بلکبری با ارزش ۴.۷ میلیارد دلار به بخش خصوصی واگذار میشود

 

BlackBerry-10-logo-no-letters-blue

 

زمانی که اولین نسل آیفون در سال ۲۰۰۷ رونمایی گردید، کارشناسان ادعا داشتند که کسی توان رقابت با بلکبری, که در آن زمان یک شرکت معتبر و شماره یک در زمینه ساخت گوشی های هوشمند بود را نخواهد داشت، اما این ادعا نقش بر آب شد. در حال حاضر با گذشت ۶ سال، الان اپل در سه روز، تعداد ۹ میلیون آیفون های جدیدش را به فروش میرساند، اما بلکبری باید کل شرکت را به قیمت ۴.۷ میلیارد دلار واگذار نماید.
طی گزارشی این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرد که یک گروه سرمایه گذاری وابسته به بخش خصوصی به رهبری شرکت مالی فیرفکس (Fairfax) طی نامه ای آخرین پیشنهاد خود را برای خرید این شرکت به قیمت ۴.۷ میلیارد دلار، اعلام داشته است.
این قرار داد که از طرف بلکبری رضایت بخش بوده است، هنوز نهایی نشده اما یک زمان ۶ هفته ای به بلکبری داده شده است تا به تحقیقات، رایزنی های خود در خصوص پیشنهادات بهتر ادامه دهد. و در غیر اینصورت شاهد واگذاری این شرکت به گروه خصوصی فوق در ماه نوامبر خواهیم بود.
Prem Watsa، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت فیرفکس، که خود، زمانی عضو هیئت مدیره بلکبری بوده است، در خصوص این معامله گفت:

اعتقاد داریم که این معامله، فصل جدید و هیجان انگیزی را برای بلکبری، مشتریان و کارکنان رغم خواهد زد. ما توان بازگردانی فوری سهام سرمایه گزاران را خواهیم داشت، با این وجود، گروه خصوصی ما دارای یک استراتژی بلند مدت برای اهداف تاثیرگذارتر میباشد تا بتوانیم با تمرکز بر آن، به راهکارهای جدید در این این صنعت دست یابیم.

با توجه به مندرجات در قرار داد فوق، عقد قرارداد در این معامله، سهام بلکبری را با ارزش ۹ دلار در هر سهم کاهش خواهد داد، که شرکت فیرفکس در حال حاضر صاحب ۱۰ درصد کل سهام بلکبری میباشد، و توان خرید کل سهام را با ارزش ذکر شده را نیز دارد.
خبر فروش بلکبری از ماه آگوست توسط این شرکت منتشر شده بود که تا بدینجا این پیشنهاد برایش جذاب و وسوسه انگیز بوده است. با توجه به این خبر که احتمالاً بعد از واگذاری، شاهد اخراج حدود ۴۵۰۰ کارمند بلکبری خواهیم بود، باید دید که چه بر سرنوشت این شرکت خواهدآمد، تاکنون مایکروسافت یکی از رقیبان بلکبری از این خبر خشنود و خود را برای تصاحب سومین جایگاه این صنعت بعد از اپل و اندرویدی ها، اماده میکند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. قیمت گوشی موبایل

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ

    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه خود را ارسال کنید.