مایکروسافت، Cortana را به نبرد Siri میفرستد

مایکروسافت، Cortana را به نبرد Siri میفرستد

 

P1030879-645x250

 

با توجه به تغییرات تقریباً بنیادی مایکروسافت در خصوص برنامه تغییر مدیریت عامل کنونی اش، پس از خرید نوکیا توسط این شرکت، ظاهراً رویاهای بلند پروازانه ای برای سیستم های موبالی در سر می پروراند.
و یکی از آنها، داشتن یک دستیار صوتی کارآمد بر روی تلفن های همراهش میباشد. با گزارشهای اخیر بدست آمده، مایکروسافت در حال کار و آماده سازی نرم افزار دستیار شخصی برای آپدیت بزرگ نرم افزاری بعدی ویندوز فون خود میباشد تا یک نبرد تازه ای را با Google Now در اندروید و Siri در IOS آغاز کند.
به گزارش Verge (به نقل از ZDNet), قدمهای اولیه این ویژگی در ماه ژوئن آغاز شده و این برنامه که از هوش مصنوعی بهره میبرد، با نام فعلی Cortana برای اولین بار در بازی معروف این شرکت، یعنی Halo برای بعضی از دستورات صوتی بکار گرفته شده است.
کورتانا (Cortana) در ویندوز فون، از کاربرها دستورات را فراگرفته و خود را هماهنگ و بروزرسانی میکند. هنوز مشخص نیست که چه رفتار و واکنشهایی را از خود نشان خواهد داد، اما هرچه باشد، یک رویای شیرین برای مایکروسافت خواهد بود.
انتظار میرود اوایل سال ۲۰۱۴ ویندوز فون ۸.۱ منشر گردد، و آن زمان فرصت مناسبی باشد تا مایکروسافت، کورتانای (Cortana) خود را به نبرد با Siri و Google Now به میدان بفرستد، هرچند فعلاً رقیب جدی برای سیری محسوب نمیشود.

 

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.