تکنولوژیهای پیشرفته OS X Mavericks

تکنولوژیهای پیشرفته OS X Mavericks

 

icon_developer_tools

عملکرد سریع و عمر طولانی باتری ۲ چیزی است که مردم عاشق مک شده اند. با OS X Mavericks ما میخواستیم این احساس را بیشتر کنیم، بنابراین از پایه، به دنبال این بودیم تا در کنار صرفه جویی در انرژی و برق، سرعت پاسخگویی را بهبود بخشیم در اینجا بخش کوچک از از نوآوریهایی که مک شما را هوشمند تر میسازد و نه سخت تر، میپردازیم:

 

 

 

  • Timer Coalescing


 
در OS X Mavericks، ویژگی Timer Coalescing، باعث میشود که دوره های زمانی مشخصی را برای استراحت فراهم آورد تا پردازنده بتواند با کمترین قدرت به فعالیت خود ادامه داده، و این باعث میشود تا ۷۲ درصد از عملیات آن کاهش یافته و پردازنده از انرژی کمتری استفاده کند و لذا به طول عمر باتری شما به میزان قابل توجهی بیفزاید. این عملیات به قدری سریع اتقاق می افتد که شما اصلاً متوجه چیزی نخواهید شد.
 

 

 

 

  • App Nap

 



این قابلیت به شما کمک میکند تا مصرف انرژی را زمانیکه که همزمان با چندین برنامه کار میکنید را کاهش دهد، در حقیقت شما در آن واحد بر روی یک برنامه کار میکنیدو برنامه های دیگر در پس زمینه عملا با شما ارتباط مستقیم ندارند، مثل: پخش موسیقی توسط آیتونز، دریافت و ارسال ایمیل، دانلود یک فایل ،و اینجاست که App Nap برای حفظ عمر باتری که برای شما بسیار پر اهمیت میباشد، به میدان آمده و مصرف انرژی برنامه های متفرقه یا پس زمینه را کاهش میدهد، همچنین این قابلیت مصرف انرژی پردازنده را تا ۲۳ درصد کاهش میدهد.
 

 

 

 

 

  • Safari Power Saver

 

 
بسیاری از وبسایتها هستند که برای نمایش انیمیشن ها یا ویدیوها از انواع و اقسام پلاگین ها استفاده مینمایند، و این میتواند باتری گرانبهای شما را به سرعت تخلیه کند، سیستم عامل جدید با این قابلیت توانمند می آید تا با ویژگیهایی جدید و بهینه سازی شده، آنچه را که شما دوست دارید ببینید و لذت ببرید، در واقع Safari Power Saver محتوای سایتهای انیمیشن را به صورت استاتیک و ثابت نگه داشته و تا زمانیکه شما نخواهید آن را ببینید، بدون استفاده باقی خواهند ماند، بدون اینکه ذره ای از باتری و پردازنده شما مصرف گردد، و هر زمان نیاز به تماشای ان وبسایتها داشتید تنها با یک کلیک انرا فراخوانی کنید تا برایتان پخش گردند. همچنین Safari Power Saver مصرف پردازنده را تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد.
 

 

 

 

 

  • iTunes HD playback efficiency

 

OS X Mavericks بهبود بسیاری را در مصرف انرژی هنگام پخش ویدیوهای با کیفیت توسط آیتونز به ارمغان میاورد، زمانیکه شما در حال نگاه کردن فیلمهای باکیفیت هستید و یا حتی زمانیکه پخش ویدیو را قطع کنید، موتور پخش گرافیکی مدت زیادی طول میکشد تا ارتباطش با سخت افزارقطع شود، و این باعث مصرف انرژی بیشتر میشود و این امر حتی در پخش فایلهای صوتی نیز صدق میکند. این ویژگی باعث میگردد ۳۵ درصد پردازنده انرژی کمتری را مصرف نماید، و شما میتوانید با لذت به تماشای فیلم هایتان بپردازید.
 

 

 

 

 

  • Compressed Memory

 

 
مک شما هرچه حافظه بیشتری را در اختیار داشته باشه سریعتر عمل خواهد کرد، اما اگر شما چندین برنامه را با همدیگر اجرا کنید حافظه بیشتری را مصرف خواهد کرد. در OS X Mavericks ، این قابلیت حافظه بیشتر را آزاد میکند تا شما بتوانید به فضای بیشتری که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. OS X برنامه ها و داده های غیر فعال را به طور خودکار فشرده کرده تا فضای بیشتری را برای کارهای دیگر در اختیار شما بگذارد.
 

 

 

 

 

  • Extra fast

 

 
هنگامی که مک شما در وضعیت Compressed Memory قرار دارد، بدون اتلاف وقت، دیتا بین حافظه و دیسک شما رد و بدل میشود تا در این وضعیت قرار بگیرد. همانطور که میدانید فشرده کردن و باز کردن اطلاعات قاعدتاً باید زمان بیشتری را تلف کند تا این عملیات صورت گیرد، اما با Extra fast به قدری سریع عملیات فشرده سازی و بالعکس اتفاق می افتد که شما هیچگونه تاخیری را احساس نخواهید کرد و همیشه با سرعت میتوانید به کار خود ادامه دهید.
 
