اپل بزرگترین قربانی پتنت ترول در پنج سال گذشته

اپل بزرگترین قربانی پتنت ترول در پنج سال گذشته

اگر این روز ها سری در خبر های دنیای تکنولوژی داشته باشید حتما به دفعات واژه پتنت را شنیده اید٬ پتنت های طرح هایی هستند که شرکت های تولید کننده نوآوری٬ طرح های نوآورانه خود را در سازمان اختراعات ایالات متحده آمریکا ثبت می کنند٬ این طرح ها به شرکت ها اجازه می دهد که در صاحب امتیاز این نوآوری ها باشند و در صورت استفاده دیگر شرکت ها از آن٬ یا آنان را محکوم و ملزم به پرداخت جریمه کنند یا مبلغی به عنوان استفاده از حق اختراع دریافت کنند. البته همانطور که می دانید هیچ چیز خوبی در دنیا وجود ندارد که در آن طرف یک رقیب بد نداشته باشد٬ در اینجاست که با واژه پتنت ترول آشنا می شویم٬ به طور خلاصه٬ شرکت هایی در جهان هستند که پتنت های قدیمی که گاها کاملا بی استفاده هستند را با مبلغ کمی خریداری می کنند و با جمع آوری این پتنت ها٬ به سراغ شرکت های بزرگ می روند و پای آنان را به دادگاه می کشانند٬ شرکت های بزرگ هم به دلیل جلوگیری از درگیری های زیاد و پر سر صدا٬ اغلب اوقات در پشت درهای بسته با پرداخت مبلغی به این قضیه پایان می دهد. شرکت های دارنده پتنت ترول گاها هیچ اطلاعاتی پیرامون زمینه پتنت ها ندارند و صرفا یک حق اختراع را می خرند که به اصطلاح عامیانه شرکت های بزرگ را تیغ بزنند. 

 

در بررسی که توسط گروه PatentFreedom انجام شده است٬ شرکت اپل که نام پر ارزش ترین شرکت جهان را یدک می کشد٬ بزرگ ترین قربانی این پتنت های ترول بوده است٬ این بررسی نشان می دهد که شرکت اپل٬ بزرگترین هدف شرکت های دارنده پتنت ترول بوده است و در پنج سال گذشته٬ این شرکت آمریکایی ۱۷۱ پرونده قضایی مربوط به پتنت ترول ها داشته است. بعد از اپل در جایگاه دوم شرکت Hp قرار دارد که تاکنون ۱۳۷ بار پایش به دادگاه ها برای روبرو شدن با پتنت ها ترول باز شده است. شرکت سامسونگ نیز که خود لقب بزرگترین شرکتی نقض کننده پتنت ها را در تاریخ یدک می کشد٬ خود ۱۳۳ بار٬ قربانی پتنت های ترول شده است. 

 

در نهایت به نظر می رسد که داستان پتنت های ترول٬ هر روز پر رنگ تر می شود٬ اگرچه فرمانداران در ایالات متحده در چند سال گذشته مشفول آماده سازی قانونی برای ممنوع سازی سو استفاده از پتنت ها بوده اند٬ اما تاکنون قانون٬ سدی بر روی این شرکت کوچک و پر ادعا نبوده است.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.