رویای Foxconn!

رویای Foxconn!

در حالی که تولید محصولات اپل، سود سرشاری نصیب Foxconn می نماید، این شرکت چینی می خواهد در سیاست تجاری خود تغییراتی ایجاد نماید و حتی به دنبال تولید لوازم جانبی مناسب برای iPhone و iPad با برند اختصاصی است.
جزییات طرح داخلی Foxconn توسط یکی از مدیران آن در اختیار The Wall Street Journal گذاشته شده است. با توجه به اطلاعاتی که امروز به دستمان رسیده، به نظر می رسد Foxconn، که با نام Hon Hai Precision Industry Co نیز شناخته می شود، به دنبال مشتریان جدید و کم کردن وابستگی خود به Apple است.

cookfoxconn2-120329

با وجود افزایش ۲.۹ درصدی سود، فروش Foxconn در سه ماهه سوم امسال ۱۹ درصد نسبت به زمستان کاهش داشته است. این رویداد با کاهش سود اپل نسبت به سال گذشته، همزمان شده است. این اتفاق در دهه گذشته امری بی سابقه بوده است.

تحلیل گران بازار معتقدند ۵۰ درصد فروش Foxconn به اپل و محصولات آن مربوط می شود.البته این آمار هیچ گاه تایید نشده است.
به گفته یکی از مدیران شرکت چینی، Foxconn خواهان تولید تمام قطعات محصولاتی است که این شرکت مونتاژ می کند. در حال حاضر، قطعات محصولات اپل از تولیدکنندگان متفاوت خریداری شده و برای مونتاژ تحویل Foxconn می شود.
علاوه بر این، مدیران این شرکت شناخته شده چینی، رویای تولید لوازم جانبی با برند Foxconn را در سر می پرورانند. قطعاتی چون هدفون، کابل اتصال و کیبرد. این اقدام به علت افزایش حاشیه امنیت مالی این شرکت صورت می گیرد.
تلاش Foxconn برای کاهش وابستگی به iPhone اپل، اولین بار توسط New York Times رسانه ای و امروز همان اخبار با جزییات بیشتر تایید شد. این گزارش، همچنین ازعلاقه شرکت چینی به تولید تلویزیون و خرید LCD از شرکت Sharp پرده برداشته است.
در انتها توضیح یک مسئله خالی از لطف نیست. کاهش سود اپل در شرایطی است که هنوز محصولات جدید این شرکت رونمایی و عرضه نشده اند و Tim Cook قول تولید قطاری از محصولات جدید در پاییز امسال و سال ۲۰۱۴ را داده است.
در حال حاضر، انتظار می رود که در کنفرانس پیشرو سری جدید MacBookها رونمایی شود. به طور خاص باید به MacBook Air اشاره کرد که قبل از WWDC 2013 کمیاب شده است. البته در سال های اخیر بیشترین سهم فروش محصولات اپل به iPhone و iPad اختصاص داشته و شاید عرضه مک بوک جدید تغییر خاصی در سود و زیان این شرکت نداشته باشد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.