با فناوری پیشرفته و جدید اپل (Microslot Antennas) در آینده نزدیک شاهد محصولات نازکتر خواهیم بود.

با فناوری پیشرفته و جدید اپل (Microslot Antennas) در آینده نزدیک شاهد محصولات نازکتر خواهیم بود.


اپل روز سه شنبه موفق به کسب حق ثبت اختراع در خصوص فناوری جدید Microslot Antennas گردید.
این فناوری پیشرفته این قابلیت را خواهد داد که بخش انتن های تلفن همراه یا امواج رادیویی به طور مستقیم با بدنه داخلی دستگاه ادغام شده و ابزار خارجی دیگری برای مشاهده مستقیم آنتن وجود نخواهد داشت.


همانطور میدانید انتظار میرود لوازم الکترونیکی در هر نسلی نازکتر و فشرده تر بشوند ، ولی دغدغه اصلی محدودیت فضای داخلی است که از این نظر دست طراحان دستگاه را بسته است.
شرکت آمریکایی اپل که حق امتیاز افناوری جدید Microslot antennas را برای دستگاههای الکترونیکی در روز سه شنبه با شماره ۸،۳۷۳،۶۱۰ از اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده به دست آورده است ، به شدت میتواند اندازه یکی از اجزای داخلی دستگاههای خود مثل آیفون را کاهش دهد.
در حالی که حق امتیاز اختراع جدید برای پیاده سازی در یک دستگاه لپ تاپ کسب شده است ، ولی ظاهرا اپل میتواند از این فناوری در بخش آنتن دستگاههای آیفون و تبلت استفاده کند.
با تکنولوژی جدید اپل که در آیفون ۵ بکار گرفته شده است ، دو آنتن رادیویی داخلی به صورت دینامیکی فرکانس باندها را تغییر میدهد که این باعث جابجایی سریع اطلاعات دستگاههای مجهز به LTE میباشد. به منظور استفاده unit در بدنه باریک گوشی ، اپل یک قطعه پنجره ای شکل برای امواج رادیویی طراحی و بکار گرفته است ، این در حالی است که قطعات مهم داخلی دیگر مثل Logic board و Battery ا نیز باید در نظر گرفت.
روز سه شنبه بخش پژوهش و فناوری با تمرکز بر این تکنولوژی جدید Microslot antennas ، به نتایجی دست یافتند ، اینکه مشابه همچین فناوری در صنعت هواپیما بکار گرفته شده است که امواج در طول توقف یا حرکت هواپیما به صورت رسانا عمل میکند ، این بدان معناست که میتوان Microslot را بر روی بدنه بیرونی محصول ادغام کرد. (بدنه خود محصول تبدیل به آنتن امواج رادیویی گردد.{برداشت شخصی})

پر کردن شکافها از عیقی مثل پلاستیک ، اپوکسی . یا مواد مناسب دیگری است که مانع از ورود اجسام خارجی میگردد ، آنتنهای کوچک بالا یا بین میکرواسلاتها قرار گرفته و کار ارتباطی بین باندهای مشترک را فراهم میاورد که میتواند wi-fi ، Bluetooth , 3G Celluar , GPS را پشتیبانی نماید.

سپاس

منبع : Apple Insider

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.