 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۳

  1. وحید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۶:۴۰ ب٫ظ

    فوق العادست

  2. Moein3000

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

    من با خودم همیشه به این مسعله فکر می کردم که اگر قرار باشه فقط به فکر ارتقا نرم افزار باشیم قطعا قطعات الکترونیکی روز به روز بزرگتر و پر مصرفتر خواهند شد !
    و اگر به روند تولیدات اکثر کمپانی ها توجه کرده باشید متوجه این مسعله خواهید شد که اکثرا تمرکز به روی افزایش و ارتقاء سخت افزاری دارند !
    نمونه ی بارز گوشی های آندرویدی !
    میاد یه کمپانی که نمی خوام حتی اسمشم ببرم !‌ یه سی پی یو ی شونصد هسته ای با فرکانس شونصد مگاهرتز و دویست گیگ رم و ۲۰ گیگ رام و … میسازه بعد روش باید از سیستم عامل کمی مزخرف آندروید استفاده کنی که نیم درصد از این سخت افزار نه نیاز داره که استفاده بکنه و نه میتونه !
    بر فرض مثال بتونه ! حالا ما مثلا برای دیکد یه فیلم با فلان فرمت به اضای هر یک گیگا سی پی یو مثلا ۳۰ فریم مثلا ها دارم مثال مزنم آقایونی که خیلی حالیشون تو مثال مناقشه نیست !
    مثلا ۳۰ فریم رو برامون دی کد کنه یا مثلا پخش کنه !
    حالا اگه سخت افزار رو هرجی بیشتر بالا ببریم طبیعتا سرعتمون هم بیشتره !
    یکی نیست بیاد بگه میشه فرمت رو هم عوض کرد الگوریتم ها رو تغییر داد و هزاران بهینه سازی و به اصطلاح آپتیمایز انجام داد ! خلاصه که به جای سخت افزار نرم افزار و ارتقا داد و قوی کرد !
    حالا ارتقا فقط سخت افزاری آیا کار خوبیست ؟
    حالا….. الهی من فدای این اپل بشم !
    میاد چیکار میکنه فوکوس میکنه رو نرم افزار و سیستم عاملش رو میاره بالا کاری که هیچ کس نمیکنه و میشه اول تو دنیا !
    آخه من می خوام بدونم شما با سی پی یپ ی خوای زنگ بزنی اینترنت بری و کار کنی یا با سیستم عامل !
    ورمیدارن این فروشندها !‌البته جسارت نشه بعضی از فروشنده ها هم مثل ما اهل صداقتند !
    آقا این سی پی یوش فلان او ۵ گیگ رم داره و یه عالمه چرت و پرت که چی جنسش رو بفروشه و خریدارم برای کلا س گذاشتن میگه سی پی یو گوشیم ۵۰ هسته ایه !
    باور کنید اگه سامسونگ نه اصلا ولش کنید هر کمپانی ای ! میومد هر آشقالی میزاشت تو گوشیش رو ش میزد ۱۰ هسته این ملت ما می رفتن می خریدن !
    باب اپل یه مک بوک میزنه !‌چرا راه دور بریم همین ام دی ۳۱۳ هی که من جلومه !
    گفتم یه کلاسیم گذتشته باشم بگن مک بوک دارم !
    سی پی یو دو هسته ای آی فایو با ۲.۴ گاگا نه اون یه خواننده بود گیگا !
    ۴ تا رم نه ببخشید ۴ گیگ
    با یه چی پی یو اینتل اچ دی ۳۰۰۰
    ولی سیستم عامل چی غول ! گاد آف وار ۴!
    هرچی بزاری کنارش قورت میده ! البته تو مک !
    آدم عشق میکنه که اصلا هنگی نداره ! البته دروغ چرا واسه من هنگ میکنه وقتی یه حرکتایی می خوام باش بزنم اما این کارا رو اگه روی هر چیز دیگه ای میکردم درجا ایست قلبی می کرد !
    خلاصه ی مطلب سرتون رو درد آوردم !
    دوستان اونقدری که سیستم عامل و نرم افزار مهمه یک دهمش سخت افزار مهم نیست !
    گول سخت افزار بالای این گوشی هاو لپ تاپ ها و وسایل الکترونیکی رو نخورید !
    متناسب با نیازتون خرید کنید و بهترین رو انتخاب کنید !
    در آینده ای نچندان دور سرعت پیشرفت توسعه نرم افزاری ۲ تا ۳ برابر سخت افزار خواهد شد !
    فرض بکنید که ۲۰ سال دیگه سیستم عامل مک نسخه ی سی لاین با یه سی پی یو ی ۱.۴ گیگایی اجرا کرد !
    با یان تکنولوژی هایی که ما تو کنفرانس دیدیم من که چشم آب نمیخوره ! این اپلی ها عجیب انسان هایی هستند !

  3. Sonya Leon

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    ولتاژ فوق العاده پائین بعضی از پردازنده های اینتل با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز عرضه می شوند که نسبت به پردازنده های ۲ گیگاهرتزی که معمولا در لپ تاپ ها استفاده می شوند مصرف انرژی بسیار کمتری دارند . این پردازنده ها با حرف U مشخص می شوند که مصرف آنها کمتر از ۱۸ وات است. غالبا در هر سری از پردازنده ها (Mobile core) یکی را با این حرف مشاهده می کنید . اگر برای شما عمر باطری مهمتر از سرعت و عملکرد سیستم است می توانید سیستمی را تهیه کنید که از این تراشه های بسیار کم مصرف استفاده کرده است .

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights