MacBook Pro باریک تر می شود!

هر چه به زمان برگزاری کنفرانس WWDC نزدیک می شویم، بازار اخبار و تحلیل ها داغ تر و داغ تر می شود. برخی از این مطالب با شایعات و نظرات شخصی آمیخته می شوند و برخی هم عینا به واقعیت مبدل می گردند. طبق روال گذشته و به احتمال زیاد، نسل MacBookها در کنفرانس WWDC به روز می شود. در ادامه می خواهیم عقیده یک تحلیل گر در ارتباط با این موضوع را با هم مرور کنیم. قضاوت در مورد صحت و سقم آن با شما.
بدون شک، یکی از مواردی که کاربران مک بوک منتظر رخ دادن آن هستند، بهبود توان سخت افزاری این محصول است. استفاده از پردازنده Haswell silicon شرکت Intel می تواند یکی از این تغییرات باشد. علاوه بر این، به نظر Ming-Chi Kuo تحلیل گر KGI، اپل MacBook Pro جدید را که باریک تر از گذشته و به دوربین FaceTime با کیفیت تری مجهز است، در این کنفرانس رونمایی می کند. همچنین مک بوک ایر هم تغییراتی جزیی خواهد داشت.

13.06.02-rMBP

به نظر این تحلیل گر که پیش بینی هایش عموما درست و دقیق بوده، معرفی تغییرات جزیی در سخت افزار MacBook Retina Display و MacBook Air بخش سخت افزاری کنفرانس پیش رو را در بر می گیرد.

این فرد معتقد است از آنجاییکه Apple به دنبال تولید محصولی است که حمل آن راحت تر باشد، مک بوک رتینای جدید را با بدنه نازک تر نسبت به مدل قدیمی رونمایی خواهد کرد. او اضافه می کند که احتمالا دوربین جلویی این محصول با رزولوشن ۱۰۸۰p یا FullHD عرضه می شود.
آقای Kuo باور دارد که مک بوک ایر جدید از لحاظ وزن و طراحی با مدل های پیشین تفاوتی نخواهد داشت. تنها تغییر، تعبیه شدن دو میکروفون ( همانند مک بوک های رتینا) در محصول سبک و کوچک اما پرتوان Apple است.به نظر وی، میکروفون دوم به منظور افزایش کیفیت صدا در تماس هاس VoIP و FaceTime در نظر گرفته خواهد شد.

با توجه به گزارشات پیشین چنین به نظر می رسد که دو محصول نامبرده، به نسل بعدی پردازنده های اینتل، Haswell CPUs، مجهز خواهند شد. در عین حال، این تحلیلگر معتقد است Apple ضعیف ترین مک بوک از لحاظ سخت افزاری که صفحه نمایش آن از نوع Retina نیست را با این CPU عرضه نخواهد کرد.
او می گوید:

 

من بعید می دانم که اپل پردازنده مک بوک های معمولی را ارتقا دهد. چرا که نه هارد دیسک و نه درایور نوری آنها دچار تغییر نخواهد شد. معتقدم پردازنده این سری از محصولات شرکت آمریکایی با پردازنده نسل Ivy Bridge معرفی و عرضه می شوند و خط تولید آنها کم کم برچیده خواهد شد.
با توجه به تحلیل بالا، کم کم به پایان عصر MacBook Proهای بدون Retina Display نزدیک می شویم و این بدان معناست که سهم هارد دیسک های SSD در نوت بوک های اپل افزایش خواهد یافت. Kuo بر این باور است که امسال میزان مک بوک های SSD شصت و چهار درصد کل خواهد بود. این میزان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

13.06.02-SSD
در انتها، به نظر این تحلیل گر ادامه تولید non-Retina MacBook بر روی فروش اپل تاثیر منفی خواهد داشت. او باور دارد که با توجه به کاهش تقاضا بر بازار و افزایش طب iPad، فروش مک بوک ها در سال ۲۰۱۳، ده تا بیست درصد کاهش خواهد یافت.

کمتر از یک هفته به برگزاری WWDC در سان فرانسیسکو و تایید یا رد این شایعات و احنمالات باقی است. پس کمی صبر پیشه کنید و با ما همراه باشید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.