اپل برنده حقوق طراحی مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا شد

 

 

سه شنبه هفته گذشته حق امتیاز ۲ اختراع برای طراحی مدل مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا و دیگری منافذ خنک کننده لپ تاپ به صورت جداگانه به اپل اهدا گردید.

 

 

mb1

 

اداره ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده ، حق امتیاز به شماره D676,438 برای ظاهر و طراحی لپ تاپ مک بوک پرو که مجهز به صفحه نمایش رتینا که در ماه ژوئن به بهره برداری رسیده بود را به اپل اهدا کرد. در لیست مخترعین به ثبت رسیده اپل ، نام جاناتان آیو (Jonathan Ive) معاون ارشد طراحی و کریستوفر استرینگر (Christopher Stringer) طراح سابق اپل به چشم میخورد.

 

mb2

 

 

اپل برای اولین بار، نسخه ۱۵ اینچ لپتاپ مک بوک پرو با طراحی مجدد که تنها ۰.۷۱ اینچ ضخامت داشت را بهره برداری کرد. طرح اصلی صفحه نمایش لپ تاپ با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است که برابر با ۲۲۰ پیکسل در هر اینچ میباشد.
همینطور سند شماره D676,437 در همان روزی برای طراحی مک بوک با صفحه نمایش رتینا واصل شد ، به این اختراع دوم برای ثبت اختراع دریچه های اپل (منافذ خنک کننده لپ تاپ) تعلق گرفت.

mb3

 

هنگامیکه لپ تاپ رونمایی شد ، جان آیو (Jonathan Ive) گفت: برای اینکه بدنه محکم دستگاه به خطر نیفتد ، دریچه ای منحصر به فردی طراحی شده که به جریان هوای بدنه دستگاه کمک بزرگی میکند.

 

vent2

طراحی دریچه ای که اپل مالکیت آن را برای فن های نامتقارن مک بوک پرو به دست آورده است ، کمک میکند که دستگاه ساکت و بدون صدا تحت کار و پردازشهای سنگین کار کند.

 

منبع خبر:Apple Insider

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.