون هستند

      • علیرضا

        ۸ اسفند ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ق٫ظ

        دوست عزیز اعداد لیست رو دقت کنی ۶ رقمه
        این ینی مثلا ارزش برند اپل تقریبا ۱۰۴ هزار میلیون دلار یا ۱۰۴ میلیارد دلاره
        اتفاقا اگه ۱۰۴ میلیون دلار باشه باید تعجب کرد
        درضمن این سایت که ارزش برند هارو مشخص کرده در مقابل مجله ی brandZ , سایت interbrand از اعتبار کمتری برخورداره
        کلا معمولا از داده های این دو مجله و سایتی که اسم بردم مخصوصا BrandZ به عنوان مرجع ارزش برندها استفاده میکنند

  2. hamid

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید آیا میشه حافظه آی فون فور اس ۱۶ گیگ را ارتقا داد؟

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights